Подобряване комфорта на возене при Ескорт
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги, на мен също ми се иска да си оправя малко возията на Ескорта. В момента положението е много спортно
В завой почти не се накланя, но пък като тръгвам с повечко газ муцуната му заминава в небесата.
Прави ми впечатление, че задницата му е доста вирната, отпред сякаш също. Когато преминава през неравности колелата стоят като заварени за купето, ако кажа че е като топче за пинг-понг няма да преувелича много. Пробвах да го натискам надолу, едно че много трудно става това, друго че веднага се надига купето обратно без грам колебание. Според вас пружини ли да сменя, амортисьори, може би нещо друго... не зная


Прави ми впечатление, че задницата му е доста вирната, отпред сякаш също. Когато преминава през неравности колелата стоят като заварени за купето, ако кажа че е като топче за пинг-понг няма да преувелича много. Пробвах да го натискам надолу, едно че много трудно става това, друго че веднага се надига купето обратно без грам колебание. Според вас пружини ли да сменя, амортисьори, може би нещо друго... не зная

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги, понеже никой не отговаря, аз минах през едно сервизче за консултация и момчетата там ми казаха да сменя задните амортисьори. Аз отидох при тях най-вече заради голямата реклама на KYB, дето си бяха сложили, но за съжаление задни ми предложиха само ALCO, така че явно ще си търся някакви други. Мисля да взема маслени. Сега за отпред ми казаха, че нещата е вероятно да се пооправят като се сменят задните амортисьори, защото в момента задницата била доста вирната, пък и почти не помръдва при натиск. По отношение на пружините - според тях не били те виновни за твърдото возене.
Коментари, съвети? Моля!
Коментари, съвети? Моля!
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
А не е ли възможно тая работа със задницата да е от пружините - да са сложени по-дълги или по-твърди, и аз не зная, защото колата така я взех. Т.е. амортисьорите да стоят по-разпънати от нормалното. Ако е така обаче май не би трябвало да стоят толкова сковани или...? В сервиза много уверено ми казаха, че е от амортисьорите, но като се замисля, че може да дам 200 лв. и да излезе от пружини някакси не ми харесва идеята. Взех да трупам бая здрави части, набедени за развалени от разни майстори...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ескорта ми така беше вирнат отзад на ладови пружини.
Наистина беше толкоз дървен че майстора ми каза че не може да прецени дали са ми изпуснали амортисьорите.
Натискаш и нема мърдане.
То тва добре, стои на пътя до някаква степен но от там нататък беше ужаст ако е празен.
Точно щото с малко по агресивно каране се завъртях в града и се засилих при майстора.
Незнам как ще прецените какви са пружините но ако е от тях аз бих ги махнал.
Някои хора па ми харесаха идеята на Ескорта с ладови пружини ама те семейни хора бутат багаж ... товарят там ... и нали кляка задницата а с тези пружини стоеше идеално като е натоварен и те затова се кефеха.
Но за сам келеш кат мен дет още ме друса пубертета, не беше добре.
Гумите ти кви са?
Летните на Ескорта 195/50/15:
Амбипура седеше все по земята и там си и свърши раотата по стелките
CD-то полудяваше- викам си баси тъпото цеде, верно дърто ама ...
... със зимните 13-ки на коло бяха забрайх, нямаше нищо такова
Наистина беше толкоз дървен че майстора ми каза че не може да прецени дали са ми изпуснали амортисьорите.
Натискаш и нема мърдане.
То тва добре, стои на пътя до някаква степен но от там нататък беше ужаст ако е празен.
Точно щото с малко по агресивно каране се завъртях в града и се засилих при майстора.
Незнам как ще прецените какви са пружините но ако е от тях аз бих ги махнал.
Някои хора па ми харесаха идеята на Ескорта с ладови пружини ама те семейни хора бутат багаж ... товарят там ... и нали кляка задницата а с тези пружини стоеше идеално като е натоварен и те затова се кефеха.
Но за сам келеш кат мен дет още ме друса пубертета, не беше добре.
Гумите ти кви са?
Летните на Ескорта 195/50/15:
Амбипура седеше все по земята и там си и свърши раотата по стелките
CD-то полудяваше- викам си баси тъпото цеде, верно дърто ама ...
... със зимните 13-ки на коло бяха забрайх, нямаше нищо такова

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Гумите са 175/65 R14 - по предписание на производителя.
На стенд за тест на амортисьори дали може да се разбере пружините ли скапват положението или амортисьорите, защото аз вече изобщо не мога да реша какво да сменям. Пак ги гледах тея пружини, не ми се виждат да са разтеглени (не че има с какво да ги сравня), може би наистина са по-дълги.
На стенд за тест на амортисьори дали може да се разбере пружините ли скапват положението или амортисьорите, защото аз вече изобщо не мога да реша какво да сменям. Пак ги гледах тея пружини, не ми се виждат да са разтеглени (не че има с какво да ги сравня), може би наистина са по-дълги.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Мисля че резултата няма да е адекватен и да те ориентира кво стаа.
Пробвай все пак де
Ама стенда кво трябва да покаже че да се ориентираш че тва е дървото?
Напрао ми е чудно!!
Аз тук си имам с кой да се консултирам по ходовата част евентуално след оглед де и да ми каже или да налучка кви са тея пружини, за тази кола ли са ....
Да ти кажа съм се качвал и обръщал внимание на возията на 2 фиести като твоята старата и не беше никак зле.
Ненам тея Ескорти как са но моята има една склонност да се държи като дърво и в същото време да е нестабилна.
Ако е така и при ескортите .. ненам.
До момента нестабилноста която усещам го отдавам на това че до преди нея на автомобил с хидравлика не се бях качвал.
Още мятам волана кат бесен
Пробвай все пак де

Ама стенда кво трябва да покаже че да се ориентираш че тва е дървото?
Напрао ми е чудно!!
Аз тук си имам с кой да се консултирам по ходовата част евентуално след оглед де и да ми каже или да налучка кви са тея пружини, за тази кола ли са ....
Да ти кажа съм се качвал и обръщал внимание на возията на 2 фиести като твоята старата и не беше никак зле.
Ненам тея Ескорти как са но моята има една склонност да се държи като дърво и в същото време да е нестабилна.
Ако е така и при ескортите .. ненам.

До момента нестабилноста която усещам го отдавам на това че до преди нея на автомобил с хидравлика не се бях качвал.
Още мятам волана кат бесен

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Колега, бягай далече от този сервиз( или са мошеници или са некадърници), това което описваш са неподходящи пружини. Щом така си я взел най-вероятно е както предполагаш да са сложени някакви пружини, които не са за тази кола (колкото да придобие търговски вид).AX!S написа:Колеги, понеже никой не отговаря, аз минах през едно сервизче за консултация и момчетата там ми казаха да сменя задните амортисьори. Аз отидох при тях най-вече заради голямата реклама на KYB, дето си бяха сложили, но за съжаление задни ми предложиха само ALCO, така че явно ще си търся някакви други. Мисля да взема маслени. Сега за отпред ми казаха, че нещата е вероятно да се пооправят като се сменят задните амортисьори, защото в момента задницата била доста вирната, пък и почти не помръдва при натиск. По отношение на пружините - според тях не били те виновни за твърдото возене.
Коментари, съвети? Моля!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
НАСКО, благодаря за отговора! Аз също като че ли вече повече клоня към пружини. Въпроса е само тях ли да сменям или заедно с амортисьорите? В МП ми дадоха цена на амортисьор - 181 лв./бр.
Дано пружините да са по-евтини. За тях обаче изобщо нямам представа какви да взема, т.е. да са подходящи, в случай, че МП пак ме "зарадват" с цени и се наложи да си търся от друго място 


- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
По принцип смяната на пружините не е обвързано задължително със смяна на амортисьорите, но може да се наложи. 181лв ми се виждат малко скъпи ако става въпрос за маслени. Преди години ми предлагаха газови Монро за 140лв, колко са в момента не знам. Каяба не са лоши въпреки че са сравнително евтини.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
AX!S, Ескорчето ти е много хубаво на външен вид, много ме изкефи, но си мисля че още не си му свикнал обикновено на ескортите и умекват пружините особено задните и като седнат двама отзат и малко багаж и ще почне да опира и на много малки неравности. Възможно е като ти писаха да са ти сложили пружини от друга кола, но може и да са подложени самите пружини. Това че много трудно се натиска и нямаш колебание при пускане - според мен само може да те радва, но ако толкова си решил да ги сменяш и си купиш нови, аз мога да взема твойте
разбира се ако станат за мен предните със сигурно не, но задните ще трябва да проверя.

- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
vladdko, разликата между предните и задните пружини на моя е огромна - предните са доста по-големи по диаметър и са по-къси. Днес по-късно ще пусна снимки на пружините да кажете според вас приличат ли на фордовски или са някакви приспособявани. Направи ми впечатление, че гайките на амортисьорите в багажника са пипани, така че определено нещо е сменяно, но дали е сменено с каквото трябва...
Аз по-горе мисля, че вече писах - 4 човека в колата бяхме един ден, с малко багаж и пълен резервоар - почти не мръдна задницата, за опиране и дума не може да става.
Аз по-горе мисля, че вече писах - 4 човека в колата бяхме един ден, с малко багаж и пълен резервоар - почти не мръдна задницата, за опиране и дума не може да става.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Което още повече ме навежда на мисълта, че са ти подложени пружините, за разлика между предни и задни пружини има разбира се. Амортисиорите също са различни - ако решиш да сменяваш пружини - навит да ти ги взема и ако има подложки, може и комплект с амортисиорите - на мен ми е писнало да жуля отдолу при качване и слизане от неравности.AX!S написа:Аз по-горе мисля, че вече писах - 4 човека в колата бяхме един ден, с малко багаж и пълен резервоар - почти не мръдна задницата, за опиране и дума не може да става.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Има още един вариант, някой "спец" да е пълнил амортисьорите и да ги е препълнил, така че да няма място за свиване. Тъпото е че докато не се свалят и да се отдели пружината от амортисьора не може да се каже със сигурност какво е. Продължавам да съм на мнение за неподходящи пружини.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Изрових ти една снимка, обаче май не е много нагледна.
Площадката е под наклон и е килнат баш на тази страна от която е сниман.
Праговете и добавките на броните също могат да те подлъжат но гледай разстоянието м/у гумата и калника.
Ако не си в течение тва ми беше предишния Форд
Ако ти изглежда по-жълта задната броня - така е !
След като ми се навря една Сиера под багажника объркахме цвета но после я коригирах.
Ква раота щи свърши тази снимка ненам, но нали писах за че беше с ладови пружини.
Площадката е под наклон и е килнат баш на тази страна от която е сниман.
Праговете и добавките на броните също могат да те подлъжат но гледай разстоянието м/у гумата и калника.
Ако не си в течение тва ми беше предишния Форд

Ако ти изглежда по-жълта задната броня - така е !
След като ми се навря една Сиера под багажника объркахме цвета но после я коригирах.
Ква раота щи свърши тази снимка ненам, но нали писах за че беше с ладови пружини.
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Аз сложих снимка на пружината с идеята колегите с Ескорт хечбек да споделят, ако техните пружини са видимо по-различни, доколкото може да се прецени по снимка все пак. Дейностите по подобряване на возията ги оставям за края на другата седмица, така че до тогава всякакви мнения са добре дошли. А след като сменя там каквото сменям ще кажа какви са резултатите, освен изхарчените пари
paci, твоя верно изглежда бая ритнат отзад
И между другото много добре изглежда, но да не се отклоняваме от темата. 

paci, твоя верно изглежда бая ритнат отзад


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта