Страница 1 от 1
Много Нисък форда...
Публикувано: 28 дек 2007, 22:40
от zagor13
Дайте някакъв съвет как да дигна Форда , ча в тоя сняг съм като снегорин с бронята! Смених първо пружини втора ръка - на стана! После Нови Пружини и Амортосьори.Сега - гледам са изпуснали пак предните - на точно две години са! Този , който ми ги продаде казва , че пружините са свили и квито и амортосьори да сложа - пак щели да изпуснат.А пружините били свили , защото съм с 15 цолови джанти! вече не знам кво да правя - все си е ниска колата.Сложих високи гуми - на 195/60 максимум , ама качат в калниците.Сега съм с 185/55/15 - ама ниска , много нискаVАко някой е имал подобен проблем и го е решил - Да Помогне Сега за Празниците...!!!
Публикувано: 29 дек 2007, 13:23
от HACKO
Пружините са се свили, щот не ги бива. А че Ескорта не е за 15` е друг въпрос.
Публикувано: 29 дек 2007, 15:09
от mrdds
14" на възможно най голяма височина....
И все пак ако искаш да вдигаш предницата има едни тампони,които се слагат между пръстените на пружината в разтегнато състояние.
Едно време ги слагаха на москвичите,понеже и те лягаха.Но предполагам,че возията ше се доближи до москвичовата,защото функцията на пружината ще бъде отрязана.
Публикувано: 30 дек 2007, 00:28
от zagor13
HACKO написа:Пружините са се свили, щот не ги бива. А че Ескорта не е за 15` е друг въпрос.
Добре , де , ама първо втора ръка - после нови! Кви да взема! А между другото колата дойде със спортни някакви цветни пружини и беше още по-ниска! Че имаше и някакви спортни , червени колани , допълнителни! От тогава няма дигане на тая кола ! Сега съм решил от една морга в Монтана целите макферсони /пружини и амортосьри/ всичко да сменя втора ръка - отпред.Преди време взех от там задните ресори и не са мръднали /за разлика от НОВИТЕ предни/ !!!

Публикувано: 30 дек 2007, 01:26
от bobo1
Едно време ги слагаха на москвичите,понеже и те лягаха.Но предполагам,че возията ше се доближи до москвичовата,защото функцията на пружината ще бъде отрязана.[/quote]
Колега сега имам мондео, преди това имах фиат типо, преди това корса, до скоро имах и москвич 412 искам да ти кажа, че в кола с по мека возия от тази на москвича ми не съм се возил
Публикувано: 30 дек 2007, 18:13
от slavi6565
Колега не прскаи пари за макферсони оригинално форда си е нисак и какви да сложиш се тая.Ако можеш да ги натегнеш с гумени подлошки за да стоиат по събрани.
Публикувано: 30 дек 2007, 18:37
от 1.8d
Тук не съм съгласен.Аз ескорта преди да го дам на брат ми му смених пружините и амортесьорите.Е,така се навири че....Заприлича малко на оф-роуд,и аз нали съм си рибар и го лашкам по черните пътища все...умрях от кеф
Публикувано: 30 дек 2007, 19:38
от zagor13
1.8d написа:Тук не съм съгласен.Аз ескорта преди да го дам на брат ми му смених пружините и амортесьорите.Е,така се навири че....Заприлича малко на оф-роуд,и аз нали съм си рибар и го лашкам по черните пътища все...умрях от кеф
Ти си моя човек! Ама кви точно пружини и ресори си взел и откъде , че все не случвам , а и ще помогне ли като съм на 15 цолови алуминиеви джанти !?!
Публикувано: 31 дек 2007, 12:56
от Kocko
Нямаш проблеми, че си на 15" 195х50х15 е твоя размер. Намери си калкулатори да си измериш на 185 височината, но по памет е 185х55х15. Колата няма да ти стане по-висока от тях.
Не слагай по никакъв повод гумените гребени. Аз си съсипах задните пружини с такива.
Пружини си купуваш фабрични от някое от малките магазинчета за Форд, пр. на Симеон, които знаят какво продават. Там си правиш преценката колко пари искаш да дадеш. Момчето много добре си препоръчва.
Амортисьори.. нормално е за 2г. И аз на толкова време ги съсипвам на Форда.
Няма универсален съвет по твоя въпрос.
P.S. Видях че си от Лом, съвета със Симеон отпада, виж си Л.С.
Публикувано: 01 яну 2008, 17:26
от 1.8d
Преди 2 месеца брат ми отново сменил пружините и амортесьорите в някакъв сервиз на негови познати.Ето как изглежда сега с 13-ки джанти.
Публикувано: 02 яну 2008, 12:18
от AX!S
mrdds написа:Но предполагам,че возията ше се доближи до москвичовата,защото функцията на пружината ще бъде отрязана.
Сега тук мисля, че има малка неточност. Функцията на пружината е след преминаване през неравност да връща купето в първоначално положение. Амортисьора е това, което омекотява возенето, не пружината. В този ред на мисли с оглед правилното функциониране на амортисьорите е важно пружината да е с правилната за амортисьора дължина. Това е за да може амортисора да стои в нормално положение при покой, т.е. да не е нито смачкан, нито разпънат, за да работи оптимално. В конкретния случай мисля проблема идва частично от тежкия двигател и меките пружини. Аз като исках да си оправям возията на Ескорта разпитвах по въпроса и разбрах, че имало пружини с еднаква дължина, но с различен брой навивки. Тези с повече били по-твърди.
Публикувано: 02 яну 2008, 14:44
от madboy
AX!S написа:Сега тук мисля, че има малка неточност. Функцията на пружината е след преминаване през неравност да връща купето в първоначално положение. Амортисьора е това, което омекотява возенето, не пружината. ........................
Амортисьора придава устойчивост на автомобила, а пружината омекотява. Амортисьора стабилизира пружинатата да не се клати.
Пробвай да се возиш на кола с изпуснати амортисьори и на кола с нови такива. После сподели коя вози по-меко!

Публикувано: 02 яну 2008, 17:20
от AX!S
пружината омекотява
Пружината и амортисьора правят принципно еднакви движения, но тези на амортисьора са много по-плавни от тези на пружината. Аз съм пробвал това, дето казвам, ама и ти пробвай - вземи един амортисьор и го свий до край, после гледай колко време му е необходимо, за да се разпъне до край. Необходими са му поне 10 секунди. След това пробвай същото с пружина и пак помисли кое омекотява.
Прав си, че амортисьора в голяма степен определя поведението на автомобила, но това е следствие от вграждането му, не причина за последното. Ескорта като го купих трябваше да го натоваря до счупване, за да клекне мъничко задницата.
Смених амортисьорите с по-меки (пружините не съм барал) и задницата омекна. Не клекна, просто спря да подскача като топче за пинг-понг на всеки легнал полицай или дупка. Т.е. вече вози по-меко, особено ако има човек отзад седнал е супер.
А на въпроса за колата с изпуснали амортисьори веднага ти казвам, че се лашка като рибарска лодка. Изобщо според мен и амортисьора и пружината оказват влияние както върху возенето, така и върху стабилността просто защото едното не може да работи нормално без другото. Не държа непременно да съм прав, но така ми го обясниха, това показват и моите наблюдения
П.П. madboy винаги ме е радвал с аватарите и подписите, без майтап

Публикувано: 03 яну 2008, 01:37
от madboy
Амортисьори. Предназначението им е да гасят вертикалните колебания на купето на автомобила, с което се обезпечава:
- комфорт при пътуване;
- добро сцепление на гумите с пътя, като не се позволява отлепянето на колелата от пътната повърхност при преминаване през неравности.
http://free.hit.bg/car-technology/hodova%20chast.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Публикувано: 03 яну 2008, 13:32
от AX!S
madboy написа: Амортисьори. Предназначението им е да гасят вертикалните колебания на купето на автомобила, с което се обезпечава:
- комфорт при пътуване;
- добро сцепление на гумите с пътя, като не се позволява отлепянето на колелата от пътната повърхност при преминаване през неравности.
http://free.hit.bg/car-technology/hodova%20chast.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Да де, нали и аз това кавам

Публикувано: 03 яну 2008, 14:48
от HACKO
Малка подробност. Пружините и амортесьорите работят във взаимно противоположна посока.
Публикувано: 03 яну 2008, 22:52
от zagor13
Така , така - Научните Обяснения долу-горе Ясни , ама приложението им и то по-точно в моя Форд - как да станат ?!Последно - вземам си нови ресори и пружини - и квото стане...други решения няма - така ли излиза ?!?