Страница 1 от 1

Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 01 юли 2008, 16:10
от dydo
Искам да попитам нещо. Абе на моето Мондео1 хидравликата на волана някак си не е като на други марки коли, които са с хидравличен волан. Моя е доста по-твърд. Ето например при някои автомобили волана се върти като с перце, просто е изключително мек. При моя не, че е трудно, но си е необходимо да вложа сила, за да го завъртя. Чудя се дали има проблем с колата или на този модел на Мондео си е нормално да е така.
М/у другото показателя на маслото за хидравлика е маааааалко под долната чертичка, ама майстори ми викат, че това не е проблем за автомобила – когато съм можел, да долея. Ама когато взех колата тази течност беше на макс, а волана пак си се въртеше по-трудно. Това донякъде е добре, когато караш по-бързо............но пък има и коли, които го втвърдяват вдигайки по-висока скорост.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 01 юли 2008, 16:41
от terminatoro
Колега виж да не ти изпуска от някъде хидр. течност и да губи налягене.
Другото от, което зависи колко ще ти е тежък волана и състоянието на ходовата част и най-вече гумите-ако са мн изтъркани или широки е нормално да се върти по-трудно.

А зада те успокоя ще ти кажа, че и на моя ескорт 97-ма волана му е по-тежък от на други коли,но на мен си ми е екстра!
Поздрави!

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 01 юли 2008, 17:00
от dydo
Ами макар и малко под минимума, течността на хидравликата принципно не е мръднала за 1 г. Спада е около милиметър два за година. От тази гледна точка предполагам, че няма теч. Гумите са ми кажи речи нови и са стандартните за модела до колкото знам, т.е. 185 /65/ 14-ски

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 01 юли 2008, 20:01
от terminatoro
Аз и в предишния пост ти писах,че и аз имам наблюдението,че фордетата са с малко по-тежки волани.Все пак имам два напълно еднакви и на двата са им по-тежки от на други коли.
Не знам при теб колко трудно се върти волана,но ако не е кой знае колко по-трудно и ако не ти вие помпата на хидравликата мн силно като въртиш волана на едно място си мисля че няма какво да го мислиш толкова.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 08:29
от dydo
Точно като си на едно място се върти малко по-трудно. Като казвам трудно, нямам предвид въобще, а в сравнение с тези волани, дето и с малкото пръстче можеш да ги навиеш.
А иначе нямам никакво виене като въртя на едно място. Само когато го навия докрай се усеща едно леееко звучене, като все едно се вдигат оборотите.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 09:36
от terminatoro
dydo написа:Точно като си на едно място се върти малко по-трудно. Като казвам трудно, нямам предвид въобще, а в сравнение с тези волани, дето и с малкото пръстче можеш да ги навиеш.
А иначе нямам никакво виене като въртя на едно място. Само когато го навия докрай се усеща едно леееко звучене, като все едно се вдигат оборотите.
Според мен може да се успокоиш и да пиинеш една студена бира :)
Нищо му няма на фордето *00110*

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 09:45
от фук-фук
Така ги правят. Нищо му няма. Ако можеш, поддържай хидравличното масло на максимум. Предполагам, че от ФОРД са го оставили по-твърдичък, за да създава усещане, че все пак с въртенето на волана въртиш и гумите, а не като едно време на ония детски камиончета - свободно въртящ се геврек

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 10:00
от amdinside
Не сравнявай твоето сервоуправление със всички други.
Тези, които се въртят лесно са със променливо усилие (електронно сервоуправление (EHPAS))
При ниски обороти е мек волана, при високи твърд.
Но старите модели имат едно предавателно число и се въртят еднакво трудно и на място и в движение
Но и така си е добре (предполагам, че на Фокуса е същото като на Мондеото, макар че не съм сравнявал)

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 10:22
от tankovbg
Абе на Форд чак с един пръст не може да се върти волана. Между другото това масло в хидравликата не е вечно, в смисъл че с времето губи качествата си (така както и спирачното масло), а май никой не го сменя (включително и аз). Да не забравяме че там има разпределителни клапани, превключвател на налягането и т.н. наслагват се утайки. Не е излишно системата да се промие и смени маслото, ама някога.
Между другото в книгите пише, че хидравликата работи в зависимост от скороста с която се движим (поне на Фиеста). При ниска скорост примерно под 10 км/ч , паркиране, маневри налягането е максимално и трябва малко усилие за да се върти волана, докато при високи скорости хидравликата работи с минимално налягане и е разбираемо защо.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 11:36
от demiro
tankovbg написа:...Между другото това масло в хидравликата не е вечно, в смисъл че с времето губи качествата си (така както и спирачното масло), а май никой не го сменя (включително и аз)...
Аз съм го сменял маслото в хидравликата.Не е от него,така си е заводски,малко е по-твърд волана на Мондеото,за разлика от някои Френски коли например.Но мен така ми е по удобен даже,винаги усещаш перфектно пътя.На място не може да се върти с един пръст,но с два не е никакъв проблем.Е аз съм с 205х55х15 гуми и като сложа зимните 185х65х15 се върти осезаемо по-леко.А за налягането в зависимост от скоростта си прав,при високи скорости се "втвърдява" още волана.От времето,когато става кола на годината,Мондео е известен с перфектната си управляемост и поведение на пътя.Мен лично леко ме дразни,че има малко по-широк радиус на завой,но това не е болка за умиране... :wink:

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 12:12
от tankovbg
Карай си тогава нямаш проблеми, колата тежи отпред, зависи и от гумите, налягането в тях също е важно, спазвай предписаното. Иначе при високи скорости практически хидравликата няма налягане и така трябва да е, за да е устойчива колата.
Това да ти е проблема, което всъщност не е проблем.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 юли 2008, 22:10
от pavkata_svt
Пийни една бира и се замисли за Mercedes примерно.

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 03 юли 2008, 08:38
от dydo
pavkata_svt написа:Пийни една бира и се замисли за Mercedes примерно.
:D Принципно съм ракиджия, ама и бира пийвам.
Ами честно да ти кажа точно това и съм се замислил, а даже и съм го набелязал - Е 220 бензин, автоматик, с кожен салон, сив металик, 96-97 година произведен някъде. Мондю няма и дума да го сменям, просто ще имам две коли. Сега обаче това е само идея, защото не съм на зор. Иначе определено имам мерак за това, но ще видим 8)

Re: Едно въпросче за хидравликата на волана!

Публикувано: 02 сеп 2008, 00:53
от miroburgas
Ако имаш леко шумене на хидр. помпа най-вече при въртене на място- пробвай да смениш възвратният маркуч/ниско налягане/ ,сваля се в сервиз-носи се се за подмяна на маркуча и кербоват старите накрайници30-40лв ,също и смени маслото - още 25-30 лева,това важи за всички коли на повече годинки