луфт на муфа на рейката
Публикувано: 06 авг 2008, 20:14
Симптоми
Без да работи двигателя при завъртане енергично но ,без напъване на волана наляво ,надясно се чуваше почукване в долната част на колата. Там където кормилния вал излиза от купето. Забелязваше се и голям свободен ход на волана. При движение на автомобила почукване нямаше но се запазваше големият свободен ход. При хващане с ръка на муфата преди свалянето на кормилния вал от нея и разклащане (не дърпане) нагоре, надолу -наляво ,надясно се усещаше ясно ,отклонение от около 4мм.
След като свалих кормилната муфа се оказа че се е разхлабил болта който стяга муфата към рейката. При въртенето на волана болта е опирал в стеблото на рейката и се бяха изтрили 3-4 навивки от резбата. Болта се отвива с torx-40. Трудното при демонтажа е неудобното място и това че върху болта попада вода и прах. Оригиналния болт подмених с друг като главата му е за ключ шестограм. Преди монтажа намазах всички допирни повърхности изложени на вода и прах с графитна грес.
Може да погледнете снимките които направих и линковете от които взимах информация.
Линковете съдържат информация подплатена със снимки указващи как се демонтира разглобява и регулира кормилна рейка.
Снимки http://www.snimka.bg/album.php?album_id=271368
Линкове:http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=24007
http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=51360
Трябва да сте регистрирани на руския сайт за видите снимките!
Без да работи двигателя при завъртане енергично но ,без напъване на волана наляво ,надясно се чуваше почукване в долната част на колата. Там където кормилния вал излиза от купето. Забелязваше се и голям свободен ход на волана. При движение на автомобила почукване нямаше но се запазваше големият свободен ход. При хващане с ръка на муфата преди свалянето на кормилния вал от нея и разклащане (не дърпане) нагоре, надолу -наляво ,надясно се усещаше ясно ,отклонение от около 4мм.
След като свалих кормилната муфа се оказа че се е разхлабил болта който стяга муфата към рейката. При въртенето на волана болта е опирал в стеблото на рейката и се бяха изтрили 3-4 навивки от резбата. Болта се отвива с torx-40. Трудното при демонтажа е неудобното място и това че върху болта попада вода и прах. Оригиналния болт подмених с друг като главата му е за ключ шестограм. Преди монтажа намазах всички допирни повърхности изложени на вода и прах с графитна грес.
Може да погледнете снимките които направих и линковете от които взимах информация.
Линковете съдържат информация подплатена със снимки указващи как се демонтира разглобява и регулира кормилна рейка.
Снимки http://www.snimka.bg/album.php?album_id=271368
Линкове:http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=24007
http://mondeoclub.ru/forum/index.php?showtopic=51360
Трябва да сте регистрирани на руския сайт за видите снимките!