Ходова част на Мондео
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 29 юли 2008, 08:05
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Ходова част на Мондео
Здравейте колеги!Автомобилът ми е Форд Мондео 95 г. 2000 куб.136 к.с бензин.Може ли някой да разясни как функционира т.н блокаж на диференциала.Забелязвам при ляв плътен завой и бавна скорост странно придърпване и прибоксуване на лявото колело.Надявам се на отговор.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
За тракшън контрола ли става въпрос ?
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 29 юли 2008, 08:05
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Драги приятелю,предполагам,че на технически език е точно както ти го казваш.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Доколкото аз знам механична бокировка на диференциала няма в нашия случай. Системата въздейства на жилото на газта посредсвом един мотор,като връща педала така че колелата да не пребоксуват.Освен това ми се струва че си помага и с АБСа. Това знам аз.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Съжалявам колега, би ли разяснил по подробно как се контролира спорачката и дросела на любопитните и невежи хорица като менmitaka76 написа:TCS (Traction Control System) ..... Действа на две нива - ако колелото боксува, задейства спирачката към него, допълнително намаля въртящия момент към колелетата - затваря дросела. В началото на боксуването на едно от водещите колелета, спирачното действие към него започва да се увеличава, докато спре да увеличава оборотите си. Така системата оптимизира сцеплението с пътя. Системата действа като блокаж на диференциала. При скорост по-ниска от 50 км/ч. системата действа посредством спирачката и дросела, а над 50 км/ч. само с дросела.

До колкото съм виждал зетеци дроселовата клапа е механична-тоест се контролира само с обтягането от жилото на газта.
И другия ми въпрос със спирачката:Как се увеличава усилието на само едно колело,а на другото намалява?
И в двете системи липсва електроника за механично въздействие....май.
- msotiroff
- потребител
- Мнения: 461
- Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
- Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD - Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Добре де... при плътен ляв завой лявото колело изминава по - кратък път от дясното... Ако е включен блокаж би трябвало двете колела да въртят заедно, т.е правят едни и същи обороти... не боксува ли лявото колело заради това?!... А то този блокаж предполагам се включва/изключва пожелание... не се ли използва само на пресечен терен, в дълбока кал и т.н.????toni tankov написа:Здравейте колеги!Автомобилът ми е Форд Мондео 95 г. 2000 куб.136 к.с бензин.Може ли някой да разясни как функционира т.н блокаж на диференциала.Забелязвам при ляв плътен завой и бавна скорост странно придърпване и прибоксуване на лявото колело.Надявам се на отговор.
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Аз съм абсолютно съгласен с колегата митак76,само че не съм ги чел тези неща а само съм наблюдавал поведението на автомобила ми. Ще добавя само ,че системата TCS е постоянно включена но може да бъде деактивирана чрез бутон на арматурното табло.което се индицира с лампа на таблото. Тази лампа светва за момент,когато се получи пребоксуване при някое от предните колела.
-
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 29 юли 2008, 08:05
- Модел на автомобила: ford mondeo
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
За десен завой,знам ли и аз може би го има в малко по-слаба степен.Друг собственик на Мондео/ без тракшън обаче/ме успокоява,че и той е така щото тоя вид коли били слабо маневрени!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ходова част на Мондео
Успокоявайте се, че може и да има нужда!toni tankov написа:За десен завой,знам ли и аз може би го има в малко по-слаба степен.Друг собственик на Мондео/ без тракшън обаче/ме успокоява,че и той е така щото тоя вид коли били слабо маневрени!
Тази система, която действа с помощтта на абс-а, не се препоръчва да сработва. Тя следи колко голяма е разликата във ъгловата скорост (въртенето де) на колелетата, и като трябва лекичко пуска импулси на спирачката и накладките чукват по малко, да спрат по-бързото колело. Един път само ми беше от полза, в една нива кална, наистина май имаше ефект. Но това рязко чукване на накладката моментално се предава вив вид на зъл удар по трансмисията и най-вече диференциала, и съвсем зле е за лагерите му и сателитите.
Ако на някой му сработва без да има буксуване на само едното колело, има проблем с електрониките.
Има още. Черешката на тортата - след малко такива почуквания, диференциалът започва при краен завой лекинко и той да попричуква. Ей това вече е зле. На такава скоростна кутия всяко избуксуване може да е последното движение, както и всяко сработване на коментираната система.
Виж, ако имахме нещо специално в диференциалите, би било добре, но за тази система аз казвам НЕ.
От два форда с това, на първия му се разщрака диференциалът, а на втория реших да спра чудото, имам фабрично копче за щастие.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта