Страница 1 от 1
Ходова част на Мондео
Публикувано: 09 сеп 2008, 09:28
от toni tankov
Здравейте колеги!Автомобилът ми е Форд Мондео 95 г. 2000 куб.136 к.с бензин.Може ли някой да разясни как функционира т.н блокаж на диференциала.Забелязвам при ляв плътен завой и бавна скорост странно придърпване и прибоксуване на лявото колело.Надявам се на отговор.
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 09 сеп 2008, 16:24
от by_cec
За тракшън контрола ли става въпрос ?
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 10 сеп 2008, 08:42
от toni tankov
Драги приятелю,предполагам,че на технически език е точно както ти го казваш.
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 10 сеп 2008, 16:30
от by_cec
Доколкото аз знам механична бокировка на диференциала няма в нашия случай. Системата въздейства на жилото на газта посредсвом един мотор,като връща педала така че колелата да не пребоксуват.Освен това ми се струва че си помага и с АБСа. Това знам аз.
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 11 сеп 2008, 16:50
от mrdds
mitaka76 написа:TCS (Traction Control System) ..... Действа на две нива - ако колелото боксува, задейства спирачката към него, допълнително намаля въртящия момент към колелетата - затваря дросела. В началото на боксуването на едно от водещите колелета, спирачното действие към него започва да се увеличава, докато спре да увеличава оборотите си. Така системата оптимизира сцеплението с пътя. Системата действа като блокаж на диференциала. При скорост по-ниска от 50 км/ч. системата действа посредством спирачката и дросела, а над 50 км/ч. само с дросела.
Съжалявам колега, би ли разяснил по подробно как се контролира спорачката и дросела на любопитните и невежи хорица като мен

.
До колкото съм виждал зетеци дроселовата клапа е механична-тоест се контролира само с обтягането от жилото на газта.
И другия ми въпрос със спирачката:Как се увеличава усилието на само едно колело,а на другото намалява?
И в двете системи липсва електроника за механично въздействие....май.
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 12 сеп 2008, 00:13
от msotiroff
toni tankov написа:Здравейте колеги!Автомобилът ми е Форд Мондео 95 г. 2000 куб.136 к.с бензин.Може ли някой да разясни как функционира т.н блокаж на диференциала.Забелязвам при ляв плътен завой и бавна скорост странно придърпване и прибоксуване на лявото колело.Надявам се на отговор.
Добре де... при плътен ляв завой лявото колело изминава по - кратък път от дясното... Ако е включен блокаж би трябвало двете колела да въртят заедно, т.е правят едни и същи обороти... не боксува ли лявото колело заради това?!... А то този блокаж предполагам се включва/изключва пожелание... не се ли използва само на пресечен терен, в дълбока кал и т.н.????
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 12 сеп 2008, 09:46
от by_cec
Аз съм абсолютно съгласен с колегата митак76,само че не съм ги чел тези неща а само съм наблюдавал поведението на автомобила ми. Ще добавя само ,че системата TCS е постоянно включена но може да бъде деактивирана чрез бутон на арматурното табло.което се индицира с лампа на таблото. Тази лампа светва за момент,когато се получи пребоксуване при някое от предните колела.
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 15 сеп 2008, 14:35
от toni tankov
За десен завой,знам ли и аз може би го има в малко по-слаба степен.Друг собственик на Мондео/ без тракшън обаче/ме успокоява,че и той е така щото тоя вид коли били слабо маневрени!
Re: Ходова част на Мондео
Публикувано: 15 сеп 2008, 23:51
от diesel1.6
toni tankov написа:За десен завой,знам ли и аз може би го има в малко по-слаба степен.Друг собственик на Мондео/ без тракшън обаче/ме успокоява,че и той е така щото тоя вид коли били слабо маневрени!
Успокоявайте се, че може и да има нужда!
Тази система, която действа с помощтта на абс-а, не се препоръчва да сработва. Тя следи колко голяма е разликата във ъгловата скорост (въртенето де) на колелетата, и като трябва лекичко пуска импулси на спирачката и накладките чукват по малко, да спрат по-бързото колело. Един път само ми беше от полза, в една нива кална, наистина май имаше ефект. Но това рязко чукване на накладката моментално се предава вив вид на зъл удар по трансмисията и най-вече диференциала, и съвсем зле е за лагерите му и сателитите.
Ако на някой му сработва без да има буксуване на само едното колело, има проблем с електрониките.
Има още. Черешката на тортата - след малко такива почуквания, диференциалът започва при краен завой лекинко и той да попричуква. Ей това вече е зле. На такава скоростна кутия всяко избуксуване може да е последното движение, както и всяко сработване на коментираната система.
Виж, ако имахме нещо специално в диференциалите, би било добре, но за тази система аз казвам НЕ.
От два форда с това, на първия му се разщрака диференциалът, а на втория реших да спра чудото, имам фабрично копче за щастие.