Страница 1 от 2
дайте съвет за амортисьори...
Публикувано: 12 дек 2005, 21:19
от CyberFiend
от известно време се оглеждам на пазара да си сменя амортисьорите на Сиерата (1.8TD, 92г., хечбек). последно се спрях между две фирми/марки - Kanex.bg (Delphi DeCarbon) и Д&Н (SACHS). Та значи проучването даде следните резултати (говоря за обикновени маслени ам.)
- задните са долу-горе на еднаква цена (50-60 лв.)
- предни Delphi DeCarbon - 80 лв.
- предни SACHS - 151 лв.
Е 'тва не мога да го разбера. Четох различни мнения из форума... верно - болшинството от хората са най-доволни от SACHS. Обаче не мисля че Delphi са чак такива боклуци, че да има разлика от 70 лв./амортисьор.
Сиерата едва ли ще я карам повече от година, година и половина max., та се чудя дали си струва да се охарчвам чак толкова. Очаквам вашите мнения и съвети.
10х предварително.
Публикувано: 13 дек 2005, 00:26
от apolo
значи мога да ти дам съвет само за SACHS , и знам че са най-добрите на пазара. за другите нищо не мога да кажа, но ако имаш вазможност по добре си вземи по скъпите. аз в момента още си патя от амотрисьори , не че бяха евтини 85 лева АЛКО , но бяха блокирали още при монтирането, и докато се усетя и ми разгониха фамилията на кръста. та затова ти казвам , по добре по скъпото , но поне няма да съжеляваш после.
Публикувано: 13 дек 2005, 09:27
от petkoff_pl
apolo написа:значи мога да ти дам съвет само за SACHS , и знам че са най-добрите на пазара. за другите нищо не мога да кажа, но ако имаш вазможност по добре си вземи по скъпите. аз в момента още си патя от амотрисьори , не че бяха евтини 85 лева АЛКО , но бяха блокирали още при монтирането, и докато се усетя и ми разгониха фамилията на кръста. та затова ти казвам , по добре по скъпото , но поне няма да съжеляваш после.
Какво разбираш под блокирали амортисьори и как се остановява, аз съм точно с такива АЛКО и сам съм си ги сменял. Кажи че да взема да ги проверя, но досега не съм забелязал никакъв проблем
Публикувано: 14 дек 2005, 11:43
от apolo
ами блокирали амортисьри са когато нямат никакъв ход нагоре надолу , или коогато хода е много малък. аз когато бях да направя теста , и когато започнаха да проверяват задните амортисьори , вместо те да убират вибрациите , цялата кола се тресеше., все едно вместо амортисьор на негово място е заварена една тръба и всяка неравност се предава директно и на купето. трябва да ти кажа че откакто ги смених имам проблеми с кръста , а сега и всеки който кара колата по дълго се оплаква от същото.
Публикувано: 14 дек 2005, 12:49
от CyberFiend
apolo написа:ами блокирали амортисьри са когато нямат никакъв ход нагоре надолу , или коогато хода е много малък. аз когато бях да направя теста , и когато започнаха да проверяват задните амортисьори , вместо те да убират вибрациите , цялата кола се тресеше., все едно вместо амортисьор на негово място е заварена една тръба и всяка неравност се предава директно и на купето. трябва да ти кажа че откакто ги смених имам проблеми с кръста , а сега и всеки който кара колата по дълго се оплаква от същото.
ми хубаво де, гаранция нямат ли тез блокирали амортисьор? що не ти ги сменят? аз ако ида да си взема Delphi (да речем, щот ще спестя някой лев) и случайно улуча някакви такива (дефектни), ще има да ги разкарвам да ми ги сменят докато им се изясни...

държавата... всички търгаши... само боклуци продават
Публикувано: 15 дек 2005, 01:17
от apolo
днес бях да ми сменят амортисьорите, смениха ги без проблем. оказа се че и двата задни са блокирали и са марка АЛКО, да знаете , избягвайте да вземате от тея амортисьори без гаранция. сега пак ми сложиха АЛКО и положението е по добро, но по принцип тази марка изглежда произвежда твърди амортисьори , имайте го в предвид. като покарам малко ще ви пиша какви са ми по нататашните наблюдения.
Публикувано: 20 юни 2006, 14:51
от vvk79
molya nyakoy da me upati kakvi amortiosyori da si kupya za ford fiesta 1.1 predni. proverih v dosta servizi i magazini cenata varira ot 70 do 80 lv/br. ima ispanski brazilski ngliiski i frenski9 masleni i gazovi kakvo bihte me posavetvali da si sloja i kakvo ne
Публикувано: 20 юни 2006, 19:31
от Peter_CLX
apolo написа:днес бях да ми сменят амортисьорите, смениха ги без проблем. оказа се че и двата задни са блокирали и са марка АЛКО, да знаете , избягвайте да вземате от тея амортисьори без гаранция. сега пак ми сложиха АЛКО и положението е по добро, но по принцип тази марка изглежда произвежда твърди амортисьори , имайте го в предвид. като покарам малко ще ви пиша какви са ми по нататашните наблюдения.
Преди известно време сложих маслени Алко отпред. Марката е испанска и ги правят по немски лиценз. До момента нямам проблеми, а също и на кръста ми не съм забелязал да се отразяват зле. Даже имам чувството, че возията с тях е малко мека и понякога колата се люшка повече, отколкото би трябвало. Но не е сигурно че е от амортисьорите де - има вероятност и тампоните на реактивната щанга да са за смяна.
PS. Към vvk79: колега, пиши на кирилица, ако може!
Публикувано: 20 юни 2006, 20:40
от shmitc
АЛКО за мен са много добри амортисьори.И предни и задни съм ги сменил с тази марка и нямам никакви проблеми,и изобщо не са по твърди.Ако си внуша,да,ще са по твърди

Публикувано: 21 юни 2006, 09:50
от nikolovvd
А кои амортисьори возян по-меко газовите или маслените? И кои имат по-дълъг живот - естествено при нормална експлоатация?
Публикувано: 21 юни 2006, 10:41
от Brock
Маслените возят по-меко, но пък с газови, колата е по-стабилна.
Разгледай ето това
Информация за видовете амортисьори

Публикувано: 09 окт 2006, 16:47
от valboy
Амортисьори KROSNO? Някой да ги знае що са стока са?
Публикувано: 09 окт 2006, 19:52
от evg2
Газовите амортисьори са твърди и при нашите пътища става рисковано за пружините.Два газови "kiaba"/не знам дали е точно написано/ предни счупиха и двете пружини на Опел ТДИ-99г.за 5месеца,колата е стабилна но доста твърда отпред.По добро решение е системата "сенсатрак" газово-маслени.Аз съм с такива на SACS и съм доволен не знам колко струват в БГ. но това е важен елемент за безопасноста.
Публикувано: 09 окт 2006, 20:42
от HACKO
Защо пък смятатате, че амортисьорите чупят пружините?
Публикувано: 09 окт 2006, 20:58
от evg2
Двете пружини са счупени на една врътка 15см. /почти еднакво разлика 4-5мм./в долния си край където лягат в амортисьорната поставка и двата са сменяни едновременно пружините дефектират и двете за 10 дена разлика.Същия модел автомобил по същия маршрут на движение но с маслени амортисьори /нови/ за сега здрави пружини.
Не се сетихме но не е късно да премерим височината на пружинната поставка на старите и новите амортисьори имат ли разлика,защото тука всичко трябва да мериш май.
Публикувано: 09 окт 2006, 23:09
от sashos
аз съм много доволен от билтщаин 80лв парчето маслени отзад колата е трубче в завоите отпред съм с монро газови(но съм с негативно мнение за марката ама нямам пари да ги сменя)
Публикувано: 10 окт 2006, 09:03
от vasilnikov
Аз съм със SACHS да знаеш ще останеш доволен:)

Публикувано: 10 окт 2006, 10:45
от nikolovvd
Аз съм слагал газови на Монро на Фиат Уно отпред. Бях впечетлен от лекотата с която минаваше през спящите полицаи. Някой има ли по-богати впечетления от тази марка?
Публикувано: 10 окт 2006, 10:54
от acj
Скоро смених моите с Рекорд - френски
отзад - маслени
отпред - газово-маслени
на половин цена спрямо Монро:
например задните - 137лв. в D&N, 68.5 - Рекорд
Публикувано: 10 окт 2006, 11:41
от Tuz
evg2 написа:Газовите амортисьори са твърди и при нашите пътища става рисковано за пружините.Два газови "kiaba"/не знам дали е точно написано/ предни счупиха и двете пружини на Опел ТДИ-99г.за 5месеца,колата е стабилна но доста твърда отпред.По добро решение е системата "сенсатрак" газово-маслени.Аз съм с такива на SACS и съм доволен не знам колко струват в БГ. но това е важен елемент за безопасноста.
Значи опелите си чупят пружини в никакъв случай не е от амортисьорите

а е абсолютно нормално като счупиш едната другата да се натовари повечко и тя да не издържи
