Страница 1 от 2

Размисли за гумите и колите ни...

Публикувано: 02 фев 2006, 20:19
от kiro1969
Момчета,BRIDGESTONE POTENZA RE720-това е царицата на гумите!!!но:295кинта е парчето!!! :wink:

Публикувано: 02 фев 2006, 21:02
от kEFi
Лелееее......то много яки гуми карате! Като сложите четири и утроявате стойността на колите си =)):

Публикувано: 02 фев 2006, 21:31
от Peter_CLX
"За 4 гуми,
бре че думи,
бре че суми..."
:shock:

Като чета изявленията в таз тема, направо ме хваща комплекса за малоценност... 300 кинта за гума... за 12-годишна кола... :(:

Публикувано: 02 фев 2006, 23:55
от paci
Е какво значение има възраста на автомобила не мога да разбера ?!
Една вечер един се жалваше, че не може да изкара едно лято с едни гуми. Последно беше сложил TOYO напомпани с азот, к'вото и значение да има но за първи път го чувам. Ама кара много човека просто му е свързано с прехраната т.е. изкарва пари с това пътуване.
Кара кола втора ръка която може би е на 12 години но какво значение има това?
Хвърлих едни 15-ки с които доста завъртах гуми ако тръгна "по-сегнато", имаха си графер но явно си бяха старички макар и маркови Изображение. Сложих втора употреба летни гуми (щото толкоз пари имам) и не въртя гуми като шантаф ако се опитам да тръгна по-...
Е добре тръгването май**та му, ами спиране, ами мокра настилка, ами завой ... ми ти ако постоянно си на път и не винаги си отпочинал и ако са ти кофти гумите?
Имат пари хората да дават за мен няма лошо ... нали не ги давам аз :D

Публикувано: 03 фев 2006, 00:47
от kEFi
paci написа:Е какво значение има възраста на автомобила не мога да разбера ?!
Една вечер един се жалваше, че не може да изкара едно лято с едни гуми. Последно беше сложил TOYO напомпани с азот, к'вото и значение да има но за първи път го чувам. Ама кара много човека просто му е свързано с прехраната т.е. изкарва пари с това пътуване.
Кара кола втора ръка която може би е на 12 години но какво значение има това?
Хвърлих едни 15-ки с които доста завъртах гуми ако тръгна "по-сегнато", имаха си графер но явно си бяха старички макар и маркови Изображение. Сложих втора употреба летни гуми (щото толкоз пари имам) и не въртя гуми като шантаф ако се опитам да тръгна по-...
Е добре тръгването май**та му, ами спиране, ами мокра настилка, ами завой ... ми ти ако постоянно си на път и не винаги си отпочинал и ако са ти кофти гумите?
Имат пари хората да дават за мен няма лошо ... нали не ги давам аз :D
Да бе! На кола за 2 бона сложили гуми за 1200-некви екзотики с индекси за 300км/ч и лети джанти за още толкова... =D>: ше падна... =)): =)):

Публикувано: 03 фев 2006, 01:02
от paci
kEFi написа: ше падна... =)): =)):
Сложи си каска и наколенки, да не се контузиш лошо.
Лично аз също не бих го направил щото нямам толкоз пари да давам .
Па на тебе ко ти пука :shock: :wink: Все едно си шефа и се опитват да те убедят, че трябва да похарчиш тези пари за гуми за служебните автомобили =)):

Публикувано: 03 фев 2006, 08:42
от Polly
Карала съм с Пирели, но Пирели P3000 летни гуми. На мокър и сух път са се държали доста добре, според мен и според по-компетентни, които са карали колата и лично аз имам доста добри впечатления от Пирели.

Michelin Pilot Primacy са може би най-доброто решение, но не и най-евтиното, впечатления преки нямам, но имам приятел, които е с такива гуми и е доволен от тях, кара с тях и през зимата:shock: и на сняг също се държат добре, но при по-ниска скорост. В България обаче са със завишена цена, същите гуми в Търция са доста по-евтини. Но и принципно Michelin Pilot се препоръчват за по-висок клас коли.

*00118* *00141*
Както и paci, каза какво значение има възрастта на автомобила при избора на гуми?
И аз съм на мнение, че възрастта на автомобила няма значение за избора на гуми. Това, че една кола е на 12 и повече години, не значи че трябва да е с някакви гуми, колкото да се движи. А това, че утроява стоинойстта на автомобила, поне на мен не ми изглежда каприз, а дори е едно много добро решение все пак гумите са от съществено значение за сигурността на човека, който е зад волана на тази кола, а и за сигурността на другите участници в движението. Много неприятно впечатление прави една стара кола с изтъркани гуми, която едвам спира.

Лично мнение, при избора на гуми не трябва да се прави компромис, ако има човек възможност по-добре да си купи по-скъпи гуми без значение възрастта на автмобила, а ако на някой това му се струва глезотия или избиване на комплекс, по-добре да не кара кола, а да си купи карта за градския транспорт. :!:

Публикувано: 03 фев 2006, 09:40
от kEFi
....за какъв компромис става въпрос?
Да не би да се оборудваш с гуми за към 300лв?
Да не би останалите "галошки" както излиза (нови, нови разработки и т.н. в ценови диапазон 80-130 лв) да са калпави гуми? Не са ли всъщност гумите на повечето точно такива? И какъв компромис сте направили?
Друг е въпроса, кои гуми ме кефят. Наистина цитираните по-горе са супер. Но пък си имат предназначение. Ако карам болид - ще съм с гуми за ...формула 1, ако карам трабант и видинката е добра гума....

Доколкото се сещам темата е за летни гуми и по точно с какви караме. Придружено с препоръки. Какъв е смисъла да те карам примерно да сложиш на старата фиеста страхотни нови гуми с V или Н индекс.....като и Т са ти предостатъчни. Е, имат страхотна шарка, ама да рисувам с тях в калта ли?

Затова и пиша това - малко реализъм. Колега ще попита какви гуми да си сложи на Фиестата, а ние ще го хвърляме в тъча с препоръки... все едно сме клуб "скучаещи милионери" :wink:

Публикувано: 03 фев 2006, 09:49
от red
Пътят не пита на колко години ти е колата

Публикувано: 03 фев 2006, 10:15
от Любо
red написа:Пътят не пита на колко години ти е колата
Вярно, но ако тая същата колане може повече от 190 (а нашите повечето са такива) защо ти е скоростен индекс повече от "T"? Или иначе казано ако една гума от 100лв. е добра за мойта кола и съм много доволен от нея, защо да давам 150-300лв за гума, която е по-добра, но на която не мога да използвам характеристиките, т.е скорст, натоварване и такива разни работи. Шарка!? Да не съм художник?

Публикувано: 03 фев 2006, 10:40
от red
не бе пич - скоростния индекс е едно на ръка - вярно, че не караш с 300 и то не самзо заради годините на колата - аз и ново Ferrari не бих с карал толкова в нашата действителност.
НО гумата не е само скоростен индекс BTW За мен е важно поведението върху настилката съответно мокра и суха, стабилността при резки завой, сцеплението при спиране, скоростта на ИЗНОСВАНЕ..... ей такива работи
Карал съм и с евтини и със скипи гуми не ми казвайте, чу разликата е в шарката (като красота) и скоростния индекс


Пак питам някой пробвал ли е RunOnFlat гума - наистина ли можеш да минеш без резервна - това живо ме интересува

Публикувано: 03 фев 2006, 11:09
от Polly
Извинявам, се за офф-топика, но явно не се бях изказала ясно, за което също се извинявам.
*167*

Написах "При избора на гуми не трябва да се прави компромис", т.е. за такъв компромис става думи.

Също така бях написала, че ако човек има възможност е по-добре да си купи по-скъпи гуми и подчертавам бях казала "лично мнение е", с което не ангажирам никой.

По-горе бях написала за Michelin Pilot, че не са най-евтиното решение и се препоръчват за по-висок клас автомобили, а се предполага / или поне аз така предполагам/ че по-високия клас може да е предвиден да има по-висока скорост / за същата марка бях споменала, че нямам преки впечатления/.

Също по темата бях написала от кой гуми имам преки впечатления- Пирели изрично бях написала и модела, за който навсякъде може да се провери, че точно този модел е с по-нисък скоростен индекс. С тези гуми съм карала 3 г старата фиеста и най-малко това ме кара да мисля, че имам известни преки впечатления.

И не на последно място смятам, а и опитно съм го изпитала, че гуми с едни и същи характеристики като размер, има голямо значение марката, независимо че става въпрос за гума в диапазона 80-130 лв, има огромна разлика м/у гума от 80 и гума от 130 лв, но подчертавам това е лично мнение.

По отношение на шарката не ги избирам, нито по шарка гумите, нито по мирис и вкус, а по индекс, съобразен с възможностите на колата, цена, съобразена с мойте възможности и марка, защото мисля че за марка, която е утвърдена, се предполага, а и фактите показват, че има защо да е по-скъпа и особено в диапазона 80-130 лв , 50-те лв разлика оказват съществено значение в/у качеството на гумата / поне според мен/.

Ако смятах, че добър начин за избиване на комплекси са гумите на колата, щях да карам друга марка кола или най-малкото на тази щях да монтирам някой спойлер, последен модел лети джанти, двд за 3000-4000 лв и тн.

Колкото до препоръките, моята препоръка я бях дала на база - личен опит, но с всичките офф топици, и коментари на дадено мнение, изпълнено с офф- топици всичко това започва да ми прилича на "Клуб скучаещи шофьори", а не "Клуб Форд" :cry:

И за да не се повтарям излишно, бях написала че гумите имат значение за сигурността, а сигурността в този конкретен случай / а именно гумите/ не виждам да има връзка с годината на производство на автомобила, марката на автомобила, а защо не и цвета на косата на човека зад волана, редно е като се кара кола да се мисли и за сигурността на другите участници в движението.

ПП Kefi, в темата въобще не видях на едно място да си написал ти с какви гуми караш и какви препоръки би дал, а сам си написал "Доколкото се сещам темата е за летни гуми и по точно с какви караме", оценявам това че си опитал да внесеш реализъм / пиша го без ирония/.

Публикувано: 03 фев 2006, 11:24
от penkata
Айде и аз да кажа нещо.

Освен дискутираните по-горе неща бих искал да ви заостря вниманието върху следния факт.
Всеки от нас знае колко лоши са пътищата в България. Затова трябва да обърнем сериозно внимание на няколко фактора.

От голямо значение за безопасното и безпроблемно шофиране (специално в България) е колко здрав е страничният борд на гумата. Когато скочим в дупка, гумите с тънък и мек страничен борд скъсват корди и се получават балони ако не гръмнем гумата преди това. Меките странични бордове означават и по-малък брой стоманени корди в конструкцията на каркаса на гумата. Такъв мек борд например бихте могли да пипнете в зимния BARUM. Ако това не е проблем на запад то в България е сериозен проблем.

Голяма част от гумаджийниците обслужват по недопустим начин клиентите със скъпи и тежки автомобили (Мерцедеси, БМВ от голям клас). Идва клиента, но не щеш ли от марките гуми, които се продават в сервиза точно неговия размер го няма. С лека ръка се слага примерно малко по-тясна гума без да се обръща внимание, че тя вече стои по различен начин върху джантата, страничният борд се е огънал и е станал уязвим, не върши добре работата си при екстремни натоварвания. Не се обръща внимание на товарния индекс на гумата, който особено при автомобили с тегло 2-2,5 тона има голямо значение.

Илюстрирани и обяснени тези ефекти и други полезни неща за гумите можете да прочетете тук

Така че бъдете взискателни към тези, които ви обслужват. По възможност слагайте гуми с предвидения от производителя размер. Като го няма в n-тата гумаджийница идете в друга.

Това, което аз бих препоръчал като добра лятна гума е YOKOHAMA

В средния клас 14-15-16 цола YOKOHAMA A539 има я със скоростни индекси H, V, W

В по-високия YOKOHAMA AVS Sport ск. индекс W, Y

За джипове, BMV X5 и подобни YOKOHAMA ADVAN ск. индекс W, Y

Публикувано: 03 фев 2006, 14:00
от kEFi
Polly написа:......................
1. Моля модератора да раздели темата, че човека си остана без отговор...

2. Лично аз не съм използвал такива (RunOnFlat) - не карам екстремно, за да са ми нужни. Виж, ако имам очакване да ме стрелят по гумите или да ми слагат шипове на платното...бих си взел :wink:

3. За протокала - летните са ми Nokian NRH2....

4. За Поли. Ще се опитам да бъда по-ясен.
Гумите, за които се пишеше - много са яки. Така ли е? - Да!
Карам Ескорт с 90 катъра. Така ли е? - Да!
Обикновено карам с над 200км/ч. Така ли е? - Да! Но само на летището, като се вържа за някой излитащ самолет :wink:
Обикновено карам 100-120. Така ли е? Да! В повечето случаи...

...и питам - Какви гуми да си взема?
...отговарят ми примерно: BRIDGESTONE POTENZA RE720 - най-добрите!
... отговарям примерно: Съгласен съм! Но за какво са ми? Те са направени за други коли, не за моята. С други мощности и куп още неща...Дори е вероятен обратен ефект - да стана нестабилен, поради факта, че не мога да натоваря дори и наполовина гумите. А те са най-ефективни при определени условия!
.... Да, ама ще изглежда добре! (примерно) Имат супер сцепление и незнам си още какво...
.... Е, прав си! (отговарям примерно), ама аз ще си взема от онея гуми, дето са за коли от моя тип. Те са изчислени за моя тип. Оптималното им натоварване се прави пак от коли от моя тип и с подобни характеристики. Е, не почват от $150, ама....са около стоте (+/- 30)...лева..... :oops:
....и ми казват примерно: Еееее! Що правиш компромис с толкова важно нещо? Засяга и околните! Ще вземеш да блъснеш някой и после......Не, че цената е кой-знае какъв фактор, но по-скъпата гума те подсигурява по-добре!
.... и аз почвам да се *00147* ! Какво да правя? ..... *00117* Ще си купя гуми като на Шуми!
.........
След няколко дни в рубриката синя лампа:
...
Тази вечер, някакъв идиот с Ескорт, обут със сликове прегази лицето Х защото не можал да спре. Как ли, се чудите вие, като е с върхови гуми? Ми много просто - те не са били предназначени за неговата кола!......

Малко дългичко, ама се опитах да бъда максимално прост! :wink:
То и магарето има копита, но само с конски подкови няма да стане кон!

Публикувано: 03 фев 2006, 15:35
от penkata
Добре ето конкретен отговор

YOKOHAMA C.drive 195/60/15 88H - 155 лева/бр.
195/65/15 95H - 150 лева/бр.

Ето цени в България за този размер - Michelin - 190лв., Good Year - 176лв.

ето снимката


Гумата е по-добра от PIRELLI P3000 и PIRELLI P6000, цитирани в горните постинги.

Все пак YOKOHAMA правят невероятни гуми.
Ще си позволя да изброя само някои от моделите автомобили, производствено оборудвани с YOKOHAMA

AMG G55, Aston Martin Vanquish, VanquishS, BRABUS MV12, LEXUS GS300/430, IS200, IS300, LOTUS Elise, Exige, 340R, PORSCHE Boxster, 911 Carrera 4, BENTLEY Continental GT и др.

Публикувано: 03 фев 2006, 16:51
от Polly
Kefi, благодаря за изчерпателния отговор, тази вечер ще заспя спокойно :lol:

:lol: Радвам се, че всички тези пояснения си адресирал към мен. Но се чудя къде в темата, а и изобщо съм препоръчвала гуми за $150? Къде съм писала, че гуми за около 100 лв са галоши? Къде съм писала, че си избирам гумите по шарката? Писах единствено критериите, по които аз си избирам гумите, и споменах, че не трябва да се прави компромис в качеството, особено когато става въпрос за гуми с едни и същи характеристики / като това го поясних във второто мнение по темата/. Защо ли ми се струва че за Michelin Pilot написах, че са за друг клас автомобили?

Нямам намерение да пиша за 3 път, това за което достатъчно ясно писах по горе, а се чудя на кого е нужно да се повтаря едно и също.

По-малко емоции и повече реализъм, все пак пишем за гуми, не решаваме въпрос от съществено значение за човечеството.

ПП Към модераторите на темата, ако преценят че съм написала повече отколкото е необходимо или написаното няма връзка ги моля да изтрият мненията ми по тази тема.

Публикувано: 04 фев 2006, 08:58
от aaleks
Да, компромнис с гумите неправете!
Ами тогава що направихте компромис с покупката на 12 годишна кола, на която ту не и работя ербеците, спирачките нещо стържели това да не е по-маловажно, ей не си губете акъла *00127* !

Може би някой не са виждали нова гума от видинката на бащината си лада! :twisted:


Мисля, че kEFi много добре се е справил в последния си пост =D>: !


Шама прощавате ама *unknw* .

Публикувано: 04 фев 2006, 11:59
от Polly
При покупка на 12 годишна кола най-важното да е металик, да е с лети джанти, ел. стъкла и огледала / като последните две е задължително да работят/, хубава музика, която заглушава скърценето и потропването и задължително да има опция за еФтина газова уредба :lol:

Щом горните неща ги има, компромис няма и колкото по-мощна, толкова по-добре :lol:

А гумите може и регенерат, важно е да се търкаля и да пали и екстрите да са в перфектно състояние:lol:

ПП Не е важно кой какво е виждал и какво не е виждал, а как поддържа и се грижи за това, което има, било то и на 20г.

:lol:

Публикувано: 04 фев 2006, 13:48
от Peter_CLX
Polly написа:При покупка на 12 годишна кола най-важното да е металик, да е с лети джанти, ел. стъкла и огледала / като последните две е задължително да работят/, хубава музика, която заглушава скърценето и потропването и задължително да има опция за еФтина газова уредба :lol:

Щом горните неща ги има, компромис няма и колкото по-мощна, толкова по-добре :lol:

А гумите може и регенерат, важно е да се търкаля и да пали и екстрите да са в перфектно състояние:lol:

ПП Не е важно кой какво е виждал и какво не е виждал, а как поддържа и се грижи за това, което има, било то и на 20г.



:lol:
Явно мойта реплика за 12-годишната кола не беше най-уместния аргумент за това кои гуми са най-добрите, но мисълта ми беше друга: Вярно че гумите са основен фактор за сигурността, но не и единствения! Няма нужда да казвам, че също в "играта" влизат и състоянието на ходовата част - окачване, управление, спирачки и т.н. А също и по косвен начин останалата част от автомобила. Та ако някой, който си купува гуми за 300 лв, за да е сигурен че ще има най-доброто и най-качественото, се предполага че в името на тая сигурност ще влага и най-добрите части и във всичките по-горе изброени възли при ремонта им (а такъв почти сигурно е необходим на една 12-годишна кола, която се кара в БГ), без никакъв компромис! - амортисьори, не кви да са, а нещо марково и качествено с цена от 150лв нагоре (конкретни цифри вече ще каже който се занимава с части и сервиз - колегата fiestaracing например), нови носачи, разни щанги, накрайници; накладки, евентуално дискове, барабани, маркучи, кормилни щанги и... да не изброявам повече. И така лека-полека се получава една сериозна инвестиция, която все пак не е по джоба на всеки.

Но въпросът не е само финансов, естествено. Както казва Kefi по-горе, голяма част от тези маркови компоненти (в частност гумите) не само надхвърлят възможностите на порфейла, а и възможностите и характеристиките на самия автомобил. Тъй че в един момент може да се окаже че си си купил нещо което е само за твое успокоение че уж имаш по-голяма сигурност вече или просто за гъзария. А в действителност дори и да имаш първокласно оборудван автомобил, ако задкормилното устройство е калпаво, даже и гуми за 300 кинта няма да го спасят!

По въпроса за видинките на бащината лада и за летните гуми на оня познат на Поли, които вървели добре и през зимата, ама с малка скорост (кво значи малка скорост, то с малка скорост може да върви почти всяка евтина гума, която има поне малко грайфер ?!) - преди няколко години се наложи да пътувам в силистренския край точно с добрата стара Лада 1500 (задно предаване), обута с 4 летни Вида и то в най-голямата зима по Нова година (а зимата в Добруджа наистина си я бива, щом имаше и затънали влакове тогава, вервайте ми!). Та полека-лека се прибрах тогава живо и здраво, ама си отварях очите на 100 и внимавах с всяко движение на десния крак и на ръцете. Иначе гумите се бяха вдървили отвсякъде, естествено. А пък закъсали
коли, по-добри от ладата и с по-хубави гуми не липсваха по пътя.

ПС. Поли, когато си купувах форда, първото нещо което гледах не беше нито боята, която не е металик, нито ел стъклата и огледалата, нито стереоуредбата, която всъщност е някакво невзрачно касетофонче, нито пък летите джанти, които не са лети а от най-обикновените, даже дали не бяха и от Фиеста, нито газовата уредба, която аз я слагах по-късно.
Основното което ме интересуваше беше състоянието на двигателя и на ходовата част, за да не се пребия още на първия завой като се кача. ...Е, разбира са, и не само това :wink:

Публикувано: 05 фев 2006, 00:30
от paci
kEFi написа: ...
Обикновено карам с над 200км/ч. Така ли е? - Да! Но само на летището, като се вържа за някой излитащ самолет :wink: ...
И що не го написа това вместо да му се тръшкаш на земята от смях, че иска да даде 1200 лв. за гуми?
То верно ни липсва опит, в смисъл, че друг път не е ставало дума за такова нещо.
Ама си и прав де за това дали са за твоя модел и марка и тип и ... автомобил.
Начи нали бях с 15/50/195 отпред ? PIRELLI P2000 бяха не GoodYear и пак може да съм ги объркал но както и да е.
Отзад с некви (ама съвсем не си спомням марката) 15/50/205
Та значи 15/50/195 и 15/50/205 и като вляза в локва с голяма скорост не аквапланинг ми незнам какво усещах. Щом не съм се пребил начи гимите са си вършели работата но явно не са за ескотра. Сега са 15/50/195 и четрите. Предните сега са Семперит, както казах втора ръка но са с добър грайфер и за сега нямам оплаквания, нито за тръгване нито за спиране нито в локви, като за 35. лв на гума е добре. Четристепенна кутия и рядко карам и със 120, просто на 100 усещам че буталата ще изкочат да ми ударят шамар па на 145(това май му е МАХ по каталог) не питайте кво стаа :D