Стържене

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Стържене

Мнение от Doin » 17 май 2009, 22:22

Дайте съвет!?
Имам отскоро Фокус 1,8 TDdI. И имам следния проблем - имам стържене в предно дясно колело.
Майстора я погледна още когато я купих...чу го, провери лагера - нито луфт има, нито виене, каретата изглеждат добре... и въпреки всичко когато гумата направи оборот в края на оборота се чува едно стържене. Предположението му бе че идва от спирачките и по точно - изкривен спирачен диск. Има логика, купих нов диск, смених го и действително, когато свалих спирачния апарат - никакво стържене. С новия диск - никаква промяна, реших че накладките са си направили легла в стария диск, смених днес и накладките, но .... проблема си остава! Има ли накой представа от какво би могло да се чува това дразнещо стържене? И бих бил задължен ако го сподели тук.
Апропо, да уточня - звука го има както и когато колата е на скорост, така и когато е по инерция, особено при по-ниска скорост. Има го както и в права посока, така и при завой, така и на заден ход, така че не се влияе от посоката на движение.

Потребителски аватар
Ghost_Rider
потребител
потребител
Мнения: 228
Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от Ghost_Rider » 17 май 2009, 23:06

Виж дали не опира джантата в спирачния апарат.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от Doin » 18 май 2009, 21:18

Не, не е от джантата! Стърженето си го има дори когато гумата е свалена... чува се стръжене между накладките и спирачния диск, но не през целия оборот, а може би само в една трета от него!
Правеше го и с железните джанти, и сега с алуминиевите.

harvatin
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2009, 21:34
Модел на автомобила: FIESTA
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от harvatin » 18 май 2009, 22:38

Може да ти задържа буталото или водачите на спир.апарат да са клеясали.Втория вариант е спирачен маркуч,вътре се разяжда и не пуска течноста да се върне хубаво и задържа постоянно.В практиката си съм се "зблъсквал" и с двата варианта и не е болка за умиране,но гледай да попаднеш на коректен майстор щото има колеги които ще те накарат да смениш всичко с ново.И ще те "заболи"глава от цени за ремонта.

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от essex » 19 май 2009, 00:14

виж дали има разлика в температурата на 2-те колела , по това може адекватно да установиш че едното не трие а другото трие дори и като не си натиснал спирачката. така беше на един приятел, дясната джанта ледено студена а лявата като готварска печка ( много гореща)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от Doin » 19 май 2009, 11:52

Цилиндърчето го прибирам с палец, не е заяло или клеясало, но какво са водачите на спирачния апарат и как се раздвижват?
Ако и това не помогне наистина е добра идеята за нов спирачен маркуч. Благодаря ви за отзивчивостта!

harvatin
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 16 апр 2009, 21:34
Модел на автомобила: FIESTA
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от harvatin » 19 май 2009, 22:50

Doin написа:Цилиндърчето го прибирам с палец, не е заяло или клеясало, но какво са водачите на спирачния апарат и как се раздвижват?
Ако и това не помогне наистина е добра идеята за нов спирачен маркуч. Благодаря ви за отзивчивостта!

Ами спирачният апарат е от 2 части.Едната е тялото със буталото а другата е тази която държи другата накладка.Та тази втората част се захваща със болтове към спир.апарат и самата тя е подвижна с помоща на два водача,които ако клеясат и външната накладка не се връща.И съответно задържа накладката.)

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от Doin » 21 май 2009, 21:03

Логично...и интересно! Благодаря за съвета. Ей сега проверих тезата ти, но за съжаление не това е проблема. Действително...въпросните водачи бяха леееко зациклили, свалих целия апарат, почистих гнездата, зачистих самите болтове, смазах ги...имат ход, но стърженето остава. Имам усещането че целия спирачен диск върви с апарата наляво-надясно. Искренно се учудвам че е възможно спирачния диск по никакъв не се фиксира към главината и трябва да се разчита единствено на самата гума.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Стържене

Мнение от Doin » 10 юни 2009, 20:59

Проблема все пак се оказа лагер! Макар и да нямаше виене, макар и да нямаше луфт когато разглобихме главината се оказа че циментацията на самата главина е паднала, а и лагера е сдал багажа! След смяната му.... засега вече два дни всичко е наред! Та и от мен да знаете... колкото и да ви е крив спирачния диск, има ли стържене - погледнете си първо лагера.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта