Проблем със спирачките на форд фиеста 97; 1.4
Публикувано: 09 окт 2009, 19:35
Историята е следната.
Колата я купих лятото на 2007 и след само половин година безпробленно каране, изведнъ усетих че колата се тормози и невърви, както трябва. Това се случва на влизане в София от към Ботевградско шосе - когато паркирах, така, че да непреча на движението и видях че предно ляво колео ми е задържало до такава степен, че впоследствие неможах да помръдна, а педала беше много твърд. Имах много багаж и трябваше да се прибера някак с колата. Извиках едно момче от един гаражен сервиз наблизо, той отви пробката за обезвъздушаване а аз задържах на педала. Спирачките отпуснаха и колата вече беше свободна, но спирачната помпа я нямаше никаква. Натисках педала, и той просто си пропадаше. Както и да е прибрах се използвайки само ръчната.
След това я затътрих в сервиз и от там ми казват, че ми трябва нова помпа, която я имало само за 750лв. В сервиза ми сложиха временно старата помпа но рециклирана. Така карах около един два месеца докато ми токарат новата помпа за по малко пари. Монтирах ме я с един приятел, обезвъздушихме и след малко каране започна да ми задържа предно дясно и педала пак твърд. Свалих спирачния цилиндър от колелото изчистих го, но се движеше идеално смазах го и пак го сложих. Помислих че ABS по някакъв начин прави проблем. Извадих му предпазителите след като сложих апарата и по път за вкъщи пак започна да задържа. Стигнах до нас и ядосан я заминах зад блока, докато събера някой лев да я дам пак в някой сервиз. Закарах я при един познат, с голям страх да не ми задържи до там. Казах му за случая И след като я гледа каза че дисковете били криви, наклатките износени, маркучите са били за смяна. Всичко това го оправихме и каза, че тръбичките имали проходимост и небили запушени, и че дясното колело се движи по трудно от лявото, но колата имала инеция. Карах така две три седмици, докато усетих че пак задържа, но през този период дясното колело винаги беше по топло от лявото, при проверка. След много дискусий и питания с приятел решихме да я продухаме системата с въздух под налягане. Излезе си чисто масло и магистралите само на предните колела, като отвихме тръбичките от помпата и им надянахме маркуча на компресора, след цялата тая процедура извършена в Кривина аз тръгвам с колата да се брибирам към Разсадника. На един от светофарите на Константин Величков колелата този път и двете предни вече така бяха блокирали, че едвам се докопах до един паркинг и там я заминах, като преди това пак изкубах предпазителите за ABS.На другия ден отидох само освободих от скорост и колата тръгна сама. Друго, което забелязах е, че след като ми блокират и сритам много яростно педлала, спирачките отпускат и колата пак е "FREE". Позволих си да отида до работа с колата и на връщане пак същия проблем.
Ако някой си направи труда да прочете това писание нека даде някакъв съвет (помощ).
За сега съм се спрял на ABSa, защото само той остана от цялата верига и мисля, че е от него. Не ми е светила и една лампа на таблото и затова реших че проблема може да е механичен. Нямам пари за нов, в момента дори и втора ръка немога да си позволя.
Друго, което ми идва на акъл, и искам да ви питам- дали от неправилно обезвъздушаване на системата може да се получи това нещо. Защото се светнах от форума ,че се обезвъздушавала по специфично системата, когато има ABS. Разбрах как става, и има логика да се обезвъздуши, като се използва помпата на ABSa.
Благодаря ви предварително!
Колата я купих лятото на 2007 и след само половин година безпробленно каране, изведнъ усетих че колата се тормози и невърви, както трябва. Това се случва на влизане в София от към Ботевградско шосе - когато паркирах, така, че да непреча на движението и видях че предно ляво колео ми е задържало до такава степен, че впоследствие неможах да помръдна, а педала беше много твърд. Имах много багаж и трябваше да се прибера някак с колата. Извиках едно момче от един гаражен сервиз наблизо, той отви пробката за обезвъздушаване а аз задържах на педала. Спирачките отпуснаха и колата вече беше свободна, но спирачната помпа я нямаше никаква. Натисках педала, и той просто си пропадаше. Както и да е прибрах се използвайки само ръчната.
След това я затътрих в сервиз и от там ми казват, че ми трябва нова помпа, която я имало само за 750лв. В сервиза ми сложиха временно старата помпа но рециклирана. Така карах около един два месеца докато ми токарат новата помпа за по малко пари. Монтирах ме я с един приятел, обезвъздушихме и след малко каране започна да ми задържа предно дясно и педала пак твърд. Свалих спирачния цилиндър от колелото изчистих го, но се движеше идеално смазах го и пак го сложих. Помислих че ABS по някакъв начин прави проблем. Извадих му предпазителите след като сложих апарата и по път за вкъщи пак започна да задържа. Стигнах до нас и ядосан я заминах зад блока, докато събера някой лев да я дам пак в някой сервиз. Закарах я при един познат, с голям страх да не ми задържи до там. Казах му за случая И след като я гледа каза че дисковете били криви, наклатките износени, маркучите са били за смяна. Всичко това го оправихме и каза, че тръбичките имали проходимост и небили запушени, и че дясното колело се движи по трудно от лявото, но колата имала инеция. Карах така две три седмици, докато усетих че пак задържа, но през този период дясното колело винаги беше по топло от лявото, при проверка. След много дискусий и питания с приятел решихме да я продухаме системата с въздух под налягане. Излезе си чисто масло и магистралите само на предните колела, като отвихме тръбичките от помпата и им надянахме маркуча на компресора, след цялата тая процедура извършена в Кривина аз тръгвам с колата да се брибирам към Разсадника. На един от светофарите на Константин Величков колелата този път и двете предни вече така бяха блокирали, че едвам се докопах до един паркинг и там я заминах, като преди това пак изкубах предпазителите за ABS.На другия ден отидох само освободих от скорост и колата тръгна сама. Друго, което забелязах е, че след като ми блокират и сритам много яростно педлала, спирачките отпускат и колата пак е "FREE". Позволих си да отида до работа с колата и на връщане пак същия проблем.
Ако някой си направи труда да прочете това писание нека даде някакъв съвет (помощ).
За сега съм се спрял на ABSa, защото само той остана от цялата верига и мисля, че е от него. Не ми е светила и една лампа на таблото и затова реших че проблема може да е механичен. Нямам пари за нов, в момента дори и втора ръка немога да си позволя.
Друго, което ми идва на акъл, и искам да ви питам- дали от неправилно обезвъздушаване на системата може да се получи това нещо. Защото се светнах от форума ,че се обезвъздушавала по специфично системата, когато има ABS. Разбрах как става, и има логика да се обезвъздуши, като се използва помпата на ABSa.
Благодаря ви предварително!