Страница 1 от 1

Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 20 апр 2010, 21:53
от masterix
Здравейте колеги!

Имам следния въпрос - възможно ли е без допълнителни промени на Фиеста да си сложа джанти директно от Пежо? От моделите между 90-та и 96-та? По-конкретно от 405. И какви евентуално проблеми ще имам ако мина от 13 цола на 14 и дори 15?

Надявам се зададох въпроса ми разбираемо и предварително благодаря за отговорите! _friends_

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 22 апр 2010, 15:51
от dr. Svetlyo
Честно казано въобще не се чувствам компетентен по въпроса, но и аз се бях интересувал от подобна замяна. Ще споделя малко опит.

Доколкото знам Пежо и Форд от 90-те имат еднакви параметри на джантите като отвори/диаметър, а иманно 4/108. Разликите идват от офсета, известен като ЕТ. Има още една спецификация, характеризираща джантите - това е централния отвор, в който лягат главините на колелата. Форд май ползват 60 или 67, не съм сигурен. За незапознатите всички стойности са в мм.

Знам, че конкретно джантите на Пума са 4/108 ЕТ 40. Пежо пък ползват 4/108 ЕТ 25. От друга страна из разните руски форуми съм чел спецификации за пума от сорта на ЕТ 40, 38, 35, 30, дори 25... Логично е при Фиеста параметрите да са идентични, но трябва да се направи справка в литературата или специализирания софтуер.

Идеята на офсета: Знаем, че прозиводителя така е изчислил окачването, че при примерно ЕТ 40, лагерите ще са точно в центъра на колелото (ЕТ 0) и така че бъде осигурен максималния им живот, както и стабилност на окачването - центъра на тежестта и баланса на колелото попада точно върху лагерите/главините - точно там където трябва да действат всички сили м/у колелото и окачването.

Ако намалим Офсета ще постигем по-широка следа, съответно бихме подобрили пътното поведение и стабилността в завой. Обаче така ще натоварим окачването и в частност лагерите. Оттам се очаква да дестабилизираме окачването, съответно да влошим поведението на пътя и като резултат - да съкратим живота на ходовата част.

Моето мнение е да не се правят корекции в Офсета, стига да не целим "тунинговане" и "гъзария", което според мен не би осигурило здравина и стбилност на ходовата част... Чакаме по-запознаните да се включат!

P.S.: Хвърли един поглед на италианската версия на сайта на джанти МАК. Там има детайлно инфо за съответните размери джанти на отделните марки и модели: http://www.makwheels.it/ita/advance-search.asp и http://www.makwheels.it/ita/marche.asp. На пръв поглед май това са линковете, но не бях ги отварял от години. Трябва да излезе таблица, с зададените параметри на джантите (4/108 ЕТ 40), моделите джанти и автомобилите, които са "обути" с тях.

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 23 апр 2010, 11:13
от carrot
Ето една таблица с различните модели джанти на Форд с размери на гуми, джанти (централен отвор, PCD, ET) и т.н.
Ако джантата от Пежо отговаря на всички характеристики на твоите оригинално монтирани :D: няма какво да му мислиш

Изображение
Изображение
Изображение

За преминаването към по-голям цолаж има писано доста ;), и за предимства и за недостатъците (тук в БГ)

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 05 юли 2011, 10:08
от freon
обърнете внимание и на гайките. незнам за пежо но аз взех джанти от ситроен а там е с болтове гайките с които става за форд са от тойота ярис и ландкрузер дори съм ги пуснал за продажба във форума

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 11 юли 2011, 23:13
от ru
Бих споделил супер много неща,които сам съм открил и научил по тази тема,но вместо това ще споделя с вас сайтове,които съм открил с мн търсене и с тяхна помощ можете да прецените всяка промяна на размер,джанта и т.н. Евала колега за обяснението за окачването и лагери-главини,супер важно е наистина,ето ги и тях:
http://www.carlsalter.com/wheel_fitments.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.willtheyfit.com/index.php?wi ... mit=Submit" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rimsntires.com/specs.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

Дано съм бил полезен,все пак в днешно време най-важното е информацията :D:

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 14 юли 2011, 15:41
от meltin
Аз съм със джанти от пежо, според гумаджията.
Централния отвор е 65, на форда е 63.3, центрирането е много важно. Втулки трудно се намират за тоя размер.
Имах уговорка с един стругар да ми направи, но тоя сезон успях да ги центрирам като хората и нещо ми изчезна желанието да си правя втулки нито пък имам време.
ЕТ-то по спомен е 35, колкото и на оригиналните метални джанти с които карам зимата.

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 14 юли 2011, 20:46
от freon
и аз бях 2 дни с джанти за ситроен и втулки си направих от 65 на 63,3 и гайки за тойота си взех че с друго не стават :) сега съм горд собственник на втулки и 40 чисто нови гайки за тойота ярис :)

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 16 юли 2011, 00:59
от HACKO
А със джантите какво стана?

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 16 юли 2011, 15:19
от freon
продадох ги във форума на ситроен и тук ги бях пуснал но никой не се обади заминаха с чисто нови гуми за 430лв

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 20 юли 2011, 07:46
от freon
най-вероятно ще се сблъскате и с тоя проблем за гайките
това ми се наложи да купя за моите и сега ги продавам

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37036x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37075n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 37097f.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 24 авг 2011, 22:43
от ru
Да си знаете: за Ескорт мк3 и мк4 перфектният размер колела е джанта 15', ЕТ-35, J7,с отвор 63мм на гума 195/50/15 Това е идялното отношение вървеш/вцепление/разход . Това са мойте джантета с този размер :mrgreen:
http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 14312n.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Джанти от Пежо на Форд?

Публикувано: 24 авг 2011, 23:21
от nikidravceto
Тука се пише на Кирилица!