Страница 1 от 2
Дали е каре?
Публикувано: 30 апр 2006, 19:58
от ivocsim
Колеги от известно време като карам и завивам от дясно има едно туп-туп... Интентересното е ,че се губи от време на времел Гумите са ми нови и са проверенил Не носи ?Какво може да е освен каре:?:
ок
Публикувано: 01 май 2006, 13:42
от LACHO
Според мен си е каре,но провери за всеки случай преди това и биалетките,че едното е доста по скъпо от другото.Успех.
Публикувано: 01 май 2006, 14:10
от kurshuma
Значи караш си батенце и влизаш в завой пускаш газта и не щрака влизаш в следващия даваш газ щрака значи имаш прецакано каре ако не го прави по гореописания начин трябва да търсиш проблема другаде

Публикувано: 01 май 2006, 20:56
от ivocsim
Благодаря за съветител Между другото какво представляват тия биалетки?

Преди карах Кадет там е направено за леваци.
Публикувано: 02 май 2006, 09:12
от vlad
Отиваш на "търсене", най-горе под банера.Пускаш "биалетки", и ще ти излезат десетина теми.Има и описание, и какви са признаците за разбити такива.
Успех!
Публикувано: 02 май 2006, 10:24
от jack71
абе каре е и според мен. ама споки моите щракат от 3 години ( на обратензавой само) ама още не съм ги сменил. нямам и намерение. даяни доста дълго време пък и здраво натоварване.
туп-туп
Публикувано: 02 май 2006, 19:34
от ivocsim
Абе то не е щракане а тупуркане "туп-туп-туп-туп....." да не ставам вече банален.
Публикувано: 02 май 2006, 21:02
от kEFi
...туп-туп-туп...това може да е от спирачните ти апарати (ако е глухо, ама предполагам сам се сещаш за какво говоря, щото туп-туп не е като чуто и видяно

), другия вариант е нещо по окчването и по-специално на връзките - шарнири, стабилизираща, някой лагер на главината, или да ти подава я хидравликата, ч някой тампон...
keFi
Публикувано: 02 май 2006, 22:11
от ivocsim
Благодаря с ваша помощ стигнах до някакъв резултат. Дясната биалетка смених ама мисля да сменя и лявата. Остава да проверя и лагера и карето.
p.s.
Да знаете приятели, това тупане може да го прави и лагер на предната главина. Сминих го и всичко заспа. Мисля, че няма какво да коментираме вече по въпроса.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 23 сеп 2008, 12:20
от Murphy
Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Re: Дали е каре?
Публикувано: 23 сеп 2008, 15:10
от HACKO
Murphy написа:Колеги при мен е същото, но се чува леко так-так-так и при пълен ляв и пълен дясен...
Мисля, че е каре? Какво ще кажете?
Правилно, но щом е леко и само при пълно завиване има още време докато станат за смяна.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 23 сеп 2008, 16:15
от tankovbg
При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).
Re: Дали е каре?
Публикувано: 23 сеп 2008, 19:21
от ivocsim
при карето се чува по-остро щракане, а при лагера както съм написъл по-горе е глухо и се чува постоянно и когато караш направо най-явно при по-висока скорост!
Re: Дали е каре?
Публикувано: 23 сеп 2008, 21:15
от HACKO
tankovbg написа:При мен е подобно, при ляв завой на скорост, с натисната газ, дясното колело (или около него нещо там) започва да тресе в такт с оборотите на гумата (може и да е като туп-туп на колегата, сякаш гумата минава по бабуни). Ако отнема газта няма такова чудо. Също когато карам над 80 км/ч с газ, при лягане на предницата пак се чувства това тресене от дясната страна. Тоест ефекта го има само когато давам газ и когато купето натиска надолу предницата в дясната страна. Нямам обаче характерното щракане на карета, но какво е господ знае (майстора не знае).
И при мене го има същото, предполагам че е от вътрешно каре ама му свикнах и не ми се занимава. Ще го чакам да се счупи и тогава ще го мисля. Получава се само при интензивно ускоряване, обаче при настоящите цени на бензина избягвам всякакви интензивни режими.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 24 сеп 2008, 09:23
от tankovbg
Да бе HACKO ще свикваме, но все пак може и да си прав за вътрешно каре. При мен на Фиестата, в дясната страна от диференциала (скоростната) излиза вал който лагерува на опорния лагер закрепен с опора на двигателя, след него е вътрешно каре, полуоска и външно каре. Предположението ми е или това вътрешно каре или опорния лагер.
На тази картинка се вижда, под номер 2 е междинния вал, под номер 3 е опората с лагера, следва въпросното каре, 4 е полуоската. В нормално състояние тази полуоска е наклонена към колелото, когато купето легне надолу полуоската заема по хоризонтално положение (както е например на картинката) при което се проявява това биене. Предполагам Италианците са товарили колата, и в чашата на карето на това място се е образувал луфт който предизвиква това биене. По малко вероятно е опорния лагер, защото биенето ще го има винаги ако е той.
Ето това представлява вътрешно каре, точно тази чаша в която е тройника с лагерите прави белите вероятно. не вярвам да са лагерите защото ще го прави винаги.
Дали ще се намери само тази чаша (тяло ли да го нарека), ще проуча.
Всичко това обаче не изключва и външното каре да има такъв луфт.
Ще вадя тази полуоска барабар с каретата и ще видя точно къде е, но май струват солено тези шибани чаркове, както разбирам от някои колеги.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 24 сеп 2008, 14:38
от HACKO
При мене няма лагер (с две различни по дъжина полуоски е), така че лагера отпада. Вътрешното каре е същото (като конструкция), може да се смени само външната част, но така и иначе навсякъде върви комплект така че няма смисъл. Външните карета ми са добре а и конструкцията им е по друга и първо почва да щрака на завой.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 24 сеп 2008, 14:54
от tankovbg
При тебе даже може и да не е каре, а щом полуоската ти е дълга да е леко крива и при въртенето да замята и тресе.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 24 сеп 2008, 20:01
от HACKO
Тогава ще е във всички режими.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 25 сеп 2008, 09:24
от nikolovvd
Ако е вътрешно каре би трябвало да се чува по всяко време, а не само при ляв или десен завой.
При това положение тракането идва от външно каре и мисля че трябва да се сменя на време, защото ако се счупи си оставаш на пътя.
Re: Дали е каре?
Публикувано: 25 сеп 2008, 12:04
от tankovbg
HACKO, при крива полуоска биенето е пропорционално на въртенето - центробежните сили зависят от скороста (оборотите) на въртене, при ниски го има но не го чувстваш.
Моят случай, както писах по горе е специфичен и се проявява само когато купето се снишава по отношение на ходовата част и когато карета и полуоски са под тяга (с газ на скорост). Локализирал съм, че е в дясната страна защото при ляв завой, на скорост, с газ купето под въздействие на центробежните сили ляга на дясно и тогава този ефект е най силен, при завой на дясно го няма. Освен това при праволинейно движение с газ на скорост и снишаване на купето пак го има. Най вероятни според мен са, десни вътрешно или външно каре или опорния лагер. Именно тези детйли са под тяга и променят съосието си спрямо полуоската. Но не изключвам и лагер на главината на предно дясно колело. Общо взето ще правя проверка на всички детайли по окачване и задвижването на дясното предно колело.
Но първо трябва да си оправя (сменя) лагерпомпата на съединителя която протече яко и колата не се движи.