Страница 1 от 2

Дали да ? Биалети + Стабилизираща щанга на Ескорт и Фиеста

Публикувано: 09 май 2006, 18:20
от GM
Имам два Форда. Ескорт 98 1.6 Зетек и Фиеста 97, 1.25 Зетек.
И двата имат по една реактивна щанга, която се държи за предния мост с две пикливи тампончета които се разбиват за 2000км. В двата си края щангата е захваната в биалетките. Те се разбиват за 4000км.
Писна ми да ги сменям и да ми тропат. За смяна на това мижаво тампонче се смъква целия преден мост.

Питането ми е какво ще стане ако махна тия скапани биалети и махна тази стабилизираща щанга?
Пишете ако някой вече е пробвал без тях.

Публикувано: 09 май 2006, 18:25
от mrdds
начи,брато,за смяна на тампоните на щангата ти са нужни 20 мин за всяка страна и развиването на 1 гЕика и 2 болта.Нее такава философия.А ако толкова ти е омръзнало да ги сменяш махаш щангата и проблема се решава.Има фордове които си карат без тях,и нищо не им става.Е,може би ще друса повече и ще изхабява до някаква степен амортисьори ,но едва ли е фатално.Аз моите си ги смених (за пръв път) за около 1 час.Сега може би ще подобря времето.

Публикувано: 09 май 2006, 18:32
от GM
На фиестата не става. Трябва да падне моста. Не може да се достигне задното болче на тампона. Може да се разкача поотделно. Първо от ляво, после от дясно.

Публикувано: 09 май 2006, 21:36
от kEFi
Не е желателно да махаш щангата! Не знаеш в кой завой ще те "изправи"....
Колкото до периодиката.....смени си магазина, откъдето купуваш, а продавача и майстора (ако не си ти) - *00142* ...

Публикувано: 10 май 2006, 08:40
от GM
Благодаря за съвета.
Пазарувам ги само от МотоПфое.
Майсторът е добър. Но, който и да е те нямат посоко на усукване която трябва да се съобрази, и която може да се обърка. Тоест не е сложно.

Публикувано: 10 май 2006, 09:18
от dgg_g
Колега ще ти кажа един начин за по-бавно разбиване на на въпросните тампончета, на който ме светнаха скоро и го направих.
И аз като теб смених два пъти тампончетата за 3-4х.км.!
Като сменяш следващия път тампоните подложи една гума(горе-долу твърда-5мм) под тях и така ги хвани с скобата! Самата щанга има едно разширение наподобяващо заварена шайба, което ограничава предполагам движението на щангата. Когато се слескат дори малко тези тампони и първото което започва да дрънчи е точно тази шайба като се докосва до моста(щото е много близо до моста). А когато е повдигната самата щанга с въпросното парче гума под тампончето, щангата се повдига по-нависоко и така трябва доста повече време докато тампончето съсвсем се скапе че щангата да започне да чука!
Дано правилно съм обяснил, то толкова дълго стана... :roll: :wink:

биалетки+

Публикувано: 10 май 2006, 14:33
от ivocsim
Един приятел ми каза, че си е сложил биалетки от Мондео. Били по-яки и пасвали. Склонен съм да му вярвам.

Публикувано: 10 май 2006, 16:38
от mrdds
GM написа:На фиестата не става. Трябва да падне моста. Не може да се достигне задното болче на тампона. Може да се разкача поотделно. Първо от ляво, после от дясно.
аааа може на фиестата да е по сложно.Бях питал един мастор как ги прави и тои ми каза че развивал предния болт и огъвал с щанга скобата по този начин се сменяли много лесно,но аз като почнах да ги сменям имах горе-долу малко достъп до задния болт и го махнах на цяло.

Публикувано: 15 май 2006, 18:45
от GM
Благодаря ви за помощта. Ще пробвам това с допълнителните гумички.

Публикувано: 24 юни 2006, 16:15
от веден
Наистина на Escort-a пасват биалети от Mondeo.
Колкото до премахването изобщо на стабилизиращата щанга - опитай се да си представиш какви сили действат по нея в завой и ще разбереш че конструкторите не са си губили времето .

Публикувано: 06 юли 2006, 16:04
от chains
Не се и опитвайте да махате реактивната щанга, която освен това се нарича и "стабилизираща" и има защо - Принципа и на действие се корени в елеменгтарната физика, но е от съществено значение за поведението на автомобила: пружините "отблъскват" колата от земята /най-общо казано/ и при завой когато купето в следствие на центробежната сила се наклони към външното предно колело /тоест голяма част от масата му падне върху едната пружина и амортесьор/ техните приятелчета от другата страна започват бодро д повдигат купето /понеже ими е олекнало/ и по този начин то да се накланя още повече - та целта на стабилизиращана щанга е при накланяне в завой тя да активира натоварване и в олекналата вътрешна на завоя пружина, като по този начин натоварването се разпределя по равномерно на предния мост и се предотвратява опасното накланяне в страни.

Премахването на тази "ненужна част" от независимия мост ще те върне 20-30г. назад в развитието на автомобилната индустрия и колата ти ще загуби голяма част от пътното си поведение.

ПП: един приятел с дно БМВ Е 36 счупи задната си такава щанга и реши съвсем смело, след като разбра цената на новата, че е много печен шофьор и може и без нея - е да ама не колата започна да прави такива пируети и осморки по завоите, ч чак те хваща морска болест, а завали ли малко дъжд - направо кошмар!

Публикувано: 06 юли 2006, 23:56
от Манияка
Бе кой виизлъга,че за смяна на тези тампони на щангата се смъква цялата.Глупости.Малко повечко играчка е,ама си струва.И друго,аз кат о сменях тез тампони ме изкараха много повече от 2 хил.км.Незнам от къде пазарувате и каква стока ви предлагат,но по-добре си сменете магазина.С моите изкарах на-малко 20 хил. км.

Публикувано: 07 юли 2006, 09:26
от kEFi
Уффф! Четете бе хора! Става въпрос за Фиеста! На Мони е по друг начин....

Публикувано: 07 юли 2006, 09:59
от jack71
да махнеш тази щанга е абсолютна простотия=самоубийство. карах точно 4 дни със счупена щанга (както на Disk на същото място) и като ми поднесе яко колата на един завой отидох веднага в моргата, купих си и през ноща я смених. колегите нагоре са обяснили много добре каква и е функцията а именно СТАБИЛИЗИРАЩА!! в интерес на истината не знам това МП какви части ти продава но аз съм сменил последно тези тампони преди около 25 000 км. тампоните ги купих от прост магазин (6лв парчето) биалетките са сменени преди повече (около 40 000) пак от същия магазин (15 лв парчето) и още нямам проблеми с тях.
пък и по добре да тропат и да държат отколкото да няма щанга и да се пребиеш.

Публикувано: 08 юли 2006, 10:25
от Манияка
Е нека да се доуточня,че не ставаше въпрос за Мони,а за Ори което ако не бъркам е подобно като Фиестата.

Публикувано: 09 юли 2006, 16:59
от kEFi
GM написа:На фиестата не става. Трябва да падне моста. Не може да се достигне задното болче на тампона. Може да се разкача поотделно. Първо от ляво, после от дясно.
....без думи....

Публикувано: 17 окт 2006, 19:27
от Kocko
Много интересна тема, браво браво...

Това с гумата под тампона на щангата... интересно като идея. Гума от какво обаче... колко дебела? Някой малко инфо ще постне ли... наистина е много идейно.

В интерес на истината за 6000 км ми заминаха тампоните на нова щанга. Предната ми се счупи в един завой с 15 км/ч. Много глупаво.

Мото пфое 14 лв. на тампон. Дано изкарат поне 10000км.

Някой с Микрокат може ли да ми извади номерата на биалетката на Мондео / Ескорт. Пред смяна съм, а ми стана интересно.

Публикувано: 18 окт 2006, 00:00
от HACKO
Реактивната щанга на Ескорта след 91г. започва да се чупи когато омекнат пружините. Тогава заради по-ниското положение на купето щангата е постоянно под напрежение и дори понякога даже опира в носача. Така че освен щангата ако не се сменят пружините пак ще се счупи щангата.

Публикувано: 18 окт 2006, 00:27
от Kocko
В интерес на истината, моята едва ли се е счупила заради тва, беше ударена на едно място, ръждясало парчето, и се е счупила заради усукване в 90 град. завой. Но трябва да пообмисля тва за омекването на пружините, макар че ако е така, по тази логика ще изхвърляш и амортисьори доста често.

Публикувано: 18 окт 2006, 00:33
от HACKO
Къде се с счупи на около 2см от тампона ли ?