Интересно скърцане

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Kostadin21
потребител
потребител
Мнения: 514
Регистриран: 28 яну 2009, 21:32
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16V Zetec-SE 75HP Ghia 1996
Местоположение: Петрич,Благоевград
Status: Извън линия

Интересно скърцане

Мнение от Kostadin21 » 27 дек 2010, 00:43

Колеги лятото колата скърца и до колкото не ме лъже слуха е отпред в дясно и някъде доло.Майстора ми (само при него си я карам) като я погледна последно го помолих да смаже де що има гума отдолоНаправихме го,но там като поразклатиха колата и ми викат макферсоните скърцат.Да,но сега вали дъжд и е влажно и колата спи,което ме навежда на мисълта,че това което скърца е мокро в момента и затова се е укротило.Макферсоните няма как да се намокрят,те са високо и са с капаци.Мисля си за тампоните на стаб.щанга.Някой с таква фиеста да каже от опит.Колата е със сменен големия тампон на преден ляв носач и шарнир+маншона,всички отляво.На вид са здрави като ги погледнаха майсторите,но те и за левия казваха,че е здрав,а аз им викам скърца и като свалиха носача се видя че е скъсан :D:
Всеки който няма пари за кола,кара форд!

ilkoMondeo
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 26 дек 2010, 23:14
Модел на автомобила: ford mondeo 20 tdci 2005 g
Status: Извън линия

Re: Интересно скърцане

Мнение от ilkoMondeo » 27 дек 2010, 11:32

сащия проблем преди време с моето мондео. според мене трябва да се свалят и да се намажат с някаква смажка.при мене това помогна.вече една година няма проблем
5,42 l/100km

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Интересно скърцане

Мнение от paci » 29 дек 2010, 00:26

Тампоните на стабилизиращата щанга ще да са :)
Имат текстилна подложка от вътрешната страна където контактуват със щангата и като се износи скърца по този начин който описваш.
Веднъж слагах едни от 2лв. бройката май бяха.
Подложката едвам се забелязваше. Все едно беше някакъв слой нанесен с четка.
Добре че майстора при когото си ходя е адски готин и печен тип и ми ходи по акъла :)
Лепнахме лекопласт от вътрешната страна на тампона и ръснахме с тефлонов спрей.
Лекопласта малко не се лепна, но се постара да си е на мястото, защото изкачаше докъто надавяше тампоните на щангата.
Със сигурност може да се измисли нещо по-добро.
Не знам дали още съм с тях, не помня дали ги сменявах отново.
Вземи си някакви хубави и не се занимавай с глупости като мен :)

Ако се сетиш за нещо подходящо за смазка, което не яде гумата ги ръсни като ги слагаш.

Ако не си сменявал тези тампони да знаеш, че не е лесно.
1вия път като отивам да питам да ги сменяваме и майстора вика "лесна работа, сменявал съм".
И като се завря да почва каза "баси мамата"
Викам "казах ли ти" :D:
Справи се човека, печен е :)
Сменявал бил, но не на такава Фиеста.

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Интересно скърцане

Мнение от tropper » 29 дек 2010, 00:41

Теорията на Паци е много вероятна. И при мен имаше такова скърцане. Незнам как се свалят при тая Фиеста, ама при Мондео МК1 трябва да раглобиш магарето :censur: Ако и тук е така.... :censur:

За да го провериш сравнително лесно можеш да откачиш биалетките и да завържеш щангата за купето, така че да не пречи. Малък тест драйв из надупчени квартални улички и слушаш. Ако скърцането изчезне - печелиш... Естествено след това си вържи биалетките, че без тях е зле.

Ако тези тампони са виновните, можеш и да не ги сменяш ако не ти се занимава. Има доста да си скърцат, докато тръгнат да се разкъсват.

Проблемът е че скърцането е МНОГО важен фактор за комфорта в автомобила. Както на водача, така и на спътниците. Дори и да знаеш всяко едно скърцане откъде идва и да си сигурен, че не е опасно, това значително се отразява на комфорта.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Интересно скърцане

Мнение от bateto_toshko » 29 дек 2010, 00:45

tropper написа:Теорията на Паци е много вероятна. И при мен имаше такова скърцане. Незнам как се свалят при тая Фиеста, ама при Мондео МК1 трябва да раглобиш магарето :censur: Ако и тук е така.... :censur:

За да го провериш сравнително лесно можеш да откачиш биалетките и да завържеш щангата за купето, така че да не пречи. Малък тест драйв из надупчени квартални улички и слушаш. Ако скърцането изчезне - печелиш... Естествено след това си вържи биалетките, че без тях е зле.

Ако тези тампони са виновните, можеш и да не ги сменяш ако не ти се занимава. Има доста да си скърцат, докато тръгнат да се разкъсват.

Проблемът е че скърцането е МНОГО важен фактор за комфорта в автомобила. Както на водача, така и на спътниците. Дори и да знаеш всяко едно скърцане откъде идва и да си сигурен, че не е опасно, това значително се отразява на комфорта.
Аз моите ги пръсках обилно със силиконов спрей и млъкнаха засега(С дълги пръсти и ръце съм :mrgreen: .).Пръснах поне двата от ляво и дясно....ако има и трети в средата вече ще им таковам и ..... :roll:
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Интересно скърцане

Мнение от tropper » 29 дек 2010, 00:49

bateto_toshko написа:...Пръснах поне двата от ляво и дясно....ако има и трети в средата вече ще им таковам и ..... :roll:
Не би трябвало да има в средата - на Мондеото няма, пък е по-тежко.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта