Страница 1 от 2
Моля за съвет.
Публикувано: 31 яну 2011, 20:20
от essex
Проблема ми е че имам тропане в рейката която е маханична (колата е форд орион 90-91г)
Някой имал ли си е работа с тази реика ?
Как да установя дали щангите с накрайниците са за смяна или само пластмасовите втулки ? без да се демонтира рейката
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 09:53
от tropper
На стенд за реглаж на предница срещу почерпка от примерно 10лв трябва да ти кажат къде е проблема. Там е удачно че хем имат канал, хем имат въртящи стойки на който да стъпят предните гуми. А и по принцип пипат точно по накрайниците на рейката и са запознати кое кво е.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 11:17
от essex
Благодаря коелга, но искам аз да разбера ... точно сега ме чакат още неща да оправям по колата и просто и тези 10 лв. са ми кът
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 11:56
от HACKO
Ами карай така, пък ще оправяш когато можеш, неприятно е но не е чак толкова фатално.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 13:27
от essex
за мен е фатално защото при скорост от 60 км/ч изправям волана (права посока на колелата не е както беше защото волана е завъртян малко по вдясно ) за 50-тина метра хваща правия път и от там насетне завива или на ляво или на дясно и така около 10-ти опита и е много неприятно постоянно да оправям посоката + това още както я взех колата ( преди 3000 км бях наясно относно рейката но не очаквах че толкова рано ще издаде пагажа) и ако не се лъжа може да ми се прецакат външните накрайници ако така си карам ...
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 13:49
от Ianaki
Щом е фатално, 10лв. не би трвбвало да са проблем, ако са проблем, значи не е фатално! Противоречиш си!
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 14:43
от varby
Това ,че не подържа посоката може да не е само от рейката. Рейката на моя автомобил също е за смяна/подготвил съм друга/,но освен потракване при преминаване на неравности други проблеми няма.Така ,че първо стенд трябва.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 01 фев 2011, 18:54
от essex
да така е но след като смених шарнирите и 4-те тампона на носачите, много се подобри управлението и само малко отиваше наляво след като пусна волана, а сега от една седмица (може и 2 да са) се влоши и почукването идва от рейката, установих че останалите неща (всичко дето се сещате) са здрави а само рейката тропа. Не съм правил реглаж след смяната на горепосочените неща защото знаех че няма да стане както трябва но за отрицателно време така да се влоши

ми подсказва че дори да бях направил то щеше да е излишно в тази ситуация ! Мисля че трябва да я демонтирам и огледам тази рейка, друг начин не виждам.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 04 фев 2011, 21:10
от katineca
essex написа:да така е но след като смених шарнирите и 4-те тампона на носачите, много се подобри управлението и само малко отиваше наляво след като пусна волана, а сега от една седмица (може и 2 да са) се влоши и почукването идва от рейката, установих че останалите неща (всичко дето се сещате) са здрави а само рейката тропа. Не съм правил реглаж след смяната на горепосочените неща защото знаех че няма да стане както трябва но за отрицателно време така да се влоши

ми подсказва че дори да бях направил то щеше да е излишно в тази ситуация ! Мисля че трябва да я демонтирам и огледам тази рейка, друг начин не виждам.
ти някога ходил ли си на реглаж

по думите ти се разбира че колата има проблем със сходимоста а не със рейката

от луфт във рейката неможеш да имаш чак такъв проблем

при мен правеше така от събрана предница ... мини един реглаж и си свиркай >:D<:
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 04 фев 2011, 21:44
от essex
Мисля че споменах, но пак ще кажа че след като смених тампоните на носачите и шарнирите се пооправи и след 500-600 км се влоши доста не мисля че единия реглаж ще оправи нещата
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 04 фев 2011, 22:34
от ЯЛТА
Да , но ще ти кажат какво не е у ред !
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 04 фев 2011, 22:37
от varby
Другият вариант е купуваш рециклирана рейка за около 160 лв.+пари за ремонта +пари за стенд и си готов.Но ако не е само от рейката?
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 04 фев 2011, 23:34
от essex
ЯЛТА написа:Да , но ще ти кажат какво не е у ред !
ппфф преди да сменя тампоните и шарнирите бях и човека ми каза: виж са реглажа няма да е реглаж няма какво да те лъжа тампоните са тръгнали отдясно и шарнирите ... така че смени ги и ела пък тогава ще видиме
Почти всякакъв ремонт си правя аз по колата

никога не бих дал 160 лв за рециклирана рейка
сеедно аз не мога да си я сваля и да подмена всичко по нея

Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 09:48
от ЯЛТА
Така е , по принцип си прав, но диагностиката, е най трудното, и важното .
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 10:37
от varby
Хлабините в рейката не са само в накрайниците.Износват се и втулките в рейката, а те не се намират/за оригинални става на въпрос/.Успех в ремонта.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 13:21
от HACKO
Намират се, сменя се втулката от дясно 2-5лв. От Ляво се натяга редуктора, тука възниква лек проблем, трябва стругар да направи нова тапа(10-15лв според стругаря), щото оргиналната пластмасова се поврежда при разглобяването. Понякога се налага и смяна на лагера на вала 2лв. Има и комплекти в торбичка със емблемата на Форд на нея 10-15лв, но от него се използва само втулката, най-лошото е че в него няма тапа, така че е безмислено да се взема.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 20:22
от varby
Така де, ама изкара една година и сега пак е на същото положение.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 20:54
от essex
HACKO написа:Намират се, сменя се втулката от дясно 2-5лв. От Ляво се натяга редуктора, тука възниква лек проблем, трябва стругар да направи нова тапа(10-15лв според стругаря), щото оргиналната пластмасова се поврежда при разглобяването. Понякога се налага и смяна на лагера на вала 2лв. Има и комплекти в торбичка със емблемата на Форд на нея 10-15лв, но от него се използва само втулката, най-лошото е че в него няма тапа, така че е безмислено да се взема.
Ето за това говорех хубаво и добро описание преди да съм я разглобил, Насе аз намерих пластмасовите втулки ( от магазина ми казаха че са 2 наброй ) все още не съм я свалил и не съм се запознал с нея на практика но идеята ми е на теория за да не давам първо излишни пари и второ да не няма излишни резултати лошото е че има 2 вида втулки (едната е по голяма а другата по малка и не се знае коя е за моята рейка защото ми казаха че едната е за рейка на фиеста а другата за рейка на ескорт,орион) сиг. ще сменя лагера който си споменал но може ли малко повече да кажеш за тапата
реших че ще сменя втулките и лагера на рейка и ще направя реглаж на предницата пък каквото ще да става
благодаря искрено много за помощта и съветите ще пиша за резултатите
Проблемите не свършват, трябва да острана и още един проблем ГАСНЕ когато си иска за 2-3 мин и после пак пали
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 20:59
от HACKO
varby написа:Така де, ама изкара една година и сега пак е на същото положение.
А ти защо мислиш, че тази рециклираната за 160лв, е със по-различни части от изброените.
Re: Моля за съвет.
Публикувано: 05 фев 2011, 23:54
от essex
зачестиха гасненията почти всеки ден и то не по 1-2 а по 3-4 пъти , мисля че в от бобината но има ли начин да разбера ?