Страница 1 от 2

Моля за съвет.

Публикувано: 31 яну 2011, 20:20
от essex
Проблема ми е че имам тропане в рейката която е маханична (колата е форд орион 90-91г)
Някой имал ли си е работа с тази реика ?
Как да установя дали щангите с накрайниците са за смяна или само пластмасовите втулки ? без да се демонтира рейката

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 09:53
от tropper
На стенд за реглаж на предница срещу почерпка от примерно 10лв трябва да ти кажат къде е проблема. Там е удачно че хем имат канал, хем имат въртящи стойки на който да стъпят предните гуми. А и по принцип пипат точно по накрайниците на рейката и са запознати кое кво е.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 11:17
от essex
Благодаря коелга, но искам аз да разбера ... точно сега ме чакат още неща да оправям по колата и просто и тези 10 лв. са ми кът

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 11:56
от HACKO
Ами карай така, пък ще оправяш когато можеш, неприятно е но не е чак толкова фатално.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 13:27
от essex
за мен е фатално защото при скорост от 60 км/ч изправям волана (права посока на колелата не е както беше защото волана е завъртян малко по вдясно ) за 50-тина метра хваща правия път и от там насетне завива или на ляво или на дясно и така около 10-ти опита и е много неприятно постоянно да оправям посоката + това още както я взех колата ( преди 3000 км бях наясно относно рейката но не очаквах че толкова рано ще издаде пагажа) и ако не се лъжа може да ми се прецакат външните накрайници ако така си карам ...

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 13:49
от Ianaki
Щом е фатално, 10лв. не би трвбвало да са проблем, ако са проблем, значи не е фатално! Противоречиш си!

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 14:43
от varby
Това ,че не подържа посоката може да не е само от рейката. Рейката на моя автомобил също е за смяна/подготвил съм друга/,но освен потракване при преминаване на неравности други проблеми няма.Така ,че първо стенд трябва.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 01 фев 2011, 18:54
от essex
да така е но след като смених шарнирите и 4-те тампона на носачите, много се подобри управлението и само малко отиваше наляво след като пусна волана, а сега от една седмица (може и 2 да са) се влоши и почукването идва от рейката, установих че останалите неща (всичко дето се сещате) са здрави а само рейката тропа. Не съм правил реглаж след смяната на горепосочените неща защото знаех че няма да стане както трябва но за отрицателно време така да се влоши :shock: ми подсказва че дори да бях направил то щеше да е излишно в тази ситуация ! Мисля че трябва да я демонтирам и огледам тази рейка, друг начин не виждам.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 04 фев 2011, 21:10
от katineca
essex написа:да така е но след като смених шарнирите и 4-те тампона на носачите, много се подобри управлението и само малко отиваше наляво след като пусна волана, а сега от една седмица (може и 2 да са) се влоши и почукването идва от рейката, установих че останалите неща (всичко дето се сещате) са здрави а само рейката тропа. Не съм правил реглаж след смяната на горепосочените неща защото знаех че няма да стане както трябва но за отрицателно време така да се влоши :shock: ми подсказва че дори да бях направил то щеше да е излишно в тази ситуация ! Мисля че трябва да я демонтирам и огледам тази рейка, друг начин не виждам.
ти някога ходил ли си на реглаж :?: по думите ти се разбира че колата има проблем със сходимоста а не със рейката :wink: от луфт във рейката неможеш да имаш чак такъв проблем ;;): при мен правеше така от събрана предница ... мини един реглаж и си свиркай >:D<:

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 04 фев 2011, 21:44
от essex
Мисля че споменах, но пак ще кажа че след като смених тампоните на носачите и шарнирите се пооправи и след 500-600 км се влоши доста не мисля че единия реглаж ще оправи нещата

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 04 фев 2011, 22:34
от ЯЛТА
Да , но ще ти кажат какво не е у ред !

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 04 фев 2011, 22:37
от varby
Другият вариант е купуваш рециклирана рейка за около 160 лв.+пари за ремонта +пари за стенд и си готов.Но ако не е само от рейката?

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 04 фев 2011, 23:34
от essex
ЯЛТА написа:Да , но ще ти кажат какво не е у ред !
ппфф преди да сменя тампоните и шарнирите бях и човека ми каза: виж са реглажа няма да е реглаж няма какво да те лъжа тампоните са тръгнали отдясно и шарнирите ... така че смени ги и ела пък тогава ще видиме
Почти всякакъв ремонт си правя аз по колата :D: никога не бих дал 160 лв за рециклирана рейка
сеедно аз не мога да си я сваля и да подмена всичко по нея :mrgreen: ;):

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 09:48
от ЯЛТА
Така е , по принцип си прав, но диагностиката, е най трудното, и важното .

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 10:37
от varby
Хлабините в рейката не са само в накрайниците.Износват се и втулките в рейката, а те не се намират/за оригинални става на въпрос/.Успех в ремонта.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 13:21
от HACKO
Намират се, сменя се втулката от дясно 2-5лв. От Ляво се натяга редуктора, тука възниква лек проблем, трябва стругар да направи нова тапа(10-15лв според стругаря), щото оргиналната пластмасова се поврежда при разглобяването. Понякога се налага и смяна на лагера на вала 2лв. Има и комплекти в торбичка със емблемата на Форд на нея 10-15лв, но от него се използва само втулката, най-лошото е че в него няма тапа, така че е безмислено да се взема.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 20:22
от varby
Така де, ама изкара една година и сега пак е на същото положение.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 20:54
от essex
HACKO написа:Намират се, сменя се втулката от дясно 2-5лв. От Ляво се натяга редуктора, тука възниква лек проблем, трябва стругар да направи нова тапа(10-15лв според стругаря), щото оргиналната пластмасова се поврежда при разглобяването. Понякога се налага и смяна на лагера на вала 2лв. Има и комплекти в торбичка със емблемата на Форд на нея 10-15лв, но от него се използва само втулката, най-лошото е че в него няма тапа, така че е безмислено да се взема.
Ето за това говорех хубаво и добро описание преди да съм я разглобил, Насе аз намерих пластмасовите втулки ( от магазина ми казаха че са 2 наброй ) все още не съм я свалил и не съм се запознал с нея на практика но идеята ми е на теория за да не давам първо излишни пари и второ да не няма излишни резултати лошото е че има 2 вида втулки (едната е по голяма а другата по малка и не се знае коя е за моята рейка защото ми казаха че едната е за рейка на фиеста а другата за рейка на ескорт,орион) сиг. ще сменя лагера който си споменал но може ли малко повече да кажеш за тапата
реших че ще сменя втулките и лагера на рейка и ще направя реглаж на предницата пък каквото ще да става :mrgreen:
благодаря искрено много за помощта и съветите ще пиша за резултатите :mrgreen:
Проблемите не свършват, трябва да острана и още един проблем ГАСНЕ когато си иска за 2-3 мин и после пак пали

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 20:59
от HACKO
varby написа:Така де, ама изкара една година и сега пак е на същото положение.
А ти защо мислиш, че тази рециклираната за 160лв, е със по-различни части от изброените.

Re: Моля за съвет.

Публикувано: 05 фев 2011, 23:54
от essex
зачестиха гасненията почти всеки ден и то не по 1-2 а по 3-4 пъти , мисля че в от бобината но има ли начин да разбера ?