Страница 1 от 2
Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 31 мар 2011, 19:56
от sparky_
Колеги реших да си проверя задните накладнки но не мога да сваля барабана и след допитване до темите видях че трябва да се развие гайката и лагера да се смъкне. Видях и начин като се свали барабана с главината от 4 те болта но не можах да ги развия. Жилото на ръчната мърда 6 - 8 мм а ръчната 7-8 зъба. Дали накладките са ми за смяна. Отзат не съм усещал да приплъзват гумите и да рита АВС а.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 31 мар 2011, 20:31
от PcMan
Дори с дискови спирачки задницата на фокуса никога не спира много, трябва да се усеща в процес на спиране как и задницата те дърпа назад, не само да забиваш нос напред. При други коли съм го усещал доста ясно. Това, дори на фокус със задни дискови и всички накладки сменени при рязко и не рязко спиране не го усещам. Все едно карам сиерата си, и тя така спира само с предницата, не знам дали е обичай за форд така да правят колите си, но не ми харесва

Ще кажете ако спира и задницата ще поднася, да но не - едно е да не спира въобще, друго да спира в определени проценти, които гарантиран, че спец. заради спирането няма да поднесе.

Проблема е, че не се изпраща достатъчна притискаща сила към задницата и това е зададено фабрично

, накладките дори да са нови и всичко проверено и изрядно, дори със задни дискови.
Понякога скърцат ли барабаните при леко натискане на спирачката ? Ако е така и ако ама въобще не се усеща да спира задницата и забива нос, си за смяна. Проблема е, че адски трудно ще демонтираме барабана с всичкото самозатягане и ръжда с времето, ако някой има опит с това може да ни внесе мъдрост

Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 31 мар 2011, 20:38
от Nikola Iordanov
От задната страна трябва да има едно тампонче , свали го , вкарай една отверка и я дръпни напред по посока на движението , така ще освободиш челюстите на накладките и барабана трябва да излезе .При събирането обратно механизма за саморегулиране трябва да е прибран за да поставиш барабана ,при натискане педала на спирачката той се самореголира. А що се отнася до ръчната трябва да държи на 6 или 7 зъб .Не съм сигорен дали е като на мондеото на тресчотка но потърси някъде по назад има тема как се реголира ръчната на мондео ,че е доста за обяснение а аз не съм много бърз със клавиатурата .
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 01 апр 2011, 10:49
от sparky_
понякога присвирват като тръгна за 1 път но след 2 натискания се губи това иначе ръчната на байр държи. но по ме притеснява това че трябва да смъквам барабана и след като го сложа колко да натегна гайката дали докрай или с регулиране на хлабината на лагера. Отделно гривна за АВС има ли да не и направя нещо на нея.Мисля да откача кабела на АВС а и да развъртя главината. За ръчната можеби не съм се изразил правилно може да се дърпа до 9 зъб и по нагоре не може. а иначе хубаво хваща около 7
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 01 апр 2011, 20:45
от Nikola Iordanov
sparky_ написа:понякога присвирват като тръгна за 1 път но след 2 натискания се губи това иначе ръчната на байр държи. но по ме притеснява това че трябва да смъквам барабана и след като го сложа колко да натегна гайката дали докрай или с регулиране на хлабината на лагера. Отделно гривна за АВС има ли да не и направя нещо на нея.Мисля да откача кабела на АВС а и да развъртя главината. За ръчната можеби не съм се изразил правилно може да се дърпа до 9 зъб и по нагоре не може. а иначе хубаво хваща около 7
За какво ще сваляш главината

няма ли на болтовете две зъбчати шайби които държат барабана и след като ги свалиш тех барабана се сваля без да сваляш главината

преди имах Сиера сега Мондео и на двата модела така се сваля , та Фокуса по глупаво ле е направен та да се сваля главината

или не си поогледал как най лесно ще се свали барабана и си мислиш че трябва да сваляш всичко

Хайде Фокустници никой ли не е сменял накладки за да обясни на човека как става за да не разглоби това дето не трябва.

Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 01 апр 2011, 23:51
от иво г. иванов
Колега, sparky_ ако наистина ще проверяваш или сменяш накладките и / или/ барабана, не ти е нужно да разхлабваш
4- те болта отвътре, които държат главината с оста на колелото. Отвърташ само голямата централна гайка S- 32 или
36 беше. Лагера е набит в легло на барабана. Ако не излиза лесно направи номера с отверката отзад, както е описал
колега по- горе и с въртеливи движения издърпай барабана. Вече трябва да видиш оста с импулсната шайба за датчика
на ABS- a и накладките. Най- интересно е, че в сервизното ръководство препоръчват смяна на барабан ако диаметъра
му е достигнал 204 мм., а нов е 203 мм.

Накладки се сменят ако са достигнали 1 мм. дебелина на работната повърхност
или са износени неравномерно. Като ги сваляш внимавай за датчик- шайбата. Първо плъзваш надолу двете пружинни пластини в средата на накладките, после ги освобождаваш първо отгоре после отдолу /горната и долна пружини все още
ги държат една към друга/ и остават да висят само на жилото на ръчната. Тука някои препоръчват омотаване на буталцата на цилиндърчето с тиксо. Идва ред на долната пружина, горна и накрая пластината .После по обратния ред. Местата
където накладките опират в задната предпазна тарелка се използваше някаква особена грес.Там където е попаднала
спирачна течност измий с вода. Гайката на барабана се затяга на 85 N/m,а ако си без динамометричен ключ завиваш на ръка до лек упор и след това с Gedore- то още 1/4 оборот напред. Може нещо да съм пропуснал, но общо взето е това.
P. S. Забравих: гайката може да се използва само 4 пъти. Виж дали е отбелязвано на нея и преди. Обикновено са като
нарези или набита цифра в/у ръбовете на шестограма.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 02 апр 2011, 00:16
от HACKO
Ако Фокуса е като Ескорта, много по-лесно е да се свалят четирите болта и барабана се сваля заедно със главината, не се разглобяват лагерите, а спирачките си остават на тавата. На много коли обаче тавата се държи за моста със болтовете на главината и като се направи опит за сваляне по описания начин става мазало.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 02 апр 2011, 00:30
от PcMan
Aaa благодарим, още утре ще ги отворя и сменя, ще внимавам за датчика. Вече ме вбесява как не спира задницата (от както съм взел колата), карам А3-ка от време на време, и като се кача на фокуса все едно се качвам на сиерата ми - във въздуха да развъртиш задните оси да имат момент, и натиснеш спирачките няма да спрат да се въртят, толкова е умряла задницата при спиране.
Забива жестоко муцуна и вени го забеляза без да го питам дори, товари окачване, гуми, на сняг така спира и по-малко със скорост и аварийно спиране, и най-добрите гуми да са, са само 2 спиращи в/у снега, трагедия, дано новите накладки и смазването около барабана пооправят нещата

Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 02 апр 2011, 21:36
от sparky_
http://www.focushacks.com/?modid=48&ht= ... r%20Brakes" onclick="window.open(this.href);return false;) ето как предлагат за смяна на накладки но трябва здрава тресчотка и гедория защото здраво са завити. Когато ми остане свободно време ще пробвам да ги сваля така
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 02 апр 2011, 23:25
от HACKO
Ами те, 1:1 със Ескорта, даже и тъпата тресчотка същата, най-често проблема идва от нея. Това е по-лесния начин за сваляне.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 03 апр 2011, 00:38
от hr_georgiev
ЗА ПРОВЕРКА ИЛИ СМЯНА НА НАКЛАДКИ НЕ РАЗВИВАЙТЕ ЦЕНТРАЛНАТА ГАЙКА. При Фокуса достъпа до накладките се осъществява като се развият 4 болта от задната страна на колелото и се свали барабана заедно с главината и датчика за АБС-а. Предварително се откача куплунга който се намира пред гумата по посока на движението, някъде около мястото за поставяне на крика, за да може барабана заедно с датчика да се свали и отмести без да се скъсат кабелите. Дебелината на накладките трябва да е под 1 мм. за да се налага да се сменят. За барабана не помня колко трябва да е износен но ако трябва ще проверя. И пак повтарям: централната гайка се развива, ако се налага смяна на лагер или барабан.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 04 апр 2011, 14:23
от иво г. иванов
hr_georgiev написа: централната гайка се развива, ако се налага смяна на лагер или барабан.
Дааааа,оказа се , че съм подал грешна информация

Ще взема да си посипя главата с пепел, или по- добре да си ударя един шамар
М/у отвъртането на гайката и смяна на накладки моя човек си е избивал и лагера, но мен ме нямаше.Затова направих
погрешна връзка. Поредния случай, когато освем да се оцапаш трябва и да отвориш дебелите книги
Още една неточност съм допуснал: голямата гайка се затяга до 66 N/m, а 4- те гайки на джантата са на 85.
М/у другото днес установих, че са ми " тръгнали" и двата лагера на главините отзад, така че темата ми е полезна и
ще я продължа със смяна на лагерите.Може и някоя снимка да кача. Не съм се подготвил за ремонта, но за сега срещам
трудност с изваждането на предпазната капачка на гайката.Няма си периферия за подхващане и толко плъто е набита в отвора на барабана, че нямам идея как да я измъкна

Някой да подскаже начин ?
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 04 апр 2011, 15:33
от HACKO
Във много комплекти лагери има и капачка или трябва да си купиш нова. В инструкциите съветват да се пробие старата и да се извлече и после да се сложи нова. Българския вариант е да се набие внимателно тънка отверка между главината и тапата се вади, при това тапата неминуемо се огъва, но после се изчуква и се поставя отново на мястото си.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 04 апр 2011, 19:11
от иво г. иванов
Благодарско, Наско.
Дойде ми наум и друг вариант. Завивам винт с едра резба, като за дървесина, и го използвам като тирбушон
за да измъкна капачето като предварително напръскам мястото с нещо разхлабващо. После на мястото на
отвора поставям някаква декоративна корекционна тапа, пластмасова колкото да не влиза прах и да не
излиза греста. За варианта- нова тапа в комплекта не съм и помислил. Дано при марковите комплекти е
включена.
Поредната неточност от моя страна е,че тема " Смяна на лагери на главина на фокус... " вече има и ако реша
да пиша нещо различно или интересно ще е там
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 13#p307713
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 12 апр 2011, 15:32
от fordfen
Здравейте колеги. Току що идвам от едно сервизче. Добре, че не започнах сам да развъртам 4-те болта от вътрешната страна. Оказа се, че няма нищо сложно в това да се махне капачката на барабана и да се отвие гайката, както на повечето автомобили. Другия вариант е голямо приключение. Капачката не се деформира много и с леко почукване след това си легна идеално. За мен начина за достъп до накладките е с отвиване на гайката на главината. Става дума за Фокус 2001г. 1,8 TDDI.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 12 апр 2011, 16:06
от HACKO
fordfen написа:..... За мен начина за достъп до накладките е с отвиване на гайката на главината. Става дума за Фокус 2001г. 1,8 TDDI.
И аз мислех като тебе, преди да пробвам другия начин.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 12 апр 2011, 20:18
от sparky_
а по някакъв начин центрира ли се барабана или болтовете имат конус за центроване
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 12 апр 2011, 22:06
от HACKO
Какво имаш предвид?
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 12 апр 2011, 23:30
от иво г. иванов
sparky_ написа:а по някакъв начин центрира ли се барабана или болтовете имат конус за центроване
Колега, извинявай, що за въпрос ???
В техниката при използване на лагерно тяло има задължителни изисквания за диаметрални и радиални допуски
в размерите. В барабана има набит лагер, който лагерува и около оста на главината. Кое според теб трябва да е
центровано и спрямо кое друго

Ако питаш за самата ос, то тя в задната си част завършва с разпробита и фабрично калибрована, стоманена
планка осигуряваща връзката на колелото с рамата или купето на автомобила.
Re: Задни барабани на фокус 1
Публикувано: 14 апр 2011, 08:50
от sparky_
Извинявам се колега за неправилния въпрос. Мисълта ми е след като сваля барабана с главината от 4 болта които държат главината към носача. Имат ли болтовете някакъв конус с който да се центрира болта в отвора на носача за да няма изместване на барабана спрямо накладките (както се стягат гумите).