Хидравлика мондео въпроси?

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Didibao » 19 юни 2011, 09:23

Прави ми впечатление, че на моето мондео хидравликата е доста твърда, да не кажа, че се доближава до кола без хидравлика, имам и опел фронтера, имай ки в предвид килограмите на джипа и размера на гумите който са 15/75/255 волана буквално се върти с малкия пръст, не съм имал възможност да карам друго мондео, затова питам вас колегите при вас толкова ли е твърда хидравликата, другия ми въпрос е клапана който е на маркуча за високо налягане каква му е точната функция и възможно ли е той да ми прави проблеми?
Изображение

Biso77
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Biso77 » 20 юни 2011, 11:52

Мондео-то е така,поне на МК1 И МК2.МК3 не съм карал,но всички май са така.Това м у е един от недостатъците,но се преживява.От помпата също се чува виене на повечето ,които съм виждал,но и това не е болка за умиране.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от зуница » 23 юни 2011, 20:01

Волана е достатъчно мек.Между волана на Шкода 120 чиито двигател е отзад и като духне страничен вятър мести предницата ,чувствителна разлика не съм усетил.Свиренето и чукането на помпата в крайните положения изчезнаха след като смених маслото в хидравликата.Смени си маслото с ново истинско и тогава търси повреди.Ако маслото намирисва на горяло ,значи е за смяна.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от S_C » 23 юни 2011, 21:02

Хидравликата си е много добра и достатъчно прецизна с наляганията.Воланът не омеква при висока скорост.Което е често срещан ефект при рейките на други фирми.
Въртенето на място (празен ход) не е препоръчително,без значение дали карате кола с хидравлика или без.Еднакво зле се отразява,даже хидравликата страда повече,
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Biso77
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Biso77 » 23 юни 2011, 21:12

Незнам какво значи достатъчно мек за вас,но от няколкото различни автомобила,които съм карал от този клас, на Мондеото ми е най-твърд волана.Давам пример с Пасат 5 и Пежо 406, и на двата автомобила воланите са значително по-леки.Разберете ме правилно,не "плюя" марката и модела,но това е факт,иначе за мен Мондеото е по-добрия автомобил от изброените по-горе.А жуженето на помпата не е в крайно положение и не се променя след смяна на маслото.Майсторите казват,че било в норма.

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от amplified » 23 юни 2011, 21:27

Заякни малко :)
И на моето мондео хидравликата беше твърда. На орион-а на съседката се върти все едно гумите са във въздуха.
Хлопаше ми рейката - смених я, твърдостта не се промени. Явно е такъв волана.

Потребителски аватар
зуница
потребител
потребител
Мнения: 200
Регистриран: 29 юни 2007, 23:04
Модел на автомобила: ФОКУС 2.0 ГАЗ-БЕНЗИН
2008г.
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от зуница » 23 юни 2011, 21:49

С откачен ремък на помпата на хидравликата и с закачен (работеща помпа) звукът от мотора не се различава.Не съм "майстор" и сигурно затова работи нормално.А майсторите ги забрави.Те се интересуват само как да те оскубят.
Не казвай "Хоп!" преди да си скочил!

Biso77
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Biso77 » 23 юни 2011, 21:56

amplified написа:Заякни малко :)
И на моето мондео хидравликата беше твърда. На орион-а на съседката се върти все едно гумите са във въздуха.
Хлопаше ми рейката - смених я, твърдостта не се промени. Явно е такъв волана.

На мен лично не ми пречи,щото съм карал и Лада,а на служебната Фиеста се върти все едно изправяш умрял бик за рогата. :shock: :x :D
Със сигурност и колегата ще свикне и както казвате на извънградски път е по-лесно.

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от amplified » 23 юни 2011, 22:23

Най-яка хидравлика има жигула със спаднали гуми. :P

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Didibao » 28 юни 2011, 21:39

Аз съм си и свикнал на хидравликата карам я вече 3 години, даже ми е по добре при по-висока скорост, на опела е доста мека тогава и малка грешка веднага завиваш, но просто реших да попитам дали е така и при другите. :)
Изображение

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от фук-фук » 29 юни 2011, 09:55

Точно това е идеята - да не завиваш при най-малка грешка. Наистина е по-твърда хидравликата. Така е конструиран автомобила. Пробвай на един двама колеги с Мондео, за да прецениш дали твоето се държи както на другите. Но със сигурност хидравликата на Мондео не дава възможност волана да се върти с един пръст.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от diesel1.6 » 29 юни 2011, 10:26

Хидравликата има претенции да е като на висококачетсвена кола от онова време - това не значи да е лека за каране, това не е мотокар, а да е точна и да има обратна връзка и да се усеща колата и пътя (сцепление и релеф). На място не трябва да се върти - това не е мотокар, а мондео все пак :) В замяна на твърдостта се усеща кога как ти стъпват гумите на лед например. Това може да се усети като покараш трактори и други машини със 100% хидравлика (дето се върти с един пръст винаги) и сравниш с колата пак.
Но на колегата може да е поповредена, говорим наизуст малко :)

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от cockyhotty » 30 юни 2011, 20:04

1.На Мондео Мк1 хидравликата е доста твърдичка при ниски скорости и при парко маневри. Това за мен е до някъде недостатък. Карал съм Пежо 406 и разликата е голяма в хидравликите, особено при маневриране с ниска скорост. За такъв голям автомобил с големи размери мисля, че е хубаво да се върти волана по-леко, дори и на място въпреки, че добре знам колко е вредно. Бая съм се озорвал при паркирания в града на кофти места. Винаги се случва да се наложи сложно паркиране, при което се изпотявам доста от хамалско въртене. При висока скорост е ок. Пробвах със смяна на маслото, сложих масло 166H както е по спецификация, но не усещам никаква разлика. Ремъка не ми приплъзва. След смяната на маслото даже ми се усилиха шумовете от хъркане в положения близки до крайните за моя голяма неприятна изненада. Процедурата по обезвъздушаването беше като по книга (многократни навивания на волана от крайно лява до крайно дясно положение с бавна скорост), но нещо се обърка. Я е от маслото, я от някоя въздушна възглавница....По-големи разбирачи от мен да кажат. Аз мойто кола вече съм я оставил на самотека и ще я карам до откат без много да и се замислям вече.
2.За постигането едновременно на лек волан при ниски скорости и директност+обратна връзка при висока скорост съществува чисто електрическо/електрохидравлично усилване на волана с променливи характеристики в зависимост от скоростта и режима на работа на двигателя.

Biso77
потребител
потребител
Мнения: 155
Регистриран: 08 мар 2010, 23:16
Модел на автомобила: Ford Mondeo МК 1-1.8 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Biso77 » 30 юни 2011, 21:49

cockyhotty написа:1.На Мондео Мк1 хидравликата е доста твърдичка при ниски скорости и при парко маневри. Това за мен е до някъде недостатък. Карал съм Пежо 406 и разликата е голяма в хидравликите, особено при маневриране с ниска скорост. За такъв голям автомобил с големи размери мисля, че е хубаво да се върти волана по-леко, дори и на място въпреки, че добре знам колко е вредно. Бая съм се озорвал при паркирания в града на кофти места. Винаги се случва да се наложи сложно паркиране, при което се изпотявам доста от хамалско въртене. При висока скорост е ок. Пробвах със смяна на маслото, сложих масло 166H както е по спецификация, но не усещам никаква разлика. Ремъка не ми приплъзва. След смяната на маслото даже ми се усилиха шумовете от хъркане в положения близки до крайните за моя голяма неприятна изненада. Процедурата по обезвъздушаването беше като по книга (многократни навивания на волана от крайно лява до крайно дясно положение с бавна скорост), но нещо се обърка. Я е от маслото, я от някоя въздушна възглавница....По-големи разбирачи от мен да кажат. Аз мойто кола вече съм я оставил на самотека и ще я карам до откат без много да и се замислям вече.
2.За постигането едновременно на лек волан при ниски скорости и директност+обратна връзка при висока скорост съществува чисто електрическо/електрохидравлично усилване на волана с променливи характеристики в зависимост от скоростта и режима на работа на двигателя.
Напълно съм съгласен с горе казаното,и това не ме кара да харесвам Мондео-то си по-малко.Това е недостатък,който най вероятно е премахнат при Мк3,но не мога да кажа,защото не съм карал.
Последна промяна от Biso77 на 30 юни 2011, 23:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
cockyhotty
потребител
потребител
Мнения: 667
Регистриран: 26 май 2009, 18:47
Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
Местоположение: BG
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от cockyhotty » 30 юни 2011, 23:14

Карал съм Мк3, волана е на перо направо.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от Didibao » 30 юни 2011, 23:45

Вчера пробвах друго мондео хидравликата му беше по мека от моята, но не много, като се има в предвид, че модеото което пробвах е с гуми 185/14, а моите са 195/65/15 стигнах до извода, че хидравликата си ми е добре.
Изображение

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от S_C » 01 юли 2011, 00:47

Оставете я най-после на мира тая хидравлика.Такава си е.Умишлено е направена такава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
amplified
потребител
потребител
Мнения: 465
Регистриран: 16 фев 2008, 02:29
Модел на автомобила: 2008 Mondeo MkIV Duratec 2.0 145bhp Тitanium X
Местоположение: Бургас-София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от amplified » 01 юли 2011, 03:11

Съвсем се разглезиха, а :)
Май не сте карали стари коли да усетите колко е добре хидравликата на мк1. :roll:

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от diesel1.6 » 01 юли 2011, 09:43

Tрябва някой милион километри и лоши пътни условия и такива претенции изчезват :)

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Хидравлика мондео въпроси?

Мнение от tropper » 01 юли 2011, 15:44

amplified написа:Съвсем се разглезиха, а :)
Май не сте карали стари коли да усетите колко е добре хидравликата на мк1. :roll:
Мхм... прав си.. :)

Аз на мойто Мондео при паркиране не мога с един пръст, но мога спокойно с длан опряна на геврека - в смисъл не ми се налага да се хващам с двете ръце и да се набирам като глист на буца и да премятам ръцете за три оборота... Е не е като на висок клас френска кола, ама на мен това ми е достатъчно.

А що се отнася до Жигула с меки гуми - като репатрирах мойта преди 5 години към вечните ловни полета, едната предна гума беше на земята и ... тогава колкото и да се набирах на волана (буквално говоря) едва я завъртях, за да я изкарам от гаража ... Две-три години по-рано като почвах да карам Жигулата един колега ме бъзикаше, че ще правя мускули като паркирам :D:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта