Страница 1 от 1

Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Публикувано: 02 юли 2006, 22:06
от Jinxy
Та след един много як скок в една дупка, пълна с вода от дъжда вече съм за смяна на десен маншон. Беше се напукал и от рязкото налягане при удара се е спукал и .... хвърля грес от една малка (засега) дупчица.
Та въпроса е мога ли да сменя външния маншон като сваля полуоската само от вътрешната страна ( откъм скоростната кутия ). Трябва ли да източа маслото на скоростите преди тези операций?
Всяко инфо ще бъде взето под внимание. Който е сменял да подсказва, че утре се почва....

Re: Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Публикувано: 02 юли 2006, 22:21
от paci
Режи скъсания маншон и ровичкаш в греста и намираш една шайба ли скоба ли как се нарича, процепена и там където се събират двата края има дупчици за да бръкнеш в тях със спецялни клещи да отвориш шайбата и вадиш полуоската от карето. Оста се задържа с нея така че в тази насока ще дириш.:) На тататък ще се оринетираш.
Обаче така го обясних :oops: Извинявам се обаче само съм гледал процедурата никога не съм я правил.
Само не тъпчи новия маншон като пълнена чушка :D

Публикувано: 02 юли 2006, 22:25
от disc
Внимавай!
Когато извадиш полуоската от скоростите ще изтече маслото!

Откачи носача от шенкела, махни скобата върху маншона на вътрешното каре и се опитай да извадиш полуоската от карето. Самото вътрешно каре представлява лесно разглобяема сглобка - полуоската завършва със Y образно разширение което се поставя във "чашката" на карето и самото поставяне на носача на място държи карето сглобено.

Публикувано: 26 сеп 2006, 12:01
от fordfen
Току що видях темата и искам да споделя.Скоро смених и двата предни външни маншона.Не сваляхме нито полуоски нито карета.Само се вади карето от главината.Продават се еластични силиконови маншони комплект със скоби и грес,които стават за много модели автомобили.След като се махне стария,новият се нахлузва на полуоската чрез фуния направо през карето.От тясната страна маншона ляга в улея на полуоската,а от другата страна се нагласява до необходимия диаметър на карето и се реже.Е, преди това се почиства старата и се слага новата смазка.Слагат се скобите и всичко е ОК. Това отдавна се прави масово.Приятен път!

Публикувано: 26 сеп 2006, 16:20
от valboy
Да де, ама тая фуния не я дават масово май..... Не че е нещо особено, но незнам дали някой си има такава да си я подмята из мазето, а без нея не става номера. А мисля, че няма нужда и да се реже маншона, той е достатъчно еластичен....
:wink:

Публикувано: 01 окт 2006, 17:59
от vasilnikov
Аз моя го смених така:1-сваляш болта дето държи карето след това,откачих шарнира и накрайника на кормилна щанга после като се ракачат е лесно дърпаш карето то излиза защото е на шлици слагаш новия маншон и сглобяваш много е лесно цялата процедура трае около 1час ако не си майстор а аматьор като мене.после поне според мене трябва да се откара да се анправи реглаж на предница ма това е мое мнение! :wink:

Публикувано: 01 окт 2006, 18:59
от evg2
Не съм успявал без да откача амортисьора и сп.апарат ето ти инфо за Мондео принципа е същия и за Ескорта.

Публикувано: 01 окт 2006, 22:01
от vasilnikov
лесно се сваля но трябва да откачиш всичко и да завъртиш колкото може
на една стана и излиза:)

Re: Смяна на десен външен маншон - ДАЙТЕ ИНФО

Публикувано: 06 апр 2008, 20:23
от moher_
аз ги сменях и левия и десния значи първо разхлабваш болтовете на гумата и полуоската сваляш гумата развиваш гайката на носача и го изместваш на една страна след като си разделил носача от главината с чук избиваш полуоската като внимаваш да не я нараниш/много/след като си я извадил режеш стария маншон и почистваш старата грес и ще видеш има вътре една зегерка сваляш я нея и слек удар махаш карето слагаш новото и си ти като внимаваш да не излезе вътрешното успех