Страница 1 от 2

Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 07:26
от excalibur
Нещо е правено по кормилната система,защото волана е изкривен и неможе да се изправи с регулиране.Изкам да го извадя и презацепя,но аербега ме притеснява.Дайте съвет а почерпката от мене :)А и още един въпрос да не пускам нова тема.Разбит ми е тампона на десният макферсон.Тампоните комплект с лагерите ли са и сваля ли се целият макферсон при смяна?

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 07:45
от OgiDogi
excalibur написа:Нещо е правено по кормилната система,защото волана е изкривен и неможе да се изправи с регулиране.Изкам да го извадя и презацепя,но аербега ме притеснява.Дайте съвет а почерпката от мене :)А и още един въпрос да не пускам нова тема.Разбит ми е тампона на десният макферсон.Тампоните комплект с лагерите ли са и сваля ли се целият макферсон при смяна?
С колко е изкривен?
Ако ще го изправяш от шлиците, трябва първо да си сигурен, че накрайниците са навити по равно. После - развиваш винтчетата на възглавницата и я откачаш (по време на цялата операция не даваш контакт, за да не ти се наложи после диагностика за чистене на грешки). Гайката, която държи волана към кормилният прът е 27, ако не ме лъже паметта. Развиваш до някъде, с потупване отдолу разхлабваш волана по шлиците, изправяш колелата по посоката на движение, доразвиваш гайката и местиш на колкото шлица е необходимо. После стягаш, връщаш възглавницата (като не забравяш за буксата) и горе-долу това е всичко.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 10:43
от Doin
Само да добавя преди да започнеш цялата тази процедура да откачиш акумулатора, че после може да си търсиш нов волан с възглавница, който да презацепваш.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 11:02
от opex
Doin написа:Само да добавя преди да започнеш цялата тази процедура да откачиш акумулатора, че после може да си търсиш нов волан с възглавница, който да презацепваш.
Задължително!

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 11:12
от Didibao
Това което искаш да презацепиш волана може и да стане от горе, защото ако е като на мондеото там не са шлици, а е шестограм, правил съм такова презацепване, но го правих долу в педалите на карето.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 14:54
от ЯЛТА
Някой през пръсти е правил реглаж на предницата, и си е оставил ръцете, а оттам най добре се регулира. Направи и ти корекция от накрайниците в сервиз,- най точно ще е.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 15:15
от madboy
Е какъв е бил тоя реглаж... :shock: Винаги като съм правил реглаж на предницата, първо блокират волана в изправено положение и след това регулират.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 15:34
от ЯЛТА
При мен е обратно- никога не е блокиран, но техника винаги ме е питал дали отгоре волана е прав и дали така е добре.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 17:40
от paci
Тампоните и лагерите съм ги купувал по отделно.

Колегите са прави за волана.
Иди на кадърен стенд!!!
ЯЛТА написа:При мен е обратно- никога не е блокиран, но техника винаги ме е питал дали отгоре волана е прав и дали така е добре.
ха ха :D:
Ходиш при някакъв магьосник и страшен късметлия :D:

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 17:47
от ЯЛТА
Да ама като ме пита си е още в канала отдолу, и не си е приключил работата.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 18:04
от paci
ЯЛТА написа: ...
Това са глупости.
Едно време на едно място така ми правиха Ескорта, върнах се да мрънкам и нищо ... марката е крива.
Не се върнах повече там!!

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 18:13
от ЯЛТА
Бе те създателите са си го измислили, ама на ФОРД волана като е на шестостен, и не винаги може да се уцели прав да е с реглаж отгоре, затова преди да се приключи отдолу се проверява на къде е волана.
П.П.- А развивачи и завивачи на болтове и гайки, самокръстили се "майстори" дал господ.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 19:33
от excalibur
Колеги,волана е крив много на около 90градуса е и не може да се изправи от накрайниците.За това питах мога ли да го презацепя и как?

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 08 дек 2011, 20:26
от ЯЛТА
Може разбира се, точно от централната гайка. Както те посъветваха в по горните постове,-откачваш акомулатора-развиваш капачката на волана от задната страна-разкачваш кабелите-развиваш гайката на волана-разклащаш го в ляво дясно и го дърпаш към теб без да го въртиш като работният му ход- и си нагласяваш волана в нормалното му положение.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 12 дек 2011, 10:44
от madboy
А всичкото това е трябвало да се направи при реглажа! *00201*

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 15 дек 2011, 23:47
от excalibur
Колеги,какви са винтчетата отзад на волана,защото не мога да ги видя?Толкова е тясно местото,до колкото виждам нито са за отвертка нито за лимбус. :-/: И как въобще се сваля капачката на волана?

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 15 дек 2011, 23:54
от ЯЛТА
Използувай огледалце за да ги видиш.

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 16 дек 2011, 00:23
от excalibur
ЯЛТА написа:Използувай огледалце за да ги видиш.
Колега,то не иска много акъл,но трябва да ти дойде на време :D :lol: Все пак,ако някой каже как точно се сваля ще почерпя. *00110*

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 16 дек 2011, 08:35
от OgiDogi
excalibur написа:
ЯЛТА написа:Използувай огледалце за да ги видиш.
Колега,то не иска много акъл,но трябва да ти дойде на време :D :lol: Все пак,ако някой каже как точно се сваля ще почерпя. *00110*
Ако не са Philips, ще са Torx, намираш някой комплект от магазин "За 1 лев".

Re: Изправяне на волан.

Публикувано: 16 дек 2011, 10:00
от ЯЛТА
Я вземи се разходи до някой сервиз, операцията отнема 20-а минути и едва ли ще ти вземат и 20 лева, че с толкова много притеснение току-виж си оплескал нещо. На моя автобус презацепването на волана отнема 5 минути, и съм го правил по различни поводи по време на работа- на крайна станция............, понеже няма възд. възглавница.