Страница 1 от 2
Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 07:26
от excalibur
Нещо е правено по кормилната система,защото волана е изкривен и неможе да се изправи с регулиране.Изкам да го извадя и презацепя,но аербега ме притеснява.Дайте съвет а почерпката от мене

А и още един въпрос да не пускам нова тема.Разбит ми е тампона на десният макферсон.Тампоните комплект с лагерите ли са и сваля ли се целият макферсон при смяна?
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 07:45
от OgiDogi
excalibur написа:Нещо е правено по кормилната система,защото волана е изкривен и неможе да се изправи с регулиране.Изкам да го извадя и презацепя,но аербега ме притеснява.Дайте съвет а почерпката от мене

А и още един въпрос да не пускам нова тема.Разбит ми е тампона на десният макферсон.Тампоните комплект с лагерите ли са и сваля ли се целият макферсон при смяна?
С колко е изкривен?
Ако ще го изправяш от шлиците, трябва първо да си сигурен, че накрайниците са навити по равно. После - развиваш винтчетата на възглавницата и я откачаш (по време на цялата операция не даваш контакт, за да не ти се наложи после диагностика за чистене на грешки). Гайката, която държи волана към кормилният прът е 27, ако не ме лъже паметта. Развиваш до някъде, с потупване отдолу разхлабваш волана по шлиците, изправяш колелата по посоката на движение, доразвиваш гайката и местиш на колкото шлица е необходимо. После стягаш, връщаш възглавницата (като не забравяш за буксата) и горе-долу това е всичко.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 10:43
от Doin
Само да добавя преди да започнеш цялата тази процедура да откачиш акумулатора, че после може да си търсиш нов волан с възглавница, който да презацепваш.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 11:02
от opex
Doin написа:Само да добавя преди да започнеш цялата тази процедура да откачиш акумулатора, че после може да си търсиш нов волан с възглавница, който да презацепваш.
Задължително!
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 11:12
от Didibao
Това което искаш да презацепиш волана може и да стане от горе, защото ако е като на мондеото там не са шлици, а е шестограм, правил съм такова презацепване, но го правих долу в педалите на карето.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 14:54
от ЯЛТА
Някой през пръсти е правил реглаж на предницата, и си е оставил ръцете, а оттам най добре се регулира. Направи и ти корекция от накрайниците в сервиз,- най точно ще е.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 15:15
от madboy
Е какъв е бил тоя реглаж...

Винаги като съм правил реглаж на предницата, първо блокират волана в изправено положение и след това регулират.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 15:34
от ЯЛТА
При мен е обратно- никога не е блокиран, но техника винаги ме е питал дали отгоре волана е прав и дали така е добре.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 17:40
от paci
Тампоните и лагерите съм ги купувал по отделно.
Колегите са прави за волана.
Иди на кадърен стенд!!!
ЯЛТА написа:При мен е обратно- никога не е блокиран, но техника винаги ме е питал дали отгоре волана е прав и дали така е добре.
ха ха
Ходиш при някакъв магьосник и страшен късметлия

Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 17:47
от ЯЛТА
Да ама като ме пита си е още в канала отдолу, и не си е приключил работата.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 18:04
от paci
ЯЛТА написа: ...
Това са глупости.
Едно време на едно място така ми правиха Ескорта, върнах се да мрънкам и нищо ... марката е крива.
Не се върнах повече там!!
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 18:13
от ЯЛТА
Бе те създателите са си го измислили, ама на ФОРД волана като е на шестостен, и не винаги може да се уцели прав да е с реглаж отгоре, затова преди да се приключи отдолу се проверява на къде е волана.
П.П.- А развивачи и завивачи на болтове и гайки, самокръстили се "майстори" дал господ.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 19:33
от excalibur
Колеги,волана е крив много на около 90градуса е и не може да се изправи от накрайниците.За това питах мога ли да го презацепя и как?
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 08 дек 2011, 20:26
от ЯЛТА
Може разбира се, точно от централната гайка. Както те посъветваха в по горните постове,-откачваш акомулатора-развиваш капачката на волана от задната страна-разкачваш кабелите-развиваш гайката на волана-разклащаш го в ляво дясно и го дърпаш към теб без да го въртиш като работният му ход- и си нагласяваш волана в нормалното му положение.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 12 дек 2011, 10:44
от madboy
А всичкото това е трябвало да се направи при реглажа!

Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 15 дек 2011, 23:47
от excalibur
Колеги,какви са винтчетата отзад на волана,защото не мога да ги видя?Толкова е тясно местото,до колкото виждам нито са за отвертка нито за лимбус.

И как въобще се сваля капачката на волана?
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 15 дек 2011, 23:54
от ЯЛТА
Използувай огледалце за да ги видиш.
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 16 дек 2011, 00:23
от excalibur
ЯЛТА написа:Използувай огледалце за да ги видиш.
Колега,то не иска много акъл,но трябва да ти дойде на време

Все пак,ако някой каже как точно се сваля ще почерпя.

Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 16 дек 2011, 08:35
от OgiDogi
excalibur написа:ЯЛТА написа:Използувай огледалце за да ги видиш.
Колега,то не иска много акъл,но трябва да ти дойде на време

Все пак,ако някой каже как точно се сваля ще почерпя.

Ако не са
Philips, ще са
Torx, намираш някой комплект от магазин "За 1 лев".
Re: Изправяне на волан.
Публикувано: 16 дек 2011, 10:00
от ЯЛТА
Я вземи се разходи до някой сервиз, операцията отнема 20-а минути и едва ли ще ти вземат и 20 лева, че с толкова много притеснение току-виж си оплескал нещо. На моя автобус презацепването на волана отнема 5 минути, и съм го правил по различни поводи по време на работа- на крайна станция............, понеже няма възд. възглавница.