Страница 1 от 2
Криви дискове
Публикувано: 10 дек 2011, 20:51
от THB
Здравейте, Знам че е изписано много по тая тема но... Та, проблема е следния дълго време ми биеха дисковете и реших да ги сменя, бяха доста тънки, под минимума. За мой късме в една автоморга намерих токущо докарано мондео с супер дискове и накладки. Реших да ги взема (знам 4е ще кажете вземи си нови но ми ги дадоха тънко) тъй като и накладките бяха много добри взех и тял 20лв за диск и 20 за 4те накладки. Ок монтирам ги всичко както тряа почиствам и смазвам малките валчета които са за външната накладка. тръгвам ааа пак тропа. ок Свалих ги идвата ги минахме на струг на раота. Слагам ги иеее идеални спира4ки. да ама не след около 100тина км пак започна и даже и се усилва. като потеглям и се чува скърцане мисля че и от двете колела. а като карам с по висока скорост 80-100 и яко биене като натисна спирачка волана се тресе педала на спирачката ужас гледам да спирам със скорости повече. предстои ми да минавам преглед този месец и ме самнява да ме пуснат. моля ви кажете най-евтиния на4ин за решение на проблема че съм във криза (както винаги) благодаря предварително.
Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 01:55
от ЯЛТА
Първо и преди всичко смени за проба предните джанти с гуми за да видиш има ли подобрение. Може да има кофти гума, джанта, да не ляга джанта на главина добре, и тн.
Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 05:57
от ivkoto7
Здр От скоро имам фокус волана ми тресе когато спирам от висока скорост,цяла нощ чета форуми и така никои не е писал нещо конкретно само догадки.За един месец щте си намразя колата

Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 08:41
от diesel1.6
Стягаш диска на главината без джанта, вземаш индикатор (измервателен уред е това) от някой фрезист, и мериш колко е крив диска. До една десета май беше приемливо, нормално е да е по-малко.
Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 11:05
от ЯЛТА
И най малката вибрация бива усилвана от износени части по предницата, затова всичко трябва да се отремонтира, а не само да се търси причината в една част било дискове, накладки, гуми, джанти, окачване, шарнири и тн. И накрая затова са и сервизите, а че е скъпо това е положението, просто понякога се случва да не сме готови за подръжка на собствеността си, и се чудим как по най евтино да си решим проблема, но това е залъгване и игра на тото с безопасността.
Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 12:25
от ivkoto7
За сервизите си прав,но ми е писнало от МАЙСТОРИ миналата година дадох на 1600лв. и ни6то,накрая я продадох за без пари,затова неми се почват ремонти до без край. Виждам че доста хора се оплакват от подобен проблем-при повечето 90% след смяна на дискове и накладки проблема си остава,при мен е много слабо усеща се от 120-до 80 при по рязко спиране но ме дразни и то много,джантите бяха доста криви отидох на вулканизатор изправиха ги сега са с по 5 гр баланс,възможно ли е джантата да посукана в средата някъде и от там да се получават теа вибраций
Re: Криви дискове
Публикувано: 11 дек 2011, 14:51
от THB
Това със смяната на предните джанти ще го пробвам но ме съмнява да е от това, както и да е моето предположение е че апаратите задържат, диска загрява и измята, та питам как и кое по точно трябва да смажа, ясно ми е че ще е буталото но ме е страх ако взема да пипам да не объркам нещо и да си създам по големи проблеми, за кое трябва да внимавам ако взема да разглобявам ?
Re: Криви дискове
Публикувано: 24 дек 2011, 18:18
от nikneo
колега аз имах същия проблем с дисковете. когато са ти прегрявани дисковете се нарушава структора та на метала за това даже да ги престържеш при загряване те се измятат и започват да бият.за това моят съвет е нови и нови накладки но маркови ако са менте накладките. ще ти свирят и няма да спират добре.и както казва колегата по горе задължително здрава предни и си провери тампоните на стабилизиращата щанга от там се получава и това биене знам го от опит. дано съм бил полезен.
Re: Криви дискове
Публикувано: 25 дек 2011, 10:40
от dinkor
Re: Криви дискове
Публикувано: 25 дек 2011, 10:52
от Didibao
Първо си оправи апаратите да не ти задържат после прави каквото трябва, на мен скоро ми се изкриви единия диск точно от задържане на апарат, качихме диска на струг 1/10 се свали от него и всичко заспа, дискове се сменяват с накладките, лично аз така правя, и не си мислете, че като си купите нови дискове са по добри от такива стояли 5-6 години.
Ще кажа и защо е така при новите дискове се ползва химически метод за състаряване на стоманата който поради масовото производство и търсене се налага, но това не добре защото остават вътрешни напрежения на метала и се криви много лесно, при стария диск тези усилия са отпаднали и при едно добро престъргване всичко става идеално.
Не знам дали сте запознати с начина за производство на стругове при тях важи същото нещо, там стоманата (заготовката) престоява около 5 години навън изложена на атмосферните условия точно затова са здрави масивни и не кривят, това важи и за стоманата при дисковете, лично съм разговарял по темата с човек който е стругар стругар от много години и тези неща ги знам от него.
Re: Криви дискове
Публикувано: 29 яну 2012, 10:08
от didon80
Малко късно се включвам в темата, но да ви кажа нещо което никой не споменава - проблема с изкривените дискове се дължи на липсата на щитове зад тях и когато дисковете са горещи след употреба на спирачките и минете през някоя локва се получава рязко преохлаждане и дисковете се измятат! Проблема е така да се каже пропуск от страна на производителя( има го и при други марки). Смешното е че са помислили за тези щитове за задните спирачки, които не се нагряват толкова, а за предните не са. Решението на проблема е както бях споменал в друга тема, да се монтират щитове допълнително.
Re: Криви дискове
Публикувано: 31 яну 2012, 15:07
от opex
Има ли съвместими от други коли или трябва ръчна изработка.
Re: Криви дискове
Публикувано: 31 яну 2012, 15:35
от didon80
Надявам се някой да провери и да ни каже, ще бъде полезен мод за всички!
Re: Криви дискове
Публикувано: 10 фев 2012, 20:21
от THB
това съм го виждал на опел вектра Б чудехме се с един приятел за кво са тея ламарини и мислехме даже да ги махаме тъй като бяха доста изгнили ама бяха мноо гадно хванати и ги оставихме ще се порастърся какво може да се направи по наще фордове за тая работа. поздрави.
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 19:13
от mi6o
Здравейте колеги.
Темата е стара ама пък точно за моя въпрос. Мога ли да използвам старите накладки ако престържа дисковете при стругар. Накладките са на няма и година,супер много феродо имат и ако не се лъжа ги взех оригинални Моторкрафт от магазина до пазара Д. Петков. Предварително благодаря за съветите

.
Поздрави
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 19:30
от HACKO
Може, в началото е възможно да не спира много добре, докато се напаснат.
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 19:41
от mi6o
Екстра. Благодаря Наско,жив и здрав.
Поздрави
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 20:19
от ЯЛТА
Да не забравиш че има минимална дебелина на дисковете !
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 20:32
от mi6o
А такаа. Тука вече ще стане интересно. Изглеждат дебелички ама колко са и колко трябва да е минималното нямам представа човече. Имат съвсем лек ръб и изглеждат много добре,поне на пръв поглед

. Утре мога да кача и снимки.
Re: Криви дискове
Публикувано: 12 мар 2014, 21:00
от ЯЛТА
mi6o написа:А такаа. Тука вече ще стане интересно.
За Мондео е 22.2 мм. минимална дебелина. Нови са 24.15 мм.