Страница 1 от 1
Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 10 сеп 2012, 20:34
от BoroSekirof
Здравейте, появи се един великолепен проблем при моята колица- покрай празниците попътувахме и като се прибрах ми се счу, че нещо скърца отпред и си помислих, че нещо си внушавам- да ама не! При натискане на преден ляв калник се чуваше едно такова скърцане- не звучно, но доволно. Днес отидох да я позачистя и реших да проверя дали скърца пак, но не скърца нито пък издава някакви звуци. Въпрос номер едно:
Възможно ли е амортисьор да скърца и горе долу каква е критичната му точка на "пречупване"

?
2ри въпрос:
Как аджеба да разбера дали са си заминали амортисьорите- последния път при доктора, той рече че не можело да се разбере точно кога са заминали- кога един амортисьор е редно да се смени, като при все всичките мнения и коментари малко се затруднявам.
3ти: редно ли е като сменя двата предни да сменя и двата задни или това е неналожително?
Благодаря предварително за отнетото време и се надявам някой съфорумец да ми помогне

Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 09:13
от DigiPro
Колата стабилна ли е в завоите? Сам смятам знаеш как се проверяват (долу-горе) амортисьорите. Отпускаш се на калника да се заклати колата и като пуснеш, трябва да мръдне веднъж и да се успокои. Иначе най добре отиди в някой сервиз, където имат компютърен тестер за амортисьори и ще ти изкарат разпечатка - кой на колко процента е читав. За смяната може да смениш само двата предни, или само двата задни.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 11:10
от HACKO
Амортисьор не скърца, сменят се задължително и двата на съответния мост. Скърцат шарнири, накрайници, биалети или тампони. Шарнири, накрайници и биалети се инжектират с масло през маншона и скърцането спира. Ако са тампони се сменят с нови. Започни с инжекциите.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 12:41
от BoroSekirof
Ами, гледайте правих го тоя номер с натискането- както се казва поемат и си се връщат, не бият на твърдо, нито пък нещо по време на път се усеща в управлението- например да вози по-твърдо или пък недай си боже да занася, не. От едно 200км има един звук като виене- не е виене, като на лагер, но някакъв такъв подобен звук и си помислих, че лагера се обажда и даже се бях подготвил да се сменя. Отделно си гледах спирачните дискове, че бая са се износлили и не съм сигурен дали от там не прави някаква шмекерия-демек и те са за смяна. Но проблема е , че там където ходя нямат такава диагностика и предполагам, че могат и да ме 'натоварят' с едни два амортисьора, но предполагам 'щото ако има кажа пичове амортисьори- те хващат и ги сменят, не чакат втора покана. Наско, един въпрос, ти все ми отговаряш като хората- възможно ли е шарнира да дава вибрации/леки, не осезаеми/ и от това да ми вие колата- в никакъв случай не се усеща по време на път, единствено и само когато е към 80 започва да се обажда и то при завой ако не се лъжа на дясно- демек може ли да е лагер изобщо?. Чувал съм, че ако "бие" от шарнир вляво, то значи за ремонт е този вдясно? И не е ли по-добре направо да се сменят отколкото да се инжектират маншоните със разни смазки? И отделно- смених точно преди 2500 км рейката и накрайниците- сигурно сега се налага подмяна и на другите основни компоненти ? Това е извън темата. Благодарско и на двамата и ако се сещате нещо друго споделяйте, няма да се разсърдя

Поздрави

Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 18:19
от HACKO
Не, такава вибрация не може да е от шарнира, по-вероятно каре, но пък шума навежда на лагера на главината. Забрави за амортисьорите, ако са за смяна, по нашите пътища, няма да може да вземеш завой със скорост над 40. Това че скърца шарнира не значи че е за смяна, като го инжектираш ще му удължиш живота. Новия шарнир няма да издържи колкото оргиналния.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 20:56
от BoroSekirof
Вижте при всички случаи ми помогнахте да не бъда тотален баламурник в сервиза- те хората са що годе читави, но винаги има първи път за всички, няма да се изненадам. Предполагам, че до края на седмицата или може би в началото на следващата ще я заведа да я позабавляват и ще ви кажа какво са й сторили

Започва да става интересен казус, пък да видим накрая какво ще излезе. Ти ми препоръчваш да го отремонитрам оригиналния шарнир, а не да го заменям с нов? Да знам за какво да се боря в сервиза

Благодарско и поздрави

Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 11 сеп 2012, 22:53
от HACKO
BoroSekirof написа:....Ти ми препоръчваш да го отремонитрам оригиналния шарнир, а не да го заменям с нов? Да знам за какво да се боря в сервиза

Благодарско и поздрави

Това е операция "направи сам", в сервиз няма да ти я направят, освен ако са ти много близки приятели.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 12 сеп 2012, 00:04
от BoroSekirof
Хъъх, хвърли ме в джаза... няма да мога да се справя сам, но ще помисля за някакво възможно решение

Благодаря много още веднъж:)
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 12 сеп 2012, 10:27
от HACKO
Трябва ти само голяма спринцовка (50 кубика) с възможно най-дебелата игла (от ветеринарна аптека 1.8-2.0мм). Лягаш и където видиш маншон (без тези на полуоските) го инжектираш.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 12 сеп 2012, 13:05
от BoroSekirof
Добре е това като идея-но можеш ли да ми подскажеш каква грес да ползвам- литиева, графитна там другите видове, не съм сигурен коя точно да взема, но така както ми го обясняваш ще взема да пробвам да видя дали ще мога да се справя сам

Благодарско и ще спомена какво съм й сторил

Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 12 сеп 2012, 13:21
от HACKO
Масло не грес, без значение какво, по-рядко по-добре.
Re: Окачване Форд Ескорт '92 1.6- Амортисьори?
Публикувано: 12 сеп 2012, 15:49
от ryder_boy
Решението с маслото е най-правилно.Това се налага поради причината че греста е прекалено отекла към някой от крайщата или се е сгъстила, но огледай и цялостта на маншона.