Страница 1 от 2

ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 13:27
от opex
Имам много неприятно тропане отпред като минавам през неравности /като че ли повече от дясната страна, но не мога да преценя/, също както когато са заминали тампоните на стабилизиращата и на носачите, но там всичко е ново и след преглед ми казаха, че проблема е вътре в рейката. Също така колата ми дърпа на дясно.
За какво става дума? И еднакви ли са рейките на всички Ескорти дизел/бензин?

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 14:16
от Nebhotep
На ескортите от тези години се слагат два типа рейки: TRW и WUELFRATH! Най- добре да се провери номера записан на горната част на рейката, за да е сигурно каква е тя. На около 75 % от ескортите се слага TRW, която е ремонтируема, а на останалите 25% WUELFRATH, която не се ремонтира. Моли се да си с TRW, а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 14:25
от baro
И аз съм за вътрешен накрайник.За проверка ритни по силно по гумата и ще разбереш от коя страна е проблема,или вдигни на крик.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 14:28
от opex
Мерси. А разлика между двете има ли, като захващане, обороти на волата и т.н. или само в марката и ремонтирането, както и от бензинови или дизелови? За да знам дали не е по-добре да си търся от някой за части във форума или морга.

@баро при теб така ли тропа и тегли или?

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 14:54
от baro
Ами преди да сменя вътрешния накрайника се чуваше доста силно тропане при неравности и дупки.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 15:05
от Nebhotep
Разликата е в захващането на щуцерите и дължината на вътрешните накрайници!

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 02 дек 2012, 15:16
от ЯЛТА
Виж и попитай нещо от тук, дали няма да ти свърши работа:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 12#p409318
Пише Мондео- Фиеста, но на Ескорт да е по различно ?.....

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 07 дек 2012, 18:31
от opex
Добре, кажете къде да отида за да разбера еднозначно и дефинитивно от къде ми е тропането? За да знам какво да правя. Защото имам мисля добро предложение от колега от форума.
Нито ремонт на настоящата рейка е лесен, нито смяна на цялата, което и от двете да е, ами ако се окаже, че не е от нея?

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 07 дек 2012, 19:07
от baro
Провери ли за луфт във вътрешните накрайници?

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 07 дек 2012, 19:37
от diesel1.6
Aз съм в същата ситуация. След разбиване на десен шарнир, после и накрайник и каране известно време така, се е разхлопала рейката (не вътрешния накрайник). Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
Диагностика правих след като откачих щангата към шенкела (главината), издърпах маншона на рейката, завих докрай наляво и разклатих с удари с длан или с клатене стърчащия прът на рейката. Има лек луфт, при мене е милиметър - милиметър и 1/2. Още не съм откачил стабилизиращата щанга за да я елиминирам като източник на шумове, но мисля, че това е положението.
Скоро ще довърша проекта - диагностиката, сваляне на рейката, оглед, ремонт или замяна с резервната от гаража.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 08 дек 2012, 02:02
от opex
сам нищо не мога да проверя, нямам подемник, нито канал, навън е студено и самне мога да свалям гуми пред блока.
За това си зададох ясно и конкретно въпроса горе - къде да отида, където ще ми кажат точна диагноза?

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 08 дек 2012, 16:07
от ЯЛТА
opex написа:сам нищо не мога да проверя, нямам подемник, нито канал, навън е студено и самне мога да свалям гуми пред блока.
За това си зададох ясно и конкретно въпроса горе - къде да отида, където ще ми кажат точна диагноза?
Помоли го за съдействие:
http://www.clubford.org/forum/memberlis ... le&u=11994

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 18 яну 2013, 16:22
от Tezz
Nebhotep написа:...... а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза......[/b]


Има ли някой възможност,да приложиш снимка на този вътрешен накрайник(по точно,ме интересува частта която влиза в кормилната рейка,как изглежда),или да ми обясни как да го сменя,ако е сравнително лесна манипулацията?При мен(когато пътят е заснежен!),при движение по асфалтиран път без видими неравности и дупки,когато правя десен завой с ниска скорост(20-30км/ч,да речем),се чува едно глухо,но здраво тракане/чукане!Това го прави при десен завой,при ляв няма такива симптоми.Вибрации във волана не се усещат,или едва доловими,чукане/тракане-също.Дали ще съм включил на предавка или не,проблема си е все същият.

пп - преди седмица,вдигнах фордчето на крик в гаража(имам канал),и карах приятел да разклати гумата за да видя откъде идва този луфт.От лявата страна на автомобила,луфта идваше от късият(външен) накрайник-от другаде не.А,от дясната страна на автомобила,идваше от този вътрешен накрайник,и то доста голям!Поне визуално,няма проблеми по рейката - няма омасляване,няма нарушен/измъкнат маншон и др.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 18 яну 2013, 17:52
от essex
Tezz написа:
Nebhotep написа:...... а между другото трябва да провериш дали не ти тропа вътрешен накрайник, да не те пързалят в сервиза......[/b]


Има ли някой възможност,да приложиш снимка на този вътрешен накрайник(по точно,ме интересува частта която влиза в кормилната рейка,как изглежда),или да ми обясни как да го сменя,ако е сравнително лесна манипулацията?При мен(когато пътят е заснежен!),при движение по асфалтиран път без видими неравности и дупки,когато правя десен завой с ниска скорост(20-30км/ч,да речем),се чува едно глухо,но здраво тракане/чукане!Това го прави при десен завой,при ляв няма такива симптоми.Вибрации във волана не се усещат,или едва доловими,чукане/тракане-също.Дали ще съм включил на предавка или не,проблема си е все същият.

пп - преди седмица,вдигнах фордчето на крик в гаража(имам канал),и карах приятел да разклати гумата за да видя откъде идва този луфт.От лявата страна на автомобила,луфта идваше от късият(външен) накрайник-от другаде не.А,от дясната страна на автомобила,идваше от този вътрешен накрайник,и то доста голям!Поне визуално,няма проблеми по рейката - няма омасляване,няма нарушен/измъкнат маншон и др.
Колега бих те посъветвал непременно да смениш заминали накрайници за да нямаш проблеми с рейката

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 18 яну 2013, 18:10
от baro
Здравей колега вътрешния накрайник не се сменя много лесно повече зависи от техническите ти познания ,но след това задължително трябва да минеш реглаж на предницата.Това е ориентировъчно как изглежда накрайника. http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 25252x.jpg

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 19 яну 2013, 02:45
от dreadx
diesel1.6 написа:Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
И аз така карах няколко хиляди километра с разхлопан външен накрайник (същият, който си монтирах преди година нов - MOOG от ЕВРО-07). И бях сигурен, че не е добре да се кара така, но попитах няколко човека дали тези луфтове могат да разбият други части - казаха ми, че не.
Сега си сложих нов външен накрайник от AS-Metal и си рециклирах кормилното каре, което също беше с луфтове - но вече и рейката ми е за ремонт.
Явно има значение за усилието, което понасят детайлите. Ако има луфт, значи нещо се засилва и блъска в друго нещо - по-силно от нормалното, и други детайли отнасят удара, в сравнение със случая когато няма луфтове. Сега с нетърпение чакам развитието на темата, за да разбера какво трябва да направя и с моята рейка.

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 19 яну 2013, 12:01
от KOss
dreadx написа:
diesel1.6 написа:Явно ударите, които чуваме като чукане помагат за това.
И аз така карах няколко хиляди километра с разхлопан външен накрайник (същият, който си монтирах преди година нов - MOOG от ЕВРО-07). И бях сигурен, че не е добре да се кара така, но попитах няколко човека дали тези луфтове могат да разбият други части - казаха ми, че не.
Сега си сложих нов външен накрайник от AS-Metal и си рециклирах кормилното каре, което също беше с луфтове - но вече и рейката ми е за ремонт.
Явно има значение за усилието, което понасят детайлите. Ако има луфт, значи нещо се засилва и блъска в друго нещо - по-силно от нормалното, и други детайли отнасят удара, в сравнение със случая когато няма луфтове. Сега с нетърпение чакам развитието на темата, за да разбера какво трябва да направя и с моята рейка.
MOOG-a принципно държи доста. Сигурен ли си че нямаш нещо друго което да ти съсипва накрайника? Малко разминаване в геометрията, леко крива джанта или гума (толкова леко че да не усещаш биене във волана, повярвай ми, разбива предница), позаминал шарнир или тампони на носач, всички тези неща са буквално убийци на накрайниците. Колкото и да сменяш, пак ще се чупи. А за рейката - рециклаж му е майката. :wink:

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 19 яну 2013, 12:47
от dreadx
Е, не мога да кажа от кое е било да не издържи MOOG-a -- и кормилното каре, дето го рециклирах, имаше луфтове, и веднъж карах 1000 км. с гума, която на излизане от София я изтрясках в една дупка. Но преди това си беше наред. И после ми се стори, че нещо тресе по-особено, ама нали пък имаше и луфт в карето.. Та чак след като се върнах видях, че й стърчат някакви телове и я смених. И нещо маншончето на MOOG-а беше разместено и може да е влизала вода от там. И освен това дясната гума минава през повече дупки, защото е по-извън центъра на пътя.. :)

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 16 апр 2015, 22:29
от essex
Колеги от няколко месеца има тропане от предницата, смених всичко което може да е освен тампоните на стабилизиращата щанга, но такова тропкане на "остри" неравности като павете, усещам го на волата и че идва от някъде там. Днес след като на незапален двигател рязко ту на ляво ту на дясно движех волана, се каза че тропа от рейката, не са нито външни нито вътрешни накрайници. Проверих за течове и има омасляване на пръта който излиза от рейката. Мисля че се оказва луфт във пиньона и зъбния гребем точно като на стария форд с механичната рейка. Знам че на рейката трябва да има нещо като болт за обиране на луфта на гребена и пиньона, но вместо него има пластмаса която не се върти. Не можах да видя дали пише TRW на рейката, но я запомних и изглеглежда ето така http://olx.bg/photos/ad/65924918/2/
След известно ровене се оказа че има два вида TRW и Wuelfrath, ще се окаже че моято е Wuelfrath което е лошо защото Nebhotep е спомен в темата "Ръководство за ремонт на хидравлична рейка TRW!" че точно тази рейка е не ремонтно пригодна.
Въпроса ми е има ли как да обера само луфта, пластмасата маха ли се и какво има под нея, някой знае ли ? :(:

Re: ескорт '97 хидравлична рейка - еднаква за всички?

Публикувано: 16 апр 2015, 22:41
от Nebhotep
Тази пластмаса пази от прах и мръсотия и ако се махне трябва да се изработи подходяща метална тапа с резба. Из нета никога не съм срещал отваряне и ремонт на wuelfrath рейки. Просто са неразглобяеми!

Sent from my LT18i using Tapatalk