Страница 1 от 2

спирачни дискове

Публикувано: 28 сеп 2006, 10:25
от bratovched
питането ми е знаели някои стругар около красно село

Публикувано: 28 сеп 2006, 10:39
от greek
ето тука има един на П.Нишавски до софииска вода http://bgmaps.com/map.asp?sid=2e2f19f6b ... 5_28.y=103

Публикувано: 29 сеп 2006, 17:43
от subincho
Значи, на ул. Царибродска, от към Зона-та зад циганската махала, знам, че е далечко от мястото където си посочил.
Много добре работи, 20 лв. за 2 диска, много е чист и подреден.
Макар, че човека има един недостатък, вика ти 15 лв после ти взима 20лв. а бе........

Иначе ми е интересно как се стигна до там да ги пилиш.

Мойте бяха нови, имах проблем с едната гума и от свалянето, качването на гумата, стана проблемът. Само че при мен дисковете не са закрепени за главината има си седят свободно, прибира ги гумата.
Вторият път е сега като сменям рейката, но ще си купя нови дискове, понеже не е удачно да се пилят още.

Публикувано: 30 сеп 2006, 10:46
от chains
Значи колеги - най - честата причина за деформацията на спирачните дискове се дължи или на амортизираност до крайна степен или на прегряване. И в двата случая смятам, че ползването на услугите на стругар няма да даде желания резултат /пробвал съм го вече - само се набутах допълнително/. Така ако дисковете са износени под минималния размер просто се купуват нови, но по - честата причина за изкривяването на дисковете се дължи на неизправности в супортите на накладките /клеасали са и като натиснеш педала след това буталцето не се връща докрай и накладките са леко или повече допрени до диска/, в следствие на което дисковете буквално започват да светят след което се разкаляват и колкото и да ги пилиш след това много бързо пак се деформират. Та целта на заниятието е преди да сложиш новите дискове да разглобиш спирачните апарати, да почистиш цилиндърчетата, да ги смажеш с вазелин, да смениш евентуално гумените уплътнения, да сглобиш с-мата. и обезвъздушиш. Кофти е ама няма как иначе в противен случай ще се съсипят и новите дискове / и това е пробвано/ и ще ти излезне двойно по-скъпо!

Публикувано: 30 сеп 2006, 19:43
от shark
Износването на спирачните дискове не се дължи само на клеясали спирачни апарати. Възможна причина е използване на накладки с по-твърдо феродо.

Публикувано: 30 сеп 2006, 22:21
от Overclock
Не винаги новите дискове са по-доброто решение.Пълно е с ментета на пазара и като налетиш на някое става много весело.Читавите дискове са над 60лв./бр. което си е цифра.Аз мойте съм ги престъргвал преди около 3год и над 30 000км нямам проблем.Така че ако не са много изтънели по-добре да ти ги врътне някои стругар.Стига да не е пишман майстор.Ако не са добре балансирани при струговането ефекта е никакъв.Ако все пак ще взимаш нови мисля, че "NK" са доста добри и несъм виждал ментета.

Публикувано: 01 окт 2006, 17:42
от vasilnikov
мойте са вентилирани смених ги по 40лв парчето не съм имал никакви проблеми от тогава тоа е около 80 000 км. Така че ако и твойте са вентилирани според мен е по-добре да си вземеш нови.

Публикувано: 01 окт 2006, 18:47
от T punchev
Аз също препоръчвам смяната на старите дискове с нови! Стругаря няма да реши проблема,или ако го реши то ще е за много кратко,казвам го от личен опит!Винтилирани дискове за ескорт на ул Козлодуи са по 60 лв и са добри!

Публикувано: 01 окт 2006, 19:52
от Peter_CLX
T punchev написа:Аз също препоръчвам смяната на старите дискове с нови! Стругаря няма да реши проблема,или ако го реши то ще е за много кратко,казвам го от личен опит!Винтилирани дискове за ескорт на ул Козлодуи са по 60 лв и са добри!
Според мен цената не винаги е единствения надежден признак за оценка на качеството. Та в конкретния случай какво гледате и по какво разбирате че дисковете, които ви предлагат в даден магазин, са добри?

Публикувано: 01 окт 2006, 20:14
от chains
В РБ никога нямаш гаранция какво ти продават независимо от цената и марката на кутията - просто купуваш и се надяваш да не си попаднал на ментета, ако издържат всичко е ок.

Публикувано: 01 окт 2006, 21:54
от vasilnikov
ако не е качествен диска,ще се износи вместо за 150000км за 100000км е тва е разликата.
п.с. килопметрите са като пример не знам колко пробег им дават а и това е относително зависи дали са на градско каране или не :)

Публикувано: 01 окт 2006, 23:10
от Peter_CLX
vasilnikov написа:ако не е качествен диска,ще се износи вместо за 150000км за 100000км е тва е разликата.
п.с. килопметрите са като пример не знам колко пробег им дават а и това е относително зависи дали са на градско каране или не :)
За разликата в пробега е ясно, ама там е работата, че чак след тези 100-150000 км (пак условни са тези цифри) разбираш дали си купил качествени дискове или боклуци. Иначе когато ти ги дават на тезгяха и в двата случая все са си просто едно кръгло желязо (освен ако не си машинен инженер, шлосер или друг някакъв специалист по метало- или материалознание и да имаш набито око за начина на изработка).

Публикувано: 02 окт 2006, 11:34
от Brock
vasilnikov написа:ако не е качествен диска,ще се износи вместо за 150000км за 100000км е тва е разликата.
п.с. килопметрите са като пример не знам колко пробег им дават а и това е относително зависи дали са на градско каране или не :)
Разликата не е само в това - при ментетата може да попаднеш и на крив диск - тогава почва едно вибриране, едно чудо и ако не си се уговорил да смениш дисковете с нови в случай на такъв проблем, продължаваш да се вадиш докато уцелиш добри.

Казвам го от опит - чисто нови дискове за колата на брат ми и още с излизането от "бокса" започват вибрациите.

:twisted:

спирачни дискове

Публикувано: 04 окт 2006, 12:18
от cotecna
Здравейте, гледам , че много сте разисквали въпроса за дисковете :)
според мене всичко си е въпрос на късмет, а пък що се отнася за струговане на старите смятам, че не е удачно колкото и добър да е стугаря винаги може да се получи грешка която ще се усети чак когато ги монтираш обратно на колата, пък и не е гаранция кога пак ще започват да се износват или да вибрират. имаше някаде във форума , не помня точно каде , саит на магазин в софия и цените според мене са сносни, за качеството не знам, но пак повтарям мое лично мнение е да се сменят с нови колкото изкарат се файда не са супер скъпи че да не можеме да си ги позволиме пък и все пак трябва да спираме нали? :)
А адреса е http://www.kanex.bg" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 10 окт 2006, 09:08
от vasilnikov
аз лично и оригинални дискове от германия съм кривил само че на калибра дисковете бяха на около 500км като влязох в една по-голяма локва и познайте какво стана след това предницата тресеше та се късаше та така че всичко си е и део малко късмет

Публикувано: 17 окт 2006, 23:31
от subincho
Здравейте, момци !

Ами стругарят върши работа, но има каталози, има и програми, та е лесно да се премерят дисковете и да се провери дали не са износени, тогава стругар няма да помогне, само може да стане голяма беля.

Аз имам форд фиеста и дисковете не са ми закрепени за главината ами като се махне гумата и диска се размадахерцва. Като се размести и после олеле.
Един път са ми престъргвани, обаче си сменях рейката, обърнах внимание на майсторите, обаче кел файда.

Та сега и аз имам нужда от нови дискове.
Обаче като се сетя за ул. Козлодуй и лошо ми става, същото е и за Симеон. Та и 100 лв. да е диска нямаш никаква гаранция какви са. Даже и Мотопфое ме е малко старх. Вече съм си напатил много с тия авточасти.
Ако някой е тествал, накави и има впечатления, ще съм благодарен да ги прочета.
Благодаря

Публикувано: 24 окт 2006, 14:08
от Любо
Какво мисилите за спирачните дискове на AC Delco?
Те самите много си хвалят стоката, но какво казват клиентите?!?

Питам, защото съм замислил да сменям дискове и барабани, та търся мнения.
И за накладките също - със смяната на дисковете и барабаните трябва май да се сменят и те, нищо че са на 1 година и са ОК.

Публикувано: 26 окт 2006, 23:31
от agril
Мойте дискове бяха нови и въпреки това почна да тресе волана като набия спирачки. Взеха ми ги по 3 десети и всичко се оправи. Цаката е като се пристъргват на струга да се държат върху глава за да се получи всичко както трябва. То и майсторълк се иска де....

Публикувано: 09 мар 2007, 12:48
от valboy
Да кажете нещо за спирачни дискове Metelli-италиански и National-английски?

Публикувано: 10 мар 2007, 12:24
от debug
Тресенето може да се получи и неправилен монтаж. Би трябвало да се провери отклонението на диска с микрометър и да не е повече от 0,1мм по цялата периферия. Когато дискът се държи само от спирачния апарат, може да се върти спрямо дупките през 90 градуса и да се види при кое положение дава най-малко отклонение.
Струговането е кофти вариант, защото един колега счупи на Фиеста 2001г преден диск след тази манипулация. Разпряваше, че е много кофти усещане при спиране от 80 км/ч, не знам какво ще е при 120 не дай си боже.
*00118* Според мен сигурността не е нещо, от което да икономисваме, още повече че един диск се търкаля 80-100000 км при нормално шофиране и добри накладки. Пък равносметката +/- спестени 100лв на 100000км... Ами това е бензин за 6-700км.