Страница 1 от 1

Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 01:38
от dr. Svetlyo
Здравейте колеги!

Упорито използвах търсачката без да открия конкретен отговор / разрешение на своя проблем, затова създавам настоящата тема.

Говоря за Ескорт '96 от подписа.
Преди това не съм го забелязвал (не съм и търсил де), но при последното ми шофиране открих, че задния ляв барабан, заедно с джантата (зимна стоманена) и болтовете на колелото са топли, даже направо горещи. Редно е да спомена, че предишния ден, леко се порадвах на свежия сняг с "ръчна" и с "вратите напред".
На паркинга (с изключен двигател) побутнах малко колата и чух стържене във въпросното колело.
Друго нещо, което забелязах: при движение дочувам леко стържене отзад. На ляв завой леко отслабва, при десен (като натоваря колелото) се засилва. Типичното за лагер виене отсъства. Като разклатя колелото няма чукане. Преди година задното дясно колело се клатеше и чукаше леко като го напънех с ръце. Проблема разреших като пристегнах лагера на главината.

Моята хипотеза е, че вероятно е блокирала ръчната... Или евентуално цилиндърчето.
Утре свалям колелото и барабана, за да надникна какво може да (съм) се е прецакало. Ско е нещо по-сложно ще поствам снимки...

Крачната спирачка работи безупречно, ръчната е безотказна.
Цялостна спирачна система (течност, маркучи, дискове, накладки) смених преди 25 000 км или 8 месеца. Цилиндърчетата, доколкото ми е известно не са пипани.

Може ли да е лагер?

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 09:01
от varby
Най-вероятно накладките са блокирали.Ако ръчната не се използва често,жилата клеясват и сега не може да освободят накладките.Особено след" заиграването".

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 09:34
от oberti
Или са блокирали накладки, или лагера ти прави проблеми, от друго не може да грее.

п.п. 100% е лагер, щом спирачките си ги проверил.

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 10:08
от diesel1.6
Жило. Който може да си кара без ръчна, няма тези проблеми.

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 22:11
от dr. Svetlyo
Проблема е диагностициран! Само не знам кога ще намеря време, желание и условия да го коригирам...

Жилото на ръчната е клеясало, допълнително пружината, която се грижи за обтягането му е солидно ръждясала... В резултат, задвижваната от ръчната спирачка задна барабанна накладка, е солидно изпилена. Проблема не е бил от вчера... При дясното колело положението е малко по-розово.

Следващата стъпка би била да разменя предната със задната накладки или да завъртя последните между двете задни колела (палиативна мярка до смяната на жилата).

Могат ли предни и задни барабани накладки да сменят позициите си, т.е. черупките еднакви ли са или са строго предписани коя къде се слага?

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 04 мар 2013, 22:41
от S_C
Свиквай-това е част от "усоволствието" да караш която и да е по-евтина кола-непрекъснато има какво да чоплиш и има хиляди неща,които се нуждаят от редовна профилактика,за да работят.Те и скъпите се нуждаят понякога, но интервалите са с пъти по-дълги.

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 05 мар 2013, 11:13
от KOss
dr. Svetlyo написа:Проблема е диагностициран! Само не знам кога ще намеря време, желание и условия да го коригирам...

Жилото на ръчната е клеясало, допълнително пружината, която се грижи за обтягането му е солидно ръждясала... В резултат, задвижваната от ръчната спирачка задна барабанна накладка, е солидно изпилена. Проблема не е бил от вчера... При дясното колело положението е малко по-розово.

Следващата стъпка би била да разменя предната със задната накладки или да завъртя последните между двете задни колела (палиативна мярка до смяната на жилата).

Могат ли предни и задни барабани накладки да сменят позициите си, т.е. черупките еднакви ли са или са строго предписани коя къде се слага?
Не, не са еднакви, освен това не можеш и да ги завъртиш защото са в комплект за ляво и за дясно колело.

Re: Задно ляво колело грее...

Публикувано: 05 мар 2013, 14:37
от dr. Svetlyo
S_C написа:Свиквай-това е част от "усоволствието" да караш която и да е по-евтина кола-непрекъснато има какво да чоплиш и има хиляди неща,които се нуждаят от редовна профилактика,за да работят.Те и скъпите се нуждаят понякога, но интервалите са с пъти по-дълги.
Не съм особено съгласен с теб. Зависи как се грижиш за колата си.

Примерно аз лятото смених страшно много неща по нея: окачване (тампони, втулки, шарнири, биалетки, амортисьори и т.н.), всички течности (вкл. фреон), ремъци, ролки, филтри, спирачки. Нека добавя и два комплекта нови хубави гуми Fulda Carat Progresso / Fulda Kristall Montero 3 185/60R14 (който е чел тестовете за този размер знае за какво става въпрос). Просто направих всичко наведнъж и ми излезе адски изгодно в България (под 2000 евро с гумите). Вярно, пропуснал съм да подменя жилата на ръчната, моя си е вината...

Живея в Германия, годишния ми пробег приближава 40 000 км. Разхода ми е 5,5 л градско и по магистрала, и 4,5 л извънградско. Разходите по поддръжката тук съм ги свел до смяна на масло и филтри.

Това за мен е удоволствието да управлявам стара, много пазена и най-вече поддържана кола! И да ѝ вярвам, защото на -20*С пали щом види ключа и ме вози дори със 180 км/ч!