Кормилна рейка на Fokus

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
MartoPetrov
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 24 фев 2014, 22:46
Модел на автомобила: Fokus FYDB 1,6
Status: Извън линия

Кормилна рейка на Fokus

Мнение от MartoPetrov » 24 фев 2014, 22:52

Здравейте колеги от няколко дни съм собственик на Форд Фокус 1,6 16 100 коня- 2001 г. След като смених биалетките, тропането отред вече не е толкова сериозно, но се оказа че кормилната рейка е за смяна също. Какво бихте ме посъветвали, къде да се рециклира и какво да направя? Опасно ли е да я карам извесно време така?

Потребителски аватар
ЯЛТА
Потребител
Потребител
Мнения: 10865
Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд
Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка на Fokus

Мнение от ЯЛТА » 24 фев 2014, 23:38

По принцип е опасно, но много хора си карат и така. Питай Гугъл, има доста сервизи за ремонт на рейки, в технически университет- МЕИ, на Окръжна болница при Жан, "Аргала" в Нови Искър- също не е далеч.
В ибей нова рейка е около 100 паунда, у нас ремонта е сигурно толкова.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка на Fokus

Мнение от mrdds » 25 фев 2014, 11:18

Какво те кара да мислиш,че рейката е за смяна?
Ако тропа се сменят вътрешните накрайници.Ако тече се рециклира като се се сменят семерингите.Цялата процедура по сваляне,рециклиране със смяна на гофрираните маншони и качване на мен ми струваше около 300лв по спомен.При мен изтече хидравличното масло през единия семеринг.

Потребителски аватар
MartoPetrov
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 24 фев 2014, 22:46
Модел на автомобила: Fokus FYDB 1,6
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка на Fokus

Мнение от MartoPetrov » 25 фев 2014, 21:21

Смених биалетките, преди да ги сменя си тропаше здраво, а сега е много леко потропване което чувам само когато се движа с малка скорост, когато карам с 80-100 не се чува вече и майстора при който ходя ми каза че е от рейката? Масло не съм видял да тече никъде. Да не би да е нещо друго?

Потребителски аватар
deathstorm
потребител
потребител
Мнения: 563
Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive
Местоположение: Хасково
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка на Fokus

Мнение от deathstorm » 27 фев 2014, 14:08

Ебаси майстора - щом след 80-90 не се чува значи е рейката - страхотна логика. Най-добре си я провери сам, но ще ти трябва помощник. Отивате на канал, вдигате едната страна и помощника ти да клати гумата странично (един вид да се оптива да "завие с нея"). Ти отдолу първо обхващаш с длан външния накрайник и шенкела ( така се усеща най-добре) и проверяваш за луфтове. После от дургата страна същото. След това издърпваш гумените маншони на вътрешните накрайници. Помощника ти пак клати и гледаш за луфтове в ябълката. Волана да е заключен при тия операции. Ако има луфт в рейката като клатиш едната гума се вижда как мърда цялата система (в смисъл накрайниците от на другата страна и целия гребен на рейката мърдат).
Успех и ако луфта е малък и не ти тече масло може да си караш така доста време още.

Потребителски аватар
MartoPetrov
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 24 фев 2014, 22:46
Модел на автомобила: Fokus FYDB 1,6
Status: Извън линия

Re: Кормилна рейка на Fokus

Мнение от MartoPetrov » 27 фев 2014, 22:43

Благодаря ти за съвета!!! Ще гледам да го направя тези дни!!! А принципно ако не е рейка откъде може да идва проблема? Идея някаква?

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 9 госта