Страница 1 от 1

Горна стабилизираща щанга - Strut Brace

Публикувано: 22 ное 2006, 10:20
от petkoff_pl
В раздела Купувам се засегна ( http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6882" onclick="window.open(this.href);return false; ) този детайл и много ме заинтересова защото както се оказва аз на моята кола нямам и долна стабилизираща щанга. Хайде да дискотираме тук за какво служи Strut Brace и дали при нашите малки мотори няма да е само за визуален тунинг.
П.П. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; Тук също има снимка на правена Strut Brace

Публикувано: 22 ное 2006, 10:47
от Georgiev
Това е подсилваща щанга.Едната която видях е оригинална от тунинг фирма.А по долу която видях в линка, е самоделна.Служи за подсилване.В завой тежеста се измества и пада върхо страната която е външна в завоя.И цялото напрежение се поема от шапката на която е закрепен амортисьора.Тази щанга подсилва с цел да не изкриви самата шапка, а и при страничен удар пак дава допълнителна устойчивост.
А за нашите автомобили при нормална експлоатация не е нужно.За да ти е нужно трябва завоите да ги взимаш на предела да не останеш на две колела.А и със стандартното окачване неможеш да постигнеш момента в който да се нуждаеш от такава щанга.
Така мисля аз

Публикувано: 22 ное 2006, 11:28
от T punchev
На брат ми предишния форд ескорт беше със такава щанга!Така си беше вкаран от Германия,с твърди прожини,въпросната щанга,и заден споилер!Всичко това бе с документи.Та въпросната щанга си е полезна,много стабилизира предницата,и особенно за коли със твърдо окачване е много полезна,за да не се получават изкривявяния във геометрията на предницата!

Публикувано: 23 ное 2006, 01:10
от Gate
При по старите модели на Форд(като моя)се забелязва едно явление не добра конструкция,а от там и свиване на коша!Мойта предница смея да твърдя,че е перфектна и се е поразкрачила та и аз се бях замислил за този вариант,но при вече случилото се мисля че ще е безмислено! :cry:

Абе в крайна сметка няма да умираме с тея коли я! :лол: Я изкарат година две я не.Да сме живи и здрави ще си купим нови!

P.P.Не мисля че при автомобил за нормална експолоатация има нужда от подобно нещо!

Публикувано: 25 ное 2006, 13:22
от chains
Да наистина е полезна и особено при нас с дизелите допълнително пази да не се усуква коша /да не се събират ботушите/ в следствие на тежестта!

Публикувано: 30 ное 2006, 08:10
от diesel1.6
chains написа:Да наистина е полезна и особено при нас с дизелите допълнително пази да не се усуква коша /да не се събират ботушите/ в следствие на тежестта!
ако са здрави подкалниците и пружините не трябва такова нещо. ако са ниски и меки пружините, или ниски и твърди, се налага да се сложи, защото при дупки и завои колата ляга на твърдо и купето поема ударите директно.
задължително е да се сложат хубави пружини, а теакива екстри не са важни.
ако колелата вече са разкрачени, работата е лесна. колата се срязва с флекса - един срез в областта между бомбето на макферсона и вертикалната част на подкалника. реже се смело, поти от фара до зад макферсона - докато се освободи бомбето. то се мътда с ръка след това. после колата се вдига с подемник или два крика на еднаква !! височина, да се освободи тежестта, и ако е срязано правилно и много, бомбетата си идват на местата. после си измервате мерките от здрав форд и нагласяте вашия, капвате лично туки - там, че заварчиците са мърлячи и не обичат да им показват каксе поправят бомбета и давате на някой да изкърпи среза.
това ми струваше по 30 - 40 лева на страна във варна на околовръстното, в сервиза на Харо - фирма "гид"

сложих си такова чудо

Публикувано: 04 юли 2007, 12:35
от naftova pechka
моята е леко разкрачена, съвсем малко.........обаче не ми се занимава да я карам на майстор, да свалят двигател и т.н. сложиха ми така щанга, ръчна изработка :P три парчета винкел заварени......минава зад въздушния филтър е и захваната за амортисьорите, с гайки. проблем ще е смяната на въздушния филтър, ще трябва да се сваля щангата за да може да се отваря капака на филтъра....дано има ефект и да не продължи отварянето...

Re: сложих си такова чудо

Публикувано: 12 юли 2007, 11:32
от diesel1.6
naftova pechka написа:моята е леко разкрачена, съвсем малко.........
има още нещо - като са ви смачкани пружините, колелото е винаги в неестествено пложение и стои разкрачено. т.е., проблемът понякога е другаде и разваляте купето на колата :)

Публикувано: 13 юли 2007, 13:26
от Kocko
Виждам че болната ми тема е засегната. Единствената причина да не си я направя сам, е че колата ми е вече на 15 години, за втори път чупя долна стаб. щанга и имам съмнения, че коша се усуква вече, макар че не го усещам при каране. Това ме навежда на мисълта, че ако си я направя сам, ще "фиксирам" коша във вече неправилно положение или изкривена геометрия, затова искам фабрична, която не може да се регулира, поради тази причина. Не е нормално да чупя стабилизиращи щанги. Обиколих всички морги в Сф, Ямбол и Бургас и не можах да намеря нито една горна щанга... Дотук всички опити са на камък...

Публикувано: 18 юли 2007, 14:50
от john3v
Колеги, а защо ли никъде не видях съждения на тема "надеждни ли са тия винтови съединия, с които се хващат фланците?" и "до колко може да издържи ботуша, като е допълнително разпробит (при горна спънка)?".

Сега си представете сложното натоварване, което поема ботуша при нормално шофиране по "първокласно" нашеско шосе. Да, има огъване, смачкване, усукване дори. При наличие на 2 или три, нечисто направени отвора, през които минава винт (made in BG, с неопределено усилие на срязване) М8, какво ли ще се промени в натовареното сечение???

Правил съм подобни симулации с Cosmos и определено резултата не ми се хареса.

Извод: ако ще се прави подобно "уякчаване" няма да е лошо да се помисли и по какъв начин ще се захване тая спънка.

P.S. Спортните коли, апропо имат доста по-малка обща маса.

Теория.

Публикувано: 18 юли 2007, 19:12
от HACKO
Kocko написа:Виждам че болната ми тема е засегната. Единствената причина да не си я направя сам, е че колата ми е вече на 15 години, за втори път чупя долна стаб. щанга и имам съмнения, че коша се усуква вече, макар че не го усещам при каране. Това ме навежда на мисълта, че ако си я направя сам, ще "фиксирам" коша във вече неправилно положение или изкривена геометрия, затова искам фабрична, която не може да се регулира, поради тази причина. Не е нормално да чупя стабилизиращи щанги. Обиколих всички морги в Сф, Ямбол и Бургас и не можах да намеря нито една горна щанга... Дотук всички опити са на камък...
Чупиш щанги защото са ти омалели пружините и в покой щангата се огъва повече от колкотото е предвидено( стои под напрежение), а не заради огъване в подкалника.
Ако ботушите са се събрали заради изгниване на подкалника щангата не е решение. Трябва да се изкърпят.

Публикувано: 29 юли 2007, 20:47
от desperado
Бих искал да попитам някои да знае къде има долна стабилизираща щанга,защото днес моита замина при дясното предно колело и увисна.Та трябва да се сменя.Карам форд орион 1993 дизел някои да има идея от каде да зема?

Публикувано: 29 юли 2007, 21:52
от AlexP
Някой ще каже ли дали след слагането на такава щанга е спряло да му яде гумите от вътрешна страна, или ги слагате само за красота?

Публикувано: 29 юли 2007, 22:32
от gmivanko
То се слага за да не почва да ги яде, почне ли да ги яде, трябва да си разтвориш коша и тогава да я сложищш на разтворен кош както си е фабрино а не на свития вече кош да я сложиш, тогава просто спираш по нататъчно свиване ама не го изправяш :wink:

Публикувано: 29 юли 2007, 23:42
от AlexP
Предполагам под кош се има в предвид разстоянието между "бомбетата" или между гайките на амортесьорите горе. И как се разбира дали коша се е затворил и колко трябва да се отвори? И как се отваря - това си е заварена конструкция. Струва ми се, че ако сложа една винтова щанга и я натягам навън да разпъва коша и проверявам дали яде гумите на всеки 5000км, може и да има резултат. Все се каня да ходя при братчеда на село, който има стругарски цех, да спретнем една винтова скоба и да видя какво ще стане. По-лошо от това няма на къде да ходи. Всяка година сменям гуми.

Публикувано: 30 юли 2007, 00:23
от gmivanko
Ми под кош това имах в предвид, а свиването се разбира като премериш размери от някое здраво купе и ги сравниш с твоите, товага ако ти се е свило се слага хидравлика и се разтяга до колкото е необходино и после слагаш разпънката да придържа вече разтворения кош да не се прибира, ако само с нея разтягаш можеш или да япрецакаш нея, или да скъсаш болтовете на чашката на амотрисьора за които ще я хванеш :idea: . Поне така го мисля аз де :)

Публикувано: 30 юли 2007, 07:31
от AlexP
Намирането на здраво купе може да се окаже сложна задача. Според гумаджиите при които си правя гумите всички Ескорти ядат гуми. Трябва да има някакъв стандартен размер, по който се правят тези скоби. Не е болка за умиране. Като остане време може да се позанимая с това.

Публикувано: 30 юли 2007, 12:00
от HACKO
Моя Ескорт не яде гуми. Преди него имах Орион 1983г и той не ядеше гуми.