Как гумите влияят на безопасността
Публикувано: 17 яну 2005, 13:47
Безопасност която зависи от колелата:
1. Трябва да имат остатъчна височина на шарката не по-малко от:за леки автомобили 1.6 мм.;
камионите 1 мм;
автобусите 2 мм;
мотоциклети 0.8 мм
При износена шарка-сцеплението намалява и опасността от хлъзгане се увеличава.
2. Не трябва да имат външни наранявания като скъсвания, отлепения, пробои, скъсана корда.
При пътуване с повредена гума най-голямата опасност е мигновената загуба на въздуха (налягането). В този случай автомобилът внезапно и силно се отглонява в посока на излязлото от строя колело. При излизане от строя на предна гума:
Силата на занасяне е толкова голяма, че би могла и да счупи някоя от дланите Ви държаща волана стремейки се да запазите посоката на движението.
При спукване на задна гума автомобилът обикновено занася леко и водачът успява да овладее машината.
3. Проверявайте дали всички държащи колелото болтове са на мястото си.И дали са добре затегнати за да не загубите колело по време на движение. Представете си и какви поражения ще нанесе летящото колело на пешеходци и на другите участници в движението.
4. Проверявайте да нямате спуквания по джантите.Представете си какви поражения биха нанесли разхвърчалите се във всички посоки железа. А къде ще е автомобилът Ви в този момент не се знае.
Деформираните джанти водят до вибрации които се усещат и на волана и разбиват цялата кормилна система.
5. Гумите трябва да отговарят по размер на Вашият автомобил.
Всеки си купува обувки според крака, а не 2-3 номера по-големи.
6. Рисунката на протектора трябва да бъде еднаква за всички гуми.
В противен случай се очаква танцуване по пътя.
7. На една и съща ос гумите трябва да са еднотипни-или и двете радиални, или и двете диагонални.
Радиалните и диагоналните гуми имат различни характеристики и при неспазването на правилото, танцуването и поднасянето е неизбежно.
1. Трябва да имат остатъчна височина на шарката не по-малко от:за леки автомобили 1.6 мм.;
камионите 1 мм;
автобусите 2 мм;
мотоциклети 0.8 мм
При износена шарка-сцеплението намалява и опасността от хлъзгане се увеличава.
2. Не трябва да имат външни наранявания като скъсвания, отлепения, пробои, скъсана корда.
При пътуване с повредена гума най-голямата опасност е мигновената загуба на въздуха (налягането). В този случай автомобилът внезапно и силно се отглонява в посока на излязлото от строя колело. При излизане от строя на предна гума:
Силата на занасяне е толкова голяма, че би могла и да счупи някоя от дланите Ви държаща волана стремейки се да запазите посоката на движението.
При спукване на задна гума автомобилът обикновено занася леко и водачът успява да овладее машината.
3. Проверявайте дали всички държащи колелото болтове са на мястото си.И дали са добре затегнати за да не загубите колело по време на движение. Представете си и какви поражения ще нанесе летящото колело на пешеходци и на другите участници в движението.
4. Проверявайте да нямате спуквания по джантите.Представете си какви поражения биха нанесли разхвърчалите се във всички посоки железа. А къде ще е автомобилът Ви в този момент не се знае.
Деформираните джанти водят до вибрации които се усещат и на волана и разбиват цялата кормилна система.
5. Гумите трябва да отговарят по размер на Вашият автомобил.
Всеки си купува обувки според крака, а не 2-3 номера по-големи.
6. Рисунката на протектора трябва да бъде еднаква за всички гуми.
В противен случай се очаква танцуване по пътя.
7. На една и съща ос гумите трябва да са еднотипни-или и двете радиални, или и двете диагонални.
Радиалните и диагоналните гуми имат различни характеристики и при неспазването на правилото, танцуването и поднасянето е неизбежно.