Страница 1 от 1

Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 14 яну 2015, 17:59
от GAZ66
Не намерих описан начин за сваляне на пр. главина на Ескорт 1988 г. та реших да питам.
Ще сменям лагера на форда от снимката Ескорт 1.6 Д комби. Някои ако може да го опише или да ми даде линк към такова описание.

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 14 яну 2015, 18:26
от opex
Обикновено се разкача кормилната рейка, развива се централния болт и се избива полуоската, разкача се от носача и се избива от амортисьора. Отзад има скоба, която се свива и се вади и лагера се избива, след което новия се набива. Тъй като риска е голям при неправилно набиване и после стягане после да има биене или да се разбие лагера отново най-добре го занесете поне това да направят в сервиз.

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 26 яну 2015, 20:02
от GAZ66
лагерите ги сменихме както си му е реда,набити на преса,грес и семеринги.(два еднакви лагера на колело)
Но сега колко се стяга гайката на главината?
Стегнахме я здраво с тръба,но колелото не се върти,почнахме да разхлабваме до положение в което колелото се въртеше както се казва МАЗНО.
Не знам дали не сме объркали нещо с многото натягане и после връщането.

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 26 яну 2015, 20:35
от ЯЛТА
Спазено е старото правило от преди 50 години- СТЯГАШ, И ВРЪЩАШ ЧЕТВЪРТ ОБОРОТ. Всичко е точно, и законтряш гайката.

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 26 яну 2015, 20:38
от HACKO
Щом колелото не се върти, лагерите не са подходящи. Стяга се колкото можеш, чак тръба не ползвам, но ползвам двата удължителя на гедорията и цялата си тежест (без да стъпвам на лоста). Проблема идва от това, че двата лагера опирайки един в друг определят нормалната хлабина. Когато се сложат лагери с различна от предвидената дебелина, което се случва при евтините лагери, се получава или по-голяма хлабина или по-малка. Практически е невъзможно лагерите да се смачкат от прекомерно затягане, човек няма физическа сила за това дори и със "усилвател". Ако не си изхвърлил старите лагери, измери дебелината на вътрешния ринг (по възможност със точност до стотна) и търси нови лагери със точно толкова дебел вътрешен ринг. Търси лагери на реномирани фирми SKF; FAG и други, скъпи са, но допуска при тях е по-малък. Не вземай от магазин за авточасти а от специализиран м-н за лагери, там знаят кои са качествени и като изрично поискаш такива ще ти дадат (имат и евтини и качествени според желанието на клента). Кажи за какво става въпрос може да имат и комплекти за автомобил с гарантирано от тях качество.
Начина по който сте регулирали хлабината в този случай не е правилен и има реална опасност от саморазвиване!

Re: Сваляне на предна главина Ескорт 88 г.

Публикувано: 26 яну 2015, 22:04
от opex
Няма такива стягаш до откат, или стягаш пък връщаш назад... Има си стандарт! Това е предна главина и лагер - като се строши лагера земя-небе-земя-небе-...черно.
Момента на затягане е 205-235Nm. И съвета ми е да се смени отново този лагер или просто да се намери от морга/мегапартс здрава главина в краен случай ако е скъп лагера или сте на тясно с парите.