Джанти и гуми - Въпрос
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 27 юли 2015, 13:21
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 2001
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Джанти и гуми - Въпрос
Здравейте,
Предстои ми взимане на джанти и гуми за замината. В момента съм с оригиналните джанти на Ford ( Карам Ford Focus 2001година.) 15 инча с гуми 195/60/15.
За зимате съм харесал същия размер гуми, като се колебая между GF Goodrich и Firestone.
Въпросите са ми следните ... Трябва ли зимните гуми да са по малки ( не 195, а примерно 185) и трябва ли те да са с различни ширина отпред и отзад?
За джантите ... Има ли съвместими джанти от други марки автомобили, които да стават на Фокус ( всички с 4х108 ли стават или трябва да се гледат и други параметри? ).
Благодаря.
Предстои ми взимане на джанти и гуми за замината. В момента съм с оригиналните джанти на Ford ( Карам Ford Focus 2001година.) 15 инча с гуми 195/60/15.
За зимате съм харесал същия размер гуми, като се колебая между GF Goodrich и Firestone.
Въпросите са ми следните ... Трябва ли зимните гуми да са по малки ( не 195, а примерно 185) и трябва ли те да са с различни ширина отпред и отзад?
За джантите ... Има ли съвместими джанти от други марки автомобили, които да стават на Фокус ( всички с 4х108 ли стават или трябва да се гледат и други параметри? ).
Благодаря.
- martin1977
- потребител
- Мнения: 848
- Регистриран: 17 май 2010, 16:42
- Модел на автомобила: Ford
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
Може да вземеш за зимата 185/65/15 - малко по-тесни и по-високи са, но не виждам причина да го правиш, така че вземи си стандартния размер 195/60/15. Ако говорим за нови гуми - и двете марки които описваш, са среден клас - ще ти вършат работа. Ако са втора употреба - гледай за дефекти, балони, неравномерно износване и др. проблеми - колкото по-нов ДОТ и по-мек каучук - толкова по-добре. За зимата е важна и дълбочината на грайфера.
За джантите - само 4х108 не ти върши работа като информация. Важно е ЕТ да е между 35 и 52,5 - не повече и не по-малко. Централния отвор да е по-голям или равен на 63,3мм - ако е по-голям слагаш втулки, но ако е по-малък - нищо не можеш да направиш. Задължително за алуминиеви джанти гайки с въртящ конус.
За джантите - само 4х108 не ти върши работа като информация. Важно е ЕТ да е между 35 и 52,5 - не повече и не по-малко. Централния отвор да е по-голям или равен на 63,3мм - ако е по-голям слагаш втулки, но ако е по-малък - нищо не можеш да направиш. Задължително за алуминиеви джанти гайки с въртящ конус.
- dragonn2
- потребител
- Мнения: 475
- Регистриран: 10 ное 2014, 12:09
- Модел на автомобила: 2001 Ford Focus 1.6 16v / 2007 Ford Fusion 1.6 16v / 2004 Toyota RAV4 D4D
- Местоположение: sofia/samokov
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
Няма никакъв проблем да сложиш за зимни 185/65/15, аз също съм с такива зимни.
По принцип колкото е по-тясна гумата толкова натиска върху еденица площ е по-голям, затова се предпочита по тесни гуми за зимните. Обаче разликата между 185 и 195 не толкова съществена, затова е по-скоро въпрос на вкус/средства. Според мен по-добре гледай да е нова гумата, пък след това размера .
По принцип колкото е по-тясна гумата толкова натиска върху еденица площ е по-голям, затова се предпочита по тесни гуми за зимните. Обаче разликата между 185 и 195 не толкова съществена, затова е по-скоро въпрос на вкус/средства. Според мен по-добре гледай да е нова гумата, пък след това размера .
-
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 27 ное 2014, 15:52
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
Аз да повдигна малко темата.
Лети джанти със следните параметри дали ще станат на Фокус МК1 1.6 бензин ?
14 x 6.5J
PCD: 4X108
Offset: ET36.5
Оригинални фордофски са и са карани на Ескорт така, че би трябвало централния отвор да е 63.3 мм. Допълнително ще проверя
В момента имам 14-ки железни джанти, но едната задна е малко крива, а гумите са чисто нови на един сезон и малко над 3к километра пробег Vredestain Snowtrack 3 и не ми се махат. Така и така ще сменям джанта (тоест ще сложа най-малко 2 в комплект) направо да сложа едни лети и готово
Лети джанти със следните параметри дали ще станат на Фокус МК1 1.6 бензин ?
14 x 6.5J
PCD: 4X108
Offset: ET36.5
Оригинални фордофски са и са карани на Ескорт така, че би трябвало централния отвор да е 63.3 мм. Допълнително ще проверя
В момента имам 14-ки железни джанти, но едната задна е малко крива, а гумите са чисто нови на един сезон и малко над 3к километра пробег Vredestain Snowtrack 3 и не ми се махат. Така и така ще сменям джанта (тоест ще сложа най-малко 2 в комплект) направо да сложа едни лети и готово

- Felis Concolor
- потребител
- Мнения: 120
- Регистриран: 21 мар 2015, 21:28
- Модел на автомобила: Ford Puma 1.6 2001
- Местоположение: София 1151, с. Лозен
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
Когато бях с летни гуми 195/60/15 (Астра-та стандартно), зимните ми бяха 175/70/14. Принципно има такова правило - отиваш ли 1 цол надолу, сваляш широчината с 20, вдигаш височината с 10. По въпроса дали "трябва да са по-малки" - ЗАВИСИ:cnupo написа:...гуми 195/60/15...Трябва ли зимните гуми да са по малки ( не 195, а примерно 185) и трябва ли те да са с различни ширина отпред и отзад?..
- плюсът е, че обикновено по-малката гума е по-евтина, генерира по-малко или съпоставимо с това на лятната сума съпротивление при търкаляне (заради по-малката контактна площ), бордът е по-висок (т.е., по-добре пази джантата от пътни "изненади"), а под калниците има място за повечко мокър сняг, т.е., една идея по-отложено ще забуксуваш на непочистен път;
- минусът е, че по-малката контактна площ означава и по-малко сцепление, а това при определени обстоятелства (черен лед) е недостатък.
По въпроса дали трябва да има различно широки гуми на двете оси - НЕ! Това е за Ф1 и за драг-гонките, при гражданските автомобили е горе-долу като да обуеш обувки с два различни номера - може и да вървиш, но ще изглеждаш като идиот, а практическата полза е съмнителна или откровено никаква.
П.П.
Изразеното мнение е лично и не бива да служи като постулат.
"Идеите сами по себе си са безценни, но и най-добрата идея си остава гола идея, ако не я материализираш, защото иначе всеки може да дава идеи" (Хенри Форд)
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 12 май 2016, 12:08
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.1i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
За да не отварям нова тема, да си задам тук лаическите въпроси:
В момента автомобила е с 14" алуминиеви джанти Ford Fiesta 14" Inch Alloy Wheel 96FB-AB 5.5Jx14H2 E-43.5 и гуми 185/55 R14. Мога ли на същите джанти да сложа 185/65 R14?
И по-важния въпрос... Мога ли, на Fiesta MK3 1.1i, да съм на предните, задвижващи колела със 185/55, а на задните със 185/65?
Има ли нещо специфично, рисково, нуждаещо се от специално внимание?
В момента автомобила е с 14" алуминиеви джанти Ford Fiesta 14" Inch Alloy Wheel 96FB-AB 5.5Jx14H2 E-43.5 и гуми 185/55 R14. Мога ли на същите джанти да сложа 185/65 R14?
И по-важния въпрос... Мога ли, на Fiesta MK3 1.1i, да съм на предните, задвижващи колела със 185/55, а на задните със 185/65?
Има ли нещо специфично, рисково, нуждаещо се от специално внимание?
- addition
- потребител
- Мнения: 398
- Регистриран: 14 ное 2007, 17:35
- Модел на автомобила: Focus C-Max 2.0 TDCI '04 Ghia
- Местоположение: София, Монтана
- Status: Извън линия
Re: Джанти и гуми - Въпрос
По първия въпрос - можеш.
По втория - изпитвал съм го на гърба си на служебна кола: при натискане на спирачка предните колела спират различно от задните и колата става нестабилна. Но не много.
По втория - изпитвал съм го на гърба си на служебна кола: при натискане на спирачка предните колела спират различно от задните и колата става нестабилна. Но не много.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта