Страница 1 от 1
Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 05 ное 2015, 21:33
от dineva
Здравейте,преди да отида на реглаж и/или на сервиз искам да се подготвя с малко информация. Търсих преди това в интернет дали има подобни симптоми с тези на моята кола, но не попаднах на такава тема. При ниска скорост между 40-60 се усеща по силно тресене на предна част на колата,което в зависимост от настилката се усеща понякога повече,понякога по-малко,все едно минава през постоянни малки дупки. С увеличение на скоростта започва да намалява,на моменти и да не се усеща,поне на 80 не мога да кажа,че ги усещам. Никакво трептене на волана не се усеща,даже при вдигане на 100,на повече не съм пробвала. Появи се веднага след слагане на зимните гуми. Налягането на гумите е еднакво. Съответно съм заподозряла гумите или джантите, и ще отида на реглаж (даже си нямам на идея какво ще е това,но четох ,че се прави),но преди да ме омотат с въможни причини,които може и да не са,само и само да мина през всички плащания,на които може да се върже една жена,а да няма нужда от тях,да ви питам и вас.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 05 ное 2015, 23:36
от Istankov1975
Криви гуми? Кофти баланс на гумите?
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 08:13
от valyo08
Не ходи на "регулаж"-иди на" баланс".
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 09:51
от Иван Атанасов
valyo08 написа:Не ходи на "регулаж"-иди на" баланс".
Колега, все пак жената не е написала като теб "регулаж", а е написала "реглаж", което не е съвсем коректно, но не е и голяма грешка, понеже все пак балансирането на гумите/ колелата си е едно регулиране на разпределението на тежестите по периметъра на колелото- т.е. "реглаж".
По въпроса: нека колежката наистина иде да балансират предните колелета, добре е и задните за по- сигурно- и ако след това си има "тресене" вече да се отиде на по- подробен технически преглед- гледам, че за подобно поведение на колата се препоръчва проверка на тампони на двигател, полуоски и т. н.
П.С. сега се сещам нещо друго, което колежката би могла да провери сама- ако тресенето се дължи на гуми, то ще го има и при спускане по наклон, с изключени скорости- т.е. "по инерция" - като следи при посочените скорости същото ли е- разбира се, при това движение по инерция в никакъв случай да не гаси двигателя, че става лошо!!!
П.П.С. впрочем и моя Фокус има подобно тресене, което става при скорост около 80 км/ч- засега не винаги го има, не е силно и определено го няма при пускане по инерция. Засега не съм ходил на диагностика за проблема. А гуми съм балансирал няколко пъти и сменял предни със задни без промяна.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 11:50
от valyo08
Off Topic
Колега,_далече съм от мисълта да споря по граматическите подробности,_които те занимават изкъсо._Само ще намекна,_че елементарните познания,_по български език изискват да се замислиш,_дали "реглираш" или" регулираш"._Даже компютъра подчертава първата дума с червено,_ако ти е ясно какво значи това._Всъщност целта ми беше,_единствено да помогна на колежката да разграничи понятията и от къде да почне,_в търсенето на проблема._По-грамотните сигурно са разбрали,_за какво иде реч.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 14:43
от Eastbourne
Баланс, но задължително при друг гумаджия с друга техника, защото е пълно с разни гаражни, които машините им изобщо не са в ред.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 19:34
от dineva
Докато се ровех в интернет пространството няколко пъти срещнах думата реглаж с Е ( реглаж на окачването), ако трябва ще дам и линкове към съответните статии.
Може и грешно да съм написал,след малко ще се образовам граматически за тази дума.
Мислех,че само в женските форуми го има да се заяждаш ,не да поправяш добронамерено,правописни грешки и такива от незнание/неразбиране на конкретната тема .
Благодаря за съветите още утре ще видя на спускане по инерция,как ще се държи. Имам участъци по маршрута си със спускане,но съм на скорост и обикновенно съм около 60-70 ,не ми е правило впечатление да се усеща.
Образовах се за правилното писане на думата - има цяла тема -
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=60&t=386088 . И ти си прав, и аз .
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 21:23
от valyo08
Не разбирам,защо мислите, че Ви правя правописна забележка.Изобщо не ми беше идеята това и съжалявам ,че така погрешно съм разбран.Но няма значение.Исках единствено да помогна,с насока за решаване на проблема.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 06 ное 2015, 22:44
от OgiDogi
dineva написа:... При ниска скорост между 40-60 се усеща по силно тресене на предна част на колата,... все едно минава през постоянни малки дупки.
Появи се веднага след слагане на зимните гуми...
Съответно съм заподозряла гумите или джантите...
В общи линии, мога да си представя едни неправилно съхранявани гуми (т.е. вертикално) и едната е получила сплескване по контактната повърхност, известна като протектор. Подобна деформация, съчетана с полу- или нацяло изпуснал амортисьор ще ти даде точно усещането за постоянно преминаване през малки неравности при определена скорост. При по-ниски скорости гумата не успява да упражни достатъчно голямо усилие за раздвижването на пружината и купето, а се променя нейната форма. При определена скорост се получава резонанс с пружината на амортисьора и гумата почва да подскача, защото не може да се деформира толкова бързо, а пружината предава вибрациите на купето (и кормилната система, ако е отпред). При високите скорости колелото не може да пропадне толкова бързо и после да подхвърли масата на купето, заради някои физични закони относно инерцията.
Ако е възможно, за пробата размени предните гуми със задните и разкарай колата със същата скорост, да провериш от къде ще идва тресенето. Възможно е, все пак, да има повече от една деформирана гума и ефект да няма, при което остава визуално да се установи - при гумаджията и на баланс машината да се врътнат всички гуми/джанти за проверка не на балансирането като грамове, а дали няма замятане.
П.П. Като се замисля, случвало ми се е да "намествам" неправилно стегната джанта с по-голям централен отвор без втулка - от друга марка автомобил. На Ford стават по този начин джанти от Renault.
Re: Тресене на предна част на колата при ниска скорост
Публикувано: 07 ное 2015, 09:12
от dineva
Вертикално съхранявани са гумите.
Благодаря много за детайлното обяснение,изключително полезно беше за мен.