Страница 1 от 1
Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 16:11
от Insidee
Здравейте имам Фиеста мк4 и искам да и сменя железните джанти 14ки с лети.Разбрах, че трябва да са 4х108, та има ли други неща, на които трябва да обърна внимание при избор на джантите?Благодаря предварително.
Re: Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 17:38
от BobbyD
Централният отвор на джантите които си си харесал трябва да е същия като твоя, ако не ще ти трябват втулки (сравнително евтини), J-широчината на джантите, не скачай на джанти с над 8J че след време може да опира,и последното нещо на което трябва да обърнеш внимание е ЕТ-то, провери в интернет фабрично колата ти с какви джанти излиза и какво им е ЕТ-то, стреми се да си в интервала на това число, или малко по-малко. Пример: Карам пума, джантите с които излиза са 15" 6J ET34, взех си 16" 7.1/2J ET35 и пасват идеално.
Re: Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 19:42
от HACKO
Re: Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 21:35
от Insidee
Благодаря за бързите отговори, до сега гледах различни джанти и забелязах, че сток дават ЕТ стойностите за Фиеста някъде около 42-45, а всички джанти , на които попадам тази стойност е около 30-35, какво всъщност е ЕТ и проблем ли е ако има такива разлики?И още един въпрос, откъде могат да се купят болтове, защото почти всички джанти 2ра ръка, които гледам са без болтове.
Re: Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 23:48
от S7an40
Заводските параметри за лети джанти са ти 14х5.5j ET32. Оптималното ще ти е 6J ET 30-35 максимум 40, с по-голям офсет може да закачат гумите в чашките на макферсоните при по-голямо посукване на моста(качване на бордюр например). Фиестите са със шпилки и съответно гайки. За оригинални джанти гайките са с голям подвижен конус. Повечето афтърмаркет джанти са пак за конусни гайки, но с по-малък конус. Има и такива който не са на конус,а имат подвижна шайба на челото на гайката, но те са основоно за японски автомобили и рядко може да попаднеш на джанти с такива легла и параметри пасващи на Форд.
Re: Избор на джанти.
Публикувано: 21 авг 2016, 23:55
от HACKO
Май не прочете изцяло темата, за която ти дадох линка?
debug написа:Тъй като джантите имат и още една характеристика - ET, която също е важна при избора им, и липсва в горния списък, предлагам да се опитаме да я допълним за автомобилите Форд. ЕТ-офсет, е изместването на равнината на закрепяне на джантата, т.е. повърхността с която ляга на главината, спрямо централната равнина на джантата.
Ето и калкулатор колко ще ви влезне навътре или излезне навън новата джанта спрямо старата.
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Фокус 98-04 - ЕТ 52,5