Питане за сходимост на ходовата част
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Питане за сходимост на ходовата част
Колеги, ако е възможно някой, който е напред с материала (така да се каже) да ми отговори на следното, за което благодаря предварително:
Вчера ходих за регулиране сходимостта на колелетата, поради ремонт на задния мост. Интересува ме това, което е постигнато като регулировка добре ли е или не са се справили? Публикувам снимка на листа, който ми дадоха след регулирането.

Вчера ходих за регулиране сходимостта на колелетата, поради ремонт на задния мост. Интересува ме това, което е постигнато като регулировка добре ли е или не са се справили? Публикувам снимка на листа, който ми дадоха след регулирането.

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Реглажа е добре, наклона в червено е с малко отклонение, ако не дърпа на някъде е това.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Благодаря, не, не дърпа. Предния мост, според моето мнение на лаик, е добре. Притеснява ме повече да не продължи с "изяждането" от вътрешната страна на задните гуми, че съсипах вече 2 комплекта гуми- само задните, предните не ги износва.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Аз не виждам съществена разлика в сходимостта на задните колела преди (3.4 mm) и след (3.2 mm) регулирането, даже е по-лошо при номинална стойност 5.1 mm. И като видя сходимост в милиметри, ми става ясно, колко си е разбирал от работата "майсторът" - колкото да докара някакви стойности в зелено. Измерването трябва да се прави в градуси и минути, като директно ти дава информация, накъде гледа колелото спрямо надлъжната ос на автомобила по посоката на движение.Иван Атанасов написа: ↑12 фев 2017, 12:25Благодаря, не, не дърпа. Предния мост, според моето мнение на лаик, е добре. Притеснява ме повече да не продължи с "изяждането" от вътрешната страна на задните гуми, че съсипах вече 2 комплекта гуми- само задните, предните не ги износва.
Задно ляво колело стои много по-изправено, което ме навежда на мисълта, че е и много прибрано, от където се получава разчекване и износване на гумите от вътрешна страна.
Като гледам и данните от предния мост, тази кола е доста мачкана и усукана. Докарана е да държи пътя, без да дърпа на някъде и сигурно харчи с литър/сто гориво повече от същата, но с изправна ходова част. Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
А интересно що стенда пише 5.1, като по датата излиза 2.40+-0.90мм. Иначе за износване на задни гуми и аз не видях данни преди и след регулиране?!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Задна Ос -> Сх-ст -> Общо: 3.4 (преди) / 5.1 ±2.8 (номинално) / 3.2 (след)fordmaniac написа: ↑13 фев 2017, 09:00А интересно що стенда пише 5.1, като по датата излиза 2.40+-0.90мм. Иначе за износване на задни гуми и аз не видях данни преди и след регулиране?!
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Ще направя тия измервания. В най- скоро време, вероятно събота или неделя.OgiDogi написа: ↑12 фев 2017, 17:53...Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1628
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Аха, сега зацепих, че искаш данни за ново износване, ама той едва ли е минал достатъчно километри.
Ей тук идва конфликтът милиметри срещу градуси - данните в AutoData може да са в милиметри за някакви си джанти (примерно 14"), човекът отива с някакви други (примерно 17"), на стенда въвеждат корекция според неговите джанти и ти после като страничен наблюдател се чудиш "защо не са спазили толерансите". При ъглите няма как да се получи, ако щеш и на 22" джанти да качиш колата. Те за това са дадени веднага под милиметрите в градуси и гради - за всякакви "майстори" и стендове.
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
До момента, след регулировката, съм изминал 100 км. Не знам как бих могъл да дам данни за ново или продължаващо износване, освен визуално и субективно да огледам състоянието на гумите. Изминатите километри са малко и не вярвам да могат да покажат нещо, но погледнах и не виждам повече износване. Засега.
П.С. карам с 15" гуми, зимни, алуминиеви джанти на които не им знам точния размер, но са си за Ford и т. н.
П.С. карам с 15" гуми, зимни, алуминиеви джанти на които не им знам точния размер, но са си за Ford и т. н.
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Днес направих измервания, така както аз разбрах, че трябва да измеря. Вкарах колата в гаража и от канала с един отвес пуснах перпендикуляри към пода на гаража: на предния мост от вътрешния болт, който държи предния шарнир, това и на двата шарнира- ляв и десен. На задния мост от носача, оттам дето почва задната пружина. Получиха се следните резултати:OgiDogi написа: ↑12 фев 2017, 17:53...Качи я на канал и сам измери диагоналите между едноименни точки на предни и задни носачи, после дай информация за измерването "предно ляво-задно дясно" и "предно дясно-задно ляво" в милиметри. Също така, измерване между преден-заден ляв и преден-заден десен ще даде допълнителна информация от коя страна е цапардосана. Залагам на по-къса лява страна - удар отпред в ляво.
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Да се самоцитирам:Иван Атанасов написа: ↑18 фев 2017, 15:34...
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.
![]()
Не са успели да изпънат купето по дължина и са изместили предния мост наляво, докарали са диагоналите, а след корекция в сходимостта на задните колела, колата няма да дърпа на никъде, но се получава така, че стоят във формата на трапец и има неравномерно износване на гуми.
Заради по-късата лява страна, при сходимости в толерансите, колата е дърпала наляво и затова са наместили задно ляво колело да гледа малко навън и да бута задницата наляво (при което предницата тръгва надясно и компенсира). Всъщност, колата ти върви направо по пътя, ама малко като пинчер - на една страна, но незабележимо. Отворената отляво задница ти докарва износване на гуми и завишен разход на гориво.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Оги филмираш се! Как ще стане това изместване на моста, като е фиксиран? Кой тенекеджия ще се занимава с това? Работил съм като тенекеджия и знам как разсъждават, всичко се напасва по видимите линии и луфтовете на врати и капаци. Няма кой да мери диагонали на мостовете, още повече да развие болт, повечето предпочитат да отрежат покрай болта и после да заварят, но да не развият болта. Разликата от 1мм е нищожна, може да е грешка при измерването. Разликата при гумите може да е от повреден тампон на носач или от неправилен реглаж или джанти с различно ЕТ.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Това с пинчера го видях на живо с една мазда предницата на ляво, задницата надясно ама много как стоеше в лентата си незнам.OgiDogi написа: ↑18 фев 2017, 19:19Да се самоцитирам:Иван Атанасов написа: ↑18 фев 2017, 15:34...
1. Диагонал "предно ляво- задно дясно" - 3014 мм. 2. Диагонал "предно дясно- задно ляво" - 3015 мм. 3. Разстояние "предно ляво- задно ляво" - 2805 мм. 4. Разстояние "предно дясно- задно дясно" - 2810 мм. Мерих 2 пъти и би трябвало да няма грешка. Интересното е, че диагоналите са практически еднакви, но другите две дължини дават разлика 5 мм. Не знам съществено ли е.
Не са успели да изпънат купето по дължина и са изместили предния мост наляво, докарали са диагоналите, а след корекция в сходимостта на задните колела, колата няма да дърпа на никъде, но се получава така, че стоят във формата на трапец и има неравномерно износване на гуми.
Заради по-късата лява страна, при сходимости в толерансите, колата е дърпала наляво и затова са наместили задно ляво колело да гледа малко навън и да бута задницата наляво (при което предницата тръгва надясно и компенсира). Всъщност, колата ти върви направо по пътя, ама малко като пинчер - на една страна, но незабележимо. Отворената отляво задница ти докарва износване на гуми и завишен разход на гориво.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
При това положение, има ли начин да се коригират нещата?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
След като се постави правилната диагноза,- да.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
Наско, не се филмирам. Моята като я взех, дърпаше леко на ляво и имаше 3 mm разлика в диагоналите. Познай как я оправих! Болтовете, които държат предния мост към шасито са 16 mm, а отворите за тях са 17 mm - достатъчно за нагаждане на малки разлики (като бутнеш едната страна назад, другата напред, целият мост ляво/дясно и диагоналите се променили с по ~5 mm), но не и на кривини от удар.
Иначе, остава да се вкара дясно задно колело малко навътре, за да почне и то да бута наляво, а лявото да се изправи до докарване на нужната сходимост отзад, за да не яде гуми. Един вид - предницата ще си стои крива, а задницата с обща сходимост в допустимите стойности, но всяко колело ще гледа леко наляво спрямо посоката на движение и така ще компенсира кривата предница.
На стенда, с който работех, за задния мост имаше графа "Ъгъл на тяга" и даваше отклонението спрямо посоката на движение, което задният мост би оказал. В твоя случай, може да се сметне колко е ъгълът на тяга на предния мост (от онези 5 mm разлика в дължините от ляво и дясно) и да се докара задният в противоположна посока.
П.П. Надявам се да разбереш от елементарната схема, която надрасках набързо, за какво става дума:
Очевидно, по предницата няма как или ще иска изпъване на стенд за катастрофирали автомобили срещу прилична сума.
Иначе, остава да се вкара дясно задно колело малко навътре, за да почне и то да бута наляво, а лявото да се изправи до докарване на нужната сходимост отзад, за да не яде гуми. Един вид - предницата ще си стои крива, а задницата с обща сходимост в допустимите стойности, но всяко колело ще гледа леко наляво спрямо посоката на движение и така ще компенсира кривата предница.
На стенда, с който работех, за задния мост имаше графа "Ъгъл на тяга" и даваше отклонението спрямо посоката на движение, което задният мост би оказал. В твоя случай, може да се сметне колко е ъгълът на тяга на предния мост (от онези 5 mm разлика в дължините от ляво и дясно) и да се докара задният в противоположна посока.
П.П. Надявам се да разбереш от елементарната схема, която надрасках набързо, за какво става дума:
-
- потребител
- Мнения: 163
- Регистриран: 31 окт 2014, 11:26
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI, 90 HP, Комби, 2000 год.
- Местоположение: Врачанско
- Status: Извън линия
Re: Питане за сходимост на ходовата част
На първо четене не разбрах напълно как трябва да се коригира, но предполагам, че става на стенд. Все пак, ако е възможно ми кажи в случая кои болтове на задницата трябва да се "въртят" за да стане нагаждането?
П.С. забравих да напиша, че преди да ида на стенда се наложи подмяна на тампони и тем подобни на задния мост, при което се наложи и цялостно сваляне на задния мост от купето. Та възможно ли е при едно не съвсем коректно сглобяване след това, да е довело до въпросната разлика от 5 мм, а да не е от някакво изкривяване на предния мост, понеже все още не съм сигурен, че има кривина от удар, но все пак не го и изключвам, де...
П.С. забравих да напиша, че преди да ида на стенда се наложи подмяна на тампони и тем подобни на задния мост, при което се наложи и цялостно сваляне на задния мост от купето. Та възможно ли е при едно не съвсем коректно сглобяване след това, да е довело до въпросната разлика от 5 мм, а да не е от някакво изкривяване на предния мост, понеже все още не съм сигурен, че има кривина от удар, но все пак не го и изключвам, де...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта