Страница 1 от 1

ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 00:17
от lludmil
Здравейте,
направих покупка на Форд Фокус C max 2005г преди известно време, но ми излязоха няколко потенциални повреди...

Първо -
Като разклатя колата странично усещам едно остатъчно поклащане, когато я разклатя отзад или отпред амортисьорите от раз си поемат.
Като чакам на светофар и минавайки автомобил от другата лента се усеща едно разклащане. Податлива била на страничен вятър , ама чак толкова .. Колата е на 15-ки нови зимни Дебица и нови предни пружини.

Второ -
смених и двете предни пружини (заради една счупена) , и ми се по вдигната предницата , а задницата все едно е увиснала особено и с багаж. старите пружини имаха две жълти точки , а новите Каяба нямат. Дали е от това или просто и задните са за смяна?

Трето - съединител или ...
При последният голям сняг ми се наложи да боксувам за кратко и изненадващо ми замириса (като бакелит такова ), че и запуши и то си пуши десетина минути. Веднага си викам това ще да е феродото. Какво да предприема според вас- посещение в сервиз и смяна на к-т съединител или да чакам? Нямам оплаквания при набиране , но имам един странен за мен проблем. Като и дам газ и превключа от долна на горна предавка се форсира около 1000 оборота над текущите за секунда без да задържа и пак се връщат нормално. Все едно задържам крака на газта при превключване. Дали е боксуване на съединител или?

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 00:50
от dmastard
Здравей колега,
Относно 1:
Самите гуми поемат странично люлеене, освен това колата е висока и се залюлява лесно.
Ако се загледаш докато я люлееш, ще видиш че джантата не мърда спрямо колата, всичко е в гумата.

Относно 2:
С нови пружини е така. Старите отзад са смачкани с времето. Ако смениш и задните ще стане както трябва или трябва да търсиш предни втора употреба...

За съединителя:
Това подскачане с 1000 оборота звучи като класическо превъртане на съединителя. Имаше някаква идея за тест - на 3та подпираш предните гуми в бордюр, та даваш газ и започваш да отпускаш съединителя и колата трябва да загасне, нещо такова беше.

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 10:23
от ЯЛТА
Съединителят ти е тръгнал, щом боксува е износен феродовия диск. Приготви едни 300 лева. С цвят се отбелязва твърдостта на пружините, значи задните са омекнали щом е клекнала колата, другия вариант е новите да са твърди.

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 15:21
от ivo_63
Не е писал с кой мотор е , ако е 107 кс да приготви хилядарка за съединителя. Приплъзва с тия симптоми и ще остане в някой баир.

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 16:21
от lludmil
мотора е 1.6 бензин 100 к.с. на около 200 хил км.
маховика предполагам няма да е повреден , но ако се забавя може и да се случи да се надявам сега само феродов и претискателен с лагера - един комплект. Като казах лагер се усеща едно вибриране на педала на съединителя , когато се движи и особено като ускорявам си слагам леко крака на съединителя и се усеща - предполагам е лагер.
Верно , че на тия гуми Debica май са им меки сякаш бордовете - усещал съм го на старата кола Форд Фиеста

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 20:45
от Ozzie
За тест на предните амортисьори, при движение с около 30 - 40 км. по нагорнище, спри рязко (първо погледни дали няма някой зад теб) :mrgreen:
Ако са изправни, предницата ще потъне, после ще се върне в нормално положение и толкова.
Ако са заминали, ще продължи да се люшка нагоре- надолу сигурно едно три- четири пъти.
Същото можеш да го тестваш и на място, като е паркирана.
В завой не съм сигурен, дали би го усетил. Може би с по- висока скорост, но не препоръчвам, поради вероятност да се изтърве траекторията на завоя.

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 22:47
от Eastbourne
Наистина на вятър особено, колата много се клати. Наскоро при силните ветрове направо имах чувството, че ще я обърне, докато шофирах.
Бензиновите рядко се налага и смяна на маховик. Тъй като и на мен ми предстои и се поразрових, най-евтините варианти на комплект съединител за 1.8 на ЛУК 372 лв, без отстъпки, на Валео с 15-20 лева по-малко, но не си заслужава.

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 30 мар 2018, 23:29
от dmastard
Само да кажа, един приятел взе лук за неговата кола, и като загрее имаше някакви проблеми с него...

Re: ford focus c max пружини, съединител, сранично поклащане

Публикувано: 27 май 2018, 23:22
от lludmil
dmastard написа:
30 мар 2018, 00:50
Здравей колега,
Относно 1:
Самите гуми поемат странично люлеене, освен това колата е висока и се залюлява лесно.
Ако се загледаш докато я люлееш, ще видиш че джантата не мърда спрямо колата, всичко е в гумата.

Относно 2:
С нови пружини е така. Старите отзад са смачкани с времето. Ако смениш и задните ще стане както трябва или трябва да търсиш предни втора употреба...

За съединителя:
Това подскачане с 1000 оборота звучи като класическо превъртане на съединителя. Имаше някаква идея за тест - на 3та подпираш предните гуми в бордюр, та даваш газ и започваш да отпускаш съединителя и колата трябва да загасне, нещо такова беше.

Да наистина се оказа от гумите. Сложих летните Firestone 205\55\16 и не се клати толкова. Явно е от меките бордове на зимните Debica 195\65\15