въпрос за тракшънконтрол
- megaCom
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 15 яну 2007, 23:37
- Модел на автомобила: focus 2.0tdci,transit 2.0tdi
- Местоположение: Асеновград
- Status: Извън линия
въпрос за тракшънконтрол
имам проблем с тракшъна-включвам го,и веднага след потеглянето индикатора му на таблото изгасва,а колата пак се заорава в асфалта...мислих че е от грешка в борд компа,но не е...
...един познат ми каза че е чувал че тракшъна се включвал при натиснат съединител или спирачка,или нещо такова...за което и аз си нямам понятие,както и да е...пробвах и това,но ефект никакъв...а всичко е изправно...някой има ли мнение по въпроса?
...един познат ми каза че е чувал че тракшъна се включвал при натиснат съединител или спирачка,или нещо такова...за което и аз си нямам понятие,както и да е...пробвах и това,но ефект никакъв...а всичко е изправно...някой има ли мнение по въпроса?
- svir4o
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 17 юни 2006, 23:35
- Модел на автомобила: MONDEO mk3 2,5 v6 със сърце от София
- Местоположение: varna
- Status: Извън линия
отговор
при мен изобщо не работи.оказа се че зад копчето няма нищо и сигурно като са монтирали новата аларма са ми отскубнали блока за управление.според логиката трябва тракшън контрола да индицира по някакъв начин че е хлъзгаво и ако магарето зад волана желае да го включи.сигнала би трябвало да идва от диференциала.щом изключва значи не е нормално да бъде включен или нещо електрониката не е наред.пробвай някъде на мокра трева ако няма сняг.може да отговориш ако намериш нещо по подробно за цялата система.мисля че има допирни точки с abs -а 

- evg2
- потребител
- Мнения: 708
- Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
- Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
- Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нормалното му състояние е постоянно включен, когато натиснеш бутона и светне контролната лампа/постоянно/ значи е изключен.
Когато е включен при боксуване на някой от двг.колела системата се задейтсва лампата примигва и се чува характерен притракващ звук.
Системата е неразделна част от АБСи функционира чрез нея,т.е. чрез спирачки върху превъртащото колело.
"svir4o" Ако са ти откраднали модула трябва да са ти свили и управлението на АБС-а което е малко сложно,немош спира никак.

Когато е включен при боксуване на някой от двг.колела системата се задейтсва лампата примигва и се чува характерен притракващ звук.
Системата е неразделна част от АБСи функционира чрез нея,т.е. чрез спирачки върху превъртащото колело.
"svir4o" Ако са ти откраднали модула трябва да са ти свили и управлението на АБС-а което е малко сложно,немош спира никак.


Re: въпрос за тракшънконтрол
Системата работи чрез датчиците на АБС , но НЕ работи изобщо със спирачките , а с помощта на стъпков двигател , който е вързан с жилото на газта и "избутва " педала на газта, намалява мощността (действа върху дроселовата клапа) и така се опитва да не позволи пребоксуване на предните колела.
Ford Mondeo 2.0 130hp TDiC Ghia 2003, kombi ,Silver Metalik
- tisho_tbk
- потребител
- Мнения: 327
- Регистриран: 25 фев 2007, 18:07
- Модел на автомобила: Mondeo'2009 2L TDCI 103kw
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re:
ето това е подробно описание за тракшън ........ не е необходимо да ти е натиснат педала на спирачката или съединителя. може и в движение да се включи ако е хлъзгаво и подадеш рязко газ.......... ако свети постоянно е или изключен или не работи. ако от време на време примигва - то ва означава че в момента на примигването се е включил и обикновено се усеща на педала на газта като те те "ритва"evg2 написа:Нормалното му състояние е постоянно включен, когато натиснеш бутона и светне контролната лампа/постоянно/ значи е изключен.
Когато е включен при боксуване на някой от двг.колела системата се задейтсва лампата примигва и се чува характерен притракващ звук.
Системата е неразделна част от АБСи функционира чрез нея,т.е. чрез спирачки върху превъртащото колело.
"svir4o" Ако са ти откраднали модула трябва да са ти свили и управлението на АБС-а което е малко сложно,немош спира никак.![]()

- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
А това е вярното описание на системата в мондео. Жилото за газта "минава" през въпросния модул. При мен се чува характерното хъркане но в педала на газта нищо не се усеща. На сняг или много хлъзгав път изобщо не сработва.GOSPODIN написа:Системата работи чрез датчиците на АБС , но НЕ работи изобщо със спирачките , а с помощта на стъпков двигател , който е вързан с жилото на газта и "избутва " педала на газта, намалява мощността (действа върху дроселовата клапа) и така се опитва да не позволи пребоксуване на предните колела.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Напротив,освен регулиране на оборотите,тракшъна подава спирачно усилие на пребуксуващото колело при потегляне на хлъзгав участък,с което променя натоварването и така най-нормалното за всеки автомобил,двигателното усилие отива на другото здраво стъпило колело
За горното взема инфо,именно от датчиците на АВС. Ефективно работи до 50км/ч Когато не работи по една или друга причина,светва оранжевата лампа на таблото,тази с пребуксуващата гума. Има обсъждано много по въпроса във форума.


-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Хах първо като свети е вклучен и се усеща по държането на колата променя си целия звук ЪЪЪЪЪЪ demiro начи требе АБС да ти свети постояно и само като ти приплъзне да изгасва лампата помисли върху това.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Светването на която и да е от оранжевите предупредителни лампи,говори за нередност или предупреждава за нещо.Ти твърдиш,доколкото те разбирам,че като натиснеш копчето до скоростния лост и светне лампата с пребоксуванащата гума,тогава е включен тракшъна,а в нормално положение не е,така ли?
И добре дошъл във форума!
И добре дошъл във форума!

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Мерси и добре заварил
ами търкалям едно Мондео 93-94г. 2.0 DOHC Комби 136НР .Значи копчето ми се намира до волана от дясно и след като го задържа и светне лампата се чува прещтракване , колата става тромава и както казах преди сменя и звука. АБС примерно лампата ми светва когато се включи не знам при всички ли е така ако греша някой да ме поправи.

- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Когато всичко е наред по колата,не трябва да свети никоя от оранжевите лампи.Ако искаш закачи една снимка на копчето,за което говориш,че тъй малко на аба....
Лампата на АБС-а също не трябва да свети,има писано много по форума,ползвай търсачката 



-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол


Значи когато го натисна и светне колата е почти невъзможно да превъртиш гуми с мръсна газ.Идеята ми е че щом има копче за включване и изключване би трябвало при включено да ти светне нещо като ръчната.Не би трябвало да е вклучен по подразбиране , защото все пак ти налага някакво ограничение а мисля че и разхода скача.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Когато лампата свети системата е "ИЗКЛЮЧЕНА". Правил съм си експерименти с това. Да включена е по подразбиране, не виждам какво ограничение ти налага, пък разхода няма абсолютно нищо общо. АБС-а също е включен по подразбиране дори няма копче за изкючване. И той ли те ограничава? Ако лампата на АБС свети значи е развален.
Не се чува прещарване (освен от самото ключе), колата не става по тромава и не си сменя звука.
Не се чува прещарване (освен от самото ключе), колата не става по тромава и не си сменя звука.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 06 май 2008, 17:37
- Модел на автомобила: Mondeo 16v 2.0L 136ps Combi
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол

http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1% ... 0%BE%D0%BB
NightRider расъждавай малко преди да пишеш, сам можеш да се сетиш тогава за разликата между тракшъна и АБС щом едното има копче за изключване ,а другото не.Ако не ти налагаше някакво ограничение нямаше да има бутон точно както АБС, ще ше да е включен и толкова.
Повишения разход идва от това че израсходваш повече мощност а имаш спирателно действие от страна на тракшан контрала нещо от сорта да натискаш газта и спирачката едновремено.
При по новите модели не знам как седят нещата , говоря за този ТСS който е на това Мондео което карам.
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 02 ное 2009, 23:35
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 16
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Когато лампата на таблото свети тракшън контрола е изключен.По принцип е зададено постоянно да е включен щом лампата не свети от личен опит знам 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Ako коментираме разхода, ако колата боксува се хаби енергия за загряване на асфалта.
Във всички случаи става дума за секунди и такъв разход или окономия не се забеляват как да е. Опцията за изключване е нужна за ситуации, в които тракшъна пречи, или пък когато вече е разбил диференциала и започва да троши сериозно. Например на лед с бус транзит е по-добре без това нещо.
Във всички случаи става дума за секунди и такъв разход или окономия не се забеляват как да е. Опцията за изключване е нужна за ситуации, в които тракшъна пречи, или пък когато вече е разбил диференциала и започва да троши сериозно. Например на лед с бус транзит е по-добре без това нещо.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Изпробвайте си колата и ще видите как работи тази система! 
При моя Ford Focus 1.6 16v Turnier оранжевия показател не свети /принципно/ но системата работи! Като влезна в завой на хлъзгаво с по-голяма скорост, лампичката светва и се чува странен звук/ мощността отива към колелото, което има по-добро сцепление с пътя/. Имате опция да го изключвата , за разлика от ABS-а поради съвсем друга причина, а не да ви спъва или там каквито други причини бяха споменати по-горе от някой хора!
Просто има ситуации, в които трябва да се изключва. Ако задълбаете в сняг и няма как да излезнете освен чрез буксуване, трябва да го изгасите иначе ще ви "запали" съединителя. Пробвал съм, ако не е изключен после мирише на феродо!
Единствения начин примерно да тръгна с "пилене" на гуми е ако съм го изключил, иначе не става! Може да пробвате много неща, примерно на лед да дръпнете ръчната и с леко подаване на газ да видите дали колата ще тръгне, ако съединителя ви е ОК не би трябвало да имате проблем! Ако не, има вероятност съединителя да е за смяна, моя скоро го сменях и има огромна разлика!
Това са мой впечатления от моят автомобил, може при други да не е така, не претендирам за 100% достоверност!
Успех на другите! 

При моя Ford Focus 1.6 16v Turnier оранжевия показател не свети /принципно/ но системата работи! Като влезна в завой на хлъзгаво с по-голяма скорост, лампичката светва и се чува странен звук/ мощността отива към колелото, което има по-добро сцепление с пътя/. Имате опция да го изключвата , за разлика от ABS-а поради съвсем друга причина, а не да ви спъва или там каквито други причини бяха споменати по-горе от някой хора!


Това са мой впечатления от моят автомобил, може при други да не е така, не претендирам за 100% достоверност!


-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
Миризмата е по-скоро от накладките. Съединителят не би трябвало да пребоксува.
В някои случаи на лед се налага изключване в завои или на наколонен път, защото рязката реакция на колелото, чиято спирачка се ползва, прави повече беля, отколкото полза.
Аз не съм забелязал ползата от изключването, защото съм с гуми с шипове и много не се плъзгам по леда. Но на транзита, както е със задно и е лек, определено помага.
В някои случаи на лед се налага изключване в завои или на наколонен път, защото рязката реакция на колелото, чиято спирачка се ползва, прави повече беля, отколкото полза.
Аз не съм забелязал ползата от изключването, защото съм с гуми с шипове и много не се плъзгам по леда. Но на транзита, както е със задно и е лек, определено помага.
-
- потребител
- Мнения: 727
- Регистриран: 21 фев 2009, 17:50
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1 Turnier 1.6 16v, Ford Focus MK2 1.6 16v Ti-VCT
- Местоположение: Казанлък/София
- Status: Извън линия
Re: въпрос за тракшънконтрол
А питал ли си се дали не може да е от феродовия диск на съединителя?
Тъй като аз съм почти сигурен,че е от там!


Тъй като аз съм почти сигурен,че е от там!

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта