Тресене на волана при спиране
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Тресене на волана при спиране

Форд е колата на шампионите!!!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
...или евентуално позаяло бутало, недобре обезвъздушена система, добре е да погледнеш състоянието и на задните барабани (във връзка с усилието), а тресенето освен както каза колегата е възможно и от луфт по окачването -лагер на главина, накрайници на кормилна щанга или хидравлика.....вариянти бол...
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Да ама преди това нищо не тресеше ,а пък лагер или накрайници и рейка не се разбиват изведнъж от натискане на спирачката.Мисълта ми беше ако може да се накривят при силно натискане на педала да ги сменя щото са по 27лв парчето а накладките са на година .Пък майстора не е сигурен и ми вика ако искаш може да пробваме кото ги сменим .Ако смяната не даде резултат ще заминат доста парички все пак на вятъра.
Форд е колата на шампионите!!!
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи и аз мисля, че проблема идва от спирачните дискове - проблема до голяма степен се дължи на това, че сега времето е студено /е наистина доста топло като за сезона/ и преди спирането дисковете са били студени, след което за части от секундата са достигнали свръх температура /спокойно можем да говорим за над 600 - 800 градуса/, след което те пак са стинали относително бързо. В следствие на термичното натоварване, в комбинация със степентта на амортизация са се деформирали /дори може да има и микроскопични пукнатини в тях/.
Спокойно това е нормално и при другите марки е така /дори съм виждал видими пукнатини и посиняване/, а и все пак колата не ти е нова и е налице амортизация в определена степен, важното в случая е че си спрял и няма пострадали /спирачната с-ма е изпълнила дълга си достойно/.
Моя съвет е като сменяваш дисковете и накладките да накараш майстора да разглоби спирачните апарати и да ги почисти добре, защото най-вероятно се е получил нагар и ако не го оправиш ще започнат да ти задържат леко апаратите и ще съсипеш новите дискове и накладки
Спокойно това е нормално и при другите марки е така /дори съм виждал видими пукнатини и посиняване/, а и все пак колата не ти е нова и е налице амортизация в определена степен, важното в случая е че си спрял и няма пострадали /спирачната с-ма е изпълнила дълга си достойно/.
Моя съвет е като сменяваш дисковете и накладките да накараш майстора да разглоби спирачните апарати и да ги почисти добре, защото най-вероятно се е получил нагар и ако не го оправиш ще започнат да ти задържат леко апаратите и ще съсипеш новите дискове и накладки
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 05 ное 2005, 12:19
- Модел на автомобила: Mondeo RS 2.0 16V i Sieera 2.0 EFI DOHC
- Местоположение: Pleven
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Значи щом вднъж са се изкривили дисковете, въобще не се занимавай със струговане, тъй като колкото и да е добър стругаря сплавтта от която са отлети в следствие на топлинния удар е променила параметрите си и пак ще се деформира най-много до седмица!
А колкото до накладките предполагам, че те буквално са се били опекли и е смърдяло яко на изгоряло феродо.
пп: струговането помага, когато най-вече след накладки менте /от тия вечните дето диска се топи, а те като нови/ са с образували ръбове и неравности, но като цяло диска не е усукан и сплавтта не си е променила свойствата.
Тест за криви дискове - вдигаш предницата с крик /освободена от скорост/ и започваш леко на ръка да въртиш колелото /поне няколко оборота/ ако се върти гладко и никъде не запъва значи на 99% са ти здрави дисковете; ако обаче по време на въртене усетиш момент на задържане дори и съвсем лек, то значи там е крив диска 100 %.
/не знам дали ти го обясних ясно, но като вдигнеш предницата и завъртиш гумата с ръка ще разбереш за какво ти говоря/
А колкото до накладките предполагам, че те буквално са се били опекли и е смърдяло яко на изгоряло феродо.
пп: струговането помага, когато най-вече след накладки менте /от тия вечните дето диска се топи, а те като нови/ са с образували ръбове и неравности, но като цяло диска не е усукан и сплавтта не си е променила свойствата.
Тест за криви дискове - вдигаш предницата с крик /освободена от скорост/ и започваш леко на ръка да въртиш колелото /поне няколко оборота/ ако се върти гладко и никъде не запъва значи на 99% са ти здрави дисковете; ако обаче по време на въртене усетиш момент на задържане дори и съвсем лек, то значи там е крив диска 100 %.
/не знам дали ти го обясних ясно, но като вдигнеш предницата и завъртиш гумата с ръка ще разбереш за какво ти говоря/
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Направих упражнението за което говори chains ама колелата се въртят свободно .Като гледам повечето от мненията ви са за нови дискове така че се навих да ги сменя .Има ли няква особеност като се сменят защото ще сложа направо нови ,ако ги сменя сам,че дисковете са 54лв -поне ако може за майстор да не давам 

Форд е колата на шампионите!!!
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
махаш гумата.. махаш спирачния апарат който трябва да се държи на два болта М 10 предполагам (така се отбелязва болтовете ) който се отвиват с ключ 17.. Трябва да разглобиш и самия апарат мисля , че беше с шестогран 6 мм Имбусен ключ S 6 мм ( така се казват и означават ключовете за развиване на болтове с вътрешен шестостен) и сваляш диска! Нищо сложно става за 15 минути най много за половин час!
Petkoff_pl
Petkoff_pl
- kolef
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 09 дек 2006, 09:49
- Модел на автомобила: совалка
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Борко, 17 е за да свалиш спирачния апарат и е лула, а имбуса (шестостена) е номер 7 (гарантирам), който е за да разглобиш същия този апарат за по-лесен монтаж след смяна на дисковете, и който за съжаление трудно се намира.Задължително си го приготви предварително, за да не си "изпочупиш" пръстите при монтажа
(личен опит
)
Самата смяна е много лесна- след като свалиш спир. апарат, с по-здрава кръстата отвертка отвиваш единствения болт там, и сменяш.. да не вземеш да отвиваш гайката на главината!
И, казваш, 54 лв. - това за комплекта ли е цена ? или бройката ?
Извинявам се за втория пост, но забравих да спомена- и при мене го имаше това тресене преди 4-5 години, но изчезна след като си смених всички тампони по стабилизиращата щанга..провери ги, Възможно е при рязкото спиране някои от тях да се е скъсал.. успех и пиши каква е била причината


Самата смяна е много лесна- след като свалиш спир. апарат, с по-здрава кръстата отвертка отвиваш единствения болт там, и сменяш.. да не вземеш да отвиваш гайката на главината!

И, казваш, 54 лв. - това за комплекта ли е цена ? или бройката ?
Извинявам се за втория пост, но забравих да спомена- и при мене го имаше това тресене преди 4-5 години, но изчезна след като си смених всички тампони по стабилизиращата щанга..провери ги, Възможно е при рязкото спиране някои от тях да се е скъсал.. успех и пиши каква е била причината
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Колега Колев ,за дисковете дето питаш ,значи най-евтините в добрич са 54лв комплекта и 30лв казаха в магазина са накладките .Понеже ми искат 15лв за смяната само на единия диск , прай сметка колко ще излезе всичко.За това мислех ако мога сам да ги сменя ама ще видим ,щото туй са спирачки все пак не е шега работа.
Форд е колата на шампионите!!!
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Аз имам опит в това и нека да го споделя с вас!
1. Пукнатина на диск не може да се получи! Ако се разруши микроструктурата той се пръска, колелото блокира, излизат черни пушеци от колелото и т.н.
2. Поради причина 1 не се препоръчва струговане! Но все пак за временен статут за 2-3 месеца е удачен вариант, аз го направих и помага. Но все пак това е вариант докато съберете парите за нови дискове.
3. Заедно с дисковете се сменят накладки - ся няма да правим цигански работи - дали сме 150 лв. за нови дискове, и за да спистим още 30-40 ще съсипем дисковете
4. Ако има финанси, сменети и тампоните на предното окачване - това също е причина за тресене при спиране
5. Тези "пукнатини" които казвате са като отпечатък от прегряване на диска и слид това накладката си е оставила отпечатък при блокиране на колелото, а цветовете са фазови превръщания на материала при нагряване които не са за притеснение, но все пак променят характеристиките на диска.
Ако ви интересува нещо, питайте, претендирам да съм запознат с темата, и ще се радвам да ви помогна с каквото мога.
1. Пукнатина на диск не може да се получи! Ако се разруши микроструктурата той се пръска, колелото блокира, излизат черни пушеци от колелото и т.н.
2. Поради причина 1 не се препоръчва струговане! Но все пак за временен статут за 2-3 месеца е удачен вариант, аз го направих и помага. Но все пак това е вариант докато съберете парите за нови дискове.
3. Заедно с дисковете се сменят накладки - ся няма да правим цигански работи - дали сме 150 лв. за нови дискове, и за да спистим още 30-40 ще съсипем дисковете
4. Ако има финанси, сменети и тампоните на предното окачване - това също е причина за тресене при спиране
5. Тези "пукнатини" които казвате са като отпечатък от прегряване на диска и слид това накладката си е оставила отпечатък при блокиране на колелото, а цветовете са фазови превръщания на материала при нагряване които не са за притеснение, но все пак променят характеристиките на диска.
Ако ви интересува нещо, питайте, претендирам да съм запознат с темата, и ще се радвам да ви помогна с каквото мога.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта