Страница 1 от 1
Предстоящ ремонт - въпроси!
Публикувано: 27 яну 2007, 18:44
от runtavguz
Напоследък имам доста голяма хлабина във волана и тропане по ходвата част...колата няма серво ?( хидравлика на волана иска да каже човека ) . Амортесьори, пружини - нормално ОК.
Заподозрени са:
- за луфта
1.кормилна рейка...накрайницие изглеждат здрави
Евентуално рециклиране - на Симеоновско шосе(кръстовището с Г.М.Димитров) Монтаж/демонтаж, реглаж ...+някой маншон(не на каретата-те са нови).
- за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Та въпроса ми е следният, горе долу колко ли би ми струвал този ремонт?... Къде бихте ми препочръчали да отида
Уточнение: Petkoff_pl
Публикувано: 27 яну 2007, 20:13
от venom4o
колега сервото е на спирачките имаш в предвид ,че нямаш хидравлика!
а Доколкото за тампоните мисля ,че се продават по-отделно ,но не съм сигурен!
Petkoff_Pl: Уточнено 
Re: Предстоящ ремонт - въпроси!
Публикувано: 27 яну 2007, 22:22
от petkoff_pl
runtavguz написа:
- за луфта
Първото и най-важно при този модел е
Каре на кормилната рейка за Фиеста ако до сега не си го сменял смятай че си е заминало цената му е от 15-60 лв.
runtavguz написа:
- за тропането
1. тампони на носачите...продават ли се отделно(да се набиват) или цял носач трябва да се купи?
2. шарнир...може би само единия(той може да кара още)
Имаш два вариянта да смениш цял носач който е комплект с малък, голям тампон и шарнирен болт на цена около 45-65 лв/бр. ( труд за смянат 15-20 лв/бр. трябва да я дигнат на крик да напръскат болтовете със спрей и да отвият 3 болта) или да си купиш по отделно тампоните малък 6 лв/бр. турски , голям 6 лв/бр. турски и шарнирен болт от 15-22 лв/бр. ( тук трудът не мога да ти кажа колко ще е ) Ако си решил да сменяш само тампоните знай че ще ти трябва преса за набиването им, сам с чука не става. Ако си с оригиналните носачи и оригиналните шарнирни болтове знаи че трябва да се режат нитовете им ( с ъглошлайф ) и да се заменят с болтове 2-3 бр.
Ако си готов да се впуснеш в тази авантюра и имаш пари отиди в избрания от теб сервиз да проверят точно какво е за смяна и тогава купувай нещата. Да не е да купиш някое нещо, а после да се окаже че то е здраво, а друго е пре...но.
След това отиваш на реглаж на предницата.
Тези неща ти ги казвам от опит преди коледа смених 2 бр малки 2 бр. големи тампони на носачите 1 бр. шарнирен болт. В София ( доволен съм сервиза ще го кажа на ЛС щото ми е братовчед ) и реглаж на предницата в Ловеч Сервиз Запад крайно недоволен. Другата седмища съм пазарил Paci да ме води в СБА-Плевен на реглаж.
Публикувано: 28 яну 2007, 11:17
от runtavguz
Благоадря за инфото!
Да, с оригиналниет носачи съм - шарнира е занитен на носача. Това го видях...моя май е с 2 нита(преди месец гледах, не съм сигурен)
Ако се купи цял носач(45-65лв), към него има ли шарнир или допълнително се купува?
После реглаж правят почти навсякъде в София между 15-25лв. До Плевен нямам сега време, кога да се прибирам, а и винетка още нямам!
Засега съм се ориентирал към сервиз, сам няма да се справя - не съм достатъчно уверен, нямам необходимите инструменти, а и при тези темпратури!
petkoff_pl, ще чакам ЛС за твоя човек!
Публикувано: 29 яну 2007, 06:08
от snaiperisto
"Серво усилвател на волана" и "Хидравлика"(пак на волана) , къде е разликата?
Публикувано: 29 яну 2007, 11:26
от petkoff_pl
snaiperisto написа:"Серво усилвател на волана" и "Хидравлика"(пак на волана) , къде е разликата?
Няма разлика същото е като " Селенови втулки на носача " и " Тампони " ( Пак на носача)
Уточнението га направих за да внеса уточнение за волана или за спирачките става на въпрос
Публикувано: 05 мар 2007, 21:10
от runtavguz
А, бре, момчета ....и момичета,
Относно луфта във волана(засега сравнително малък)...след една консултация" на коляно" с дядо(74г), надничане и клатене....
Понеже кормилните накрайници изглеждат здрави и нямат хлабини, заподозряна, както посочвам по-горе е кормилната рейка(механична).
...той ми каза, че на всички (руски автомобили, които е имал(с механчина рейка) е възможно обирането на луфта в рейката с винт отдолу на корпуса на рейката.
Е ли това възможно при конкретния автомобил?
Публикувано: 07 мар 2007, 10:00
от BOROOO
Хората са ти го казали - каре на кормилна рейка. Моята имаше луфт към 1/6 от оборота

. Като смених карето луфта почти изчезна, другото било от кормилна щанга или рейка

(май така ми казаха), която можела само да се рециклира, но ми обявиха някакви 100-на лева за цялата процедура и аз забравих за случая.
Публикувано: 07 мар 2007, 11:02
от nikolovvd
1. Пепоръчвам ти да смениш целия(те) носач(и). Мисля че си вървят с шарнирите и тампоните. Ако го сметнеш отделно тампони, шарнир и труд ще излезе почти същото, но няма да е заводско, а според кой колкото може.
2. Хидравличната рейка я провери дали ти изпуска масло в маншоните (обикновенно са пълни с масло). Ако е така не е болка за умиране. Аз карам така вече над 30 000км.
Публикувано: 07 мар 2007, 11:56
от Yovchev
Задължително сменяш целиня носач, цената излиза малко повече, но както каза колегата за набиването само с преса .. т.е ако ти ги набият тампоните в някой сервиз не се учудвай ако след месец, два имаш същия проблем..
Относно луфта на воляна.. - 90% карето се е разхлопало.. или рециклитано или ново.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
казвам всичко това от опит, наколо години преди да си взема Ескорта карах Фиеста
п.с. Не всички носачи вървят с шарнири и тампони, преди да ги купиш питай за всеки случай !
Публикувано: 07 мар 2007, 12:05
от kEFi
Продават се носачи - от 50 - 230лв, всякакви производства, най-скъпото е в МП.
Продават се и отделно тампони - от 30тина лева турски до 55 лева...
Продават се и отделно шарнири - цена пак според зависи...
Препоръчително е да си купиш болтове с гайки 2 бр. за да си смениш старите (тези, които стягат шарнира към главината) ...и след това пак да ги сменяш на 2 смени на шарнир. Защо? Разтягат се!
П.П. Всички цели носачи, с малки изключения (визирам оригинални такива) в най добрия случай изкарват година и нещо, обикновено максимум година, а често и по две седмици (тези за по 50-90лв)...
Публикувано: 07 мар 2007, 14:51
от paci
Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
runtavguz, (баси ника

мноу любезно ще прозвучи "многоуважаеми Г-н ГЪЗ

)
Човек, какво прави по нещата за които писа в първото мнение което всъщност е и темата? Прави ли нещо изобщо ?
Публикувано: 07 мар 2007, 15:46
от Yovchev
paci написа:Yovchev написа:.. рециклираното изкарва около година и половина по нашите пътища
Ти минаваш 120000 на година а аз 1200. И при мен ли ще изкара година и половина ?
Опс, съжалявам забравих да доуточня.
Фиестата е карах само градско софийско - приблизително 7000км/г.
Като започнах да я карам имаше огромен луфт.. в един сервиз уж го смениха с ново.. след 8-10 месеца и пак се разхлопа. После при кварталния майстор..сложи ми както трябва рециклирано - 1,5 години изкара.. Смених го при един познат с ново .. вече 3-та година фиестата си е в движене макар да не я карам аз и нама ядове с луфтове на волана и т.н
т.е Искам да кажа, че ако сменям каре нама да сложа рециклирано. Лично мнение, патил съм си..
Публикувано: 07 мар 2007, 17:01
от paci
Гумите си имат определена степен на износване и се препоръчва смяна или на период от време защото каучука старее у гумата губи качествата си. Периода на стареене незнам колко е.
Масло се препоръчва да се сменява на 10000км. или 1 година.
Антифриз препоръчително 2 години.
Спрачна течност препоръчително 2 години.
Ако нещо съм пропуснал можете да ме допълните.
Обаче никъде не съм чул или чел някакви части по двигател, трансмисия или ходова част да се сменяват на месец- два или година-две.
Публикувано: 07 мар 2007, 23:12
от runtavguz
Благодаря на всички за отговорите!
Предполагам знаете, че за да бъде реализиран един проект, трябва да се осигури финансиране. Е, за щастие стигнах и до тук - финансирането е осигурено(приготвил съм 150-200 лв).
След като приключа ще пльсна една обяснителна бележка.
А ти, Паци, недей така се заяжда с "градските" дупета...човек като няма пари, па пита, па оглежда и накрая вика "ше видим"...Кога се опаричи, тогава действа.
Ай, със здраве!
Публикувано: 08 мар 2007, 00:23
от tiburon
Ако ще сменяш карето на кормилния прът,което е над рейката,вземи го от МОТО-ПФОЕ ! Цена около 40-45лв. Ако ще сменяш тампони на носачите,вземи ги от МОТО-ПФОЕ ! Цена на двата тампона за един носач около 30 лв. ВЯРВАЙ МИ, КАРАМ ФИЕСТА ОТ 9 ГОДИНИ !