Спирачки EBC - размисли и страсти
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Спирачки EBC - размисли и страсти
Здравей - те... Както се пише в повечето случаи, повечето ме знаят, а други пък не, но това не е от значение.
Та въпроса ми е следния, някой използвал ли е спирачки ЕБЦ(EBC) - Маде ин Кралицата, и ако да моля за впечатление!?
Честно казано ми писна всяка година да ми се крият дисковете и решавам да взема кардинално решение и да сменя с нещо уж,, качествено" от браКята англичани...
Благодаря Ви предварително за отделеното време и информация.
Та въпроса ми е следния, някой използвал ли е спирачки ЕБЦ(EBC) - Маде ин Кралицата, и ако да моля за впечатление!?
Честно казано ми писна всяка година да ми се крият дисковете и решавам да взема кардинално решение и да сменя с нещо уж,, качествено" от браКята англичани...
Благодаря Ви предварително за отделеното време и информация.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Как ви дискове си карал че се кривят три пъти съм сменял предните дискове на Textar и не съм имал проблеми гледал ли си спирачните апарати ако някой ти задържа диска се нагрява и като минеш през някоя локва както температурите са ниски диска ти заминава.
- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Такааа, фокус мк2 , 2.0 145 бензин, когато взех колата, бяха сменяни с ТРВ и комплект предни и задни, но след 10/15к и то по извънградски пътища, почна тресене във волана следствие спиране. Апаратите(буталата) при смяна на накладки и дискове бяха прибрани със специално закупен,, прибирач"....
Бяха заменени предни с АТЕ, накладки текстар, задни ТРВ комплект.
След около 10/12к км пак започна тресене, и със изминаване на повече км, започна да се увеличава с геометрични прогресия, приятел предложи,, пристъргване" на място с подмяна на накладки.Речено сторено (обяснения от сорта, те се кривят, че нямат закалка и т. н.к , приемам) същата работа, 20к км по късно пак си биеха при спиране....
А да допълня, че като ги стъргахме, смених и 2те предни главини с нови...
Сега преди 20к км смених пак всичко на ново с ТРВ отпред, а отзад сложих Абе, със накладки мисля брембо, ама там квото имаше в склада.... За сега не тресат.
Но имам проблем с тресене на мондео СТ220, предния собственик го познавам лично, сменил е нещата преди 25/30к км и си има биене при спиране от висока скорост.
Та за това съм пред такава дилема, не ми се занимава отново със купи, па след 10к стържи, или па смени с ново, а искам да приключа веднъж за винаги... Дискове на ЕБЦ комплект са към 210/230 лв, със накладки нормални излизат към 300 лв всичко, смисъл не е голяма разликата с ТРВ или Текстар, ноооо де да знам, за това търся мнение.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

-
- потребител
- Мнения: 1450
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Ако ме питаш смени си спирачната течност ако не си я сменял и и обслужи спирачните апарати ремонтните комплекти не струват кой знае колко. Имах същият проблем със старият форд апаратите леко задържаха и не се прибираха дисковете се изкривяваха.
Последна промяна от aspasia на 12 дек 2022, 22:01, променено общо 1 път.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4783
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Ако апаратите са блокирали , няма да мине със комплект за смяна! Трябва си проверка, и то скоро.
времето е като парите-никога не стига
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Начинът на ползване на спирачките също е от значение за дълготрайността им. Примерно караш със 140 км/ч по магистралата и 30 метра преди входа на OMV ти или жена ти, гаджето или когото там возиш, се сещате, че може да се спре за по кафенце. Съответно скачаш яко на спирачката и дисковете почервеняват. Принудени са да се охлаждат на място, което не е същото, като да се охлаждат в движение. Или пък караш в планината, завойчета, байновци, които се влачат в завойчетата, защото са карачи само по магистралите, газ, спирачки, газ, спирачки... Чат - пат се задейства АБС или някоя друга система за устойчивост. А те работят импулсно, демек бият шутове по диска на различни места. А като е загрял, ударите правят трапчинки. Те ти криви дискове.
Преди 20 години ни вкараха служебни Тойоти, чисто новички. Вървяха много. След няколко месеца всичките се сдобиха с криви дискове заради подобно каране. Бяха в гаранция и в сервиза на дилъра смениха дисковете. Но ни предупредиха да караме по-спокойно, щото следващия път ще си ги плащаме
Е, ми взехме си поука и накладките и дисковете започнаха да се износват нормално и се сменяха като свършат без да се кривят.
Не знам колко е вярно, но в един сервиз ми обясняваха, че новите дискове се монтират в комплект с накладки за първоначално вграждане. След определен пробег тези накладки си свършват работата по "каляване" на дисковете и се слагат нормални накладки. На кутията си пишеше, че са за първоначално вграждане. Ама беше отдавна и не помня марки.
Преди 20 години ни вкараха служебни Тойоти, чисто новички. Вървяха много. След няколко месеца всичките се сдобиха с криви дискове заради подобно каране. Бяха в гаранция и в сервиза на дилъра смениха дисковете. Но ни предупредиха да караме по-спокойно, щото следващия път ще си ги плащаме

Не знам колко е вярно, но в един сервиз ми обясняваха, че новите дискове се монтират в комплект с накладки за първоначално вграждане. След определен пробег тези накладки си свършват работата по "каляване" на дисковете и се слагат нормални накладки. На кутията си пишеше, че са за първоначално вграждане. Ама беше отдавна и не помня марки.
Знам всички вицове за Форд 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re: Спирачки EBC - размисли и страсти
Апарати задни са сменени с нови, чисто нови, апарати предни, свалени почистени и обслужвани.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта