Страница 1 от 2

спортни пружини или тампони за нормалните

Публикувано: 12 мар 2007, 00:34
от dqboL
Здравейте, сложих си 16" джанти от РС, но много ми се вдигна колата и задните гуми упирят във веждите, търсих си спортни пружини 2-ра употреба но из цяла варна не намерих или има от мк6. Предложиха ми вариант за вдървяване на нормалните пружини с някакви тампони които се слагали на пружините (на витките) и се получавал почти същия ефект като от спортните, не позволявали пружината да се сгъва .... и тем подобни - някой случайно да има някакво познание по темата или поне да ми даде съвет какво да направя.
Благодаря предварително! :)

Публикувано: 12 мар 2007, 10:02
от ewgeny
Като искаш спортно си сложи пружини, но недей да разчиташ на тампончета. Най много да си вземеш докато си намепиш пружини 1-2лв струват. С тях колата е бая нестабилна и ше земеш да се метнеш някъде. Пък и много бързо се разбиват предполагам.

Публикувано: 12 мар 2007, 22:53
от gmivanko
Тези тампони знам, че ги слагат на коли които ги товарят повечко за д не клякат при натоварена кола и да жулят, аз лично не бих сложил такива, защото колата си остава вирната без да може да кляка на доло. Ако колата се ползва за товарни цели да... ама ако е да се возиш с нея не бих ти препоръчал.
Иначе със спортните пружини няма ли да стане още по-ниска от колкото е със стандартните. Сега с какъв размер гуми си на 16-ките

Публикувано: 12 мар 2007, 23:06
от chains
Кофти, щом ти опират!

1. Спортните пружини в този случай не са решение - принципно те ще ограничат амплитудите в хода на окачването /тоест доста по-стегнато поведение/, но колата колата като цяло ще стане по-ниска и предполагам, че пак ще опират!
2. Това с допълнителните подложки - спорен въпрос принципно те се слагат обикновенно когато са умекнали пружините и колата е клекнала /евтино побългарено решение/ за да не се влачат карантиите по пътя!
3. Смяна на пружините с нови сток - би имало много голям ефект, ако твоите настоящи са аморизирани /с нови пружини и амортесьори колата буквално започва да вози като нова - пробвано, много се кефих/ - с пъти по-добър вариант от това да набутваш подложки!
4. Минаване на 15" - ки /кофти вариант с 16" би имало убийствена визия/, но понякога неизбежно

Публикувано: 12 мар 2007, 23:10
от gmivanko
Не, просто на минаване на по-ниски гуми... за 15-ка оригиално трябва да си 195/50/15 то значи за 16-ка трябва да си 195/45/16 или да е висока до макс. 195/50/16 ама ще са малко височки вече

Публикувано: 13 мар 2007, 22:29
от brslv
Тея спортни пружини нестават за нищо/поне за нащи пътища или ако искаш да караш с файски таркалета/. Колата така се наби, че и 15"-ките ми опираха. Пак се наложи да слагам тампони докато си намеря оригинални пружини/бяха се счупили/. Сега съм с 17", ориг. пружини и тампони. Със сигурност не е най-стабилната кола, ама гъзарията иска жертви. Пък и мотора не е чак толкова спортен като за спортни пружини. Карането дали е спортно е относителна работа, щото и аз имам две коли ама заради пет минути юркане някой път ми бръмва главата и ми падат зъбите от тръскане. Най-добрият вариант е някакви по-твърди пружини, но на същата височина. Пък мойте спортните ако никой не ги иска ги давам за желязо/щото не мисля да минавам на 13" пак/

Публикувано: 14 мар 2007, 18:49
от dqboL
да си кажа и аз мнението и кое ме гложди :D
Размера на гумите ми е малко проблемен отпред:
TOYO 205/40 16
от отзад обаче идва проблема:
dunlop 205/55 16
Това естествено са временни гуми, просто неиздъжрах да си сложа джантите :) а иначе попринцип съм решил да съм на 195/205 40/45, просто тези 205/55 16 които са отзад явно са доста високи но просто незнам и аз. Впрочем ако си намеря спортни пружини 100% ще ги купя и ще ги обуя но досега не съм срещал за форд мк 7. А за тези тампони за пружини мисля тези дни да си направя експеримент да видим какво ще стане.
ето малко снимки:
п.с. съжалявам за качеството на снимките - от телефон са

Публикувано: 14 мар 2007, 20:39
от brslv
Ето го моя горчив опит. На първата снимка-норм. пружини 195х60х15. На втората-спортни пружини 195х55х15. Гумата влиза в калника като на ситроен. Заради едни фланчета 25мм трябваше да изрежа цялата вежда отвътре. На третата-норм. пружини 235х45х17 и фланци.

Публикувано: 14 мар 2007, 22:06
от Jinxy
една от предишните ми коли я карах с тампони, защото бяха и омекнали пружините и като седнеха двама отзад доста клякаше. Та колата е доста нестабилна в завой и при преминаване през дупки. Тресе и подскача яко. Ако в завои минеш през дупка има голяма вероятност задницата да те изпревари. С две думи не е много добра идея. Става само за товарни жигули движещи се с до 40км/ч. :lol: :lol: :lol: :lol:

Публикувано: 16 мар 2007, 00:08
от dqboL
Хм... тес 235 не са ли малко широчки, про това че аз съм с 205 :) + това имам железни 14" 185/60 14, с тях упирах на всеки тротоар и почти всяка дупка :) Сега с тези 16" почти нямам проблеми със преминаването през неравности. Благодаря много за мненията явно ще сложа спортни пружини и ще си изрежа веждите отзад, като ги прицепя и ги обърна навътре, тъкмо ще бъде по-малка вероятноста да ръждясат повече :)
п.с. ако някои има идея от къде мога да си набавя спортни пружини може да ми драсне лично :)

Публикувано: 26 мар 2007, 19:38
от BasicElement
Наистина вземи сложи по-ниски гуми, или ако се налага смени джантите.
Но със спортно окачване не се занимавай. Лятото се бях вманиачил, дадох маса пари за ново окачване JR и ... трябва да те кача, да видиш за какво иде реч. :roll:
Аз свикнах, но когато возя някой, в най-добрия случай му е леко некомфортно :) По паветата е наистина екстремно, а за дупките да не говорим. На няколко пъти буквално прелитах над едни ями, тъй като колата е много лека, пружините и амортисиорите не реагират по никакъв начин и тя просто си подскача.
Сега имам проблем и с кормилната щанга (виж темата по-долу :( ) и имам съмнения, че всичко е от там, от нашите перфектни пътища и всички удари, които ходовата част понася покрай това окачване.
Иначе факт е, че влизам в завоите с доста висока скорост и няма никакво накланяне, но имайки предивд написаното по-горе .. наистина не бих го препоръчал за кола, която се кара всеки ден по нашите "брилянтни" пътища.
И между другото след като сега гумите ти опират, ако свалиш още колата, нали се сещаш какво ще стане ?

Публикувано: 28 мар 2007, 00:16
от gmivanko
dqboL :arrow:
brslv написа:...Пък мойте спортните ако никой не ги иска ги давам за желязо...
:wink: Малко на горе в темата :P

Публикувано: 29 мар 2007, 23:36
от Emicha
на мен ми трябват спорти пружни с амортисьори за отпред и само пружини за отзад защото си купих 17' и цялата кола се вирна нагоре и неми харесва много искам гумата да се движи по калника

Публикувано: 01 апр 2007, 22:52
от dqboL
а със "Емича" си паснахме. *00133*
Относно запитването на колегата, какво ще стане когато се сдобия със спортни пружини - спортната пружина е по-твърда и не прави ход колкото една сток => колата няма да прави традиционните амплитуди а ще кляка приблизително 2-3см, при сегашните 6-7 а можеби и в определени моменти до 10см. Мислех си да направя "краш" тест с камера на някое от колелетата но още не съм реализирал идеята си.

Публикувано: 30 юни 2007, 11:26
от vladi tanev
Така и аз го имам сащия проблем сложих си 16 цола 205/45 при преминаване през някоя неравност и опираха вав веждите наложи се да слагам спортни прожини,поведението на патя стана савсем различно но от кам возия нямам думи за нашите патища просто нестава а освен и 4е всеки ден я карам,все едно сам на някоя лагерна количка много тресе и даже на моменти ако си на някой разбит пат задницата се опитва да те изпревари абе кофти са тези наши патища за спортно окачване,след това си сложих нормалните прожини(амортисйорите са ми двойно действащи)при четири човека в колата няма проблем но ако се натовари малко повече и запо4ват да опират та за това май единстения вариант е рязане и издаване на ванка веждите,пробвал сам различни варианти и не става,това е последната стапка която 6те направя и ако не стане ??????? :cry: :cry: :cry: :cry:

Публикувано: 13 юли 2007, 15:28
от Peter000
Карам Ескорт - комби. Един от майсторите на които давах колата за ремонт ме посъветва да сложа отзад пружини на Сиера, тъй-като тези на Ескорта били много меки и като се натовари повече колата кляка. Честно казано още не съм ги сменил, но го казвам това като идея - може наистина на Сиерата пружините да си и по-силни.

Публикувано: 14 юли 2007, 10:50
от EscortMK51.3
Добре бе колеги, не ги ли удушавате много така колите ? До колкото знам - по-голяма джанта и гума, че и по-широка, толкова повече се забавя колата...аз се видях в чудо какви гуми и джанти да слагам на Мони-то, че то както е 1.6 90 коня хептен ще умре..

Публикувано: 14 юли 2007, 10:58
от HACKO
А някъде в инструкциите (книжките) на автомобилите ви да пише, че могат да се карат с този размер гуми и джанти, та после се вайкате?

Публикувано: 14 юли 2007, 11:17
от ewgeny
Според вас кои пружини са по-твърди, на седан или хетчбек. За сиера става на въпрос, т.е. чия задница е по-тежка. Аз предполагам че ако има някъква разлика, тя ще е защото се предполага че хетчбека, ще носи повече товар. Вие какво мислите, и имате ли факти по въпроса

Публикувано: 14 юли 2007, 22:25
от HACKO
Седана е по-дълъг от хетчбека точно в часта след пружините. Съответно натоварването на пружините ( независимо със или без товар) при седаните е по-голямо, заради по-голямото рамо. Въпреки това смятам но не съм убеден, че са с еднакви пружини, защото на седаните умаляват по-бързо.