Страница 1 от 2
спортни пружини или тампони за нормалните
Публикувано: 12 мар 2007, 00:34
от dqboL
Здравейте, сложих си 16" джанти от РС, но много ми се вдигна колата и задните гуми упирят във веждите, търсих си спортни пружини 2-ра употреба но из цяла варна не намерих или има от мк6. Предложиха ми вариант за вдървяване на нормалните пружини с някакви тампони които се слагали на пружините (на витките) и се получавал почти същия ефект като от спортните, не позволявали пружината да се сгъва .... и тем подобни - някой случайно да има някакво познание по темата или поне да ми даде съвет какво да направя.
Благодаря предварително!

Публикувано: 12 мар 2007, 10:02
от ewgeny
Като искаш спортно си сложи пружини, но недей да разчиташ на тампончета. Най много да си вземеш докато си намепиш пружини 1-2лв струват. С тях колата е бая нестабилна и ше земеш да се метнеш някъде. Пък и много бързо се разбиват предполагам.
Публикувано: 12 мар 2007, 22:53
от gmivanko
Тези тампони знам, че ги слагат на коли които ги товарят повечко за д не клякат при натоварена кола и да жулят, аз лично не бих сложил такива, защото колата си остава вирната без да може да кляка на доло. Ако колата се ползва за товарни цели да... ама ако е да се возиш с нея не бих ти препоръчал.
Иначе със спортните пружини няма ли да стане още по-ниска от колкото е със стандартните. Сега с какъв размер гуми си на 16-ките
Публикувано: 12 мар 2007, 23:06
от chains
Кофти, щом ти опират!
1. Спортните пружини в този случай не са решение - принципно те ще ограничат амплитудите в хода на окачването /тоест доста по-стегнато поведение/, но колата колата като цяло ще стане по-ниска и предполагам, че пак ще опират!
2. Това с допълнителните подложки - спорен въпрос принципно те се слагат обикновенно когато са умекнали пружините и колата е клекнала /евтино побългарено решение/ за да не се влачат карантиите по пътя!
3. Смяна на пружините с нови сток - би имало много голям ефект, ако твоите настоящи са аморизирани /с нови пружини и амортесьори колата буквално започва да вози като нова - пробвано, много се кефих/ - с пъти по-добър вариант от това да набутваш подложки!
4. Минаване на 15" - ки /кофти вариант с 16" би имало убийствена визия/, но понякога неизбежно
Публикувано: 12 мар 2007, 23:10
от gmivanko
Не, просто на минаване на по-ниски гуми... за 15-ка оригиално трябва да си 195/50/15 то значи за 16-ка трябва да си 195/45/16 или да е висока до макс. 195/50/16 ама ще са малко височки вече
Публикувано: 13 мар 2007, 22:29
от brslv
Тея спортни пружини нестават за нищо/поне за нащи пътища или ако искаш да караш с файски таркалета/. Колата така се наби, че и 15"-ките ми опираха. Пак се наложи да слагам тампони докато си намеря оригинални пружини/бяха се счупили/. Сега съм с 17", ориг. пружини и тампони. Със сигурност не е най-стабилната кола, ама гъзарията иска жертви. Пък и мотора не е чак толкова спортен като за спортни пружини. Карането дали е спортно е относителна работа, щото и аз имам две коли ама заради пет минути юркане някой път ми бръмва главата и ми падат зъбите от тръскане. Най-добрият вариант е някакви по-твърди пружини, но на същата височина. Пък мойте спортните ако никой не ги иска ги давам за желязо/щото не мисля да минавам на 13" пак/
Публикувано: 14 мар 2007, 18:49
от dqboL
да си кажа и аз мнението и кое ме гложди
Размера на гумите ми е малко проблемен отпред:
TOYO 205/40 16
от отзад обаче идва проблема:
dunlop 205/55 16
Това естествено са временни гуми, просто неиздъжрах да си сложа джантите

а иначе попринцип съм решил да съм на 195/205 40/45, просто тези 205/55 16 които са отзад явно са доста високи но просто незнам и аз. Впрочем ако си намеря спортни пружини 100% ще ги купя и ще ги обуя но досега не съм срещал за форд мк 7. А за тези тампони за пружини мисля тези дни да си направя експеримент да видим какво ще стане.
ето малко снимки:
п.с. съжалявам за качеството на снимките - от телефон са
Публикувано: 14 мар 2007, 20:39
от brslv
Ето го моя горчив опит. На първата снимка-норм. пружини 195х60х15. На втората-спортни пружини 195х55х15. Гумата влиза в калника като на ситроен. Заради едни фланчета 25мм трябваше да изрежа цялата вежда отвътре. На третата-норм. пружини 235х45х17 и фланци.
Публикувано: 14 мар 2007, 22:06
от Jinxy
Публикувано: 16 мар 2007, 00:08
от dqboL
Хм... тес 235 не са ли малко широчки, про това че аз съм с 205

+ това имам железни 14" 185/60 14, с тях упирах на всеки тротоар и почти всяка дупка

Сега с тези 16" почти нямам проблеми със преминаването през неравности. Благодаря много за мненията явно ще сложа спортни пружини и ще си изрежа веждите отзад, като ги прицепя и ги обърна навътре, тъкмо ще бъде по-малка вероятноста да ръждясат повече

п.с. ако някои има идея от къде мога да си набавя спортни пружини може да ми драсне лично

Публикувано: 26 мар 2007, 19:38
от BasicElement
Наистина вземи сложи по-ниски гуми, или ако се налага смени джантите.
Но със спортно окачване не се занимавай. Лятото се бях вманиачил, дадох маса пари за ново окачване JR и ... трябва да те кача, да видиш за какво иде реч.
Аз свикнах, но когато возя някой, в най-добрия случай му е леко некомфортно

По паветата е наистина екстремно, а за дупките да не говорим. На няколко пъти буквално прелитах над едни ями, тъй като колата е много лека, пружините и амортисиорите не реагират по никакъв начин и тя просто си подскача.
Сега имам проблем и с кормилната щанга (виж темата по-долу

) и имам съмнения, че всичко е от там, от нашите перфектни пътища и всички удари, които ходовата част понася покрай това окачване.
Иначе факт е, че влизам в завоите с доста висока скорост и няма никакво накланяне, но имайки предивд написаното по-горе .. наистина не бих го препоръчал за кола, която се кара всеки ден по нашите "брилянтни" пътища.
И между другото след като сега гумите ти опират, ако свалиш още колата, нали се сещаш какво ще стане ?
Публикувано: 28 мар 2007, 00:16
от gmivanko
dqboL
brslv написа:...Пък мойте спортните ако никой не ги иска ги давам за желязо...

Малко на горе в темата

Публикувано: 29 мар 2007, 23:36
от Emicha
на мен ми трябват спорти пружни с амортисьори за отпред и само пружини за отзад защото си купих 17' и цялата кола се вирна нагоре и неми харесва много искам гумата да се движи по калника
Публикувано: 01 апр 2007, 22:52
от dqboL
а със "Емича" си паснахме.
Относно запитването на колегата, какво ще стане когато се сдобия със спортни пружини - спортната пружина е по-твърда и не прави ход колкото една сток => колата няма да прави традиционните амплитуди а ще кляка приблизително 2-3см, при сегашните 6-7 а можеби и в определени моменти до 10см. Мислех си да направя "краш" тест с камера на някое от колелетата но още не съм реализирал идеята си.
Публикувано: 30 юни 2007, 11:26
от vladi tanev
Публикувано: 13 юли 2007, 15:28
от Peter000
Карам Ескорт - комби. Един от майсторите на които давах колата за ремонт ме посъветва да сложа отзад пружини на Сиера, тъй-като тези на Ескорта били много меки и като се натовари повече колата кляка. Честно казано още не съм ги сменил, но го казвам това като идея - може наистина на Сиерата пружините да си и по-силни.
Публикувано: 14 юли 2007, 10:50
от EscortMK51.3
Добре бе колеги, не ги ли удушавате много така колите ? До колкото знам - по-голяма джанта и гума, че и по-широка, толкова повече се забавя колата...аз се видях в чудо какви гуми и джанти да слагам на Мони-то, че то както е 1.6 90 коня хептен ще умре..
Публикувано: 14 юли 2007, 10:58
от HACKO
А някъде в инструкциите (книжките) на автомобилите ви да пише, че могат да се карат с този размер гуми и джанти, та после се вайкате?
Публикувано: 14 юли 2007, 11:17
от ewgeny
Според вас кои пружини са по-твърди, на седан или хетчбек. За сиера става на въпрос, т.е. чия задница е по-тежка. Аз предполагам че ако има някъква разлика, тя ще е защото се предполага че хетчбека, ще носи повече товар. Вие какво мислите, и имате ли факти по въпроса
Публикувано: 14 юли 2007, 22:25
от HACKO
Седана е по-дълъг от хетчбека точно в часта след пружините. Съответно натоварването на пружините ( независимо със или без товар) при седаните е по-голямо, заради по-голямото рамо. Въпреки това смятам но не съм убеден, че са с еднакви пружини, защото на седаните умаляват по-бързо.