Страница 1 от 1
Влошена "возия" на Ескорт
Публикувано: 16 мар 2007, 13:10
от Yovchev
Здравейте..
От няколко месеца ми ми се струва, че колата взе да вози доста по - твърдо, всяка дупка вече се усеща

(или дупките са станали повече). Веднага за тази промяна обвиних амортисьорите, поне така ми се струваше логично, вече дори се бах наточил да ги смяням и 4-те. миналия ден реших да им направя един тест в D&N и да се убедя напълно, че са за смяна. За моя изненада ми казват, че и 4-те са в цветущо здраве

- шах с пешката.
Ето и графиките на предните и задните амортисьори:
Задавам си въпроса, на какво може да се дължи по-твърдото возене ?
Също забелязах, че предницата ми е станала по-ниска от преди. В момента отзад съм с 185/60/14" а от пред съм все още с по - високите зимни гуми 175/75/14", но въпреки това предницата изглежда по ниска от задницата. Предполагам като сложа летните гуми (185/60) съвсем ще залегне като в окоп

В момента бая сила трябва да вложа за да разклатя предницата.
Възможно ли "смачкани" пружини да са причината за твърдо возене ?
Ако сменя пружините отпред дали ще се подобри комфорта на возенето..
Т.е интересува ме по - мекото возене. Не съм състезател
П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно

затова и пускам темата.
Публикувано: 16 мар 2007, 13:32
от Brock
Нормално е предницата да ти е малко по-ниска от задницата - все пак двигателя е отпред и тежи.
Твърдото возене може да е от това, че гумите ти са прекалено напомпани. Възможно е да си ги помпал за последно в някой от студените дни и сега като се е стоплило времето, въздуха в тях се е разширил и налягането се е повишило - та провери ги.

Публикувано: 16 мар 2007, 13:51
от Yovchev
И аз за това си помислих.. но не е. Правих си експерименти как ще е най добре, когато не е натварена де
В момента (преди 2 дни ги гледах де):
Предни гуми: 2,1 bar
Задни гуми: 1,8 bar
Публикувано: 16 мар 2007, 15:13
от Dundee
И аз по едно време почнах да усещам че колата минава през дупките по-твърдо. Гумите ми бяха 185/60 14. Като сложих зимните гуми 175/65 14 возията поомекна. След известно време обаче пак започна да ми се струва че тряска повече от колкото трябва като минавам през неравностите. Играх си доста с налягането в гумите, ама ефектът не е голям. Даже с по-меки гуми е по-зле, щото не стига че не омекотява чувствително, но и като катеря бордюр се усеща как гумата се сплесква и камъкът чуква в джантата. Много гадно усещане.
Според мен проблемът е че дупките са станали повече и с по-остри ръбове. Не е в колата.
Решил съм да си взема летни гуми 185/65 14. Хем колата ще се вдигне малко, хем (надявам се) ще минава по-меко през дупките.
Публикувано: 16 мар 2007, 18:32
от ^^devil_boy^^
колега смени си тампоните на амортисиорите те варвят комплект с лагери около 20-30 лева е комплекта за единия амортисиор и смени също и биалетките и след като смениш това ще кажеш това не е моята кола успех
Публикувано: 16 мар 2007, 19:37
от vasko_bulgaria
Тампоните на амортесьорите струват по 40 лв. комплект смених ги преди 1 месец!

По-меко влиза и по-малко друса отпред!
Публикувано: 16 мар 2007, 19:37
от Yovchev
Биалетките съм ги сменял преди около година.. че едната съвсем беше здала багажа.
Аз нещо не мога да се ориентирам... комлекта е "лагери+тампоне" за амортисьорите

Досега май не съм чувал за лагери там..

1
vasko_bulgaria, 40лв значи е комплект тампони за единия амортисьор ?
Колко ти излезе със смяната всичко? и къде ако не е тайна...

2
Тези тампони не вървят ли комплект с амортисьорите?
Re: Влошена "возия" на Ескорт
Публикувано: 16 мар 2007, 22:35
от diesel1.6
Yovchev написа:
П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно

затова и пускам темата.
засега и аз съм почитател на по-мекото возене и даже съм писал какво съм правил. открих, че омекналите пружини въобще не омекотяват возенето, а го влошават. така се изметва мястото на работа на амортисьора, а и няма ход да се свие при неравност и на практика при залюляване н аколата или подскачане на гумата винаго се удрят тампоните на "твърдо" и блъска.
по случайност преди 4-5 часа точно си смених задните пружини на поредната кола

стана мед и масло

само дето моите коли са от по-старите и нямам опит с такава като твоята.
Публикувано: 16 мар 2007, 23:54
от gmivanko
Yovchev написа:..."лагери+тампоне" за амортисьорите

Досега май не съм чувал за лагери там..

...
Има, намират се над амортесцора под бомбето... лагерите са за когато завиваш, да има какво да лагерува между завиването на амортесцора с гумата и купето... и често се разтропват по нашите красиви пътища, заедно със тампоните над тях
П.П. Ами
Yovchev ако не е тайна, колко струва теста в D&N че и аз трябва да намина да ми видят как са ми задните амортвсьори че май са оргиналните

Публикувано: 17 мар 2007, 10:42
от Dundee
За теста може да се обърнеш и към Мото-Пфое. През декември ми го направиха за без пари (в Младост). В услугата се включва и оглед на ходовата част. По същото време в D&N теста струваше 5 лв., което също не е кой знае колко.
