Страница 1 от 1

Влошена "возия" на Ескорт

Публикувано: 16 мар 2007, 13:10
от Yovchev
Здравейте..
От няколко месеца ми ми се струва, че колата взе да вози доста по - твърдо, всяка дупка вече се усеща :( (или дупките са станали повече). Веднага за тази промяна обвиних амортисьорите, поне така ми се струваше логично, вече дори се бах наточил да ги смяням и 4-те. миналия ден реших да им направя един тест в D&N и да се убедя напълно, че са за смяна. За моя изненада ми казват, че и 4-те са в цветущо здраве :shock: :shock: :shock: - шах с пешката.

Ето и графиките на предните и задните амортисьори:
Изображение Изображение

Задавам си въпроса, на какво може да се дължи по-твърдото возене ?
Също забелязах, че предницата ми е станала по-ниска от преди. В момента отзад съм с 185/60/14" а от пред съм все още с по - високите зимни гуми 175/75/14", но въпреки това предницата изглежда по ниска от задницата. Предполагам като сложа летните гуми (185/60) съвсем ще залегне като в окоп :? В момента бая сила трябва да вложа за да разклатя предницата.

Възможно ли "смачкани" пружини да са причината за твърдо возене ?
Ако сменя пружините отпред дали ще се подобри комфорта на возенето..
Т.е интересува ме по - мекото возене. Не съм състезател :)

П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно :idea: затова и пускам темата.

Публикувано: 16 мар 2007, 13:32
от Brock
Нормално е предницата да ти е малко по-ниска от задницата - все пак двигателя е отпред и тежи.

Твърдото возене може да е от това, че гумите ти са прекалено напомпани. Възможно е да си ги помпал за последно в някой от студените дни и сега като се е стоплило времето, въздуха в тях се е разширил и налягането се е повишило - та провери ги.

:twisted:

Публикувано: 16 мар 2007, 13:51
от Yovchev
И аз за това си помислих.. но не е. Правих си експерименти как ще е най добре, когато не е натварена де :)

В момента (преди 2 дни ги гледах де):
Предни гуми: 2,1 bar
Задни гуми: 1,8 bar

Публикувано: 16 мар 2007, 15:13
от Dundee
И аз по едно време почнах да усещам че колата минава през дупките по-твърдо. Гумите ми бяха 185/60 14. Като сложих зимните гуми 175/65 14 возията поомекна. След известно време обаче пак започна да ми се струва че тряска повече от колкото трябва като минавам през неравностите. Играх си доста с налягането в гумите, ама ефектът не е голям. Даже с по-меки гуми е по-зле, щото не стига че не омекотява чувствително, но и като катеря бордюр се усеща как гумата се сплесква и камъкът чуква в джантата. Много гадно усещане.
Според мен проблемът е че дупките са станали повече и с по-остри ръбове. Не е в колата.
Решил съм да си взема летни гуми 185/65 14. Хем колата ще се вдигне малко, хем (надявам се) ще минава по-меко през дупките.

Публикувано: 16 мар 2007, 18:32
от ^^devil_boy^^
колега смени си тампоните на амортисиорите те варвят комплект с лагери около 20-30 лева е комплекта за единия амортисиор и смени също и биалетките и след като смениш това ще кажеш това не е моята кола успех

Публикувано: 16 мар 2007, 19:37
от vasko_bulgaria
Тампоните на амортесьорите струват по 40 лв. комплект смених ги преди 1 месец! :P По-меко влиза и по-малко друса отпред!

Публикувано: 16 мар 2007, 19:37
от Yovchev
Биалетките съм ги сменял преди около година.. че едната съвсем беше здала багажа.
Аз нещо не мога да се ориентирам... комлекта е "лагери+тампоне" за амортисьорите :?: :shock:
Досега май не съм чувал за лагери там.. :shock:

*updated* 1
vasko_bulgaria, 40лв значи е комплект тампони за единия амортисьор ?
Колко ти излезе със смяната всичко? и къде ако не е тайна...

*updated* 2
Тези тампони не вървят ли комплект с амортисьорите?

Re: Влошена "возия" на Ескорт

Публикувано: 16 мар 2007, 22:35
от diesel1.6
Yovchev написа: П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно :idea: затова и пускам темата.
засега и аз съм почитател на по-мекото возене и даже съм писал какво съм правил. открих, че омекналите пружини въобще не омекотяват возенето, а го влошават. така се изметва мястото на работа на амортисьора, а и няма ход да се свие при неравност и на практика при залюляване н аколата или подскачане на гумата винаго се удрят тампоните на "твърдо" и блъска.

по случайност преди 4-5 часа точно си смених задните пружини на поредната кола :)
стана мед и масло :)
само дето моите коли са от по-старите и нямам опит с такава като твоята.

Публикувано: 16 мар 2007, 23:54
от gmivanko
Yovchev написа:..."лагери+тампоне" за амортисьорите :?: :shock:
Досега май не съм чувал за лагери там.. :shock:...
Има, намират се над амортесцора под бомбето... лагерите са за когато завиваш, да има какво да лагерува между завиването на амортесцора с гумата и купето... и често се разтропват по нашите красиви пътища, заедно със тампоните над тях :? :(

П.П. Ами Yovchev ако не е тайна, колко струва теста в D&N че и аз трябва да намина да ми видят как са ми задните амортвсьори че май са оргиналните :?

Публикувано: 17 мар 2007, 10:42
от Dundee
За теста може да се обърнеш и към Мото-Пфое. През декември ми го направиха за без пари (в Младост). В услугата се включва и оглед на ходовата част. По същото време в D&N теста струваше 5 лв., което също не е кой знае колко. :)