Страница 1 от 2

Тропане отпред

Публикувано: 07 апр 2007, 21:25
от vasko_bulgaria
Здравейте,

От няколко седмици отпред ми се появи някакво тропане и то при малки неравности в дупки не тропа.Възможно ли е да са биалетки и въобще биалетка тропа ли и как се разбира дали е тя,защото я карах при моят майстор и той казва няма никакви луфтове нито нищо отпред си екстра.Тропането е все едно нещо се е развило!

Другото ,което ме притеснява е амортисьор!

Очаквам помощ колеги :(

Публикувано: 07 апр 2007, 22:58
от danch0
Здрасти колега, много е възмойно да е от рейката, ако е хидравлика прожери дали тече

Публикувано: 07 апр 2007, 23:09
от vasko_bulgaria
тече ми от година и нещо малко от казанчето на хидравликата!

Публикувано: 08 апр 2007, 10:07
от CEC0087
биалетки 100 % тампони на стабилизираща щанга 100% за рейката незнам и при мен беше така на съвсем малка неравност се чува лопа- тропа все едно колелетата ша падат аз смених и носачите да съм 100% че всичко ще е 6 и сега няма тропане никво :D :D

Публикувано: 08 апр 2007, 11:35
от vasko_bulgaria
Тампоните на стабилизиращата щанга ги смених преди 1800 км :wink:

Публикувано: 08 апр 2007, 11:54
от borko 30
Да не си попаднал на менте тампони като си ги сменял ?Моята в момента същото прави,на дупките не дрънчи а при неравности на асвалта сякаш са развити всички болтове на гумите и предницата.При проверка в сервиза ми казаха че са ми за смяна тампоните на стаб. щанга и втулките на носачите ,всичко друго било наред.Кога ще им дойде ред да ги сменя не знам ,ама провери си пак тези работи

Публикувано: 08 апр 2007, 12:05
от pantata
напълно жъзможно е да е амортисиор, провери дали не е изтървал

Публикувано: 08 апр 2007, 21:55
от ewgeny
Какво значи все едно са ви развити болтовете? Че в дупките колата играе наляво-надясно ли?

Публикувано: 08 апр 2007, 22:48
от paci
borko 30 написа:...
Борко, окачването на стария ескорт и на новите няма почти нищо общо.
Само да не се нацупиш пак.
Начи на твоя тампоните на стабилизарщата щанга ... но кои ?
Тези които са на "лапите" незнам но сигурно трябва да стане колата на 100 години независимо от километрите. Тея тампони сааа .. баси солидните. Другите които са ти там където стабилизарщата щанга се нанизва на носача те са по около 3-4 лв. ефтинките и се сменяват много лесно.
На тея по-новите е друга ситуацията. Тези които ти казвам на товя че не се сменяват никога на по-новите са по-малки. На моята ги смених и след 2000 км пак ги смених. Ако тези 2-рите издържат повече време вече от БОШ в Плевен и дъфка няма да си купя. Първите ги взех от там и бяха някакви много скъпи по 18 лв. оригинални били. Сега съм с едни по-евтини. Тампон за носач си взех от там и още при слагането го върнах и си взех по-ефтин. Тоя взетия от БОШ си влизаше на ръка а трябва се набива на преса. Евтиния си се запъна и си го набихме на преса и за сега всичко е ток.
За пича дето пита по темата, биалетката май трябва да увисне колелото че да я усетиш, че има луфт.
За тампоните на стаблизиращата щанга, като я хванеш и я разклатиш и си я виждаш как играе в тампона.
Обаче много ме е яд като констатирахме при мен че имам биалетка за смяна как не запомних колата вдигната ли беше или си стоеше на гумите :twisted:
Боре тука няма нов-стар, просто има разлики. А и при тебе да ти тропа от стабилизарщата щанга трябва да е .. незнам. Поне на стария ми ескорт окачване беше същото като твоето и се вкарах в приключение да оправям предницата след едни майстори с 2 леви ръце и прости като чехълчета. Та след като оправих всичко и тампоните на стабилизиращата щанга там където се нанизва на носача си легнаха .... та тези тампони кога ще се разбият .. ехее ..
Пак ще ме разберете че нещо се агресирам :cry:
Как във форума можеш да кажеш на някой какво му тропа по предницата какво му е за смяна?
Начи преди да сменя моята биалетка на фиестата, майстора гледа ходовата част 2 пъти и каза че е няма такава здрава кола. Абе викам здрава ма тропа нещо. Ае намери луфт в левия тампон на макферсона. Смяна и на 2-та тампона заедно с лагерите им и след 3 дена пак нещо почна да трака. Отивам и опаланка биалетка.
Тракането се чуваше като щракане като въртиш волана рязко ляво- дясно в движение.
Сега вече нищо не тропа 3 ма ся гледали :)
Личния и лекар, СБА и оня ден в МП. Няма такава здрава кола =)):

Публикувано: 09 апр 2007, 00:10
от borko 30
Начи мръсници са сичките майстори тогава -да ме извиняват-Тука в добрич ми искаха 300 лв за смяна на тампони и втулки на носачи ,а дето казваш някои работи и на 100г несе разбиват ама оня иска да смени всичко че да е сигурен че няма да хлопа!Ми то се едно като дойде телевизор за ремонт и не мога точно да установя повредата и да кажа на човека всички части са за смяна :shock: Той после ще тръгне ама на каква цена-убийствена .Аз никога не баламосвам хората ,като не мога да направя нещо го връщам без да лъжа и да си правя експерименти за сметка на клиента и да го развалям повече

Публикувано: 09 апр 2007, 00:35
от paci
Ми дирете бе подбирайте ги тия майстори.
Аз за сега 2-ма + вече МП съм си намерил за ходовата част и съм доволен. Това че има калпави части ...
Борко, тия малките които са на носачите е супер елементарно да ги смениш. Не са и скъпи. Те може се омачкат или поокъсат и щангата да опира в носача.
А по темата пак казвам, че тука можем да изредим 1000 причини и пак човек да е в изходна позоция. Докъто не се огледа ходовата част от компетентен човек едва ли някой може да налучка кво клопа освен онази тема за сиера където там си е било специфично след като била огледана цялата и пак клопала.
Борко и на стария ескорт съм сменвал тампон на макферсона. Викам си тоя взе си намира работа да взема пари. Дам ма като свали стария заедно с макферсона и го видях просто как се беше омачкал и беше тръгнал да обгръща чашката на лагера. Като сложихме новия и той си стъпи отгоре идеално и предницата спря да клопа в по големи дупики и спящи полицай т.е. при по голяма амплитуда на предницата нагоре надоло.

Публикувано: 09 апр 2007, 13:14
от HACKO
Най-често тропането при малки неравности идва от биалетите(чува се много гадно имаш чувство че ще се разпадне)

П.П. *00118* Паци и Борко, оа...те те темата имате си специална за изяснение.

Публикувано: 09 апр 2007, 13:25
от vaskoneti
Ами не съм много сигурен, че може да е само от биалетките, мойта и тя тропаше яко като я вдигнахме на подемника и майстора ме зарадва с едни нови амортисьори !!! Сега направо лепи по пътя, не мърда въобще !!! :D :D :D

Публикувано: 09 апр 2007, 13:29
от paci
HACKO написа:Най-често тропането при малки неравности идва от биалетите(чува се много гадно имаш чувство че ще се разпадне)
Да и аз така бях чел, че споделят хората но и при мен имаше такова тропкане обаче факт, че се укроти след смяната на тампоните на макферсона. Проблема се виджаше, че е в левия но аз за по-убаво смених и 2-та заедно с лагерите.
Но при такова тропкане за което се пита естественно всеки ще каже биалетки и тампони на стабилизиращата щанга, но човека пише, че са я гледали и майстора казал няма луфтове. Е същата табота и при мен и го накрах да гледа по-внимателно щото има проблем. Аз всъщност чувах луфта в дясно и изюрках човека да гледа по-обстойно там но се оказа, че има луфт в лефия тампон на макферсона.
Сега дали и при питащия е така незнам, не го карам да сменя а да гледат :)


ейй докъто пиша един пич ме е изпреварил и ме сети за още една възможност която се е случила на един тук във форума и хуу че човека се върна да сподели какво е било.
Износено стебло ли как се наричаше това де излиза влиза :) Амортисьора не е бил потекъл.

Публикувано: 09 апр 2007, 13:52
от HACKO
Биалетата се държи с една гайка за амортисьора развива се за 30с и се проверява дали биалетата има проблем.

Публикувано: 09 апр 2007, 13:59
от paci
HACKO написа:Биалетата се държи с една гайка за амортисьора развива се за 30с и се проверява дали биалетата има проблем.
Обаче ако малко е превъртяла ябълката и нямаш контра. Трябва се бръкне отзад над маншончето не е идеален кръг а има възможност с тънък ключ или клещи да се задържи контра иначе няма отвиване и най често ги режат.
За такава проверка може би ще се съсипе маншончето.
Не е това начина.

Публикувано: 09 апр 2007, 14:30
от HACKO
Това ако имаш съмнения в преценката. Ако се внимава няма да се скъса маншона, то и при монтажа на нова пак се използва жлеба щото стеблото не е конусно и трябва да се хване контра за да се стегне дстатъчно.

Публикувано: 09 апр 2007, 14:41
от vasko_bulgaria
А колеги някои да има идея къде правят безплатни тестове на амортисьори?

Публикувано: 09 апр 2007, 14:41
от evg2
Май и двамата не сте сменяли лично биалетки, :twisted: или сте забравили :idea:
Те имат контра шестостен №15 не могат да превъртят в ябълката.

Публикувано: 09 апр 2007, 19:46
от Conan_1
колега и аз имам сащият проблем!Като мина през дупка и все едно 6темипада колелото отляво,но след преглед при моя чичо доктор се оказа че е от кормилната рейка- имам луфтове и лагер за смяна и като си приготвя 100-тина лева няма да хлопа вече!! :) Така че виж и кормилната рейка!!та тва е по темата от мене.