Датчик за температура
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Kozlodui
- Местоположение: Mondeo
- Status: Извън линия
Датчик за температура
Здравейте!
Имам проблем с датчика за температура на мотора(този за прибора на таблото).Едва едва влиза в сектор (нормал),смених термостата щото си мислех че той е проблемен ама .....промяна няма.На всичкото отгоре не мога да намеря къде се намира този датчик.Моля ви ако някой знае къде се намира поне,еле ако пък знаете колко му е съпротивлението при различни температури........ще е супеер.Мондеото е 1993 година 1,8 бензин
Имам проблем с датчика за температура на мотора(този за прибора на таблото).Едва едва влиза в сектор (нормал),смених термостата щото си мислех че той е проблемен ама .....промяна няма.На всичкото отгоре не мога да намеря къде се намира този датчик.Моля ви ако някой знае къде се намира поне,еле ако пък знаете колко му е съпротивлението при различни температури........ще е супеер.Мондеото е 1993 година 1,8 бензин
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
И при мен беше така до преди зимата, тогава смених антифриза (в МП поръчах си оранжев, а те ми сипаха син - и за син си платих де - 3,??лв./л, но това е друга тема). След смяната си влиза в нормалното. Но горе долу от тогава карам и по по-дълъг маршрут (навартам около 30км сутрин и толкова вечер). Та горе-долу за 10-15 минути каране в София стрелката влиза в НОРМАЛ и след още 5 застава вертикално.
Та с две думи по моему нямаш проблем, просто караш на по-къси разтояния
П.П. Ако не си сменял антифриза близките 2-3 години (или не си сигурен, че е сменян) го смени.
Та с две думи по моему нямаш проблем, просто караш на по-къси разтояния

П.П. Ако не си сменял антифриза близките 2-3 години (или не си сигурен, че е сменян) го смени.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Kozlodui
- Местоположение: Mondeo
- Status: Извън линия
За Любо-карам по над 100 км преходи и не се качва повече от N дори по зле става след като отвори термостата слиза към долната чертичка на сектора.Преди със стария антифриз бе същото,сега съм с вода и е все тая.Не мисля че вида на охлаждащия влуид би повлияло на показанието на температурата.А антифтиза го смених щото имаше проблем с една протрита тръба по сливната тръба от парното и изтичаше от там.Кажете знаете ли къде се намира датчика?
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
При мен стрелката стои по средата на скалата,а именно между R и M,но доколкото знам при мондео това си е характерна черта на датчика,наречете го ако искате БЪГ,тоест от 5 автомобила може на различни места да стои и на петте. В дебелите книги за модела пише че ако стрелката е в сектора НОРМАЛ - всичко е нормално,като карам с големи скорости или градско стига до А включва се вентилатора и пак застава на горното положение. А иначе датчика се намира на корпуса на термостата и умните хора съветват да не купуваме италиански такъв,защото нямали нищо общо с истината
Между другото зависи и кой с какъв термостат е,щото както знаем има за различни температури на отваряне на големият кръг.Та така де

Между другото зависи и кой с какъв термостат е,щото както знаем има за различни температури на отваряне на големият кръг.Та така де

-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
аз имам подобен проблем с отчитането на температурата. Сменях термостат миналата есен и въпреки това стрелката си ходи към L на "NORMAL" след 15-20 мин градско каране, иначе по магистралата си стои вертикално. Зимата не беше проблем, ама сега като се стопли времето, тая работа може да ми докара някоя беля на главата. Мисля си, че датчика за температурата не е наред и ще го сменям. А тоя датчик се намира точно под термостата.

Лесно се вижда - бронзовия чарк долу по средата на снимката.
p/n: 6193368 "Датчик т.", цена в Мото Пфое 33.82лв, това поне казва сайта им.
Тъй като снимката не е моя, ето адреса откъдето я взех. Там подробно е описано как се сменя датчика. http://www.btinternet.com/~madmole/HowD ... e%20Sender
jijibu успех !
Сайта е на един англичанин, който е събрал доста полезна информация за Мондео МК1. http://www.btinternet.com/~madmole/" onclick="window.open(this.href);return false;

Лесно се вижда - бронзовия чарк долу по средата на снимката.
p/n: 6193368 "Датчик т.", цена в Мото Пфое 33.82лв, това поне казва сайта им.
Тъй като снимката не е моя, ето адреса откъдето я взех. Там подробно е описано как се сменя датчика. http://www.btinternet.com/~madmole/HowD ... e%20Sender
jijibu успех !

Сайта е на един англичанин, който е събрал доста полезна информация за Мондео МК1. http://www.btinternet.com/~madmole/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Уважаеми PlamenJ,ще те помоля като смениш датчика,драсни два три реда във форума да разбера как се държи стрелката при новия в различните режими.А иначе и аз това си мислех,че ако предположим,че с термостата всичко е наред,колата няма да прегрее,колкото и да показва неверният датчик,даже вентилатора при това положение ще се включна по-рано от необходимото.
И при мен на градско бяга към А,макар че няма още такива жеги.
Мерси предварително за отзивчивостта/брей че сложна дума/

И при мен на градско бяга към А,макар че няма още такива жеги.
Мерси предварително за отзивчивостта/брей че сложна дума/


-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Най-накрая го смених тоя датчик, че стария съвсем отказа. Докато се наканя обаче цяло лято мина demiro
Крайно време беше, щото стрелката спря да се движи съвсем.
Сега с новия датчик стрелката показва нормално и стои на "А" или "М", а когато иде до червения сектор, перката на вентилатора се включва.
Казаха ми че перката тръгва когато охладителната течност стигне температура 106 градуса
Сигурно е така..

Крайно време беше, щото стрелката спря да се движи съвсем.

Сега с новия датчик стрелката показва нормално и стои на "А" или "М", а когато иде до червения сектор, перката на вентилатора се включва.
Казаха ми че перката тръгва когато охладителната течност стигне температура 106 градуса

Сигурно е така..
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
То PlamenJ
А честито
мааму 106 градуса,ето още една причина да се кара с антифриз/било то и лятото/,щото ако е само с вода при 100 градуса и почва да кипи. На 106 би трябвало да се включва втората степен на кулера,а до колкото знам първата е на 100.
Както и да е,пиши по-подробно/ако не те затруднявам/ как се държи в резличните режими показалеца,на коя буква точно седи стрелката. Макар че вече изтървахме жегите за да си направя по подробни изводи за моя.А и колко франка чини тоя датчик?
Поздрави!
А честито


Както и да е,пиши по-подробно/ако не те затруднявам/ как се държи в резличните режими показалеца,на коя буква точно седи стрелката. Макар че вече изтървахме жегите за да си направя по подробни изводи за моя.А и колко франка чини тоя датчик?

Поздрави!

- kujo
- потребител
- Мнения: 80
- Регистриран: 20 яну 2005, 22:14
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 EFi-16v 95" Combi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Момчета, сменяйте датчика за температура и не чакайте съвсем да спре.
При мен се наложи да го сменям 2 пъти за 6 месеца. Първия път ми сложиха един втота употреба работещ ( стрелката стоеше на N - съвсем в началото и през най-топлите дни през лятото), сега като застудя съвсенм отказа.
Купих си нов за 17 лв. имаше и по-евтини 14.50 италиански но предпочетох този щото е внос от Германия.
Смених го и сега разбрах какво голямо влияние оказва на мотора.
Оборотите се стабилизираха, спестана да издава тенекиен звук при рязко ускорение и наи-важното разхода на бензин падна озезаемо.
То в книгите си пише, че компютъра от този датчик изчислява количеството бензин и предварението.
Това че не е оргинален не ме притеснява защото по същество този датчик е термосъпротивление, което е стандартно и производителя го влага в корпус с търговската си марка.
При мен се наложи да го сменям 2 пъти за 6 месеца. Първия път ми сложиха един втота употреба работещ ( стрелката стоеше на N - съвсем в началото и през най-топлите дни през лятото), сега като застудя съвсенм отказа.
Купих си нов за 17 лв. имаше и по-евтини 14.50 италиански но предпочетох този щото е внос от Германия.
Смених го и сега разбрах какво голямо влияние оказва на мотора.
Оборотите се стабилизираха, спестана да издава тенекиен звук при рязко ускорение и наи-важното разхода на бензин падна озезаемо.
То в книгите си пише, че компютъра от този датчик изчислява количеството бензин и предварението.
Това че не е оргинален не ме притеснява защото по същество този датчик е термосъпротивление, което е стандартно и производителя го влага в корпус с търговската си марка.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
demiro, право казваш, че от горния датчик зависят повече неща, а не само как да мърда една стрелка на таблото 
Аз този дето го смених (долния) го взех от МотоПфое за да съм сигурен, че няма измама. Малко повече пари струва разбира се
. Ще погледна утре фактурата, ама беше някъде 33 лв, щото освен нея взех и масло 5W30 и не помня точната цифра.
Ще го наблюдавам как се държи по време на работа и ще споделя пак.
А за важния, който е отгоре, в Haynes
пише следното:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
така че ако съпротивлението му е в тия граници при дадената температура, значи - "не бойте се деца" .... поне той е здрав

Аз този дето го смених (долния) го взех от МотоПфое за да съм сигурен, че няма измама. Малко повече пари струва разбира се


Ще го наблюдавам как се държи по време на работа и ще споделя пак.
А за важния, който е отгоре, в Haynes

Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
така че ако съпротивлението му е в тия граници при дадената температура, значи - "не бойте се деца" .... поне той е здрав

Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
То kujo
Нямам "Хайнес" но като гледам по-горе поста на PlamenJ
То PlamenJ
Мерси за инфото,ще съм ти благодарен за това:
Нямам "Хайнес" но като гледам по-горе поста на PlamenJ
се убеждавам че си напълно прав,защото това преведено нали означава вентилаторен температурен сензорCoolant temperature sensor
То PlamenJ
Мерси за инфото,ще съм ти благодарен за това:
Ще го наблюдавам как се държи по време на работа и ще споделя пак.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта