Свързване на радио?
- 
				viksyn
 - потребител

 - Мнения: 5
 - Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
 - Модел на автомобила: Ford Escort Combi
 - Status: Извън линия
 
Свързване на радио?
Здравейте, имам Mondeo от 94г. и имам проблем със свързването на радиото, понеже не е фабрично - радиото е Сони. Там където стои то има един червен куплунг, който предполагам, че е за фабричното радио - в него има изводи: 12V постоянно, 12V след контакт, Маса и още. Радиото е с ISO конектор, който свързвам към този куплунг чрез мушкане на кабелите в него. Радиото работи, но когато пуснеш габарити, фарове спира. Като ги спреш пак работи. Други куплунзи на мястото на шейната няма и не знам какъв е проблема, а не ми се изкарват кабели директно от акумулатора, защото ще е трудно да ги прекарам в купето до шейната. А се чудя и къде трябва да се върже най-добре масата, защото носещата рамка на таблото е пръсната в черно и по нея няма връзка с маса.
Моля помагайте, защото съм отскоро с форд и не им знам чалъмите.
			
									
									
						Моля помагайте, защото съм отскоро с форд и не им знам чалъмите.
- DigiPro
 - потребител

 - Мнения: 4337
 - Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
 - Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Аз съм с фабричен касетофон и като пусна габарити или фарове и ми светва осветление на бутоните на касетофона за да може да ги виждаш в тъмното. На оригиналния куплунг има 3 плюса. Единия постоянен, втория на контакт а третия на фарове. Изтегли си този  файл и ще видиш кой извод какъв е.
			
									
									
						- 
				viksyn
 - потребител

 - Мнения: 5
 - Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
 - Модел на автомобила: Ford Escort Combi
 - Status: Извън линия
 
Това със светването на копчетата като пуснеш габарити съм го виждал на други фордове, опели и т.н., които са с фабрични радиа. Обаче при мен радиото не е оригиналното и както съм го свързал като пусна фарове и радиото спира да работи. От този файл полза нямаше, но мерси все пак.
Няма ли някой, който си е монтирал ново радио на Мондеото, та да сподели къде и как го е свързал.
			
									
									
						Няма ли някой, който си е монтирал ново радио на Мондеото, та да сподели къде и как го е свързал.
- DigiPro
 - потребител

 - Мнения: 4337
 - Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
 - Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Може би стрелям на посоки ама....
я виж да не би да е това:
http://www.mirez.co.uk/Radio.htm
Ако не надявам се някой от колегите с Мондео да сподели своя опит
			
									
									
						http://www.mirez.co.uk/Radio.htm
Ако не надявам се някой от колегите с Мондео да сподели своя опит
- 
				viksyn
 - потребител

 - Мнения: 5
 - Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
 - Модел на автомобила: Ford Escort Combi
 - Status: Извън линия
 
Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва  свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford. 
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.
Приемам още съвети!
			
									
									
						Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.
Приемам още съвети!
- ewgeny
 - потребител

 - Мнения: 1639
 - Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
 - Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
 - Местоположение: Варна (... и няма гараж)
 - Status: Извън линия
 
Значи, почти всички касетофони имат кабел за функция Lunch Engine! Това означава, когато си палиш двигателя, да се спира касетофона, докато не заработи двигателя с горивна енергия. Единственото ми предположение е, че тази функция е грешно вързана в таблото, и като запалиш габаритите касетофона мисли че въртиш стартера. За да разберете дали е така, на куплонга за касетофона има един кабел, който мисля че трябва да е кафяв (на описанията за касетофона пиши кой е) и го срежете. Ако се оправи, значи съм прав! 
  Споделете после резултата от експеримента!
			
									
									Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
						- 
				viksyn
 - потребител

 - Мнения: 5
 - Регистриран: 29 апр 2005, 09:57
 - Модел на автомобила: Ford Escort Combi
 - Status: Извън линия
 
Мисля, че нещо не ме разбирате правилно -- аз не съм с фабричния касетофон. Имам радиокасетофон Sony, който стандартно е с дупка за ISO конектор. Аз имам такъв и го мушкам в радиото, а от другата страна проводниците са без куплунг, защото моя исо конектор е универсален. та тези голи проводници аз мушкам в червения кръгъл куплунг, който седи при шейната. От силовите кабели съм закачил само +12V /където съм проверил, че има постоянно с мултицета/ и маса. Докато пали колата касетофона гасне и като запали заработва, но това е заради пада на напрежение, а не от друго. Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
			
									
									
						- paci
 - Модератор

 - Мнения: 7886
 - Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
 - Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
 - Status: Извън линия
 
Басиviksyn написа: Проблема, е че като пусна фарове изчезват +12V!
Ми ако не ти се разправя повече и ти се слуша музика на фарове пусни един допълнителен кабел от акумулатора докато намериш решение, като става в повечето случай ще си остане така
Като купих Форд-а бре спре музиката-тръгне музиката, след малко пак и нямаше съвпадение като мина през дупки. Гледах кабели бушони, в един момент се примирих, че ше е така понеже беше лято, жега, музиката на МАХ, загрява и се задейства защита. ОК обаче един ден един кабел до акумулатора ми направи впечатление, че не се слива с пейзажа и даже си има предпазител на него та там беше проблема предпазителя не контактуваше добре.
- DigiPro
 - потребител

 - Мнения: 4337
 - Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
 - Модел на автомобила: C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Абе човек нали свързването от страната на фабричния касетофон което е равносилно на фабричния куплунг който влиза в него. Ти имаш този куплунг имаш и описание на изводите му от този сайт. На новия касетофон който е с ISO конектор също знаеш кой кабел за какво е. Просто трябва да намушкаш съответния кабел в съответната дупка на фабричния куплунг.viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.
Приемам още съвети!
Не е ли така ?
- Brock
 - потребител

 - Мнения: 2226
 - Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
 - Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
 - Местоположение: София, Гео Милев
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
Да - продават се такива преходници - форд към исо. Просто си купи един такъв и не се занимавай с глупости. Ако не ти се дават пари, вземи един мултицет и си премери къде имаш постоянен плюс и връзвай плюса на касетофона към него.viksyn написа:Мерси много за url-то, но не ми върши работа, защото показва свързването на кабелите от страната на касетофона, а мен ми трябва свързването към самата кола. Чудя се изобщо дали червения куплунг, към който свързвам е за това. Твоя един червен, кръгъл ли е? Ще видя по магазините за ел. компоненти дали няма адапторен кабел от ISO за Ford.
Обаче сайта е страшен, тоя човек си е upgrade-нал Мондеото много яко.
Приемам още съвети!

- 
				Kalin
 - потребител

 - Мнения: 18
 - Регистриран: 05 апр 2005, 13:50
 - Модел на автомобила: Mondo '93 1,8 16V 115PS
 - Status: Извън линия
 
Аz  като си купих нормално радио с мп3 отидох при един дето само с тоци по колите се zанимава и zа 8лв. ми преправи конекторите на ИСО и ми свьрzа всиЧко. ПрепорьЧвам на теzи, които не раzбират от тоци да не пробват сами. От опит, така слагахме радиото в Опела на мой приятел и иzгорихме цялото табло и кой zнае оЩе какво, после ниЩо не работеше и поправката струваше сума пари.
			
									
									
						- 
				PlamenJ
 - потребител

 - Мнения: 86
 - Регистриран: 31 май 2005, 17:06
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
темата е стара, но сега я прочетох и тъй като се сблъсках със същия проблем като viksyn, реших да споделя малко опит.
Значи на някой от Мондьовците, включително и на моя, фабричния куплунг за радиото няма нищо общо със схемите по-горе. Т.е не е плосък като този за говорителите, ами е овален. В допълнение цветната маркировка на кабелите му хич не съвпада с описанията. Изобщо пълна боза недокументирана
 
 
Конектора е овален, черен, с червена предна част с дупчици за пиновете. Тази червената част може да се извади между другото. Освен това кабелите са изключително къси и конектора едва се подава от дупката в таблото.
Та какво стана при мен. Измерих си кабелите, те са 4 на брой. Видях къде е +12V постоянно, +12V контакт и къде е маса. Четвъртия така и не разбрах какво е, но то ни ми и потрябва. Взех си преходника от ISO към ФОРД (на снимката на brock), свързах си кабелите както пише по книгите и като пуснах габаритите, бушона на осветлението на уредите по таблото гръмна. Радиото си работи, но на таблото - тъмнина. Изплющях още няколко бушона така и след това заведох колата на по-разбиращи хора.
Проблема се оказа че в тъпата букса няма никаква маса!!!! Това което мислех, че е маса се оказа (+) на осветлението на таблото. Явно фабричния касетофон е светвал заедно с цялото табло, а аз съм улучил този кабел.
За 5 мин ми изведоха една нормална маса от запалката и сега всичко свети, пее и свири както си му е реда!
А къде е била масата на фабричния касетофон....
 нямам идея!
			
									
									Значи на някой от Мондьовците, включително и на моя, фабричния куплунг за радиото няма нищо общо със схемите по-горе. Т.е не е плосък като този за говорителите, ами е овален. В допълнение цветната маркировка на кабелите му хич не съвпада с описанията. Изобщо пълна боза недокументирана
Конектора е овален, черен, с червена предна част с дупчици за пиновете. Тази червената част може да се извади между другото. Освен това кабелите са изключително къси и конектора едва се подава от дупката в таблото.
Та какво стана при мен. Измерих си кабелите, те са 4 на брой. Видях къде е +12V постоянно, +12V контакт и къде е маса. Четвъртия така и не разбрах какво е, но то ни ми и потрябва. Взех си преходника от ISO към ФОРД (на снимката на brock), свързах си кабелите както пише по книгите и като пуснах габаритите, бушона на осветлението на уредите по таблото гръмна. Радиото си работи, но на таблото - тъмнина. Изплющях още няколко бушона така и след това заведох колата на по-разбиращи хора.
Проблема се оказа че в тъпата букса няма никаква маса!!!! Това което мислех, че е маса се оказа (+) на осветлението на таблото. Явно фабричния касетофон е светвал заедно с цялото табло, а аз съм улучил този кабел.
За 5 мин ми изведоха една нормална маса от запалката и сега всичко свети, пее и свири както си му е реда!
А къде е била масата на фабричния касетофон....
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
						- 
				PlamenJ
 - потребител

 - Мнения: 86
 - Регистриран: 31 май 2005, 17:06
 - Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
 - Местоположение: София
 - Контакти:
 - Status: Извън линия
 
не, изобщо не е той. Пробвах всякакви комбинации с него и останалите, на ключ и без ключ - нищо. 
Струва ми се, че и той е някакъв (+), ама така и не разбрах за какво. Вариантите според мен са автоматична антена, аларма или памет на фабричното радио (memory retention). Фабрична аларма и автоматична антена нямам, затова мисля че е трития вариант, ама не съм сигурен
			
									
									Струва ми се, че и той е някакъв (+), ама така и не разбрах за какво. Вариантите според мен са автоматична антена, аларма или памет на фабричното радио (memory retention). Фабрична аларма и автоматична антена нямам, затова мисля че е трития вариант, ама не съм сигурен
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
						- to6kooo
 - потребител

 - Мнения: 213
 - Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
 - Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
 - Местоположение: варна
 - Status: Извън линия
 
за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата 
			
									
									
						- Nescafe
 - потребител

 - Мнения: 196
 - Регистриран: 13 ное 2005, 15:10
 - Модел на автомобила: Ford Capri Ford Scorpio
 - Местоположение: Sofia
 - Status: Извън линия
 
Мако закъсняваш с отговора... не много само 3 години близоto6kooo написа:за viksyn:Просто не си улучил масата,за маса ползваш явно извода който е за осветление при габарити и затова като включиш фаровете умира.Вземи един мултицет на зумер режим включен и мери,единия край примерно на масата на запалката а другия по фабричната букса при вкл.габарити,където свири там ти е масата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта

