гори бобини мондео 1,8 16в 92г
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
Открих,че и при мене кабелите който подават сигнал на бобината от ECU допираха до една метална тръба която се нагриава и ги е разтопила.А за онези дето ме обрулиха със 140 бимбака за свещи и диагностика и са уж педставители на BOSH -----срамите фирмата. Edinuser ako се окаже,че от това е било всичко,ще доида до Плевен да те почерпа ако нямаш нищо против.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Радвам се че и при теб е станал ясен проблема.
На мен още като ми изгоря оригинална бобина ми се появиха съмнения за кабела - защото кабела на датчика за температурата беше доста нацепен , но на бобината ми изглеждаха в ред а и като мерих за късо съединение - нещата си изглеждаха в ред. Явно като съм дръпнал малко кабела настрани за да го меря вече не е давал накъсо, преди да сложа втората бобина пак го мерих, като я сложих си запали и изглеждаше в ред докато не загря колата и отново не одумка бобината 
Аз съм инженер по електроника и с един приятел свалихме ECU-то и го разглобихме , мерихме - всичко си изглеждаше в ред ( и си е било в ред).
Ама викаме може нещо да е фира по чиповете ... но реших да проверя кабелите за всеки случай - не вреди.
Сега като се замисля и да го бях карал на диагностика - никаква файда нямаше да има.
greenpipe - като искаш обади се някой път като минаваш през Плевен да се видим или на някоя от сбирките в Плевен в неделя може да се видим

Аз съм инженер по електроника и с един приятел свалихме ECU-то и го разглобихме , мерихме - всичко си изглеждаше в ред ( и си е било в ред).
Ама викаме може нещо да е фира по чиповете ... но реших да проверя кабелите за всеки случай - не вреди.
Сега като се замисля и да го бях карал на диагностика - никаква файда нямаше да има.
greenpipe - като искаш обади се някой път като минаваш през Плевен да се видим или на някоя от сбирките в Плевен в неделя може да се видим

-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Мерене на Бобина (мондео)
Тук описвам и показвам нагледно как се мери бобината.А причината за горенето е в по-горният ми пост.

Тук се вижда бобината и кабелът към нея, свалени са филтъра и акумулатора за по по-добри снимки.
Кабелът от бобината към ЕКУ-то, +12V и кондензатора минава отдолу под бобината.
Там и става проблема.

Това е поглед отпред - вижда се хубаво и тръбата на EGR , опирането на кабела в която води до изгаряне на бобината.
Гадното е, че когато се извади куплунга - размърдваш кабела, късото съединение изчезва и като мериш - всичко е ОК. Слагаш новата бобина и след няколко минути като позагрее двигателя или като покараш някой и друг километър - ефекта е загуба на мощност, работа на 2 цилиндъра и изгоряла бобина (предпазителя F4 може и да не изгори) така стана като сложих новата.След това обаче свалих бобината издърпах внимателно кабела ( трябва да се откачи преди това куплунга към кондензатора ), и видях къде се стопила изолацията.

Мерим съпротивлението на сондите на мултицета.
За да измерим малкото съпротивление на намотките към ЕКУ-то (от 0.4 -0.6 Ома) трябва да видим колко е съпротивлението на самите сонди - 0.4 ома в случая.
Първо мерим намотката за 2-ри и 3-ти цилиндър, между средното и дясното пера на куплунга.

Изгоряла намотка, за цилиндри 2 и 3.
Измерването показва 0.5 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.1 ома - което много малко значи тази намотка е дала на късо и е НЕГОДНА.

Здрава намотка, за цилиндри 1 и 4.
Сега мерим намотката за 1-ви и 4-ти цилиндър, между средното и лявото пера на куплунга.
Измерването показва 0.9 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.5 ома - което е нормално и означава че тази намотка е ЗДРАВА.
Когато купувате бобина от морга е важно и двете намотки да са с максимално еднакво съпротивление. например 0.5 и 0.5 или 0.6 и 0.6, зависи и колко е добър мултицета с който работите, но ако разликата между съпротивленията на двете намотки е по-вече от 0.1 ома - бобината не е читава.

Високоволтовата намотка за цилиндри 1 и 4 е здрава.
Ясно е че бобината е дефектна, но ще измерим и другите намотки - високоволтовите за прегледност.Тук е просто съпротивлението което мерим е 13.13 Килоома - в границите на нормалното.

Високоволтовата намотка за цилиндри 2 и 3 е прекъснала т.е дефектна.
И тази намотка е повредена - има безкрайно голямо съпротивление.
И тук при купуване на бобина от морга важи това което писах за намотките към ЕКУ-то.
Разликата между двете високоволтови намотки не трябва да е по-голяма от 5% или около 0.5 килоома максимум. Ако тази разлика е по-голяма значи бобината не е читава.
Не е задължително ако е изгоряла намотката към ЕКУ-то да изгори и съответната и високоволтова.
При описаните дефекти на бобината (късо съединение и прекъсване) обикновено не работят два цилиндъра (задължително ако е дефектна някоя от първичните намотки).
Ако намотките са наред - премерете за утечка между първичната и високоволтовата намотка, или между някоя от намотките и корпуса (използва се някоя от дупките през които минаватболтовете за закрепване на бобината - там има достъп до метала на ламелите на бобината) - съпротивлението трябва да е безкрайно голямо. При утечка е възможна работа на два или на три цилиндъра.
Ако всичко е наред с бобината, и все пак двигателя работи на три цилиндъра и/или прекъсва на моменти - проблема вероятно е:
1.Свещта.
2.Високоволтовия кабел на свещта.
3.Инжектора на цилиндъра при пълните инжекциони (т.е не се подава достатъчно гориво, "пикаещ" инжектор и т.н.)
Това е надявам се да съм бил полезен колеги.

Тук се вижда бобината и кабелът към нея, свалени са филтъра и акумулатора за по по-добри снимки.
Кабелът от бобината към ЕКУ-то, +12V и кондензатора минава отдолу под бобината.
Там и става проблема.

Това е поглед отпред - вижда се хубаво и тръбата на EGR , опирането на кабела в която води до изгаряне на бобината.
Гадното е, че когато се извади куплунга - размърдваш кабела, късото съединение изчезва и като мериш - всичко е ОК. Слагаш новата бобина и след няколко минути като позагрее двигателя или като покараш някой и друг километър - ефекта е загуба на мощност, работа на 2 цилиндъра и изгоряла бобина (предпазителя F4 може и да не изгори) така стана като сложих новата.След това обаче свалих бобината издърпах внимателно кабела ( трябва да се откачи преди това куплунга към кондензатора ), и видях къде се стопила изолацията.

Мерим съпротивлението на сондите на мултицета.
За да измерим малкото съпротивление на намотките към ЕКУ-то (от 0.4 -0.6 Ома) трябва да видим колко е съпротивлението на самите сонди - 0.4 ома в случая.
Първо мерим намотката за 2-ри и 3-ти цилиндър, между средното и дясното пера на куплунга.

Изгоряла намотка, за цилиндри 2 и 3.
Измерването показва 0.5 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.1 ома - което много малко значи тази намотка е дала на късо и е НЕГОДНА.

Здрава намотка, за цилиндри 1 и 4.
Сега мерим намотката за 1-ви и 4-ти цилиндър, между средното и лявото пера на куплунга.
Измерването показва 0.9 ома като извадим 0.4 ома(колкото е съпротивлението на сондите ) получаваме 0.5 ома - което е нормално и означава че тази намотка е ЗДРАВА.
Когато купувате бобина от морга е важно и двете намотки да са с максимално еднакво съпротивление. например 0.5 и 0.5 или 0.6 и 0.6, зависи и колко е добър мултицета с който работите, но ако разликата между съпротивленията на двете намотки е по-вече от 0.1 ома - бобината не е читава.

Високоволтовата намотка за цилиндри 1 и 4 е здрава.
Ясно е че бобината е дефектна, но ще измерим и другите намотки - високоволтовите за прегледност.Тук е просто съпротивлението което мерим е 13.13 Килоома - в границите на нормалното.

Високоволтовата намотка за цилиндри 2 и 3 е прекъснала т.е дефектна.
И тази намотка е повредена - има безкрайно голямо съпротивление.
И тук при купуване на бобина от морга важи това което писах за намотките към ЕКУ-то.
Разликата между двете високоволтови намотки не трябва да е по-голяма от 5% или около 0.5 килоома максимум. Ако тази разлика е по-голяма значи бобината не е читава.
Не е задължително ако е изгоряла намотката към ЕКУ-то да изгори и съответната и високоволтова.
При описаните дефекти на бобината (късо съединение и прекъсване) обикновено не работят два цилиндъра (задължително ако е дефектна някоя от първичните намотки).
Ако намотките са наред - премерете за утечка между първичната и високоволтовата намотка, или между някоя от намотките и корпуса (използва се някоя от дупките през които минаватболтовете за закрепване на бобината - там има достъп до метала на ламелите на бобината) - съпротивлението трябва да е безкрайно голямо. При утечка е възможна работа на два или на три цилиндъра.
Ако всичко е наред с бобината, и все пак двигателя работи на три цилиндъра и/или прекъсва на моменти - проблема вероятно е:
1.Свещта.
2.Високоволтовия кабел на свещта.
3.Инжектора на цилиндъра при пълните инжекциони (т.е не се подава достатъчно гориво, "пикаещ" инжектор и т.н.)
Това е надявам се да съм бил полезен колеги.
Последна промяна от Edinuser на 08 мар 2012, 12:18, променено общо 6 пъти.
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
благодаря моята е направо сцепена има 3 см процеп от температурата мисля или дефект
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 мар 2007, 23:09
- Модел на автомобила: ford Fiesta 1.2
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
и как до сега е работила?с 3 см процеп. там би трябвало да е дискотека1? 

Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
ruw бубина това покажа диагностиката смених бобината пак изгоря като другата ,работеше отлично но като михах на gas и от 4 станаха 2 цилиндъра а след 5 мин умря -гръмна и гърнето, след изолация на тоя кабел от' edinuser 'вече минах 300км без проблемно на gas благодарности за информацията
бубина става и от ескорт и др но местата на кабелите са разместени ако не намирате от мондео де
бубина става и от ескорт и др но местата на кабелите са разместени ако не намирате от мондео де
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 мар 2007, 23:09
- Модел на автомобила: ford Fiesta 1.2
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
как направи диагностиката? как откри праблема? това си е направо профи работа!какъв е този кабел " edinuser " ? пиши ако обичаш !
забравих да попитам - как е на бензин ? има ли промяна?
забравих да попитам - как е на бензин ? има ли промяна?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
Що не прочетеш цялата тема?rudoni написа:...
Човека го е написал според мен доста ясно и грамотно!
И к'ва разлика да има на бензин след като е спряла да гори бобини освен, че двигателя бачка.
Използвайте бутона "ПРОМЕНИ" за да си добавите каквото сте забравили!
Кой чел не дочел размазвате темата и ще стане като с маслото на всяка нова страница филма почва от начало.
Май е най-добре да заключа темата.
Ще изчакам Edinuser да видя дали ще се поти да пише отново нещо което вече е написал и темата отива на заключване.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 мар 2007, 23:09
- Модел на автомобила: ford Fiesta 1.2
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
много се извинявам, разбрах всичко от Edinuser но ми бе интересно как k3456ak се е справил?това е много професионално ! да сподели опит, ако може ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
k3456ak написа:ruw бубина това покажа диагностиката смених бобината пак изгоря като другата ,работеше отлично но като михах на gas и от 4 станаха 2 цилиндъра а след 5 мин умря -гръмна и гърнето, след изолация на тоя кабел от' edinuser 'вече минах 300км без проблемно на gas благодарности за информацията
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 07 мар 2007, 23:09
- Модел на автомобила: ford Fiesta 1.2
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
благодаря! 

- koinov_bg
- потребител
- Мнения: 975
- Регистриран: 24 дек 2009, 10:39
- Модел на автомобила: Форд Сиера мк1 2.0 115к.с
- Местоположение: София.Люлин
- Status: Извън линия
Re:
greenpipe написа:не е от газта одеве ме остави на бенз незнам каде да го карам за ремонт почвам да си мислия че наи добрия форд е продадения
И друго са казали за фордовете колега че "циганин и форд зимно време не работат" ама проблема не е в това(в кръга на шегата разбира се)
Просто си прегледаите цялата инсталация за намеса от дребни вредители в/у автомобила.сиреч може некое мишле да е попапкало малко кабеляци.
Невероятно но при мене бешефакт ходих си до село вкарах си колатав гаража и понечих да си трагвам,но уви бяха ми изядени 2 малки кабела.
По добре мъртъв,но пич от колкото жив,но педал 

- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
така е колеги кабелите дават на късо,аз като я купих моита ( 2,0 136кс) разгледах изолацията на кабелите и никак не ми хареса,купих 3 ролки изолирбан и ги намотах по инсталацията където е възможно,плюсовия кабел на акомулатора също беше с напукана изолация
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 19 мар 2016, 19:39
- Модел на автомобила: фокус 1.6 16в 2002г
- Местоположение: панагюрище
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
колеги при нормални стоиности на бобината и без повърхностни дефекти може ли пак да неработи и да прекъсва
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
Може.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 06 апр 2016, 05:34
- Местоположение: България
- Status: Извън линия
Re: гори бобини мондео 1,8 16в 92г
Доста дълбоко бърка в джоба този проблем 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта