Температурният датчик на Focus

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Des
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от Des » 11 яну 2009, 10:31

Мистерията е разгадана... От калпави майстори и калпави магазини аман! Там, където са ми сменили термостата са сложили някакъв, който няма клапа за самообезвъздушаване и оттам цялата драма (а старият явно също е имал проблем). Но трябваше да стигна чак до Мото Пфое, за да разбера това, като междувременно пръснах сериозна сума за нещо толкова дребно.
Благодаря много за постовете и за помощта:)

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 11 яну 2009, 11:33

Проблема е че никой не тества системата предварително! И че никой не гледа съвместимостта на частите.

ДОбре поне че не взе гарнитура да сваляш :)

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 15 яну 2009, 13:34

Здравей, ДЕС
Имам същият проблем със загряването.
Двигател - 1.6 16V бензин.
При мен се вклучва и защита против прегряване-светва оранжевата лампа и изключва двигателя.
При тестовия режим това става на 124 градуса.
Сменил съм термостат и датчик на главата. Перката работи след 110 градуса.
Моля те, дай ми по-пална информация какъв беше точно проблема и как го отстрани.

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 15 яну 2009, 14:39

то си пише, термостата му не се самообезвъздушава и имал въздух в системата


Принципно термостата отваря на 92 градус. при теб как е? Отваря ли затопля ли ти се долната тръба?

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 15 яну 2009, 21:38

Долната тръба е студена.
На термостата има малка съчма в един отвор. Този отвор съм го сложил в горната часта на корпуса на термостата.
Прикачени файлове
DSC04107.jpg
Към водната помпа
DSC04106.jpg
От към корпуса

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 15 яну 2009, 23:17

Ако прочете мненията в темата, на колегата ДЕС проблема беше същия. Новия термостат как го купи по шаси или?

Другото свали си ръководството за ремонт ина стр.1340 има мнооого за радиатори термостати и тнт.

Друг момент е че при 1.6 SE и E термостатите са различни и отварят на различна темп.

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 16 яну 2009, 12:37

Термостата ми е от мото пфое, по номер на шаси.
От каде да сваля ръководство?

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 16 яну 2009, 16:34

пратих ти го на мейла че е около 4мб, а линковете в раздел софтуеър не работят.

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 19 яну 2009, 01:08

Няма оправия с този телмостат.

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 19 яну 2009, 08:53

що не отваря ли?

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 19 яну 2009, 14:43

Отваря на 110 градуса.
Втори термостат сменям и двигателя пак загрява до 125 градуса.
Не губи антифриз, маслото е бистро.
Датчика за темпер. на главата, е замерен и е в границите на съпротивлението при различни температури.
Няма запушвания.
Мощност не се губи.
Незнам какво става.
Да отварям ли главата?

focusfocus
потребител
потребител
Мнения: 742
Регистриран: 22 яну 2008, 11:47
Модел на автомобила: focus; 2002, Zetec 1.8 benzin, 16 V
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от focusfocus » 19 яну 2009, 14:49

водната помпа върти ли?
И защо в крайна сметка долната тръба не е загряла при положение, че отваря и няма въздух?

Des
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от Des » 26 яну 2009, 14:26

Звучи ми 1:1 с моя проблем - пак студена едната тръба, пак загрява само около датчика а водата не ври... Цялата работа е, че при нправилен термостат (евентуално и неправилно поставен) системата не може да се самообезвъздуши. А и самото обезвъздушаване не е точно автономно, обезвъздушава се на ръка първия път и този клапан помага да не остава повече въздуха в главата. Понеже обезвъздушаването е доста трудно и като цяло човек, който не е пипал (че и моите първи 3ма майстори) едва ли ще се справи, препоръчвам ти да идеш направо във форд да ти я обезвъздушат - ще отидат 40-тина лева, но ще ти е мирна главата. Ако термостатът е правинлния (на какъвто прилича, точно такъв със съчма), явно просто остава въздуха да изгониш и си като нов. Успех!

Des
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от Des » 03 мар 2009, 18:36

Нови прозрения... Вече проблемът е окончателно елиминиран (радостта след смяната на термостата с правилния е била измамна). Оказа се, че през малкия изпарител, който обикновено слагат при газов инжекцион, ако се вкара всичката вода, тя няма дебит от една страна, от друга и малкия дебит се охлажда при изпаряването на газта и така като стигне до термостата, който би трябвало да отвори на около 90 градуса, тя вече е охладена и така големия кръг почти не успява да се отвори. Това, обаче, се хваща само при голямо натоварване - баир и висока предавка, например. Та решението е това, което по принцип би трябвало и газаджията ви да е направил, но или го е домързяло, или има друга теория за нещата - тройник, едната тръба през изпарителя, другата паралелно на нея, като байпас. Сега няма баир, който да ми се опре, обаче скоро щях да мина на хапчета, ако беше продължило това:)
Ако някой има проблеми дори и след това да се обади, мисля да пиша дисертация на тема охлаждане на Форд:))))

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от debug » 03 мар 2009, 18:56

Тва с изпарителя е шах с пешката... Малка подробност, която пропусна да напишеш до тук в темата...
Изображение

Изображение

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 04 мар 2009, 22:03

Здравейте,
Аз също, установих, че проблема идва от газовия изпарител. След като го махнах временно, колата не загрява.
Помислих, че ми е спукан корпуса и газта надува в малкия кръг. Разглобих го, но проблем в него нямаше. Поне си смених мебраната и уплатненията.
DES, каде сложи байпаса, до термостата или от към парното?
Поздрави

Des
потребител
потребител
Мнения: 40
Регистриран: 13 дек 2008, 16:41
Модел на автомобила: Ford Focus 1,6 Zetec
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от Des » 04 мар 2009, 23:41

Както ми беше срязан маркуча на малкия кръг, там, където влиза в изпарителя сложих тройник, за да разделя водата да върви в паралел, още един тройник след изпарителя, за да събера двата потока. Колата се прероди:)))

zdravbor
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 12 яну 2009, 21:45
Модел на автомобила: fokus
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от zdravbor » 05 мар 2009, 10:51

Des, снимай го, че и аз взех да откачам.

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 10 яну 2010, 00:40

Аз малко съм неук но да споделя. имам същият проблем със същите симптоми. Стрелката на температурата отива в червена зона, светва лампичката и т.н. както си го пише - колата минава в авариен режим, а не е загряла. Днес ми го направи след 3-4 км каране и то от стартиране със студен двигател Стрелката на температурата застана в средата много бързо - след няма и километър каране. Интересното е, че температурата на двигателя не е висока и термостата не е отворил. Това се случи след като смених термостата. Той е с диапазон 82 -97 градуса и е взет от мото пфое по каталаг. Не разбрах защо на колегата по-горе отварял на 70 градуса. Да не би моя да не е наред. Та мених термостата защото се оказа, че съм карал с пробит термостат. през лятото като карах с пробития ми загряваще кото мина над 4000 оборота и то много рядко и то само на дълъг път като я настъпя повече. в градски условия нямах никакви проблеми. да ама сега е зима и колата не може да загрее и работи на ниска температура. така разбрах че имам проблем с термостата и го смених. стария беше пробит. да продължа.
сега и аз като колегата тръгвам до търся причинага. майсторът днес ми каза, че термостата е добре. тествал го и отварял, водната помпа също била наред - тя видимо си работи. каза ми да сменя датчика. ще видя дано е от него, че иначе не знам.

патил
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 10 яну 2010, 00:01
Модел на автомобила: фокус
Status: Извън линия

Re: Температурният датчик на Focus

Мнение от патил » 16 яну 2010, 00:56

Смених датчика на температурата и както описаха двамата колеги Dec и Zdravbor, колата влезе в нормален режим на работа, когато е на бензин. При работа на газ на високи обороти - над 3500, стрелката отново влиза в червената зона. и Термостта ми отваря, но не изцяло и долният маркуч на радиатора само става топъл. не знам дали това с термостата е нормално. по-скоро не е. затова мисля и аз да напарвя един байпас на изпарителя на газовия инжекцион. майсторът ми казва, че не е от това, но след като колата работи нормално на бензин, а на газ ми загрява при по високи обороти не ми остава друго освен да пробвам. дано стане.

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта