Как си оправих вентилатора на купето
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 08 апр 2006, 19:40
- Модел на автомобила: FORD FOCUS1,6 16v
- Status: Извън линия
Как си оправих вентилатора на купето
Здравейте,става въпрос за ESCORT-16v-96г.Преди време спря да работи втората степен,а преди седмица ,
вентилатора спря изобщо.Първото което проверих,бяха товарните резистори и термо предпазителя в
кутията под чистачките.Там всичко изглеждаше наред,но за да съм сигурен,с проводник дълъг 0,5м подадох
ток директно от плюса на акумулатора,като изредих клемите и на трите степени.И трите бяха наред.Тогава
извадих куплонга на ключа и измерих,че няма плюс от предпазителя.Прегледах таблото с предпазителите и по
точно F20.От едната страна имаше видимо нагоряло.Забравих да кажа,че преди това свалих всички предпазители
и капака под тях.Чак тогава се откри достъп до пистите и спойките.С поялник и припой,внимателно оправих
спойката.Вентилатора тръгна но пак без втора степен.Прозвъних проводника за втората степен и се оказа,че няма
верига.Тогава стана сложно,понеже проводника от ключа стига до кутията с предпазителите и релетата влиза в
един куплонг и после по пистите на платките,излиза на друг куплонг и отива при вентилатора.Тогава свалих
всички релета,мостове и куплонзи.Свалих цялата кутия с платките,проследих веригата от пин до пин и повторих
всички спойки.След това монтаж и чудо,всичко работеше като преди.Изглежда сложно,но с повече внимание
и старание всеки може да се справи.Дано да съм бил полезен.
вентилатора спря изобщо.Първото което проверих,бяха товарните резистори и термо предпазителя в
кутията под чистачките.Там всичко изглеждаше наред,но за да съм сигурен,с проводник дълъг 0,5м подадох
ток директно от плюса на акумулатора,като изредих клемите и на трите степени.И трите бяха наред.Тогава
извадих куплонга на ключа и измерих,че няма плюс от предпазителя.Прегледах таблото с предпазителите и по
точно F20.От едната страна имаше видимо нагоряло.Забравих да кажа,че преди това свалих всички предпазители
и капака под тях.Чак тогава се откри достъп до пистите и спойките.С поялник и припой,внимателно оправих
спойката.Вентилатора тръгна но пак без втора степен.Прозвъних проводника за втората степен и се оказа,че няма
верига.Тогава стана сложно,понеже проводника от ключа стига до кутията с предпазителите и релетата влиза в
един куплонг и после по пистите на платките,излиза на друг куплонг и отива при вентилатора.Тогава свалих
всички релета,мостове и куплонзи.Свалих цялата кутия с платките,проследих веригата от пин до пин и повторих
всички спойки.След това монтаж и чудо,всичко работеше като преди.Изглежда сложно,но с повече внимание
и старание всеки може да се справи.Дано да съм бил полезен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта