EEC на Ескорт 1.8TD

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

EEC на Ескорт 1.8TD

Мнение от Jinxy » 12 мар 2006, 18:54

Колеги някой знае ли със сигурност какво точно прави ЕЕСто(компютъра) на 1.8TD(90 hp/66kW) моторите на Ескорт и Мондео след 1995г.? Според схемата всичко ходи в него, но самия дизел е "обикновен" имам впредвид, че всичко важно за работата му с изключение на клапана за пускане и спиране на горивото е механично???????
Какво точно върши компа????

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 12 мар 2006, 19:06

Не служи за нищо друго , освен за намаляване на новата на NO (азотен окис) в изгорелите газове. От MAF -а взема инфо за кислорода, ... и ако сметне за необходимо отваря една клапа чрез която част от газовете се връщат за "рециклиране" (смесват се с въздуха от турбото) ... (предполагам че това се налага най-вече при рязко подаване на газ ...)

в тая тема:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... hlight=maf" onclick="window.open(this.href);return false;

има схема на 1.8TD (Mondeo1.8TD.JPG)

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 12 мар 2006, 19:56

Благодаря за инфото
Сега положението е още по - интересно. След като разгледах всичко сега знам че аз нямам MAF сензор. При мен няма и място за такъв. Дали е възможно??? Имам всичко от схемата в темата, но не и MAF

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 12 мар 2006, 22:07

Ако не е побългаряване от някой майстор...

Общо взето компютъра следи няколко параметъра (на картинката се виждат) - въздуха е единия от тях, ... и взема решение (според оценката) дали има нужда от рециклиране... щото няма датчик които да следи какво излиза от ауспуха (какво ли би издържало на висока температура и токсични газове... :D )
Може да са решили че другите параметри (гориво, натоварване на двигателя) са достатъчни за оценката... и са си спестили един МАФ :D

Дали системата работи или не, предполагам можеш да разбереш на техн. преглед където мерят газовете, ако нивото е в нормалното - работи или не - няма значение :D

По принцип TD е по-екологична от D именно поради възможността от рециклиране (предполагам че всички TD след 1990 трябва да имат подобна система - не само Форд !?)

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 12 мар 2006, 23:22

а може би точно това е разликата между мотора на Ескорт и Мондео....
в смисъл има - нама MAF

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта