перка на радиатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
vrato
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 26 фев 2010, 14:00
Модел на автомобила: Ford Escort - Explorer 1,6 16v(DOHC) EFI
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

перка на радиатора

Мнение от vrato » 01 юни 2010, 22:19

помагайте колеги!!!!
днес сутринта си запалих колата и пристигнах успешно на работа .. всичко добре .. НО след работа опитвам се аз да отворя колата и първото странно че не чух централното .. второ никакъв ток няма .. ОК обадих се на приятел да доиде да ми даде ток да запаля и ето ти проблем -> перката на радиатора върти около половин мунута и спре .. седи така няколко секунди и пак тръгва ... и съм сигурен че от това е изфирясал акумолатора но имам нужда от помощ да намеря причината ! бая дзверене падна под капака да видя нещо което да ме подсети за нещо което може да е причината ама на .. само изскубах буксата на перката .. ама така няма да го биде през лятото ... помагайте колеги!!
П.П.
Ескорт 94 1,6 16v DOHC
единствената причина която можах да измисля е че може да е нещо от дъжда който се изсипа

z.dedov
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 апр 2009, 17:54
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec 16v 1996
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от z.dedov » 02 юни 2010, 09:45

Първите неща,които трябва да провериш са датчика за температура и релето. Нямам идея как е направена схемата при теб,но на моята Фиеста имам датчик който се намира на двигателя и подава информация на компютъра,а той от своя страна подава минус към релето което включва перката. Първо намери датчика,който е за перката и го измери какво показва.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от S_C » 02 юни 2010, 09:57

За най-лесно виж къде е температурния дачик и му извади буксата.
Ако спре-действие изваждане (от към джоба) за нов датчик.

Ако не спре,гледаш схемата дали има реле за мотора на перката.Доста коли нямат такова.
Добре ще е да има и да е залепнало...Иначе трябва да търсиш късо по инсталацията.

Най-лошия вариант е проблем с компютъра.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

gezmi
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от gezmi » 02 юни 2010, 14:11

Аз имах такъв проблем и си смених датчика и се оправи.Ама при моя мотор като извадя буксата от датчика тогава се включва вентилатора.Миналата година не ми включваше въобще перката, оказа се че е от релето, то се намира отпред в ляво над акумулатора.Аз съм с ескорт 1.8, 115к.с.

z.dedov
потребител
потребител
Мнения: 14
Регистриран: 01 апр 2009, 17:54
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec 16v 1996
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от z.dedov » 02 юни 2010, 16:57

И при мен,като извадя буксата от датчика и вентилатора започва да работи.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от paci » 02 юни 2010, 18:45

z.dedov написа:И при мен,като извадя буксата от датчика и вентилатора започва да работи.
Отчита изгорял датчик и влиза в авариен режим за него като в случая пуска превантивно перката за да не прегрее двигателя.

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от S_C » 03 юни 2010, 18:25

Оффф...момчета...грешката е моя..."датчика" работи не на включено/изключено,а на съпротивление.Т.е. като извадите кабела,прекъсвате веригата-спира да минава ток през него и според това поведението на перката ще е или авариен режим,или максимални обороти.
Ако в компютъра има въведена такава опция за пълно прекъсване на веригата,ще мине в авариен...което са някакви средни обороти.
Ако няма...ще включи перката на пълна мощност,защото ще го излъжете,че съпротивлението на датчикае нарастнало на максимум (загрял двигател).
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

vrato
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 26 фев 2010, 14:00
Модел на автомобила: Ford Escort - Explorer 1,6 16v(DOHC) EFI
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от vrato » 03 юни 2010, 23:24

Благодаря за съветите колеги
но за мое щастие проблема беше изчезнал (за сега) от само себе си .. реших да се поровя с мултицета под капака на колата и да видя дали ще мога да намеря нещо подозрително ... та включвам буксата на перката и какво да видя - не се случва нищо .. натиснах още малко буксата за да съм сигурен че е на място и пак нищо .. решението дойде както проблема - от нищото ... върти ми се из главата че може да съм понамокрил някъде някой датчик по онези деншните дъждове и затова да е станала мизерията, но ще поживее и ще видим !
Благодаря още веднъж за отзивчивостта!

gezmi
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 25 окт 2006, 11:56
Модел на автомобила: Escort 1.8 16V Zetec '95
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от gezmi » 04 юни 2010, 08:50

И при мен беше така, появи се изведнъж.Спирам гася колата и се включва перката, давам на контакт и спира.Това го направи веднъж и не повтори и аз си мислех че сигурно нещо се е намокрило, но след седмица(вече беше сухо) бях си спрял колата пред офиса и след 1/2 час излизам и чувам че перката върти.Смених датчика и повече не се е случвало.

lazarov
потребител
потребител
Мнения: 10
Регистриран: 09 юли 2007, 18:43
Модел на автомобила: escort
Status: Извън линия

Re: перка на радиатора

Мнение от lazarov » 21 юли 2010, 20:42

колега аз имах подобен проблем и се оказа релето за охлаждането и климатика. Така както го описваш имам чувството, че е същият проблем. И при мен се получи и след доста време ми се стопи цялата букса барабар с релето. Релето се намира зад акумулатора. :):

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта