Лампата на акумулатора
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Лампата на акумулатора
На някой случвало ли му се е лампата на акумулатора да свети съвсем леко, така да се каже мъждука. забелязвам го само на тъмно. възможно ли да е от това че акумулатора ми е 72Ah. 680A пускова мощност, а по книга трябва да е 60-тина Ah. Двигателя ми е 1.8 ТD.
Ако някой е имал такъв проблем или ма идея от какво е. Ще му бъда благодарен ако я сподели. Благодаря .
Ако някой е имал такъв проблем или ма идея от какво е. Ще му бъда благодарен ако я сподели. Благодаря .
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Най-първата ми кола беше Шкода120L и при нея го имах този така да се каже проблем.Забелязвах го всеки път вечер като пусна фаровете и лампата започва да мъждука съвсем леко.Оказа се че като пусна фаровете(имах и халогени)генератора се натоварва и не смогва да зарежда както трябва,но това си беше в реда на нещата,защото му гледах данните по каталог и се оказа че е доста слабичък.
Друг вариант за който се сещам е лош контакт някъде по кабелите.
Друг вариант за който се сещам е лош контакт някъде по кабелите.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Като се замисля обаче едва ли ще е от генератора,защото бях чел някъде че съвременните автомобили,особено след 97-98г. генераторите са така изчислени,че да могат да зареждат нормално когато двигателя работи на празен ход и са пуснати всички консумативи,като започнеш от фаровете,халогени,климатик и т.н.
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.Georgiev написа:Това със зареждането ще го направя
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/

Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
Успех!
Небойте се роби Спартак е с вас!
- jordj
- потребител
- Мнения: 1190
- Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
- Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
[/quote]

-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Това че свети лампата - означава че имаш някакъв проблем - най-вероятно със зареждането на батерията. Преди да правиш каквото и да било - премери напрежението на батерията при различни режими
Най-вероятно генератора не зарежда добре (регулатор, четки ...) - Ако генератора не е наред - не е добре и за батерията !
По отношение на зареждането:
Съгласен съм с aalex че 24h - е много... Вярно е че тока намалява (ако напрежението е ограничено на 14.2-14.7V....) - ама в началото тока е > 10% (не е голям проблем че е малко-по голям - а може и да не е...)- а в края е 0% ... така че средната стойност е ~ 10% ... и 10-14h стигат... (при напълно разреден)
И най-простите зарядни (без самоделки от траф и грец) поддържат 14.2-14.7V, а макс. ток е ограничен (върт. съпротивление или ограничител на тока - 2 транзистора....) - така че дори и да забравиш зарядното включено - няма проблем за батерията (при 14.4V - зарядния ток е много малък!)..
Моето зарядно с 5А макс (предвидено за до 55Ah - от МЕТРО) - зарежда напълно разредена 72Ah батерия за 14-17h (~14.4V)
Хрумна ми че "мъждукане" на лампата би се получило и ако от генератора идва AC (вместо DC) - при поведен грец !?
(да уточня: не съм наясно как и къде е вкл. тая лампа!)
Така че ще е добре да измериш напрежението на батерията и на AC - за променлива съставка на U-то!

Най-вероятно генератора не зарежда добре (регулатор, четки ...) - Ако генератора не е наред - не е добре и за батерията !
По отношение на зареждането:
Съгласен съм с aalex че 24h - е много... Вярно е че тока намалява (ако напрежението е ограничено на 14.2-14.7V....) - ама в началото тока е > 10% (не е голям проблем че е малко-по голям - а може и да не е...)- а в края е 0% ... така че средната стойност е ~ 10% ... и 10-14h стигат... (при напълно разреден)
И най-простите зарядни (без самоделки от траф и грец) поддържат 14.2-14.7V, а макс. ток е ограничен (върт. съпротивление или ограничител на тока - 2 транзистора....) - така че дори и да забравиш зарядното включено - няма проблем за батерията (при 14.4V - зарядния ток е много малък!)..
Моето зарядно с 5А макс (предвидено за до 55Ah - от МЕТРО) - зарежда напълно разредена 72Ah батерия за 14-17h (~14.4V)
Хрумна ми че "мъждукане" на лампата би се получило и ако от генератора идва AC (вместо DC) - при поведен грец !?
(да уточня: не съм наясно как и къде е вкл. тая лампа!)
Така че ще е добре да измериш напрежението на батерията и на AC - за променлива съставка на U-то!
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
[/quote]jordj написа:aaleks написа:
Но не по гореспоменатите данни. Нетрябва да превишаваш 14.6 V , здравия генератор също не ги превишава.
jordj малко се е поолял с времето /24 часа/ .
Това със 7А и 10 часа заряд важи при напълно разреден акомулатор /около 11,5V/.
aaleks приятелю акумулатор се зарежда максимално с 1/10 от неговия ампераж.В случая72Ампер часа.Нито едно зарядно не поддържа постоянно върховия заряд а постепенно спада към нула.
Ако когато го включиш започне със 7 ампера то след час ще е около 5А
http://www.clubford.org/portal/content/view/64/95/" onclick="window.open(this.href);return false;
Споко

"Приятелю" достатъчно е било в първия си пост да му напишеш "Зареди се акомулатора или сложи го за 24 часа на зарездачка" тогава нямаше да пиша. Ама "24 часа и 7А" ми прозвуча опасно, я си представи, че реши да го изпълни точно,че затова се обадих.

Небойте се роби Спартак е с вас!
- Set
- потребител
- Мнения: 397
- Регистриран: 23 сеп 2005, 23:36
- Модел на автомобила: Scorpio 2.0 GE '85
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Зачисти си клемите на генератора и би трябвало да се оправи. Аз го имах същия проблем и се оказа хлабава маса. След пчистване и стягане на клемите се оправи.
Густо майна Филибето, пред тримона п...и фраш...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Таралежа е птица упорита!?!
Не го ли ритнеш, не излита !!!
Не всичко, което има две бузи е лице...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта