Смених си MAF сензора и взе да ми прекасва двигателя на Монд
-
- потребител
- Мнения: 7
- Регистриран: 10 сеп 2005, 12:22
- Модел на автомобила: SOFIA
- Местоположение: FORD SIERRA
- Status: Извън линия
Смених си MAF сензора и взе да ми прекасва двигателя на Монд
Имам следния проблем.Смених си MAF сензора на Мондео TDI - 1997 и двигателя взе нещо да прекъсва над 2000 оборота и стана по муден. Help!
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Доколкото знам - MAF сензора се използва от нещо като компютЕр за да се оцени токсичността на изгорелите според влезлия кислород...
Част от изгорелите газове се връща в цилиндрите заедно с кислорода посредством елетромагнитна клапа (управлявана от ком-а)...
Ако по някаква причина ком-а вкарва повече изгорели газове отколкото необходимия кислород - е възможно да имаш липса на мощност, прекъсване....
Струва ми се че проблема е бил решен чрез махането на MAF-а ... (т.е. не е бил самия MAF а е в компа или клапата)
Чудя се какво е имало на мястото на MAF-a ?
Нали не е било просто дупка от където да смуче въздух (хич не е било добре за турбината) ?
Мисля че няма да ти се размине от ходене до МП, освен ако някой друг от форума няма идея/опит със системата за рециклиране на отработените газове (и знае къде се намира клапата
) при TD
Погледни в руското PDF за мондео
Част от изгорелите газове се връща в цилиндрите заедно с кислорода посредством елетромагнитна клапа (управлявана от ком-а)...
Ако по някаква причина ком-а вкарва повече изгорели газове отколкото необходимия кислород - е възможно да имаш липса на мощност, прекъсване....
Струва ми се че проблема е бил решен чрез махането на MAF-а ... (т.е. не е бил самия MAF а е в компа или клапата)
Чудя се какво е имало на мястото на MAF-a ?
Нали не е било просто дупка от където да смуче въздух (хич не е било добре за турбината) ?
Мисля че няма да ти се размине от ходене до МП, освен ако някой друг от форума няма идея/опит със системата за рециклиране на отработените газове (и знае къде се намира клапата

Погледни в руското PDF за мондео
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
MAF - Mass Air Flow - в груб превод от английски - масата (обема) на на преминалия въздух. MAF сензора се намира веднага след въздушния филтър и никакви отработили газове не минават през него. Целта му е да каже на компютъра колко въздух постъпва и според това да се подаде необходимото количество гориво за оптимална горивна смес.Mondeo18TDI96 написа:Доколкото знам - MAF сензора се използва от нещо като компютЕр за да се оцени токсичността на изгорелите според влезлия кислород...
Част от изгорелите газове се връща в цилиндрите заедно с кислорода посредством елетромагнитна клапа (управлявана от ком-а)...
Ако по някаква причина ком-а вкарва повече изгорели газове отколкото необходимия кислород - е възможно да имаш липса на мощност, прекъсване....
Струва ми се че проблема е бил решен чрез махането на MAF-а ... (т.е. не е бил самия MAF а е в компа или клапата)
Чудя се какво е имало на мястото на MAF-a ?
Нали не е било просто дупка от където да смуче въздух (хич не е било добре за турбината) ?
Мисля че няма да ти се размине от ходене до МП, освен ако някой друг от форума няма идея/опит със системата за рециклиране на отработените газове (и знае къде се намира клапата) при TD
Погледни в руското PDF за мондео
Незнам при дизела как е, но при бензиновите двигатели е така.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Явно не съм бил ясен (макар че е просто) 
MAF - мери количеството кислород (въздух) за единица време и подава това инфо (ток/напрежение) на компютъра който има информация и за подаваната нафта за единица време - и така компютъра преценява доколко токсични са изгорелите газове (ако въздуха е недостатъчен - явно са токсични
)
Ако има неизгорели (токсични) газове - част от тях се вкарват с въздуха отново в цилиндрите с идея да изгорят (посредством клапа...)
Очевидно е че през MAF минава създуха (филтриран от възд. филтър)
Ако обаче MAF - казва на комп че няма достатъчно въздух (лъже
) - то comp ще отвори клапата за рециклиране на изгорелите газове и така вместо кислород ще влиза повече пушек....
(чао мощност и тн.)
Тая клапа би трябвало да се намира около турбото и е на пътя на изхорелите газове... Но не мисля че може да се види без канал ..
Това ми беше мисълта ...
И понеже пак може да не съм ясен - на картинката всичко е ясно
Онова дето му викате MAF е на поз. 11 а клапата за която говоря е на поз.6

MAF - мери количеството кислород (въздух) за единица време и подава това инфо (ток/напрежение) на компютъра който има информация и за подаваната нафта за единица време - и така компютъра преценява доколко токсични са изгорелите газове (ако въздуха е недостатъчен - явно са токсични

Ако има неизгорели (токсични) газове - част от тях се вкарват с въздуха отново в цилиндрите с идея да изгорят (посредством клапа...)
Очевидно е че през MAF минава създуха (филтриран от възд. филтър)
Ако обаче MAF - казва на комп че няма достатъчно въздух (лъже

(чао мощност и тн.)
Тая клапа би трябвало да се намира около турбото и е на пътя на изхорелите газове... Но не мисля че може да се види без канал ..
Това ми беше мисълта ...
И понеже пак може да не съм ясен - на картинката всичко е ясно

Онова дето му викате MAF е на поз. 11 а клапата за която говоря е на поз.6
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Това което пропуснах да напиша е:
MAF има единственно влияние върху управлението на клапата за рециклиране. Така че проблема може да е само тук:
- MAF
- жиците MFA<->комп<->клапа
- клапа
всъщност ако клапата е постоянно затворена двигателя няма да има проблеми (екологията ще пострада
).
Най вероятно докато колата е карана без MAF - клапата не се е отваряла и всичко е било наред ...
MAF има единственно влияние върху управлението на клапата за рециклиране. Така че проблема може да е само тук:
- MAF
- жиците MFA<->комп<->клапа
- клапа
всъщност ако клапата е постоянно затворена двигателя няма да има проблеми (екологията ще пострада

Най вероятно докато колата е карана без MAF - клапата не се е отваряла и всичко е било наред ...
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: Смених си MAF сензора и взе да ми прекасва двигателя на
Значи прави ми впечетление,че колегите не обърнаха внимание на основното. А именно,че щом си сменил мафа значи си имал някакъв проблем-какъв по точно я кажиiVAN12345 написа:Имам следния проблем.Смених си MAF сензора на Мондео TDI - 1997 и двигателя взе нещо да прекъсва над 2000 оборота и стана по муден. Help!




А относно начина на действие на маф-Компа се стреми да потдържа постоянна температура на датчика на мафа и от там колкото по-голяма маса/по-студен/ въздух постъпва,толкова по-голямо напрежение е нужно за да се потдържа необходимата температура на датчика и така се изчислява количеството постъпващ въздух. И основното- в зависимост от горното,компа затваря или отваря клапата за постъпващ въздух.От тук,ако не работи правилно мафа,става грешно смесообразуване,но причината може да е и от това,че си сложил нов маф,а не си резетнал компа


- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Той и DigiPro го каза,но аз да повторя:Не клапата за рециклиране,а клапата на постъпващия въздух.Mondeo18TDI96 написа:Това което пропуснах да напиша е:
MAF има единственно влияние върху управлението на клапата за рециклиране.
Как няма да има проблемиMondeo18TDI96 написа:всъщност ако клапата е постоянно затворена двигателя няма да има проблеми (екологията ще пострада).
Най вероятно докато колата е карана без MAF - клапата не се е отваряла и всичко е било наред ...


Оптималното съотношение въздух-гориво е 14:1
Винаги можеш да накараш компа на една кола да пуска по-вече гориво,но не и да засмуква по-вече въздух.
Именно за това са турбокомпресорите



-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Тока което ще кажа само е:
клапата за рециклиране смесва изгорели газове с създуха който идва от турбината (клапата се намира след това дето му викат интеркуулер). Ако в цилиндрите влиза само чист въздух - какво по-добре !?
Както знаете дизелови двигател няма много общо с бензиновия.
Дизел:
Въздуха се намира в цилиндрите (компресиран) преди да се смеси с горивото (което се впръсква с дюза под налягане)
Колко въздух има в цилиндрите зависи само от:
- обема им (на цилиндрите);
- налягането на турбото (ако има турбо)
- компресията на двигателя
Ако освен въздух цилиндрите се пълнят и с изгорели газове (кислорода е малко) - моментната мощност ще е по-ниска (по-малко кислород - по-малко изгоряло гориво - по-малка мощност)
Какво не е ясно !?
При определени условия рециклирането ще подобрява разхода (когато има излишък на кислород) и колата ще пуши по малко. Например при разко подаване на газ и ускорение (ако оборотите на турбината се вдигат!) - турбината ще вкарва повече въздух и неизгорелите газове от предишния цикъл ще може да се рециклират от излишъка от кислород при следващия цикъл...
Ако няма система за рециклиране (затворена клапа): то в никакъв случай колата ще върви лошо - напротив ще развива макс. си моментна мощност (има най-много кислород за горене)
При обикновенните дизели ефекта от рециклирането би бил минимален (ако в момента няма достатъчно кислород - то и при следващия цикъл пак ще е същото..., турбото би променило нещата)- затова и предполагам че никой D няма подобна система!
Бензин/Газ:
Сместа въздух+гориво е предваретелно смесена. смесването и се управлява от компютър (MAF и всички други джажи са за да може да се смеси оптимално и да не гори много/пуши/гасне....)
Повече не ми се занимава с тази тема. Надявам се че автора и си е решил проблема вече
клапата за рециклиране смесва изгорели газове с създуха който идва от турбината (клапата се намира след това дето му викат интеркуулер). Ако в цилиндрите влиза само чист въздух - какво по-добре !?
Както знаете дизелови двигател няма много общо с бензиновия.
Дизел:
Въздуха се намира в цилиндрите (компресиран) преди да се смеси с горивото (което се впръсква с дюза под налягане)
Колко въздух има в цилиндрите зависи само от:
- обема им (на цилиндрите);
- налягането на турбото (ако има турбо)
- компресията на двигателя
Ако освен въздух цилиндрите се пълнят и с изгорели газове (кислорода е малко) - моментната мощност ще е по-ниска (по-малко кислород - по-малко изгоряло гориво - по-малка мощност)
Какво не е ясно !?
При определени условия рециклирането ще подобрява разхода (когато има излишък на кислород) и колата ще пуши по малко. Например при разко подаване на газ и ускорение (ако оборотите на турбината се вдигат!) - турбината ще вкарва повече въздух и неизгорелите газове от предишния цикъл ще може да се рециклират от излишъка от кислород при следващия цикъл...
Ако няма система за рециклиране (затворена клапа): то в никакъв случай колата ще върви лошо - напротив ще развива макс. си моментна мощност (има най-много кислород за горене)
При обикновенните дизели ефекта от рециклирането би бил минимален (ако в момента няма достатъчно кислород - то и при следващия цикъл пак ще е същото..., турбото би променило нещата)- затова и предполагам че никой D няма подобна система!
Бензин/Газ:
Сместа въздух+гориво е предваретелно смесена. смесването и се управлява от компютър (MAF и всички други джажи са за да може да се смеси оптимално и да не гори много/пуши/гасне....)
Повече не ми се занимава с тази тема. Надявам се че автора и си е решил проблема вече

- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колега Mondeo18TDI96 в първият си постинг говориш за махане на МАФ-а и подобни. Човека казва че е СМЕНИЛ въпросният датчик и след това в диапазона над 2000 оборота има проблеми. А относно това за какво се ползва МАФ-а при дизела предполагам си прав. Освен това не е дал и повече инфо, поради каква причина го е сменил и т.н.
Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
Извинявам се
за това че не е много ясно!
по долу съм цитирал няколко поста на iVAN12345:
====
Форум: ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБУРУДВАНЕ Пуснато на: 23 Ное Сря, 2005 09:24 Заглавие: Help!Дебитометър за въздуха за mondeo tdi (MK ІІ)
Няма ми го дебитометъра(MAF) за въздуха на mondeo tdi (MK ІІ). Така го купих, леко ме прецакаха. От къде да си купя MАF и проблем ли е да карам без такъв, защото колата си върви?
Купих си мондео 1, 8 тд МК 2 преди няколко седмици. Забелязвам,че над въздушния филтър липсва нещо. Казаха ми, че трябвало да има някаква плочка.Някой може ли да ми даде информация от къде мога да н ...====
От тях знам че го е карал без MAF (някой го е бил махнал...) и т.н.
Не знам какъв е сложил нов/втораупотреба ...
Прегледах му постовете за да се уверя че наистина става дума за дизел а не бензин (макар че го е указал) - защото на дизела MAF му е по-скоро за го прави да изглежда по ИНТЕЛЕГЕНТЕН (няма само бензиновите да имат компютър ...)

по долу съм цитирал няколко поста на iVAN12345:
====
Форум: ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБУРУДВАНЕ Пуснато на: 23 Ное Сря, 2005 09:24 Заглавие: Help!Дебитометър за въздуха за mondeo tdi (MK ІІ)
Няма ми го дебитометъра(MAF) за въздуха на mondeo tdi (MK ІІ). Така го купих, леко ме прецакаха. От къде да си купя MАF и проблем ли е да карам без такъв, защото колата си върви?
Купих си мондео 1, 8 тд МК 2 преди няколко седмици. Забелязвам,че над въздушния филтър липсва нещо. Казаха ми, че трябвало да има някаква плочка.Някой може ли да ми даде информация от къде мога да н ...====
От тях знам че го е карал без MAF (някой го е бил махнал...) и т.н.
Не знам какъв е сложил нов/втораупотреба ...
Прегледах му постовете за да се уверя че наистина става дума за дизел а не бензин (макар че го е указал) - защото на дизела MAF му е по-скоро за го прави да изглежда по ИНТЕЛЕГЕНТЕН (няма само бензиновите да имат компютър ...)

- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Mondeo18TDI96 написа:
Mondeo18TDI96 написа:
Mondeo18TDI96 написа:
Машала,ентусиаст,адмирации
Mondeo18TDI96 написа:

Те и за това при бензинките махат този ЕГР след 1998 мисляАко няма система за рециклиране (затворена клапа): то в никакъв случай колата ще върви лошо - напротив ще развива макс. си моментна мощност (има най-много кислород за горене)

Mondeo18TDI96 написа:
Това не е ли при дизелите тип HDI,а не TDIВъздуха се намира в цилиндрите (компресиран) преди да се смеси с горивото (което се впръсква с дюза под налягане)

Mondeo18TDI96 написа:
Прегледах му постовете за да се уверя че наистина става дума за дизел а не бензин





Mondeo18TDI96 написа:
На мен също,жив и здрав бъдиПовече не ми се занимава с тази тема. Надявам се че автора и си е решил проблема вече



- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Което навежда на мисълта че когато са го махнали някой е приспособил колата да върви без него. Така че без ходене при майстор май няма да минеш. Колегите с дизели ще те насочат къде.iVAN12345 написа:Колеги MAF - а ми го нямаше. Така купих колата. Новия MAF го купих от МП. Интересното е че като изключа кабела на MAF колата си върви добре. Изключих акумулатора за 10 часар но не се оправи.
Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
не мисля че някой е приспособявал нещо. Най-вероятно са откачили MAF-а и са решили проблема. Но проблема не е бил в сензора.
Ако караш без MAF - може да се притесняваш само от техническия преглед (някой ден)!
Ако реши да я направиш по ЕКО - освен МП - едва ли друг майстор ще знае какво да прави (още повече че си върви, най-много да спре да върви
). Особенно като знам какво е отношението им към форд ("те и коли ли правят", "повече не пускай форд в сервиза", ...
)
MAF-а се чете от компютъра (повредата най-вероятно е там: АЦП, предусилватели... щом реагира на MAF-a) - така че в МП трябва да могат да му направят диагностика (на комп-а) - така че ти да си прецениш дали ст струва да решиш проблема (то друг компютър на дизела няма)
Ако караш без MAF - може да се притесняваш само от техническия преглед (някой ден)!
Ако реши да я направиш по ЕКО - освен МП - едва ли друг майстор ще знае какво да прави (още повече че си върви, най-много да спре да върви


MAF-а се чете от компютъра (повредата най-вероятно е там: АЦП, предусилватели... щом реагира на MAF-a) - така че в МП трябва да могат да му направят диагностика (на комп-а) - така че ти да си прецениш дали ст струва да решиш проблема (то друг компютър на дизела няма)
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 05 апр 2006, 13:54
- Модел на автомобила: Mondeo TD - ghia 1997 g.
- Status: Извън линия
iVAN12345 = SLED
Ходих в МП - Пловдив и след диагностика от там ми казаха, че проблема не е в MAF - a, а в сензора, кото се намира върху помпата(lukas). Проблема е, че този сензор не се продава отделно, а върви заедно с още няколко части (тръбички и др.) на помпата и струва около 400 лв. Някой знае ли за какво служи този сензор и дали подлежи на ремонт, съответно къде мога да го ремонтирам?
Ходих в МП - Пловдив и след диагностика от там ми казаха, че проблема не е в MAF - a, а в сензора, кото се намира върху помпата(lukas). Проблема е, че този сензор не се продава отделно, а върви заедно с още няколко части (тръбички и др.) на помпата и струва около 400 лв. Някой знае ли за какво служи този сензор и дали подлежи на ремонт, съответно къде мога да го ремонтирам?
-
- потребител
- Мнения: 321
- Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
- Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
TPS-дат4ик положение дроселна клапа е на бензин,а на дизела е датчик за некво си положение.Опитаи се да видиш номера написан на него и провери на друго място .Цената моге да е 2 пъти по ниска.Моя тпс го отварях и вустановявах патека ,сега си работи .
..... Дано съм видял правилно на снимката за да не те заблудя
..... Дано съм видял правилно на снимката за да не те заблудя
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта