Странен проблем запалителна система

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
pelteka
потребител
потребител
Мнения: 276
Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
Местоположение: Rottach DE
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от pelteka » 10 апр 2011, 20:28

Днес прочетох темата още веднъж и забелязах, преди ми беше убегнало това, че на ниски обороти ти претриса.И тогава се сетих за едно съпротивление, което се слага на първичната намотка за ограничаване на големината на тока при ниски обороти.Нарича се ВАРИАТОР.Tъ, тока в бобината при ниски обороти е по голям,защото коляновия вал прави един оборот за по дълго време и от там в първичната намотка се подава ток за по дълго време.И съответно на високата страна напрежението ще е по голямо, и като си намери слабо място избива.Как работи това съпротивление - като мине по-голям ток през него се загрява и от там си увеличава съпротивлението и съответно намаля тока.При високи обороти минава слаб ток и то не се загрява и пуска толкова колкото трябва.Не знам дали го има на всички коли и говоря принципно.Отдавна карам само дизел, а с фиестата на съпругата ми не съм имал проблеми.

IvAngelov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 апр 2011, 15:06
Модел на автомобила: Форд - Мондео 1,8 16v 1995 г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от IvAngelov » 25 апр 2011, 15:20

Здравейте,
При мене проблема е подобен. Миналата седмица ми прекъсва, нямах мощност. Смених свещите и кабелите и се оправи, но....
Но след 3-4 дена тръгнах на дълъг път и единия цилиндър изчезна. Сега, като проверявам виждам че няма ток на втори цилиндър. Не е от кабелите и свещите - проверих ги. Кажете какво да правя?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Nebhotep » 25 апр 2011, 21:46

Остава бобината. При мондео не знам дали е като при фокус, но ака е така пробилите кабели вследствие на заминали свещи водят до повреда и на запалителната бобина. Върви на диагностика и измерете бобината с осцилоскоп! Успех!

IvAngelov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 апр 2011, 15:06
Модел на автомобила: Форд - Мондео 1,8 16v 1995 г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от IvAngelov » 26 апр 2011, 20:52

Благодаря!
В еBay бобината струва 13 лири. Ако я поръчам, колко ще ми излезе със доставката?
Предполаган има някой, който си е поръчвал части от там. Колко струва доставката?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Nebhotep » 26 апр 2011, 21:50

Зависи от вида на пратката. Но смятам за тоза големина ще варира от 4 до 10 паунда. Като за 4 пристига след 7 дни а за 10 за 3 дни. Успех!

IvAngelov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 апр 2011, 15:06
Модел на автомобила: Форд - Мондео 1,8 16v 1995 г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от IvAngelov » 28 апр 2011, 20:56

Не се стигна дотам. Намерих втора употреба за 40 лева и всичко заспа. След това отидох да проверят запалителната система. Всичко е ОК!
Така, че се разминах тънко. Общо свещи, кабели и бобина 120 лева.
Благодаря на всички, които пишат тук, много е ценно и помага.
Успех на всички!

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от resistor » 01 май 2011, 19:32

Колега значи последно от бобината ли се оказа проблема? Пиша тук защото мойта фиеста напоследък много взе да прекъсва особено като не е загряла е ужас... гасне при всяко тръгване и оборотите на свободен ход играят. Преди малко повече от 10к съм сменял свещите с нови платинени денсо 65 кинта 4-те. Тогава се оправи точно за 300-400км и пак почна да прави мизерии но напоследък направо е АД. Преди 2 дена отворих капака и демонтирах свещите - по керамичната изолация на всичките имаше черни следи и то много от прескачане на искри. По визуална диагностика електродите бяха ок без странни цветове, налепи или нагар. Само на едната имаше лек керемиден оттенък. Странно оцветяване като от искрене имаше и по изолацията на кабелите където е пластмасовата щипчица дето ги държи 4те. Сега предполагам че тия свещи вече не стават но пък ако требе да давам още 60лв за нови + незнам колко пари за кабели и новите пак се скапят ще е тъпо. С диагностика може ли да се улови проблем с бобината?
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от HACKO » 01 май 2011, 19:50

С диагностика гарантирано ще се хване проблема, но не със четене на грешки, а на осцилоскопа на Елкона, стига този който тества да знае какво прави, че напоследък всички четат от компютъра и позабравиха истинската диагностика.
От практиката обаче при повреда на бобината, почват да се повреждат свещите за минимален пробег. Направо я сменяй, но най-вероятно ще ти се наложи да смениш и кабели и свещи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от resistor » 02 май 2011, 14:38

Да сигурно тъй ще да направя но се чудех дали има някакво значение факта, че при мен го прави само като е много добре изстинал мотора. Или след няколко часов престой или сутрин. Значи колата пали нормално и привидно работи добре на свободна. В момента в който обаче вкараш първа и понечеш да тръгнеш, оборотите пропадат, колата почва да се тресе, забива и ако не си бърз гасне. Просто тотална липса на мощност. За да успея да потегля сутрин трябва да я чакам 2-3 минути да поработи или да потеглям от високи обороти. Също така като е студена и на свободна натисна газта по-рязко двигателя забива за 2-3 секунди след което се форсиса нормално. Ако обаче много плавно натискам газта тогава си се форсира добре. Даже и в най-големите студове обаче като мина около 1км и след това е добре като е загряла. Тръгва си нормално и забиването изчезва. Прекарах половината ден в ровичкане по английски форуми и там има противоречиви мнения
Поствам тук за англоговорящите една не лоша тема:
1. http://www.avforums.com/forums/motoring ... ssues.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Иначе при мен мисля, че с оглед пробилия изолатор на всички свещи проблема е или бобина или кабели. Набарах един комплект кабели свещи и бобина от ебая за 66 паунда и ше го взимам. Тука ми дадоха тотал цена 210лв за трите неща
Ето и малко снимки на свещите - от телефона са и не са много добри но горе доле става ясно за кво иде реч (Платинени DENSO на 10к)
Изображение Изображение Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Pyrhel » 02 май 2011, 15:09

Тая тресчотка, дето си я оставил на х'акомулаторя... Да не я завариш :mrgreen: Една идея за снимките как да стават по-добре - не може да фокусира добре малките предмети, затова зад/под тях не трябва да има друго на близко разстояние, ако държиш свещта с ръка и долу е земята, а не двигателя ще стават къде-къде по-добре :)

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Nebhotep » 02 май 2011, 15:17

При теб проблемът най- вероятно ще се окаже не от бобината, а от свещите. Аз смених кабелите при привидно чудесно работещи свещи на 24 000 км. (точно като твоя модел), което обаче не е било така. Хвърлих чисто нови кабели, заради свещите. Реално съм се вътрил с един комплект кабели. Бобината на нашите каляски не се разваля лесно, виж на фокусите развалят ли се свещите или кабелите, изгаря бобината.

IvAngelov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 апр 2011, 15:06
Модел на автомобила: Форд - Мондео 1,8 16v 1995 г.
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от IvAngelov » 03 май 2011, 18:25

Точно на Елкон се виждат тия работи, но както го описваш ми се струва, че са кабели, които вече са повредили бобината. Моите кабели чисто нови струваха 42 лв. Вземаш кабели, бобина (моята е втора употреба за 40 лв.) и направо на Елкон. Там ги слагаш и се вижда всичко - дали има проблем със свещите или не щом и те са нови. Но имай предвид, че тук става въпрос за двигател Zetec.

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от resistor » 03 май 2011, 19:27

Поръчал съм си комплект бобина, кабели и свещи от ибей и чакам да дойдат. Общата цена е 125лв а тук ми искат 80лв за бобина, 70лв за кабели и по 14лв на свещ
Изображение

Потребителски аватар
resistor
потребител
потребител
Мнения: 116
Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
Местоположение: Пловдив/София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от resistor » 04 май 2011, 12:32

ПО руския мануал за нашите фиести пише следното:
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... aniya.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
т.е. м/у 2 пина трябва да имаме съпротивление в границите 0,4-0,6 ома. Измерих моята бобина и ми даде 0,5 ома което би следвало да значи че е ок. Това ме навежда на мисълта че или свещите денсо може би са били боклук или кабелите ми са заминали. Като сменя ще разберем кво точно.
Изображение

Потребителски аватар
rusinoff
потребител
потребител
Мнения: 166
Регистриран: 03 дек 2005, 20:24
Модел на автомобила: escort 1.6 90hp fiesta 1.3 60hp
Местоположение: Смолян-Пловдив
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от rusinoff » 16 авг 2011, 19:37

И моя проблем е подобен/при фиеста 1,3-60 коня/, когато колата е студена/сутрин/ паля държи на 900 оборота без проблеми и колебания,тръгвам и почва да предърпва докато пътувам до работа/малко повече от 5км/спирам там,цял ден седи на слънце и вечерта като запаля няма никакъв проблем. Онзи ден пътувах около 500км в балкана и докато беше жега и изкачвах 10% наклони с климатик и 4 човека колата си върви и не прави проблеми/прекъсвания/,обаче в момента в който се стъмни и стана студено започна да предърпва,което ми се случи за първи път в движение. Снощи вечерта забеляз че таблото ми не свети и за сега не е правила това предърпване. Възможно ли е да има връзка между двете?

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Nebhotep » 10 яну 2012, 16:03

Вече честно казано се ядосах. Оригиналните кабели изкараха 18 000 км. и пак имат пробив. (Който не е чел отначало темата нека я прочете!) Кабелът на трети цилиндър по цялото си продължение има искрене и вече честно казано в чудо се виждам. Не е нормално да сменям кабели на има- няма 20 000 км. Иначе колата си има тяга и разхода е нормален, само когато е студена (до около 30 градуса) не може да се изфорсира добре! Давайте идеи, че вече останах без решение на проблема. Не ми се иска ей тъй да купувам бобина, която струва над 200 лева, за да пробвам дали е от нея.
Какво друго може да води до чест пробив на високоволтовите кабели!? Благодаря!
Последна промяна от Nebhotep на 11 яну 2012, 13:44, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от HACKO » 10 яну 2012, 16:33

Бобина.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от urgan » 11 яну 2012, 10:28

Няма ли как да намериш някой със същата бобина да пробвате без да даваш 200+ лв за пробата? Въпреки че е почти сигурно че е от нея.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от nikolovvd » 11 яну 2012, 11:59

Намери си бобина ІІ-ра употреба.
Вероятният проблем може да идва от късо, но в първичната намотка, а не както някой бе писал в вторичната.
Какво се получава в този случай?
Ако здрава бобина има 0.7 ома съпротивление на първичната намотка и 10 000 ома на вторичната, то приблизителният коефицент на преобразуване е около 14 300. Това ще рече, че когато на първичната намотка се подава 12 V то на вторичната ще излиза 170 кV.
Ако съпротивлението на първичната падне на 0.4, то коефицента ще се получи 25 000 и съответно изходното напрежение ще се качи до 300 кV.
Това са съвсем груби сметки, без да се вземат под внимание някой параметри. Идеята е да ви покажа как се изменят нещата при късо в първичната намотка.
Точния коефицент на преобразуване се смята като се делят броя на намотките на вторичната на броя на намотките на първичната.

Потребителски аватар
Nebhotep
потребител
потребител
Мнения: 1977
Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Странен проблем запалителна система

Мнение от Nebhotep » 11 яну 2012, 20:53

Е добре де, тази бобина работи вече над 20 000 км. с подобен проблем с кабелите на свещите. Ако има късо няма ли да се предаде след известно време?
Възможно ли е да пробиват кабелите, от събиране на малко масло при свещите, поради леко пропускаща гарнитура на капака на клапаните. От време на време най- долната част на лулите са зацапани с масло, но нивото му не е чак толкова високо, че да достига до керамичния изолатор на свещите.
Така или иначе скоро ще мина при диагностик с осцилоскоп да замерим бобината и тогава ще видя какво ще предприема...!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта